Nowy Volkswagen Golf zwycięzcą „Car of the Year 2013”

Nowy Golf został europejskim „Samochodem Roku 2013”. Ta nagroda jest uznawana za jedno z najważniejszych wyróżnień w branży motoryzacyjnej.

Plebiscyt „Car of the Year” jest jednym z najstarszych i najbardziej renomowanych plebiscytów w Europie. Corocznie, od 1964 roku, wyróżniane są najlepsze nowości motoryzacyjne. Jury, składające się z 58 europejskich dziennikarzy motoryzacyjnych z 22 krajów, wybrało w eliminacjach osiem finałowych samochodów, które w ubiegłych miesiącach były dokładnie porównywane, testowane i oceniane między innymi pod kątem ekonomiczności, komfortu, bezpieczeństwa, prowadzenia, funkcjonalności, designu i innowacyjności.

W 50. plebiscycie „Car of the Year” nowy Golf, zdobywając 414 punktów, wyraźnie zdeklasował siedmiu rywali: auto, które znalazło się na drugim miejscu, zdobyło 212 punktów. Wcześniej tę prestiżową nagrodę otrzymały już dwa modele Volkswagena: Golf w roku 1992 i Polo w 2010 roku.

fot. Volkswagen

Najpopularniejszy samochód Europy jest wyposażony w wiele systemów poprawiających bezpieczeństwo: seryjny hamulec multikolizyjny, który po zderzeniu automatycznie przyhamowuje pojazd, elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS, proaktywny system ochrony pasażerów PreCrash i system ułatwiający utrzymanie pasa ruchu Lane Assist.

Oprócz głównej nagrody w plebiscycie „Car of the Year” nowy Golf zdobył również inne wyróżnienia: został wybrany „Najlepszym samochodem 2013” („Die besten Autos 2013”), otrzymał tytuł „Auto Trophy 2012” oraz tytuł najbardziej wszechstronnego auta magazynu „Top Gear”. Samochód został doceniony również w Polsce. W jednym z największych plebiscytów motoryzacyjnych w naszym kraju („Auto Lider”) Golf został wybrany kompaktowym samochodem roku.

Najnowsze

II runda Motocaina Cup 2013 już 17 marca!

Przed nami kolejna, druga już eliminacja kartingowego pucharu kobiet Motocaina Cup. Odbędzie sie na torze F1 Karting.

fot. Jan Zagrodzki, janzagrodzki.com

W niedzielne popołudnie 17 marca odbędzie się II runda zawodów kartingowych przeznaczonych tylko dla kobiet. Rywalizacja odbędzie się na warszawskim torze F1 Karting, który był gospodarzem I eliminacji Motocaina Cup. Tor przejmuje od Motocaina.pl organizację dalszych rund zawodów. Dla pań, które zdecydują się na wzięcie udziału w Motocaina Cup, organizatorzy i partnerzy przedsięwzięcia przewidzieli znakomite nagrody podczas każdej eliminacji, a dla zawodniczek, które staną na podium II eliminacji przewidziałyśmy pamiątkowe puchary. Ukończenie dwóch (z trzech) eliminacji jest równoznaczne z podsumowaniem w klasyfikacji finałowej, w której zwyciężczynie poszczególnych klas otrzymają nagrody główne.

Dołącz do wydarzenia na Facebookukliknij tutaj.

Filmy z I eliminacji możesz zobaczyć tutaj.

 

Jakich nagród od naszych sponsorów i partnerów można się spodziewać podczas II eliminacji? Będą to:

Lexus – weekend z hybrydowym CT200h
Sento SPA – pełen pakiet zabiegów SPA
Dziewczyny Beauty bar – personal shopping + wieczorowy makijaż
Ozoshi – damskie ubrania sportowe
Sinus – vouchery na tenisa & squash
Milanovo – zaproszenia na kolacje we dwoje
Art of beauty – zabiegi kosmetyczne
Print point – t-shirty
Kart shop – akcesoria kartingowe
Przełom w odchudzaniu – pakiet zabiegów

W III edycji Motocaina Cup grupujemy panie w następujących klasach:

Klasa Amator – panie, które nigdy nie startowały w naszym pucharze (I i II edycji) i nie mają licencji sportu kartingowego lub samochodowego (z wyłączeniem licencji pilota P oraz sędziowskiej);

Klasa Profesjonalna – panie, które już przynajmniej raz startowały w Motocaina Cup (I lub II edycji) i nie mają licencji sportu kartingowego lub samochodowego (z wyłączeniem licencji pilota P oraz sędziowskiej)

Klasa Gość – panie z licencjami kartingowymi i samochodowymi (z wyłączeniem licencji pilota P oraz sędziowskiej)

CHCESZ SIĘ ZGŁOSIĆ DO UDZIAŁU W II ELIMINACJI? CO TRZEBA ZROBIĆ?

Aby zgłosić swój udział w II eliminacji prosimy wypełnić formularz załączony poniżej i wysłać na adres biuro@f1k.pl wraz z potwierdzeniem przelewu wpisowego na najbliższą eliminację. Termin przesyłania zgłoszeń upływa 13 marca 2013. Od momentu przesłania zgłoszenia, aż do dnia poprzedzającego zawody uczestniczki Motocaina Cup otrzymują zniżki na jazdy treningowe na torze F1 Karting:

jazdy od poniedziałku do piątku do godziny 16.00 – 25 złotych

jazdy poniedziałek – piątek oraz weekendy po godzinie 16.00 – 30 złotych.

Godziny otwarcia toru:
pon. 15.00 – 23.00
wt. – pt. 14.00 – 23.00
sob. – nd. 10.00 – 24.00

 

W przypadku jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z Tomaszem Senkowskim z F1 Karting pod numerem telefonu 603 755 872 lub mailem biuro@f1k.pl

W ramach wpisowego każda z uczestniczek nabywa uprawnienia nie tylko do udziału w zawodach i zniżkowych jazd treningowych na torze, ale również do korzystania z oferty kateringowej w dniu zawodów. Panie będą mieć wstęp do zamkniętej strefy dla zawodniczek, gdzie będą mogły zrelaksować się, zjeść i napić napojów bezalkoholowych.

W ramach zawodów uczestniczki będą mieć okazję odbyć: 10 okrążeń toru w ramach jazd treningowych, 10 okrążeń w sesji kwalifikacyjnej i 10 okrążeń podczas finałowego wyścigu.

W zawodach mogą startować osoby nieletnie, za zgodą rodziców.

Przybliżony harmonogram zawodów Motocaina Cup:
14.00 – rejestracja zawodniczek i obowiązkowa odprawa
14.30 – sesja treningowa, kwalifikacyjna, wyścig finałowy
16.45 – rozdanie nagród, wywiady, autografy 😉

Kalendarz poszczególnych eliminacji oraz tory, na których odbędą się wyścigi.

Start w jednej, pojedynczej eliminacji to koszt 125 złotych.

23 lutego 2013 roku, w godzinach 8.00-13.00 – I eliminacja – inauguracja – tor F1 Karting, Warszawa

17 marca 2013, w godzinach 14.00-17.00 – II eliminacja – tor F1 Karting, Warszawa

13 kwietnia 2013 roku, w godzinach 9.00-14.00 – III eliminacja – finał, tor F1 Karting, Warszawa

Partnerzy:

 

 

Wyniki I rundy zamieszczone są tutaj. Relację z I eliminacji Motocaina Cup przeczytasz tu.

Relacja telewizji Orange Sport z I rundy zawodów dostępna tutaj.

Zdjęcia Sport.pl do przejrzenia tutaj

Nagrodami podczas I rundy były m.in: treningi motocyklowe (na asfalcie lub offroad, również dla pań bez kat. A oraz nieletnich) od Wyższej Szkoły Jazdy Paramoto, zestawy kosmetyków samochodowych od Sonax, vouchery na jazdy gokartem od F1 Karting, zestawy do pielęgnacji włosów firmy Schwarzkopf od Atelier Stylissimo, zabiegi kosmetyczne i upiększające od Arte of Beauty (Beata Walas), a także książki prezenterów programu Top Gear, plecaki Bridgestone, pen drive’y marek motoryzacyjnych, magazyny Ramp, odtwarzacz mp4 od Motocaina.pl.

Zawodniczki otrzymały także kupony zniżkowe 25% na zabiegi w Arte of Beauty, na koloryzację włosów (10%) od Atelier Stylissmo, 10% za zakupy w sklepie www.kartshop.pl.

Nagrodą główną, finałową, w Motocaina Cup będzie – dla zwyciężczyń w poszczególnych klasach – dzień z zawodowym zespołem kartingowym Rotax i jazda testowa gokartem CRG ufundowana przez Rotax oraz – tradycyjnie już – wiele innych cennych nagród.

Dziękujemy patronom medialnym: F1zone.pl, www.polskikarting.com.pl i innym mediom publikującym informacje o udziele kobiet w sporcie mototorowym, za wsparcie.

Najnowsze

Kompaktowe komputery motocyklowe MGI

Z początkiem ubiegłego roku na rynku pojawiła się linia kompaktowych komputerów motocyklowych MGI F10x. Oto krótka charakterystyka urządzenia.

Urządzenia w niewielkich rozmiarach łącza cechy większych komputerów pokładowych i mniejszych wyświetlaczy biegów. Najbardziej rozbudowany model rodziny MGI – komputer MGI F103 to, według producenta, nie lada gratka dla pasjonatów jednośladów. 

Jak twierdzi producent, urządzenie MGI F103 zostało zaprojektowane z myślą o riderach, którzy cenią sobie efektywną współpracę ze swoją maszyną.  Wyświetlacz umożliwiający odczytanie danych o pracy motocykla może przydać się do optymalizacji jazdy w każdych warunkach, zarówno w turystyce, jak i sportowych wyczynach. W sumie MGI dysponuje aż kilkunastoma funkcjami: od wyświetlania biegów, prędkości i obrotów po temperaturę powietrza (mierzoną zewnętrznym czujnikiem), datę i godzinę. Urządzenie posiada także funkcje wyświetlania powiadomień m.in. o upływie ważności OC i smarowaniu łańcucha.

fot. materiały prasowe

Cechą charakterystyczną urządzeń MGI jest wyświetlacz LCD, który ma zapewniać dobrą widoczność wyświetlanych danych nawet w pełnym słońcu. Wbudowano również funkcję regulacji kontrastu. Co więcej, kolor podświetlenia ekranu można dobrać np. do fabrycznego podświetlenia zegarów, czy innych elementów motocykla.

Obsługa urządzenia zaś, dokonywana jest za pomocą jednego przycisku, montowanego na manetce.

Producentem tych małych komputerów jest polska firma MGI Project.
Więcej informacji na stronie producenta: www.mgi-project.com

Najnowsze

Chevrolet podczas salonu samochodowego w Genewie

83. salon samochodowy w Genewie był miejscem premiery Chevroleta Corvette Stingray w wersji kabriolet. Oprócz odmiany coupe tego nowego samochodu sportowego, Chevrolet po raz pierwszy w Europie zaprezentuje również Sparka EV oraz odświeżonego SUV-a Captivę.

Chevrolet Corvette Stingray jest najmocniejszym produkcyjnym Chevroletem Corvette w historii, generującym według wstępnych danych 450 KM mocy (335 kW) i 610 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Nowy model jest też najszybszym modelem Corvette w dziejach – auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie około czterech sekund.

Chevrolet Corvette Stingray wyróżnia się charakterystycznym profilem z długą maską silnika i dużą powierzchnią szyb otaczających kabinę pasażerską, a także dwuelementowymi tylnymi lampami. Wersja kabriolet została wyposażona w nowy, sterowany elektrycznie dach, który może zostać opuszczony lub podniesiony zdalnie z wykorzystaniem pilota.

fot. Chevrolet
fot. Chevrolet

W wersjach coupe i kabriolet oferowany jest pakiet Z51 do jazdy po torze. Pakiet obejmuje elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, systemem smarowania z suchą miską olejową oraz zintegrowany system chłodzenia hamulców, dyferencjału i skrzyni biegów, a także pakiet aero, który poprawia stabilność podczas jazdy z dużą prędkością.

Chevrolet Spark EV z kolei został wyposażony w zaawansowany silnik elektryczny. Charakteryzuje się wysokim momentem obrotowym 542 Nm, porównywalnym z samochodami sportowymi, oraz mocą 130 KM (100 kW).

fot. Chevrolet
fot. Chevrolet

Spark EV przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 8,5 sekundy. Technologia zastosowana przy opracowywaniu ponad 20 kWh akumulatorów umożliwia zarówno standardowe ładowanie prądem zmiennym, jak i szybkie ładowanie prądem stałym. System szybkiego ładowania prądem stałym pozwoli na naładowanie akumulatorów do poziomu 80 procent w około 20 minut. Co więcej, system został opracowany tak, aby możliwe było wykonanie kilku takich ładowań dziennie.

Dodatkowe wsparcie podczas cofania zapewnia kierowcy tylna kamera. Spark EV będzie również wyposażony w dwa siedmiocalowe ekrany LCD z możliwością konfiguracji.

fot. Chevrolet

Nowy projekt Captivy obejmuje kilka zmian w przedniej oraz tylnej części samochodu, takich jak nowe tylne światła LED, chromowane, kwadratowe końcówki układu wydechowego oraz zmieniony tylny zderzak. Z przodu wyróżniają się takie elementy jak obniżony zderzak, nowa kratka osłony chłodnicy oraz zmienione lampy przeciwmgielne. Odświeżony wygląd nowej Captivy dodatkowo podkreślają nowe, 18-calowe obręcze aluminiowe.

W europejskiej gamie SUV-ów Chevroleta wkrótce pojawi się także nowy model Trax. Ten miejski SUV pojawi się w europejskich salonach sprzedaży wiosną tego roku, a sprzedaż w Polsce rozpocznie się na początku lata.

Chevrolet jako jeden z pierwszych producentów będzie oferował użytkownikom iPhone’ów integrację z funkcją Siri Eyes Free.

Najnowsze

Premiera hybrydowego LaFerrari w Genewie

Podczas trwającego salonu samochodowego w Genewie, włoska marka Ferrari przedstawiła model LaFerrari, następcę kultowego już, Enzo. Samochód ma być wyrazem prestiżu i popularności marki.

 

Doczekaliśmy się! Ferrari wreszcie oficjalnie przedstawiło swoją najnowszą hybrydę. Przedstawiony pojazd przygotowany przez producenta z Maranello, ma pod maską nie tylko 6.3-litrowy silnik V12, ale także jednostkę elektryczną.
W sumie, oba silniki generują moc 963 koni mechanicznych i 970 Nm momentu obrotowego. Napęd na koła przenosi siedmiobiegowa skrzynia DCT.

Producent deklaruje, że auto osiąga prędkość 100 km/h w czasie poniżej trzech sekund. 200 km/h to kwestia siedmiu sekund, zaś na osiągnięcie 300 km/h LaFerrari potrzebuje piętnastu sekund. Z kolei, maksymalna prędkość, jaką jest w stanie osiągnąć samochód to 350 km/h. 

Jak na wyjątkowe samochody przystało, LaFerrari  to seria limitowana – powstanie jedynie 499 sztuk tego unikatowego auta. Prawdopodobnie, z taśmy produkcyjnej wyjechało tyle modeli Enzo.

Najnowsze