Nowy Volkswagen Golf zwycięzcą „Car of the Year 2013”
Nowy Golf został europejskim „Samochodem Roku 2013”. Ta nagroda jest uznawana za jedno z najważniejszych wyróżnień w branży motoryzacyjnej.
Plebiscyt „Car of the Year” jest jednym z najstarszych i najbardziej renomowanych plebiscytów w Europie. Corocznie, od 1964 roku, wyróżniane są najlepsze nowości motoryzacyjne. Jury, składające się z 58 europejskich dziennikarzy motoryzacyjnych z 22 krajów, wybrało w eliminacjach osiem finałowych samochodów, które w ubiegłych miesiącach były dokładnie porównywane, testowane i oceniane między innymi pod kątem ekonomiczności, komfortu, bezpieczeństwa, prowadzenia, funkcjonalności, designu i innowacyjności.
W 50. plebiscycie „Car of the Year” nowy Golf, zdobywając 414 punktów, wyraźnie zdeklasował siedmiu rywali: auto, które znalazło się na drugim miejscu, zdobyło 212 punktów. Wcześniej tę prestiżową nagrodę otrzymały już dwa modele Volkswagena: Golf w roku 1992 i Polo w 2010 roku.
![]() |
fot. Volkswagen
|
Najpopularniejszy samochód Europy jest wyposażony w wiele systemów poprawiających bezpieczeństwo: seryjny hamulec multikolizyjny, który po zderzeniu automatycznie przyhamowuje pojazd, elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS, proaktywny system ochrony pasażerów PreCrash i system ułatwiający utrzymanie pasa ruchu Lane Assist.
Oprócz głównej nagrody w plebiscycie „Car of the Year” nowy Golf zdobył również inne wyróżnienia: został wybrany „Najlepszym samochodem 2013” („Die besten Autos 2013”), otrzymał tytuł „Auto Trophy 2012” oraz tytuł najbardziej wszechstronnego auta magazynu „Top Gear”. Samochód został doceniony również w Polsce. W jednym z największych plebiscytów motoryzacyjnych w naszym kraju („Auto Lider”) Golf został wybrany kompaktowym samochodem roku.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: