Nowy tor Blister Berg – konkurencja dla Nurburgringu
Stary poligon NATO po prawie 20 latach zmieni swoje przeznaczenie. Czy luksusowy tor Blister Berg będzie kolejnym miejscem do testów sportowych aut?
{{ gallery_old(471) }}
![]() |
Las Teuteborg w centralnych Niemczech przez lata był składem amunicji na potrzeby przebywającej tam armii Brytyjskiej. 80 hektarów zagospodarowanej ziemi z wybudowanymi magazynami stało się inspiracją dla twórców, pragnących przemiany na tej pozostałości zimnej wojny w coś bardziej stosownego dla pokojowych czasów. Teraz Teuteborg zyska nową jakośc, ponieważ ruszyła tam właśnie budowa najbardziej nowoczesnego toru Europy – Blister Berg.
Głównym projektantem toru jest Herman Tilke, któremu zawdzięczamy między innymi słynne trasy Formuły 1 w Abu Dhabi czy Shanghaju. Konsultantem projektu jest Walter Röhrl, kierowca testowy Porsche i słynny w Niemczech rajdowiec, a fundatorem Blister Berg Marcus Graf von Oeynhausen-Sierstorpf. Wspólnymi siłami i z pomocą inwestorów stworzą tor o długości 4,3 kilometra, który może zostać podzielony na dwa pomniejsze tory według uznania przyszłych użytkowników. Znajdzie się także cos dla amatorów offroadu, gdyż Blister Berg będzie miało do dyspozycji także trasy testowe dla SUVów. Odremontowane magazyny zamienią się w hale samochodowe, garaże i luksusowe hotele.
Głównym celem Blister Berg będzie konkurowanie z Nurburgringiem i Spa-Francorchamp w testach aut sportowych. Wśród lasów Teuteborg producenci będą mogli dysponować torem bez obaw, że zdjęcia ich samochodów wyciekną do mediów przed czasem.
Blister Berg można już rezerwować na rok 2012 i jak znamy niemieckich konstruktorów, jest to całkiem realny czas ukończenia przedsięwzięcia. Szkoda, że w Polsce póki co nie mamy co marzyć o tak nowoczesnych torach.
Najnowsze
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?
Mokry Tor Modlin, sześć finałowych modeli i jedna zwycięska tytułowa statuetka. Zdradzamy kulisy decyzji jury, emocje podczas jazd testowych i powody, dla których to właśnie Panda okazała się bezkonkurencyjna. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
-
Uważaj na znak D-13 – to podpucha, na którą łapie się wielu kierowców.

Zostaw komentarz: