Nowy Subaru Forester 2013 dla niezależnej kobiety
Rodzina Subaru się powiększa. Kilka dni temu oficjalnie ogłoszono debiut nowego Forestera.
Założeniem podstawowym, jak możemy wyczytać w materiałach producenta, było stworzenie auta, które już z daleka prezentuje się jak rasowy SUV, a przy bliższym poznaniu tylko to wrażenie potwierdza. Forester ma być niekłopotliwy w użytkowaniu i przyjemny w prowadzeniu, zwłaszcza na długich dystansach.
Dostępne będą dwie opcje silnika, oba w układzie bokser. Pierwszy z nich (pojemność 2.0 litra, DOHC, czterocylindrowy, poziomy-przeciwsobny, benzynowy, wolnossący) charakteryzuje się szybką reakcją na naciśnięcie pedału gazu i znacznie zwiększonym momentem napędowym w niskich i średnich zakresach obrotów wału. W drugim z nich Subaru użyło własnej technologii wtrysku bezpośredniego i turbodoładowania. W silniku tym zastosowano nowo opracowaną turbosprężarkę typu twin scroll. Moc maksymalna silnika wynosi 206 kW (280 KM), a moment maksymalny 350 Nm przy 2000 obr/min.
Skrzynia biegów Lineartronic została przystosowana do przenoszenia wysokiego momentu napędowego.
| Nowy Subaru Forester 2013 – rasowy SUV? |
![]() |
|
fot. Subaru
|
Nadwozie zostało usztywnione, a zawieszenie Forestera z silnikiem turbodoładowanym specjalnie przystosowane dla tego modelu. Zwiększono sztywność resorowania, aby uzyskać lepszą stabilność auta podczas jazdy z dużymi prędkościami.
Nowością jest system sterowania napędem AWD, X – MODE, opracowany głównie do jazdy po nierównych i śliskich nawierzchniach. Przy jego zastosowaniu silnik, układ napędowy oraz VDC (ESP) sterowane są wspólnie.
| Subaru Forester 2013 |
![]() |
|
fot. Subaru
|
W nowym Foresterze zastosowano sterowanie SI-DRIVE. W modelach z silnikiem wolnossącym (2.0i-L / 2.0i-L EyeSight, 2.0i-S EyeSight) SI‑DRIVE ma tryby „Intelligent mode” i „Sports mode”, które kierowca może wybierać w zależności od sytuacji. W Foresterze z turbodoładowanym silnikiem DIT (2.0 XT i 2.0 XT EyeSight) ma on tryby „Intelligent mode”, „Sports mode” i „S# – Sports sharp mode. W trybie S# kierowca może zmieniać „biegi” w skrzyni bezstopniowej, tak jak w przekładni ośmiobiegowej.
Stosowany przez Subaru system wspomagający prowadzenie samochodu „EyeSight version II”, dostępny jest w modelach z silnikami wolnossącymi i turbodoładowanymi.
Nowy Subaru Forester w wersjach ze skrzynią Lineartronic osiąga wyniki zużycia paliwa spełniające japońskie normy na rok 2015.
W Polsce prawdopodobnie trafi na rynek w marcu 2013 roku.
Najnowsze
-
-10°C i niemy diesel na parkingu. Winne są nie świece, a ten zapomniany element
Gdy słupek rtęci spada poniżej -10°C, twój diesel może przestać być samochodem, a stać się drogą bryłą lodu. Okazuje się, że za 9 na 10 porannych koszmarów odpowiada ten sam, lekceważony przez kierowców element. -
Opony to za mało. Te 2 płyny w aucie decydują o bezpieczeństwie zimą. Sprawdź przed wyjazdem!
-
Niebezpieczne „mikołajki” pod maską: na 8 z 10 płynów do spryskiwaczy nie można polegać
-
Świąteczny prezent od Forda: hybrydowy van, który ratuje zwierzęta. Zobacz, jak działa „112 dla zwierząt
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?


Zostaw komentarz: