Nowy Mercedes-Benz GL – klasa S wśród SUVów
Nowy Mercedes-Benz GL wyróżnia się w gronie luksusowych SUVów. Model GL 350 BlueTEC 4MATIC zużywa średnio 7,4 l/100 km, czyli o ok. 20% mniej od poprzednika. Kompleksowy zestaw systemów wspomagania gwarantuje mu poziom bezpieczeństwa i komfortu równy klasie S.
| Mercedes-Benz GL |
![]() |
| fot. Mercedes-Benz |
Nowy Mercedes-Benz GL wyróżnia się w gronie luksusowych SUVów. Model GL 350 BlueTEC 4MATIC zużywa średnio 7,4 l/100 km, czyli o ok. 20% mniej od poprzednika. Kompleksowy zestaw systemów wspomagania gwarantuje mu poziom bezpieczeństwa i komfortu równy klasie S.
Monumentalne nadwozie (dł./szer./wys.: 5120 mm/2141 mm/1850 mm) ma wyważone proporcje, a to dzięki krótkim zwisom, wznoszącej się ku górze linii bocznych okien i spojlerowi tylnej klapy. W standardowej specyfikacji klasa GL przemieszcza się na kołach z 10-ramiennymi obręczami o średnicy 18 cali. W opcji dostępne są felgi o średnicy do 21 cali. Po raz pierwszy Mercedes-Benz GL dostępny jest także z pakietem stylizacyjnym AMG Exterior Sport.
Kabina ma sprawiać wytworne, eleganckie wrażenie dzięki inkrustacjom z drewna lub aluminium, chromowanym akcentom i tapicerce z oddychającej skóry ARTICO z kontrastowymi przeszyciami.
| Mercedes-Benz GL |
![]() |
| fot. Mercedes-Benz |
Sterowanie poszczególnymi funkcjami systemu COMAND odbywa się za pośrednictwem kontrolera, zlokalizowanego między fotelami. Obok znalazły się sterowniki służące do zmiany ustawień zawieszenia pneumatycznego AIRMATIC oraz do wyboru programów terenowych.
Fotele w układzie 2-3-2 zapewniają więcej miejsca od poprzednika na wysokości ramion, kolan i głowy. Środkowa kanapa oferuje dodatkowe możliwości ustawień i dopasowania przestrzeni bagażowej o pojemności od 680 do 2300 litrów.
Obok standardowych systemów aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa (m.in. siedem poduszek powietrznych, trzypunktowe pasy dla pasażerów wszystkich siedzeń, pirotechniczne napinacze pasów z ogranicznikami siły napięcia, ESP®, ASR, ABS i PRE-SAFE®), lista standardowego wyposażenia nowego modelu obejmuje niedostępne wcześniej rozwiązania, jak na przykład układ ostrzegania przed kolizją COLLISION PREVENTION ASSIST (CPA) oraz ATTENTION ASSIST, monitorujący stopień zmęczenia kierowcy.
| Mercedes-Benz GL – wnętrze |
![]() |
| fot. Mercedes-Benz |
Zasilany silnikiem wysokoprężnym GL 350 BlueTEC 4MATIC zużywa średnio 7,4 l/100 km, spełnia też normę emisji spalin Euro 6. W przypadku GL 500 4MATIC BlueEFFICIENCY, napędzanego benzynowym silnikiem z bezpośrednim wtryskiem paliwa BlueDIRECT o mocy 300 kW (408 KM), zużycie paliwo spadło o około 18%.
Poza standardową funkcją ECO start/stop, pakiet BlueEFFICIENCY obejmuje nową, siedmiostopniową przekładnię automatyczną 7G-TRONIC PLUS, inteligentne zarządzanie osprzętem silnika, elektryczne wspomaganie kierownicy i opony o zoptymalizowanych oporach toczenia.
Poziom niepożądanych hałasów, wibracji i drgań dorównuje temu z Klasy S. Odpowiada za to wyjątkowo sztywne nadwozie, zoptymalizowana architektura układu napędowego, dopracowane wyciszenie kabiny i aerodynamika nadwozia oraz nowe nastawy zawieszenia.
Wyposażenie standardowe obejmuje zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC z systemem identyfikacji ładunku. Każda Klasa GL uzbrojona jest w stały napęd na cztery koła 4MATIC z asystentem ruszania pod górę, systemem Downhill Speed Regulation (DSR) oraz specjalnym programem terenowym. Pakiet ON&OFFROAD oferuje sześć zróżnicowanych trybów jazdy, dwustopniową skrzynię rozdzielczą z reduktorem, blokadę mechanizmu różnicowego oraz rozbudowane zawieszenie AIRMATIC z funkcją zwiększenia prześwitu do 285 mm i głębokością brodzenia 600 mm.
Pięć modeli w różnych klasach – Mercedes-Benz oferuje dziś najszerszą gamę SUV-ów na świecie. Poza Klasą GL, obejmuje ona średniej wielkości GLK, długodystansową Klasę R, bestsellerową Klasę M oraz klasyczną terenówkę, czyli Klasę G.
Najnowsze
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?
Mokry Tor Modlin, sześć finałowych modeli i jedna zwycięska tytułowa statuetka. Zdradzamy kulisy decyzji jury, emocje podczas jazd testowych i powody, dla których to właśnie Panda okazała się bezkonkurencyjna. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
-
Uważaj na znak D-13 – to podpucha, na którą łapie się wielu kierowców.



Zostaw komentarz: