Nowy Mercedes-Benz GL - klasa S wśród SUVów

12 kwietnia 2012
10
Nowy Mercedes-Benz GL wyróżnia się w gronie luksusowych SUVów. Model GL 350 BlueTEC 4MATIC zużywa średnio 7,4 l/100 km, czyli o ok. 20% mniej od poprzednika. Kompleksowy zestaw systemów wspomagania gwarantuje mu poziom bezpieczeństwa i komfortu równy klasie S.
Mercedes-Benz GL
fot. Mercedes-Benz

Nowy Mercedes-Benz GL wyróżnia się w gronie luksusowych SUVów. Model GL 350 BlueTEC 4MATIC zużywa średnio 7,4 l/100 km, czyli o ok. 20% mniej od poprzednika. Kompleksowy zestaw systemów wspomagania gwarantuje mu poziom bezpieczeństwa i komfortu równy klasie S.

Monumentalne nadwozie (dł./szer./wys.: 5120 mm/2141 mm/1850 mm) ma wyważone proporcje, a to dzięki krótkim zwisom, wznoszącej się ku górze linii bocznych okien i spojlerowi tylnej klapy. W standardowej specyfikacji klasa GL przemieszcza się na kołach z 10-ramiennymi obręczami o średnicy 18 cali. W opcji dostępne są felgi o średnicy do 21 cali. Po raz pierwszy Mercedes-Benz GL dostępny jest także z pakietem stylizacyjnym AMG Exterior Sport.

Kabina ma sprawiać wytworne, eleganckie wrażenie dzięki inkrustacjom z drewna lub aluminium, chromowanym akcentom i tapicerce z oddychającej skóry ARTICO z kontrastowymi przeszyciami.

Mercedes-Benz GL
fot. Mercedes-Benz

Sterowanie poszczególnymi funkcjami systemu COMAND odbywa się za pośrednictwem kontrolera, zlokalizowanego między fotelami. Obok znalazły się sterowniki służące do zmiany ustawień zawieszenia pneumatycznego AIRMATIC oraz do wyboru programów terenowych.

Fotele w układzie 2-3-2 zapewniają więcej miejsca od poprzednika na wysokości ramion, kolan i głowy. Środkowa kanapa oferuje dodatkowe możliwości ustawień i dopasowania przestrzeni bagażowej o pojemności od 680 do 2300 litrów.

Obok standardowych systemów aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa (m.in. siedem poduszek powietrznych, trzypunktowe pasy dla pasażerów wszystkich siedzeń, pirotechniczne napinacze pasów z ogranicznikami siły napięcia, ESP®, ASR, ABS i PRE-SAFE®), lista standardowego wyposażenia nowego modelu obejmuje niedostępne wcześniej rozwiązania, jak na przykład układ ostrzegania przed kolizją COLLISION PREVENTION ASSIST (CPA) oraz ATTENTION ASSIST, monitorujący stopień zmęczenia kierowcy.

Mercedes-Benz GL - wnętrze
fot. Mercedes-Benz

Zasilany silnikiem wysokoprężnym GL 350 BlueTEC 4MATIC zużywa średnio 7,4 l/100 km, spełnia też normę emisji spalin Euro 6. W przypadku GL 500 4MATIC BlueEFFICIENCY, napędzanego benzynowym silnikiem z bezpośrednim wtryskiem paliwa BlueDIRECT o mocy 300 kW (408 KM), zużycie paliwo spadło o około 18%.

Poza standardową funkcją ECO start/stop, pakiet BlueEFFICIENCY obejmuje nową, siedmiostopniową przekładnię automatyczną 7G-TRONIC PLUS, inteligentne zarządzanie osprzętem silnika, elektryczne wspomaganie kierownicy i opony o zoptymalizowanych oporach toczenia.

Poziom niepożądanych hałasów, wibracji i drgań dorównuje temu z Klasy S. Odpowiada za to wyjątkowo sztywne nadwozie, zoptymalizowana architektura układu napędowego, dopracowane wyciszenie kabiny i aerodynamika nadwozia oraz nowe nastawy zawieszenia.

Wyposażenie standardowe obejmuje zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC z systemem identyfikacji ładunku. Każda Klasa GL uzbrojona jest w stały napęd na cztery koła 4MATIC z asystentem ruszania pod górę, systemem Downhill Speed Regulation (DSR) oraz specjalnym programem terenowym. Pakiet ON&OFFROAD oferuje sześć zróżnicowanych trybów jazdy, dwustopniową skrzynię rozdzielczą z reduktorem, blokadę mechanizmu różnicowego oraz rozbudowane zawieszenie AIRMATIC z funkcją zwiększenia prześwitu do 285 mm i głębokością brodzenia 600 mm.

Pięć modeli w różnych klasach – Mercedes-Benz oferuje dziś najszerszą gamę SUV-ów na świecie. Poza Klasą GL, obejmuje ona średniej wielkości GLK, długodystansową Klasę R, bestsellerową Klasę M oraz klasyczną terenówkę, czyli Klasę G.

    Komentarze

    Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy!