Nowy Mercedes-Benz GL – klasa S wśród SUVów

Nowy Mercedes-Benz GL wyróżnia się w gronie luksusowych SUVów. Model GL 350 BlueTEC 4MATIC zużywa średnio 7,4 l/100 km, czyli o ok. 20% mniej od poprzednika. Kompleksowy zestaw systemów wspomagania gwarantuje mu poziom bezpieczeństwa i komfortu równy klasie S.

Mercedes-Benz GL
fot. Mercedes-Benz

Nowy Mercedes-Benz GL wyróżnia się w gronie luksusowych SUVów. Model GL 350 BlueTEC 4MATIC zużywa średnio 7,4 l/100 km, czyli o ok. 20% mniej od poprzednika. Kompleksowy zestaw systemów wspomagania gwarantuje mu poziom bezpieczeństwa i komfortu równy klasie S.

Monumentalne nadwozie (dł./szer./wys.: 5120 mm/2141 mm/1850 mm) ma wyważone proporcje, a to dzięki krótkim zwisom, wznoszącej się ku górze linii bocznych okien i spojlerowi tylnej klapy. W standardowej specyfikacji klasa GL przemieszcza się na kołach z 10-ramiennymi obręczami o średnicy 18 cali. W opcji dostępne są felgi o średnicy do 21 cali. Po raz pierwszy Mercedes-Benz GL dostępny jest także z pakietem stylizacyjnym AMG Exterior Sport.

Kabina ma sprawiać wytworne, eleganckie wrażenie dzięki inkrustacjom z drewna lub aluminium, chromowanym akcentom i tapicerce z oddychającej skóry ARTICO z kontrastowymi przeszyciami.

Mercedes-Benz GL
fot. Mercedes-Benz

Sterowanie poszczególnymi funkcjami systemu COMAND odbywa się za pośrednictwem kontrolera, zlokalizowanego między fotelami. Obok znalazły się sterowniki służące do zmiany ustawień zawieszenia pneumatycznego AIRMATIC oraz do wyboru programów terenowych.

Fotele w układzie 2-3-2 zapewniają więcej miejsca od poprzednika na wysokości ramion, kolan i głowy. Środkowa kanapa oferuje dodatkowe możliwości ustawień i dopasowania przestrzeni bagażowej o pojemności od 680 do 2300 litrów.

Obok standardowych systemów aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa (m.in. siedem poduszek powietrznych, trzypunktowe pasy dla pasażerów wszystkich siedzeń, pirotechniczne napinacze pasów z ogranicznikami siły napięcia, ESP®, ASR, ABS i PRE-SAFE®), lista standardowego wyposażenia nowego modelu obejmuje niedostępne wcześniej rozwiązania, jak na przykład układ ostrzegania przed kolizją COLLISION PREVENTION ASSIST (CPA) oraz ATTENTION ASSIST, monitorujący stopień zmęczenia kierowcy.

Mercedes-Benz GL – wnętrze
fot. Mercedes-Benz

Zasilany silnikiem wysokoprężnym GL 350 BlueTEC 4MATIC zużywa średnio 7,4 l/100 km, spełnia też normę emisji spalin Euro 6. W przypadku GL 500 4MATIC BlueEFFICIENCY, napędzanego benzynowym silnikiem z bezpośrednim wtryskiem paliwa BlueDIRECT o mocy 300 kW (408 KM), zużycie paliwo spadło o około 18%.

Poza standardową funkcją ECO start/stop, pakiet BlueEFFICIENCY obejmuje nową, siedmiostopniową przekładnię automatyczną 7G-TRONIC PLUS, inteligentne zarządzanie osprzętem silnika, elektryczne wspomaganie kierownicy i opony o zoptymalizowanych oporach toczenia.

Poziom niepożądanych hałasów, wibracji i drgań dorównuje temu z Klasy S. Odpowiada za to wyjątkowo sztywne nadwozie, zoptymalizowana architektura układu napędowego, dopracowane wyciszenie kabiny i aerodynamika nadwozia oraz nowe nastawy zawieszenia.

Wyposażenie standardowe obejmuje zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC z systemem identyfikacji ładunku. Każda Klasa GL uzbrojona jest w stały napęd na cztery koła 4MATIC z asystentem ruszania pod górę, systemem Downhill Speed Regulation (DSR) oraz specjalnym programem terenowym. Pakiet ON&OFFROAD oferuje sześć zróżnicowanych trybów jazdy, dwustopniową skrzynię rozdzielczą z reduktorem, blokadę mechanizmu różnicowego oraz rozbudowane zawieszenie AIRMATIC z funkcją zwiększenia prześwitu do 285 mm i głębokością brodzenia 600 mm.

Pięć modeli w różnych klasach – Mercedes-Benz oferuje dziś najszerszą gamę SUV-ów na świecie. Poza Klasą GL, obejmuje ona średniej wielkości GLK, długodystansową Klasę R, bestsellerową Klasę M oraz klasyczną terenówkę, czyli Klasę G.

Najnowsze

Motor Show 2012 – informacje dla zwiedzających

Już jutro rozpoczynają się targi Motor Show 2012 w Poznaniu. Zapraszamy do zapoznania się z praktycznymi informacjami dla zwiedzających.

Ogromną ekspozycję zapowiada koncern Volkswagen – w osobnym pawilonie 3A na powierzchni kilku tysięcy metrów kwadratowych zaprezentowane zostaną samochody marek Volkswagen, Audi, Skoda i Porsche. Nie zabraknie atrakcji i nagród, w tym nagrody głównej: samochodu Volkswagen up!

Targi odbywają się w dniach: 13-15 kwietnia 2012.


Godziny otwarcia:

Piątek – Motor Show VIP Day: 13.00-20.00

Sobota: 10.00-18.00

Niedziela: 10.00-17.00

Ceny biletów:

Wejście bezpłatne – dzieci do lat 3

Bilet 15 zł / osoba – bilet obowiązuje w sobotę lub w niedzielę. Upoważnia do jednorazowego

wejścia na Motor Show.

BILET RODZINNY 10 zł / osoba – dla rodziny od min. 3 osób (sprzedaż wyłącznie w kasach

MTP, w czasie Motor Show)

Bilet 100 zł / osoba – bilet specjalny, upoważnia do wejścia na Motor Show VIP DAY.

Aby uniknąć kolejek przy kasach, zachęcamy do kupienia biletu online na stronie www.MotorShow.pl

Miejsce:

Międzynarodowe Targi Poznańskie

Pawilony 3, 3a, 4, 5, 6, 6A MTP. Wejścia: wschodnie (ul. Głogowska), północne (ul. Bukowska).

Najnowsze

Susie Wolff kierowcą testowym Williams F1 Team

Williams F1 Team ogłosiło, że Susie Wolff dołączy do ekipy jako kierowca testowy (development driver), tym samym stając się kolejną w ostatnim czasie kobietą-kierowcą w Formule 1 po Marii de Villota.

Susie Wolff
fot. dtm.com

O Marii de Villota piszemy tutaj.

Susie natomiast ma za sobą już całkiem znaczącą karierę. Ścigała się jeszcze pod panieńskim nazwiskiem Stoddart. Urodzona w Szkocji zawodniczka zaczynała od kartingu, potem startowała w Formule Renault, Brytyjskiej Formule 3 oraz DTM.

Frank Williams określa Susie jako doświadczoną, utalentowaną i ambitną zawodniczkę. Bardzo stanowczo podkreśla, że jej związek małżeński z Toto Wolffem, dyrektorem Williamsa, nie miał żadnego wpływu na wybór tej kandydatury. Zarząd rozważył ją i zatwierdził bez udziału Toto.

„Susie dołączy do Williamsa jako kierowca rozwojowy. Będzie pomagać nam w rozwoju symulatora, weźmie również udział w testach aerodynamicznych FW34, oraz w pełnym teście na torze i pojedzie z nami na kilka wyścigów” – mówi Frank Williams.

Susie Wolff nie kryje entuzjazmu:

„Chcę podziękować za tę szansę. Mam nadzieję udowodnić, że kobieta może się świetnie sprawdzić na najwyższym poziomie sportu motorowego”.

Bernie Ecclestone, prezes F1, skomentował z kurtuazją:

„Jeśli szybkość Susie dorównuje jej urodzie, nie wspominając o inteligencji, to zawodniczka będzie cennym nabytkiem dla każdego zespołu”.

Najnowsze

Samochód zaprasza na kawę

Zanim opiszemy wrażenia z jazdy Volkswagenem Passatem Alltrack, chcemy przybliżyć działanie systemu rozpoznawania zmęczenia u kierowcy. System miał już swoją premierę m.in. w autach Mercedesa – dziś w najnowszym modelu Volkswagena montowany jest seryjnie.

Kierowca przemęczony to kierowca stwarzający zagrożenie na drodze. Konsekwencją zmęczenia bywa zaśnięcie za kierownicą, które może mieć tragiczne skutki. Jednak symptomy zapowiadające taki rozwój wydarzeń można zauważyć dosyć wcześnie.

fot. Bosch

System rozpoznawania zmęczenia firmy Bosch rozpoznaje objawy wyczerpania fizycznego na podstawie ruchów kierownicy i odpowiednio wcześnie zaleca kierowcy przerwę w podróży. Typowymi oznakami malejącej koncentracji są fazy, w których kierowca w ogóle nie kieruje, a następnie wykonuje kilka gwałtowniejszych ruchów kierownicą, aby skorygować tor jazdy. Na podstawie częstotliwości takich typowych korekt położenia kierownicy oraz innych parametrów, jak np. czas podróży, włączanie kierunkowskazów oraz pora dnia, system oblicza współczynnik zmęczenia. Informacje dostarcza elektryczny układ wspomagania kierownicy lub odpowiedni czujnik kąta skrętu kierownicy, który jako element układu ESP® znajduje się zwykle w wyposażeniu pojazdu. Jeżeli określony próg zostanie przekroczony, na zestawie wskaźników może zapalić się kontrolka z symbolem filiżanki kawy. To znak, że trzeba się zatrzymać i odpocząć.

System jest przeznaczony do stosowania w samochodach osobowych i lżejszych pojazdach użytkowych – po raz pierwszy pojawił się w wyposażeniu seryjnym Volkswagena Passata w 2010 roku, a najnowszym modelem weń wyposażonym jest Passat Alltrack.

 

Najnowsze

Poczuj miętę do bezpiecznej jazdy

Wielu kierowców ulega złudzeniu, że po długiej i suto zakrapianej nocnej imprezie wystarczy kilka godzin snu, prysznic, miętówka – i już można bezpiecznie prowadzić. Lepiej jednak być na sto procent pewnym, niż potem żałować.

Aby uniknąć niebezpiecznych sytuacji na drodze i utraty prawa jazdy Kompania Piwowarska sugeruje skorzystanie z aplikacji „Sprawdź promile”. Wystarczy ją pobrać na telefon, a następnie wprowadzić swoje dane (płeć, wiek, wagę oraz ilość wypitego alkoholu i czas zakończenia picia). Na tej podstawie telefon poda ilość promili w naszym organizmie i wyliczy czas, po którym bezpiecznie możemy usiąść za kierownicą samochodu.

 „Sprawdź promile” to sztandarowy program odpowiedzialnościowy Kompanii Piwowarskiej. Jego celem jest ograniczenie liczby pijanych kierowców na polskich drogach. W swojej świeżej odsłonie program promowany jest przez odpowiedzialne miętówki. Promocyjne cukierki z hasłem „Świeży oddech może mylić. Sprawdź promile” umożliwiają pobranie aplikacji przez specjalny QR code umieszczony na opakowaniu.

Kompania Piwowarska rozda 45 tysięcy takich materiałów promocyjnych. Miętówek będzie można skosztować na recepcjach należących do KP browarów, w centrach wycieczkowych przy browarach (Poznań, Tychy), a także podczas Targów Motor Show w Poznaniu 13-15 kwietnia i na Europejskim Kongresie Gospodarczym 14-16 maja 2012.

Więcej o akcji na stronie www.sprawdzpromile.pl

fot. Kompania Piwowarska

Najnowsze