Nowy koncepcyjny Peugeot SXC – film

Na kilka dni przed światowym debiutem nowego koncepcyjnego crossovera Peugeot SXC przedstawiamy pierwsze zdjęcia. Auto zostanie zaprezentowane 18 kwietnia podczas Targów Motoryzacyjnych w Szanghaju.

SXC to według producenta pojazd z „silnym charakterem”. Proste linie i obłe kształty w subtelny sposób mają podkreślać sportowy charakter pojazdu. Styl auta ma stanowić odzwierciedlenie siły i mocy. Każdy detal jest dokładnie „wyrzeźbiony”, co nadaje bardzo wytwornego i elegnackiego charakteru. SXC może też pochwalić się imponującymi rozmiarami – długość 4,87 m długości, 1,61 m wysokości i 2,035 m szerokości.

fot. Peugot

Projektując limuzynę nie zapomniano też o charakterystycznych dla stylu marki: „pływającego” grilla oraz  reflektorów przypominających kształt kocich oczu.

fot. Peugot

W obudowach lusterek mieszczą się kamery cofania. Felgi o średnicy 22 cali oraz relingi z matowego aluminium powodują, że auto z pewnością będzie wyróżniać się pośród innych propozycji w tym segmencie. Całość dopełnia dwuczęściowy panoramiczny dach.

Kabina pasażerska jest przestronna i mieści cztery osoby.

fot. Peugot

W koncepcyjnym SXC zastosowano technologię HYbrid4. Silnik o mocy 218 KM (160 kW) napędza przednie koła, podczas gdy motor elektryczny o mocy 95 KM (70 kW), napędza tylną oś. Auto  poruszając się z niewielką prędkością może  przejść w tryb pracy bezemisyjnej, w którym napędza go tylko silnik elektryczny. Łącznie SXC dysponuje mocą 313 KM (230 kW), lecz zużywa jedynie 5,8 l paliwa na 100 km emitując 143 g CO2 na km.

fot. Peugot

 

Najnowsze

Mika Duno powraca do serii ARCA

Po dwóch miesiącach przerwy w serii wyścigów ARCA Milka Duno zapowiada, że nie ma drugiego równie gotowego do powrotu na to kierowcy jak ona.

fot. Sheltra Motorsport

Duno zadebiutowała w wyścigach serii ARCA w barwach Sheltra Motorsports podczas otwarcia sezonu na Daytona International Speedway (DIS). Podczas zawodów przez większą część dnia utrzymywała się w pierwszej dziesiątce. Ukończenie wyścigu uniemożliwił jej karambol kilku pojazdów, w który niefortunnie została wciągnięta.

To wydarzenie spowodowało, że Milka jest obecnie bardziej zmotywowana i zapowiada, że 15 kwietnia na torze Talladega powalczy o podium, mimo że będzie to jej pierwszy start w tym miejscu.

– Po starcie w Daytona mam bardzo duże oczekiwania, co do wyścigu w Talladega. Razem z zespołem chcemy konkurować, aby wygrać. Z niecierpliwością czekam na powrót na tor – powiedziała Duno.

Milka Duno i Patrick Sheltra
fot. Sheltra Motorsport

Sprawdzian dla Duno i nowego auta już 15. kwietnia na torze Talladega Superspeedway 250.

Najnowsze

Maserati kontra Audi – galeria

Producenci samochodów marki Audi oraz Maserati tym razem postanowili zawalczyć o klientów, którzy lubią jazdę na rowerze. Oceńcie sami kto wygrał w tej bitwie.

Unikalne szczegóły i ekskluzywny projekt to zalety  limitowanej edycji rowerów wykonanych przez słynną firmę Montante Cicli dla Maserati. Nowy model roweru odziedziczył nazwę po słynnym aucie wyścigowym 8CTF Maserati za kierownicą, którego 70 lat temu Wilbur Shaw zwyciężył w wyścigu Indianapolis 500. Sycyliska firma słynnąca, z produkcji znakomitej jakości rowerów, podjęła współpracę z Maserati w celu dostarczenia produktu, który łączy w sobie doskonałość i włoski styl.

Montante Maserati 8CTF wyprodukowany został w limitowanej ilości zaledwie 200 sztuk indywidualnie numerowanych. Rower można zamówić za pośrednictwem sklepu internetowego Maserati: www.maseratistore.com w cenie 3600 euro plus koszty wysyłki.

fot. Montante Cicli

Audi natomiast połączyło swoje siły z firmą Renovo, tworząc kolekcję „Duo” dla uświetnienia trzydziestej rocznicy wprowadzenia napędu „quattro”. Trzy modele rowerów z drewnianą ramą: City, Sport i Road dostępne są w dwóch wersjach kolorystycznych: Espresso Red (drewno Wenge, Padauk, Sapele) i Serrano Red (drewno Padauk, Wenge i Klon czerwony) oraz trzech rozmiarach ramy (S, M, L). Rowery mają charakteryzać się lekkością, wytrzymałością i sprężystością dającą niezwykłą przyjemność z jazdy. Drewniane ramy rowerów Renovo to nie tylko wyjątkowy styl i niepowtarzalność, ale także jak zapewniają producenci wytrzymałość równa ramom z carbonu. Ceny rowerów wynoszą odpowiednio 6530, 7350 i 7460 dolarów amerykańskich.

fot. Audi

Najnowsze

Simona De Silvestro wschodząca gwiazda serii Indy Car

W wieku sześciu lat, ledwo dosięgając do pedałów, Simona De Silvestro postanowiła zostać kierowcą wyścigowym. Od tego czasu szybko pięła się do przodu. Od roku 2010, kiedy dołączyła do zepołu HVM Racing, uważana jest za potencjalną liderkę serii IndyCar.

fot.simonadesilvestro.com
fot.simonadesilvestro.com

De Silvestro spędziła wczesne lata kariery szlifując swoje umiejętności wyścigowe w Europie.  W 2003 i 2002 zdobyła drugie miejsce w Trofeo Industria Parma, piąte w Wintercup Lonato i trzecie w Primavera Lonato. Ukończyła również siódme miejsce w Mistrzostwach Szwajcarii, trzynaste w Monaco Kart Cup i drugie w Pucharze Szwajcarii Bridgestone. W 2004 i 2005 roku ścigała się w Mistrzostwach Formuły Renault 2000 we Włoszech.

Szwajcarka w 2006 roku przekroczyła Atlantyk, aby zrealizować swoje motoryzacyjne marzenia. W  tym samym roku ukończyła pierwszy sezon w Formule BMW. Zwycięstwo w Lime Rock, sześć miejsc na podium i jedenaście pozycji w pierwszej dziesiątce doprawadziły ją  na czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej. Jednocześnie zdobyła też dwa trzecie miejsca w Grand Prix USA i przeszła do historii jako pierwsza kobieta, która kiedykolwiek zdobyła podium na torze w Indianapolis Motor Speedway.

W 2007 roku startowała jako amator w Atlantic Championship. De Silvestro zdobyła dwa spośród dziesięciu najlepszych wyników serii. Zebrała punkty z 9 na 12 wyścigów, co zapewniło jej 19. pozycję w klasyfikacji. 2008 rok okazał się być jeszcze lepszy.

 

fot.simonadesilvestro.com

Osiem razy w pierwszej dziesiątce, pierwsze zwycięstwo w Long Beach zaostrzyły apetyt zawodniczki. W kolejnym roku w barwach Team Stargate Worlds podczas Toyota Atlantic (będących częścią Champ Car) udało jej się wygrać 4 wyścigi, 4 pole position  oraz dziewięć razy stanąć na podium Mistrzostw Atlantyku. De Silvestro jest często określana jako „Swiss Miss”, ponieważ jako pierwsza kobieta w historii serii zdobyła najwięcej zwycięstw oraz pole positions w jednym sezonie. W 2010 roku po raz pierwszy wystartowała w serii Indy Car.

 

 

 

fot.simonadesilvestro.com

Przed zawodniczką obecnie drugi rok startów w serii Indy Car. Simona de Silvestro, która nadal kontynuuje swoje sukcesy w sporcie motorowym, obecnie cieszy się szczególną uwagą, po rewelacyjnym występie podczas wyścigu w amerykańskim Petersburgu oraz równie dobrym wyniku podczas niedzielnego Grand Prix Alabamy na torze Barber Motorsports, gdzie zajęła 9 miejsce w klasyfikacji ogólnej. Sukces jest tym większy, iż okazała się być lepsza od „weteranki” tej serii Danici Patrick.

– To zdecydowanie najbardziej dynamiczny okres w mojej karierze. Chcę być w stanie konkurować na torze, bo to jest moim największym celem. W ubiegłym roku straciliśmy kilka wyścigów, przez co znaleźliśmy się na 19. miejscu w klasyfikacji. To było okropne uczucie, dlatego w tym roku jesteśmy zmotywowani, aby zakończyć każdy wyścig – powiedziała Simona de Silvestro.

 

 

 

 

fot.simonadesilvestro.com

 

Najnowsze

Kobiecy team w belgijskiej serii Sport Trophy Fiesta

W najbliższą sobotę Evelien De Corte i Justine Demeestere wezmą udział w TAC Rally. Panie wystartują Fordem Fiesta R2 w barwach Team Floral. Rajd będzie sprawdzianem, przez rozpoczęciem sezonu Sport Trophy Fiesta (FST) w Belgii.

Evelien De Corte i Justine Demeestere podczas testów Forda Fiesta R2.
fot. Team Floral

Jako wielka fanka sportów motorowych Demeestere miała tylko jedną ambicję – wystartować w 2011 FST. Na początku tego roku Justine dołączyła do belgijskiego kierowcy Steffiego Snaet, ale po jego wycofaniu się, postanowiła rozpocząć poszukiwania kobiety kierowcy, z którą mogła by przejechać cały sezon.

Ostatecznie Demeestere postawiła na Evelien De Corte, 20-letnią studentkę architektury z Herne, która zadebiutowała w 2010 na Rajdzie TBR. Jechała wtedy Peugeotem 106 w teamie z Joris Erard. Start w Rajdzie był urodzinowym prezentem od jej ojca, Johana De Corte.

– Byłam podekscytowana, nawet mój tata był zaskoczony, jak bardzo mnie to zmotywowało- powiedziała.

Kilka tygodni temu, De Corte wzięła udział w Rajdzie SAR Moorslede startując Twingo R1. Zawody zakończyła na 5 miejscu w klasie. Najbliższa sobota, będzie jej pierwszym startem Fordem Fiesta R2 oraz sprawdzianem dla kobiecego teamu.
– W zeszłym tygodniu skontaktowała się ze mną Justine pytając, czy chcę prowadzić Forda Fiesta R2. Byłam przestraszona, bo jak dotąd brałam udział jedynie w dwóch rajdach! Ale takim propozycjom się nie odmawia. Jestem zmotywowana i gotowa do walki. Wszystko działo się tak szybko, ale powtarzam sobie, że taka okazja zdarza się raz w życiu i nie można jej przegapić! Niedawno testowałam R2, który bardzo różni się od Twingo R1. Na pewno trochę mnie to przeraża, ale staram się szybko przyzwyczaić do nowego auta – powiedziała Evelien.

– Zdaję sobie sprawę, że ze względu na to, że jesteśmy żeńską załogą, oczy wszystkich będą zwrócone na nas, przez co czuje wielką odpowiedzialność na swoich barkach. Mam nadzieję jednak, że w chwili jak wystartujemy skoncetruje się w 100 procentach na prowadzeniu auta – przyznała De Corte.

Oficjalne otwarcie FTS 2011 nastąpi już w tym miesiącu podczas Rajdu Walonii. Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.fiestasporttrophy.be

Najnowsze