Karolina Chojnacka

Nowy Jeep Compass – zaprojektowany tak, by trafić w europejskie gusta. Czy to się uda?

Połączenie off-roadowego charakteru z miejskim samochodem – czy to może się udać? Jeep twierdzi, że tak i przedstawia nowego Compassa, który ma zaspokoić nawet najbardziej wybredne, europejskie gusta. Niezależnie od tego, czy chodzi o pragmatyczną potrzebę mobilności, czy też o chęć przeżycia ekscytujących codziennych „przygód”, Jeep Compass ma być idealnym rozwiązaniem.

Na pierwszy rzut oka, nowy Jeep Compass nie różni się zbytnio od swojego poprzednika. W końcu Jeep to Jeep, więc samochód wierny elementom stylizacyjnym marki. Najbardziej wzrok przykuwa charakterystyczna atrapa chłodnicy z pionowymi prostokątami, które teraz nieco się wyobliły i zmieniły proporcje. Światła  zyskały nowoczesną sygnaturę LED i bardziej kanciaste kształty.

Jeep Compass

Przeczytaj też: Plemię Indian wzywa Jeepa do zaprzestania używania jego nazwy. Czy to koniec produkcji legendarnego modelu?

Bardziej elegancki i nowoczesny Jeep Compass ma zupełnie nową kabinę, zaprojektowaną, by poprawić komfort pasażerów na pokładzie i uczynić jazdę miejską bardziej inteligentną. Do najważniejszych elementów należą cyfrowy zestaw wskaźników z wyświetlaczem o przekątnej 10,25” Full HD, systemem Uconnect 5 z ekranami dotykowymi o przekątnych od 8,4” do 10,1” umieszczony nieco wyżej i przeniesiony bardziej na środek deski rozdzielczej, dzięki czemu kierowca ma pozostać lepiej skupionym na drodze, pięciokrotnie szybszy procesor, system operacyjny Android z bezprzewodową integracją ze smartfonem i aplikacjami  Apple CarPlay i Android Auto, interaktywna nawigacja 3D TomTom i funkcja rozpoznawania naturalnej mowy oraz z usługami Uconnect.

Jeep Compass

Nowy Compass oferuje bogatą gamę wydajnych silników spalinowych i hybrydowych plug-in, które są zgodne z normą Euro 6D Final.

Zaktualizowana gama silników oferuje teraz nowy, czterocylindrowy silnik benzynowy GSE o pojemności 1,3 litra z turbodoładowaniem, zaprojektowany z myślą o zagwarantowaniu wyjątkowych osiągów, zmniejszający zużycie paliwa i emisję CO2 nawet o 27% (cykl WLTP) w porównaniu z poprzednim modelem benzynowym. Compass będzie też dostępny w wersji z technologią hybrydową plug-in, zapewniającej jazdę w 100% elektryczną – połączenie niezwykłych możliwości 4xe i zrównoważonej mobilności, czyli elektryfikację marki Jeep.

Jeep Compass

Przeczytaj też: Nowy Jeep Grand Cherokee L – nowa jakość w segmencie pełnowymiarowych SUV-ów. Kiedy będzie dostępny w Europie?

Nowy Jeep Compass oferuje nową gamę, dostępną teraz w pięciu poziomach wyposażenia (Sport, Longitude, Limited, S i Trailhawk), z pięcioma różnymi kombinacjami jednostek napędowych – benzyna, diesel i hybryda plug-in, trzema skrzyniami biegów (sześciostopniową manualną, automatyczną, dwusprzęgłową (DDCT) lub sześciostopniową automatyczną) – oraz napęd na przednie lub na cztery koła. Wersja benzynowa jest wyposażona w 1,3-litrowy silnik GSE o mocy 130 KM lub 150 KM, połączony odpowiednio z manualną skrzynią biegów i skrzynią DDCT z podwójnym suchym sprzęgłem, oba z napędem na przednie koła. Uzupełnieniem oferty silników spalinowych jest 1,6-litrowy silnik wysokoprężny o mocy 130 KM współpracujący z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów i napędem na przednie koła. Gama hybryd plug-in jest oferowana z dwoma poziomami mocy – 190 KM i 240 KM, w połączeniu z sześciostopniową, automatyczną skrzynią biegów i napędem na cztery koła eAWD.

Ceny nowego Jeepa Compassa w Polsce zaczynają się od 99 900 złotych  model benzynowy z silnikiem 1.3 o mocy 130 KM w wersji Longitude.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze