Nowe BMW M8 Gran Coupe i BMW M8 Competition Gran Coupe – wyczynowe 4-drzwiówki
BMW wkracza w kolejną fazę ofensywy w segmencie samochodów luksusowych, oferując czterodrzwiowe wyczynowe samochody sportowe - BMW M8 Gran Coupe i BMW M8 Competition Gran Coupe. Czego możemy się spodziewać w tych bojowych modelach?
BMW znów zaskakuje, tym razem poszerza swoją ofertę o nowe BMW M8 Gran Coupe, także w pakiecie Competition:
- BMW M8 Gran Coupé, moc: 441 kW (600 KM), maks. moment obrotowy: 750 Nm, zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 10,7-10,5 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 244‑240 g/km.
- BMW M8 Competition Gran Coupé, moc: 460 kW (625 KM), maks. moment obrotowy: 750 Nm, zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 10,7-10,5 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 244‑240 g/km.
W nowych wyścigowych modelach mamy do dyspozycji wysokoobrotowy silnik V8 M TwinPower Turbo o pojemności 4,4 l i maksymalnej mocy 460 kW (625 KM). Układ chłodzenia i smarowania jest w pełni przystosowany do jazdy na torach wyścigowych a sportowy układ wydechowy z elektronicznie sterowanymi przepustnicami zapewnia fenomenalne brzmienie silnika. Producent podkreśla znakomite osiągi od 0 do 100 km/h w 3,3 s przyspiesza BMW M8 Gran Coupé, a w 3,2 s w przypadku BMW M8 Competition Gran Coupé.
Na porą uwagę zasługuje oryginalna stylistyka karoserii o cechach charakterystycznych dla pakietu M – rozstaw osi jest o 200 mm dłuższy niż w dwudrzwiowych modelach BMW M8, to co wyróżnia się na pierwszy rzut oka to oczywiście: dynamiczna linia dachu, duże wloty powietrza, grill atrapy chłodnicy BMW z podwójnymi listwami, skrzela M na błotnikach, tylny spojler i tylny zderzak z elementami dyfuzora oraz podwójne końcówki rur wydechowych.
Zoptymalizowana trakcja i dynamika gwarantowana jest, dzięki powiązaniu napędu z aktywnym mechanizmem różnicowym M. Układ jezdny M z elektrycznie występuje ze sterowanymi amortyzatorami, oraz układem kierowniczym M Servotronic, za pewne prowadzenie odpowiada układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) z trybem M Dynamic. Przeniesienie mocy nastąpi, dzięki 8-stopniowej skrzyni M Steptronic z układem Drivelogic i napędowi na wszystkie koła M xDrive z aktywnym mechanizmem różnicowym M. Kierowca może wybrac jeden z trzech trybów jazdy: 4WD, 4WD Sport i 2WD z pełnym napędem na tylne koła i wyłączoną kontrolą stabilności jazdy.
W wyposażeniu standardowym znajdziemy światła laserowe BMW, fotele sportowe M, wyświetlacz Head-Up BMW M, BMW Live Cockpit Professional z systemem nawigacyjnym oraz inteligentnym asystentem osobistym BMW, system asystujący kierowcy i asystenta parkowania.
Światowa premiera odbędzie się na Los Angeles Auto Show 2019, a wprowadzenia na rynek możemy się spodziewać od kwietnia 2020 r.
Najnowsze
-
Minister Gawkowski stracił samochód za 100 tys. zł. Oszukali go metodą „na bliźniaka”
Funkcjonariusze CBŚP zatrzymali osoby należące do międzynarodowej grupy przestępczej, zajmującej się kradzieżą samochodów. Podczas działań służb udało się odzyskać kilka skradzionych pojazdów w tym Peugeota 5008, który, jak się okazało, należy do ministra cyfryzacji Krzysztofa Gawkowskiego. Ten podzielił się swoją historią w mediach społecznościowych. -
Ile samochód przejedzie na rezerwie? Ile pojadę z zasięgiem 0 km?
-
Znaki C-5 oraz D-3 wyglądają prawie identycznie, ale kierowca nie może ich pomylić
-
Będzie nowy odcinek drogi ekspresowej S10. Znamy datę otwarcia
-
Wyrzuciła papierosa z auta, napluła na zwracających jej uwagę, a potem nasłała agresora
Zostaw komentarz: