Nowe BMW M340i xDrive Touring – mocne wejście z sześciocylindrowym silnikiem o mocy 374 KM!

Nowe BMW serii 3 prezentuje się tak sportowo jak jeszcze nigdy dotąd – a dodatkowo oferuje dwa absolutnie sportowe modele. Po debiucie BMW M340i xDrive Limuzyna w listopadzie 2019 r. w ofercie pojawi się nowe BMW M340i xDrive Touring z układem napędowym opartym o wyścigowy know-how BMW M GmbH! Zobaczcie, jaki jest ten atletyczny mocarz!

W najnowszej generacji BMW M kładzie jeszcze mocniejszy nacisk na dynamikę jazdy. Sześciocylindrowy silnik rzędowy o mocy 275 kW (374 KM) z technologią M TwinPower Turbo, sportowy mechanizm różnicowy M, sportowy układ jezdny M z adaptacyjnym sportowym układem kierowniczym M oraz specjalne elementy zewnętrzne M o zoptymalizowanej aerodynamice tworzą idealną całość zapewniającą maksymalne osiągi. Nowe BMW M340i xDrive Limuzyna przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 s. Nowe BMW M340i xDrive Touring wykonuje sprint do setki w 4,5 s. Oba modele są więc o pół sekundy szybsze niż najmocniejsze wersje BMW serii 3 poprzedniej generacji.

Jednostka o pojemności 3,0 l ma aluminiową skrzynię korbową w zamkniętej konstrukcji i głowicę cylindrów również wykonaną z lekkiego stopu. Tłoki i korbowody o zoptymalizowanej masie oraz kuty stalowy wał korbowy zwiększają stopień sprawności silnika. Honowane gładzie cylindrów ze stalową powłoką w technologii natryskiwania łukowego zmniejszają straty tarcia.W porównaniu z najmocniejszymi wersjami poprzedniej generacji nowy sześciocylindrowy silnik rzędowy generuje o 35 kW (48 KM) większą moc (275 kW / 374 KM) i o 50 Nm większy moment obrotowy (500 Nm). Technologia M TwinPower Turbo obejmuje turbosprężarkę Twin Scroll z pośrednim chłodzeniem powietrza doładowującego zintegrowanym w układzie ssącym, bezpośredni wtrysk benzyny High Precision Injection najnowszej generacji, adaptacyjne sterowanie zaworami VALVETRONIC i zmienną regulację faz rozrządu Double VANOS zaworów ssących i wydechowych. 

Nowy 6-cylindrowy silnik rzędowy oferowany jest standardowo z 8-stopniową sportową skrzynią Steptronic. Charakteryzuje się ona m.in. zoptymalizowanym sterowaniem hydraulicznym, niskim poślizgiem konwertera, skutecznym tłumieniem nierówności obrotów oraz bardzo wysoką dynamiką zmiany biegów. Stopniowanie biegów jest optymalnie dopasowane do charakterystyki mocy silnika, co sprzyja szybkim sprintom, a także zwiększa komfort i wydajność. Ręczny wybór biegu możliwy jest za pomocą dźwigni lub standardowych łopatek przy kierownicy. Do maksymalnie dynamicznych przyspieszeń ze startu zatrzymanego można stosować funkcję Launch Control.

Inteligentny napęd na wszystkie koła nowego BMW M340i xDrive Limuzyna i nowego BMW M340i xDrive Touring z elektronicznie sterowanym sprzęgłem wielopłytkowym w skrzyni rozdzielczej zapewnia w pełni adaptacyjny rozdział napędu na przednią i tylną oś. Układ BMW xDrive powiązany z systemem DSC (Dynamic Stability Control) w ułamkach sekundy precyzyjnie reaguje na zmieniające się sytuacje na drodze, gwarantując maksymalną trakcję, zwinność i stabilność jazdy we wszystkich warunkach pogodowych i drogowych, a także podczas ekstremalnie sportowej jazdy. 

Nowe BMW M340i xDrive Limuzyna i BMW M340i xDrive Touring wyposażone są standardowo również w sportowy mechanizm różnicowy M. Elektronicznie sterowana, w pełni adaptacyjna funkcja blokowania mechanizmu różnicowego w istotnym stopniu przyczynia się do poprawy trakcji i właściwości jezdnych na zakrętach oraz sprzyja stabilności i zwinności. 

Dostępne w standardzie oferowane ekskluzywnie w nowym BMW M340i i BMW M340i xDrive Touring 18-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich wyposażone są w ogumienie mieszane. Z przodu montowane są opony w rozmiarze 225/45 R 18, a z tyłu w rozmiarze 255/40 R 18. Opcjonalnie dostępne są również 19-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich w trzech wersjach oraz 19-calowe obręcze kół BMW Individual ze stopów lekkich z ogumieniem mieszanym.

Nowe BMW M340i xDrive Limuzyna ma oprócz tego spojler tylny M w kolorze karoserii. Ekskluzywny wygląd to również zasługa błyszczących elementów BMW Individual Shadow Line oraz utrzymanych w metalizowanym kolorze Cerium Grey lusterek zewnętrznych, wstawek we wlotach powietrza w przednim zderzaku, obramowania i przednich powierzchni listew grilla, osłon końcówek wydechu oraz oznaczenia modelu.

Wyposażenie standardowe obejmuje sportowe fotele przednie z tapicerką M w wersji z sensateku i alcantary z kontrastującym niebieskim pikowaniem, kierownicę skórzaną M z przyciskami wielofunkcyjnymi i łopatkami zmiany biegów, antracytową podsufitkę BMW Individual, pedały M, dywaniki M oraz listwy ozdobne z aluminium Tetragon z listwą akcentową w perłowym chromie. Cyfrowy zestaw wskaźników nosi napis „M340i”. Oznaczenie modelu znajduje się również na listwach progowych przednich drzwi.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze