Nowe BMW M340i xDrive Touring – mocne wejście z sześciocylindrowym silnikiem o mocy 374 KM!

Nowe BMW serii 3 prezentuje się tak sportowo jak jeszcze nigdy dotąd – a dodatkowo oferuje dwa absolutnie sportowe modele. Po debiucie BMW M340i xDrive Limuzyna w listopadzie 2019 r. w ofercie pojawi się nowe BMW M340i xDrive Touring z układem napędowym opartym o wyścigowy know-how BMW M GmbH! Zobaczcie, jaki jest ten atletyczny mocarz!

W najnowszej generacji BMW M kładzie jeszcze mocniejszy nacisk na dynamikę jazdy. Sześciocylindrowy silnik rzędowy o mocy 275 kW (374 KM) z technologią M TwinPower Turbo, sportowy mechanizm różnicowy M, sportowy układ jezdny M z adaptacyjnym sportowym układem kierowniczym M oraz specjalne elementy zewnętrzne M o zoptymalizowanej aerodynamice tworzą idealną całość zapewniającą maksymalne osiągi. Nowe BMW M340i xDrive Limuzyna przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 s. Nowe BMW M340i xDrive Touring wykonuje sprint do setki w 4,5 s. Oba modele są więc o pół sekundy szybsze niż najmocniejsze wersje BMW serii 3 poprzedniej generacji.

Jednostka o pojemności 3,0 l ma aluminiową skrzynię korbową w zamkniętej konstrukcji i głowicę cylindrów również wykonaną z lekkiego stopu. Tłoki i korbowody o zoptymalizowanej masie oraz kuty stalowy wał korbowy zwiększają stopień sprawności silnika. Honowane gładzie cylindrów ze stalową powłoką w technologii natryskiwania łukowego zmniejszają straty tarcia.W porównaniu z najmocniejszymi wersjami poprzedniej generacji nowy sześciocylindrowy silnik rzędowy generuje o 35 kW (48 KM) większą moc (275 kW / 374 KM) i o 50 Nm większy moment obrotowy (500 Nm). Technologia M TwinPower Turbo obejmuje turbosprężarkę Twin Scroll z pośrednim chłodzeniem powietrza doładowującego zintegrowanym w układzie ssącym, bezpośredni wtrysk benzyny High Precision Injection najnowszej generacji, adaptacyjne sterowanie zaworami VALVETRONIC i zmienną regulację faz rozrządu Double VANOS zaworów ssących i wydechowych. 

Nowy 6-cylindrowy silnik rzędowy oferowany jest standardowo z 8-stopniową sportową skrzynią Steptronic. Charakteryzuje się ona m.in. zoptymalizowanym sterowaniem hydraulicznym, niskim poślizgiem konwertera, skutecznym tłumieniem nierówności obrotów oraz bardzo wysoką dynamiką zmiany biegów. Stopniowanie biegów jest optymalnie dopasowane do charakterystyki mocy silnika, co sprzyja szybkim sprintom, a także zwiększa komfort i wydajność. Ręczny wybór biegu możliwy jest za pomocą dźwigni lub standardowych łopatek przy kierownicy. Do maksymalnie dynamicznych przyspieszeń ze startu zatrzymanego można stosować funkcję Launch Control.

Inteligentny napęd na wszystkie koła nowego BMW M340i xDrive Limuzyna i nowego BMW M340i xDrive Touring z elektronicznie sterowanym sprzęgłem wielopłytkowym w skrzyni rozdzielczej zapewnia w pełni adaptacyjny rozdział napędu na przednią i tylną oś. Układ BMW xDrive powiązany z systemem DSC (Dynamic Stability Control) w ułamkach sekundy precyzyjnie reaguje na zmieniające się sytuacje na drodze, gwarantując maksymalną trakcję, zwinność i stabilność jazdy we wszystkich warunkach pogodowych i drogowych, a także podczas ekstremalnie sportowej jazdy. 

Nowe BMW M340i xDrive Limuzyna i BMW M340i xDrive Touring wyposażone są standardowo również w sportowy mechanizm różnicowy M. Elektronicznie sterowana, w pełni adaptacyjna funkcja blokowania mechanizmu różnicowego w istotnym stopniu przyczynia się do poprawy trakcji i właściwości jezdnych na zakrętach oraz sprzyja stabilności i zwinności. 

Dostępne w standardzie oferowane ekskluzywnie w nowym BMW M340i i BMW M340i xDrive Touring 18-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich wyposażone są w ogumienie mieszane. Z przodu montowane są opony w rozmiarze 225/45 R 18, a z tyłu w rozmiarze 255/40 R 18. Opcjonalnie dostępne są również 19-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich w trzech wersjach oraz 19-calowe obręcze kół BMW Individual ze stopów lekkich z ogumieniem mieszanym.

Nowe BMW M340i xDrive Limuzyna ma oprócz tego spojler tylny M w kolorze karoserii. Ekskluzywny wygląd to również zasługa błyszczących elementów BMW Individual Shadow Line oraz utrzymanych w metalizowanym kolorze Cerium Grey lusterek zewnętrznych, wstawek we wlotach powietrza w przednim zderzaku, obramowania i przednich powierzchni listew grilla, osłon końcówek wydechu oraz oznaczenia modelu.

Wyposażenie standardowe obejmuje sportowe fotele przednie z tapicerką M w wersji z sensateku i alcantary z kontrastującym niebieskim pikowaniem, kierownicę skórzaną M z przyciskami wielofunkcyjnymi i łopatkami zmiany biegów, antracytową podsufitkę BMW Individual, pedały M, dywaniki M oraz listwy ozdobne z aluminium Tetragon z listwą akcentową w perłowym chromie. Cyfrowy zestaw wskaźników nosi napis „M340i”. Oznaczenie modelu znajduje się również na listwach progowych przednich drzwi.

Najnowsze

Edyta Klim

Shayna Texter w filmie „Change of Pace”

Shayna Texter to pierwsza kobieta, która w 2011 roku wygrała zawody American Flat Track!

Shayna Texter pasję motocyklową „odziedziczyła”, ponieważ jej rodzina od pokoleń była związana z motocyklami, a jej ojciec i brat brali udział w wyścigach. Dlatego już jako 3-letnie dziecko szlifowała technikę jazdy motocyklem, a swoją karierę sportową rozpoczęła w 2008 roku.

Trzy lata później postawiła sobie warunek, że albo zacznie wygrywać albo odpuści sobie zawody sportowe. Postanowiła kontynuować, wbrew wszelkim przeciwnościom i wtedy zaczęła zwyciężać. Została pierwszą kobietą na najwyższym stopniu podium w wyścigach flat track w klasie GNC Pro Singles, a kolejne sukcesy zapewniły jej miejsce w fabrycznym zespole wyścigowym. Sezon 2017 i 2018 ta zawodniczka ukończyła na 3-cim miejscu podium, a jej marzeniem jest zdobycie mistrzostwa.

Obecnie Shayna jest w zespole Red Bull KTM Factory Flat Track, a w całych zawodach startują jedynie dwie kobiety. Dlatego właśnie ona, zawodniczka z największą ilością zwycięstw na koncie, stara się aktywnie promować tę dyscyplinę wśród kobiet.

Ojczyzną flat track’u jest Ameryka Północna, a dyscyplina ma już blisko 100 lat. Zawody polegają na bezpośredniej rywalizacji na okrągłym lub owalnym torze, gdzie motocykle skręcają tylko w lewo. Wykorzystywane motocykle to mocne maszyny, pozbawione przedniego hamulca i na szutrowych oponach. Cała frajda tego sportu polega na szybkiej jeździe motocyklem w bocznym uślizgu i w bezpośredniej rywalizacji.

Najnowsze

Elektryczny Nissan Ariya Concept – seksowny crossover debiutuje w Tokio

Nissan przedstawił koncepcyjny model Ariya – elektrycznego crossovera z zapewniającymi dynamiczne przyspieszenie dwoma silnikami elektrycznymi, zaawansowanymi systemami wspomagającymi kierowcę oraz wyglądem sygnalizującym całkowite stylistyczne przeobrażenie marki.

Ariya Concept charakteryzuje się przestronną, ekskluzywnie wykończoną kabiną z nowoczesnym wyposażeniem oraz nadwoziem w minimalistycznym i wyrazistym stylu typowym dla samochodów elektrycznych. Jest to przykład zastosowania wizji Nissan Intelligent Mobility w indywidualnym transporcie. Zgodnie z jej założeniami elektryfikacja oraz inteligentne systemy w pojazdach mają usprawnić podróżowanie, zapewnić wrażenia dostosowane do oczekiwań użytkowników oraz wyeliminować wypadki i emisję szkodliwych związków.

Ariya Concept stanowi rozwinięcie elementów stylistycznych widocznych już w koncepcyjnym modelu IMx zaprezentowanym na Salonie Samochodowym w Tokio w 2017 roku. Są to między innymi odważna „zelektryfikowana” wersja wlotu powietrza z motywem litery V, wyrazisty pas tylnych świateł, krótkie zwisy oraz wnętrze sprawiające bardziej wrażenie saloniku niż kabiny tradycyjnego samochodu.

W Nissanie Ariya – do którego pasują określenia „smukły”, „harmonijny” i „seksowny” – przykłady zastosowania nowego języka stylistycznego można znaleźć w całym nadwoziu, w takich elementach jak szerokie przednie błotniki, bardzo wąskie reflektory LED, a także przedni pas (w miejscu, w którym w samochodach z silnikami spalinowymi znajduje się zwykle krata wlotu powietrza) ozdobiony specjalnie zaprojektowanym, podświetlanym emblematem Nissana. Na przodzie umieszczono także subtelny, geometryczny wzór, który ujawnia się z chwilą podświetlenia „zelektryfikowanego” motywu litery V.

Z profilu wzrok przyciągają pięcioramienne, 21‑calowe aluminiowe obręcze kół ze specjalnie zaprojektowanymi oponami. Niska, smukła linia dachu pomaga efektywnie przecinać powietrze. Z tyłu Ariya Concept również zrywa z tradycyjną stylistyką SUV‑ów. Pochylony i mocno zakrzywiony słupek C płynnie przechodzi w muskularny tylny błotnik. Jednoelementowy pas świateł z zaciemnionymi kloszami biegnie przez całą szerokość samochodu.

Samochód jest wyposażony w najnowszą wersję nagradzanego systemu wspomagającego kierowcę ProPILOT 2.0, który dodaje pewności za kierownicą i podnosi komfort jazdy. System ułatwia przemieszczanie się wielopasmową autostradową, aż do następnego zjazdu na tej trasie. System nawigacji pomaga odnaleźć wybraną trasę i wspiera kierowcę przy wyprzedzaniu, zmianie pasa ruchu oraz wybieraniu zjazdów na wielopasmowych autostradach.

ProPILOT 2.0 pozwala także na jazdę autonomiczną jednym pasem ruchu.Kiedy samochód zbliża się do rozwidlenia drogi lub kierowca przygotowuje się do wyprzedzania innego pojazdu, system oblicza odpowiedni czas na zjazd w odpowiednim kierunku lub manewr wyprzedzania, wykorzystując informacje z systemu nawigacji i czujników monitorujących otoczenie w promieniu 360 stopni. Kierowca otrzymuje intuicyjne wskazówki akustyczne i wizualne oraz musi położyć obie ręce na kierownicy i potwierdzić rozpoczęcie manewru specjalnym przełącznikiem. W czasie jazdy z włączonym systemem ProPILOT 2.0 oświetlenie wnętrza zmienia kolor, sygnalizując jazdę w trybie autonomicznym i jednocześnie tworząc relaksującą atmosferę.

100‑procentowo elektryczny układ napędowy o dużej mocy natychmiast przekazuje cały moment obrotowy na koła. Układ dwóch silników – po jednym z przodu i z tyłu – pozwala dostarczyć jednakową i przewidywalną moc na wszystkie cztery koła. Wykorzystując wieloletnie doświadczenie w zakresie rozwoju systemów sterowania napędem – takich jak system rozdziału momentu obrotowego ATTESA E-TS w Nissanie GT‑R czy inteligentny napęd 4×4 w Nissanie Patrolu – inżynierowie zaprojektowali nowy system zarządzania automatycznym przekazywaniem mocy i hamowaniem w samochodzie elektrycznym, który charakteryzuje się płynną pracą przy minimalnym poślizgu opon. 

Pomoc w podróżowaniu nie ogranicza się do samego pojazdu. Interfejs człowiek-maszyna obejmuje nawigację door-to-door, która umożliwia określenie miejsca docelowego na smartfonie, przesłanie jego współrzędnych do samochodu i dalsze korzystanie z pokładowego systemu nawigacji. Jeżeli ostatni odcinek trzeba pokonać pieszo, system prześle odpowiednie informacje z powrotem na smartfon kierowcy.

Ariya Concept rozpoznaje zbliżającego się użytkownika, sygnalizując to włączeniem oświetlenia powitalnego. Drzwi odblokowują się automatycznie – nie ma nawet potrzeby sięgania po kluczyk. Jeszcze zanim kierowca wsiądzie do środka, samochód dopasowuje się do jego indywidualnych preferencji dotyczących pozycji fotela czy ustawień klimatyzacji. Dane te są pobieranie z profilu kierowcy zapisanego w jego smartfonie. Samochód może zsynchronizować się z terminarzem kierowcy, aby na podstawie znanej godziny wyjazdu przygotować się do drogi poprzez ogrzanie lub schłodzenie wnętrza bez uszczerbku dla zasięgu – gdy pojazd wciąż jeszcze jest podłączony do stacji ładowania.

Najnowsze

Mistrzostwa Świata SuperEnduro 2019/20. Po raz pierwszy w historii Polska zostanie gospodarzem aż dwóch rund cyklu!

Ponad trzy miesiące zaciekłej rywalizacji, pięć europejskich miast, kilkudziesięciu najlepszych zawodników świata walczących o mistrzowski tytuł i tysiące głodnych sportowych emocji kibiców. Nowy sezon motocyklowych Mistrzostw Świata SuperEnduro rusza już w grudniu.

Polska po raz pierwszy w historii zostanie gospodarzem aż dwóch rund cyklu. Wspólnie rozpoczniemy oraz zakończymy sezon 2020! Krakowska runda tradycyjnie otworzy nowy sezon rywalizacji. TAURON Arena Kraków już po raz czwarty gościć będzie najlepszych zawodników świata i to właśnie pod jej dachem rozegrane zostaną emocjonujące wyścigi o pierwsze punkty sezonu. Od trzech lat, niepokonanym na swojej ojczystej ziemi pozostaje Tadeusz ‘Taddy’ Błażusiak, zdobywca ‘Krakowskiego Hat-tricku’.

Kolejny przystanek odbędzie się 4 stycznia w Niemieckiej Sachsen Arenie. To właśnie tam pretendenci do nowego Mistrzowskiego tytułu spotkają się po miesięcznej przerwie, a niemiecka publiczność zostanie świadkiem zaciętej rywalizacji o drugie zwycięstwo w sezonie. Na najgorętszy doping w Riesie może z pewnością liczyć aktualny lider cyklu zawodów World Enduro Super Series /WESS/ – Manuel Lettenbichler. Trzecia batalia sezonu, a tym samym półmetek rywalizacji, odbędzie się 18 stycznia w Coliseum da Coruna w Hiszpanii. Pełne listy startowe nadal są owiane tajemnicą, jednak jesteśmy pewnie, że w swojej ojczyźnie da z siebie najwięcej Hiszpan – Alfredo Gomez.

Czwarta runda zawita do Budapesztu na Węgrzech. Papp Laszlo SportArena drugi rok z rzędu gościć będzie cykl motocyklowych Mistrzostw Świata – 1 lutego rozbrzmi ona warkotem silników najlepszych zawodników globu. Najbardziej emocjonujące wydarzenie, czyli finał Mistrzostw Świata SuperEnduro 2019/2020, po raz pierwszy zawita do Polski. W połowie marca oczy całego moto-świata skupią się na Łodzi – to właśnie tam będziemy świadkami finałowego pojedynku sezonu. Czy doping polskich kibiców poniesie na skrzydłach naszego mistrza Tadeusza Błażusiaka po siódmy w karierze tytuł? Przekonaj się razem z nami 14 marca w Atlas Arenie Łódź!

Kalendarz sezonu 2020: 

  • 7 grudnia 2019 | Kraków / TAURON Arena | Polska
  • 4 stycznia 2020 | Riesa / Sachsen Arena | Niemcy 
  • 18 stycznia 2020 | La Coruna / Coliseum da Coruna | Hiszpania
  • 1 lutego 2020 | Budapeszt / Papp Laszlo SportArena | Węgry
  • 14 marca 2020 | Łódź / Atlas Arena | Polska

Najnowsze

Potrącenie na przejściu dla pieszych. Zawinił tylko kierowca?

Przepisy jasno określają kto kiedy ma pierwszeństwo, ale każdy uczestnik ruchu ma obowiązek zachowywania szczególnej ostrożności i starania się unikania niebezpiecznych sytuacji.

Kwalifikacja zdarzenia widocznego na tym nagraniu jest bardzo prosta z punktu widzenia policji. Pieszy znajdował się na przejściu, więc miał pierwszeństwo. Kierowca z jakiegoś powodu nie zauważył go i to on jest wyłącznym sprawcą potrącenia. 35-letni mężczyzna na szczęście odniósł tylko drobne obrażenia.

Mimo to nie możemy zapominać, że również na pieszych ciąży obowiązek zachowywania szczególnej ostrożności i unikania niebezpiecznych sytuacji. A co robi ten mężczyzna? Idzie z głową odwróconą w przeciwnym kierunku, niż ten, z którego może nadjechać nieuważny kierowca! Pieszy dbający o własne bezpieczeństwo przez cały czas pokonywania przejścia obserwowałby sytuację na drodze, a widząc kierowcę wymuszającego na nim pierwszeństwo, zatrzymałby się. Pamiętajcie o tym!

Najnowsze