Nowe Audi S8 zaskakuje. Tym razem nie będzie diesla, a pod maską V8 o mocy 571 KM!

Aktywne zawieszenie, dynamiczny układ czterech kół skrętnych i napęd na cztery koła quattro. Nowe Audi S8 zaskakuje. Zobaczcie, co jeszcze nowego możemy się spodziewać pod maską i wewnątrz nowego modelu Audi!

Nowe Audi S8 standardowo wyposażone jest w predyktywne zawieszenie aktywne. Ten zaawansowany technicznie system, działający w połączeniu z pneumatycznym zawieszeniem adaptacyjnym, może za pomocą elektromechanicznych siłowników unosić lub opuszczać każde z kół z osobna. W ten sposób system umożliwia aktywną kontrolę przechyłów nadwozia w każdej sytuacji drogowej i wydatną ich redukcję. Zwłaszcza w sytuacji ostrego hamowania lub ostrego dodawania gazu redukowane jest zjawisko tzw. nurkowania. Kamera zamontowana w przodzie pojazdu wykrywa większe nierówności drogi i pozwala to robić w sposób przewidywalny. Audi S8 może być bardzo wygodną, luksusową limuzyną lub prawdziwie dynamicznym samochodem sportowym – wybór należy do kierowcy.

Podczas szybkiego pokonywania zakrętów, sportowy mechanizm różnicowy aktywnie rozdziela moment obrotowy pomiędzy tylnymi kołami. Podczas wchodzenia w zakręt, albo podczas przyspieszania w nim, większość momentu transferowana jest na koło znajdujące się na zewnątrz zakrętu. To dosłownie wciska samochód w zakręt i niweluje w zarodku wszelkie objawy podsterowności.

Jego ośmiocylindrowa jednostka napędowa 4.0 TFSI biturbo wytwarza 420 kW (571 KM) mocy i 800 Nm momentu obrotowego. Silnik połączony jest z systemem MHEV, zapewniając w ten sposób wydajność, komfort i nadzwyczajne osiągi.. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Pokryte żelazem korpusy cylindrów umieszczone w aluminiowej skrzyni korbowej zmniejszają tarcie, zapewniając wyjątkowo płynną pracę. Automatycznie uruchamiane klapy w układzie wydechowym wzmacniają imponujący dźwięk silnika.

Odważne elementy wystroju wnętrza i nadwozia podkreślają sportowy charakter samochodu. Dla tej sportowej limuzyny o długości 5,17 metra dostępne są felgi o średnicy do 21 cali. Detale zderzaka przedniego, progów i obudów lusterek zewnętrznych, a także dwóch typowych dla modeli typu S podwójnych rur wydechowych, podkreślają sportowy i progresywny charakter samochodu. Opcjonalnie dostępny jest także czarny pakiet stylistyczny. Klienci mogą dla swojego auta wybrać jeden z dziewięciu wyrafinowanych kolorów i światów wzornictwa, w tym do przestronnego wnętrza, które oddaje swobodną atmosferę luksusowego salonu, kolor pod nazwą „pastelowe srebro” z kolekcji Audi design. W tym przypadku górny panel dekoracyjny – nowy i dostępny wyłącznie w Audi S8 element – jest wykonany z włókna węglowego ze specjalnym, trójwymiarowym efektem głębi. Bezpośrednio pod nim umieszczono panel dekoracyjny z ciemnego, szczotkowanego, matowego aluminium. Wśród opcjonalnych wariantów oświetlenia znaleźć można reflektory Matrix LED HD oraz tylne światła OLED. 

Trzydzieści osiem systemów wsparcia kierowcy w nowym S8 zebranych zostało w dwa pakiety: City i Tour. Spośród szerokiej gamy systemów wspomagających, najbardziej wyróżnia się adaptacyjny asystent jazdy. Łączy on w sobie funkcje adaptacyjnego tempomatu, asystenta jazdy w korkach i asystenta utrzymania pojazdu na pasie ruchu. W połączeniu z predyktywnym asystentem wydajności, system ten samodzielnie przyhamowuje i przyspiesza nowe Audi S8 w zależności od przewidywanych warunków drogowych przed pojazdem. W pakiecie City – Miasto, połączono działanie systemów Audi pre sense side, Audi pre sense front i Audi pre sense rear, tworząc jeden system: Audi pre sense 360°. Jeśli system ten wykryje zagrożenie uderzeniem innego pojazdu w bok naszego samochodu, wywołuje reakcję predyktywnego, aktywnego zawieszenia, które unosi karoserię nawet o 80 mm. Dzięki temu progi przyjmują lepszą pozycję do pochłaniania energii uderzenia, łagodząc pasażerom potencjalne skutki takiego uderzenia.

Najnowsze

Potrąciła matkę z dzieckiem na przejściu dla pieszych

Czy pieszy idący przez przejście i mający zielone światło, może uśpić swoją czujność? Zdecydowanie nie!

Zdarzenie, które zarejestrowały kamery monitoringu miało miejsce na jednym z olsztyńskich skrzyżowań. W kobietę przechodzącą przez przejście z 5-letnim synem, wjechał Volkswagen. Kierująca nim 24-latka zignorowała czerwony sygnał na skrzyżowaniu i zaczęła hamować dopiero na widok pieszych. Mogła uniknąć potrącenia, gdyby skręciła w prawo, lecz ona odbiła w lewo, prosto na matkę z dzieckiem.

Jak podaje olsztyńska policja, ofiary tego zdarzenia miały tylko ogólne potłuczenia i nic poważnego się im nie stało. Kierującej Volkswagenem policjanci zatrzymali prawo jazdy i skierowali sprawę do sądu.

Najnowsze

Wakacyjna mapa wypadków śmiertelnych przeraża

Statystyki wypadków drogowych poznajemy po każdych wakacjach, feriach, długich weekendach i okresach świątecznych. W tym roku policjanci postanowili w bardziej obrazowy sposób uświadomić nam skalę tragedii, jakie odbywają się na naszych drogach.

W ten sposób powstała mapa wypadków, która jest stale aktualizowana. Możemy zobaczyć na niej zaznaczone miejsca, w których od początku wakacji doszło do wypadków. Prawda, że całkiem gęsto jest już od kropek?

To teraz zwróćcie uwagę, że są to tylko i wyłącznie wypadki, w których ktoś zginął. Do tego dochodzą jeszcze szare kropki, oznaczające zdarzenia, w których ktoś został na tyle poważnie ranny, że zmarł do 30 dni po wypadku.

Policjanci mają nadzieję, a my razem z nimi, że pomoże to kierowcom w uświadomieniu sobie ogromu tragedii rozgrywających się na drogach. A pomyślcie, że przecież większa część wakacji dopiero przed nami! Ile jeszcze osób straci życie w wypadkach do końca sierpnia?

Jeśli wakacyjny wyjazd dopiero przed wami, koniecznie pamiętajcie o tych podstawowych, ale bardzo ważnych, zasadach bezpieczeństwa.

  • Respektuj przepisy ruchu drogowego, w szczególności w zakresie przestrzegania dozwolonych limitów prędkości, stanu trzeźwości korzystania z pasów bezpieczeństwa i właściwego przewożenia dzieci w pojazdach
  • Ogranicz do minimum rozmowy telefoniczne, a w razie konieczności korzystaj z zestawu głośnomówiącego. Rozmowa telefoniczna nawet przez urządzenia dozwolone dekoncentruje kierującego pojazdem
  • Dostosuj  prędkość do warunków atmosferycznych, drogowych, swoich umiejętności oraz stanu psychofizycznego
  • Sygnalizuj swoje manewry na drodze z takim wyprzedzeniem i w taki sposób, by były widoczne dla innych uczestników ruchu
  • Zawsze zwalniaj przed przejściami dla pieszych, przystankami komunikacji publicznej oraz przed skrzyżowaniami
  • Nie wyprzedzaj, ani nie omijaj pojazdów w rejonie przejść dla pieszych, przystanków oraz na samych przejściach
  • Obowiązkowo rób przerwy w trakcie wielogodzinnych podróży
  • Sprawdź przed wyjazdem stan techniczny pojazdu, w tym zwłaszcza ogumienie, oświetlenie, poziom płynów eksploatacyjnych

Najnowsze

Taranował auta uciekając przed policją. Która go nie goniła

Brak zimnej krwi zgubił niejedną osobę mającą coś na sumieniu. Tak też było i tym razem.

Kamera samochodowa zarejestrowała zaskakującą sytuację na jednej z wrocławskich ulic. Między samochodami stojącymi na dwóch pasach, zaczął się rozpychać kierowca Mercedesa, taranując kilka aut w rozpaczliwej próbie ucieczki. Co spowodowało taką reakcję? Tuż za nim jechał radiowóz na sygnale.

Problem w tym, że policjanci jechali na interwencję i nie mieli pojęcia o tym, że w Mercedesie znajduje się ktoś wart zainteresowania. Auto zatrzymało się po chwili i wyskoczyło z niego dwóch mężczyzn, którzy zaczęli uciekać pieszo. Kierowca porzucił samochód kilka ulic dalej. Policja niedługo po zdarzeniu rozpoczęła poszukiwania całej trójki.

Najnowsze

Prowadził ciężarówkę popijając wódkę!

Pijanego kierowcę ciężarówki zatrzymali świętokrzyscy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego na drodze krajowej nr 7. Obok siedzenia kierowcy leżała butelka wódki.

Była to rutynowa kontrola przeprowadzona przez świętokrzyską Inspekcję Transportu Drogowego w Szewcach. Zatrzymano kierowcę, który prowadził ciężarówkę białoruskiego przewoźnika. Mężczyzna jechał na załadunek. Uwagę inspektorów zwróciło nienaturalne zachowanie kierowcy, a także pozostawiona tuż przy siedzeniu butelka z alkoholem. Butelka była praktycznie pusta, a pozostały alkohol Białorusin chciał wypić nie bacząc na trwającą kontrolę.

Badanie alkomatem wskazało obecność 0,38 mg/l, czyli blisko 0,8 promila alkoholu w organizmie. Inspektorzy wezwali na miejsce policjantów, którzy prowadzili dalsze czynności z nietrzeźwym kierowcą ciężarówki.

Najnowsze