Nowe Audi RS Q3 – drapieżca w stylu SUV. Galeria
Audi RS Q3 to czwarty model RS, który sygnuje quattro GmbH - spółka córka koncernu Audi AG wyspecjalizowana w samochodach sportowych i wyczynowych. Niemiecki koncern zamierza wprowadzić go w tym roku i podbić segment kompaktowych SUV-ów.
Audi RS Q3 |
fot. Audi |
Do setki przyspiesza w 5,2 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 250 km/h. Pięciocylindrowy silnik turbo o pojemności 2,5 l. generuje moc 310 KM i ma zużywać według producenta średnio 8,8 l. paliwa na 100 km. Wystarczająca zachęta?
Pod maską znajdziemy silnik 2.5 TFSI, turbodoładowany, z bezpośrednim wtryskiem i mocą 310 KM. Maksymalny moment obrotowy 420 Nm dostępny jest w przedziale od 1500 do 5200 obr./min.
System Start-Stop, w który auto jest wyposażone seryjnie i regulowana pompa olejowa, mają przyczynić się do polepszenia ekonomii jazdy. Za pomocą wyboru programu jazdy Audi drive select, który pracuje w trzech trybach, steruje się działaniem pedału gazu (szybsza lub wolniejsza reakcja przepustnicy na dodanie gazu) i układu kierowniczego. W zależności od dobranego trybu jazdy zmienia się eż dźwięk silnika.
Za przeniesienie napędu odpowiada siedmiostopniowa, dwusprzegłowa, automatyczna skrzynia biegów S tronic. Kierowca może określać charakterystykę i sposób jej wybierając pomiędzy trybem D i S lub samodzielnie przełączać biegi za pomocą manetek przy kierownicy lub dźwigni zmiany biegów. Sercem stałego napędu na cztery koła quattro jest poruszane hydraulicznie i sterowane elektronicznie sprzęgło wielopłytkowe. Podczas zwykłej jazdy sprzęgło kieruje siły napędowe przede wszystkim na koła osi przedniej. W razie potrzeby może je jednak błyskawicznie przekierować, częściowo lub w całości, na koła osi tylnej.
Osadzone na zębatce elektromechaniczne wspomaganie kierownicy ma zapewniać precyzję manewrów. Samochód wyposażono również w elektromechaniczny hamulec postojowy. Na tylnej osi zamontowano osiem wahaczy: po cztery na koło. Sportowe zawieszenie RS sprawia, że karoseria osadzona jest o 25 mm niżej.
Przednie tarcze hamulcowe o średnicy 365 mm wykonano w falowej stylistyce Wave, co wpłynęło pozytywnie na zmniejszenie ich masy. Obejmują je szczęki lakierowanych na czarno, ośmiotłoczkowych zacisków ozdobionych emblematem RS. Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC ma tryb sportowy, można go też całkowicie wyłączyć.
Audi RS Q3 |
fot. Audi
|
Audi RS Q3 – dane producenta
Silnik
– pięciocylindrowa jednostka napędowa TFSI o pojemności skokowej 2480 cm3, ciśnienie ładowania do 1 bara
– maksymalna moc 228 kW (310 KM) w zakresie 5200 – 6700 obr./min,
maksymalny moment obrotowy 420 Nm w zakresie 1500 do 5200 obr./min
– od 0 do 100 km/h w 5,2 sekundy, prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie do 250 km/h
– zużycie palia wg testów NEDC, tylko 8,8 litra/100 km (206 g CO2 na km)
– system Start Stop i regulowana pompa olejowa jako elementy standardowe
– pełne brzmienie, układ wydechowy RS ze sterowanymi klapami różnicującymi
Układ przeniesienia napędu
– siedmiostopniowa przekładnia S tronic z łopatkami przy kierownicy, długie przełożenie siódmego biegu
– układ przeniesienia napędu quattro z elektronicznie sterowanym sprzęgłem wielopłytkowym
Podwozie
– system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select w wyposażeniu seryjnym
– wydajny układ hamulcowy: z przodu tarcze w stylistyce Wave i ośmiotłoczkowe zaciski
– elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC z trybem jazdy sportowej
i możliwością dezaktywacji
– podwozie RS z zawieszoną o 25 mm niżej karoserią
– Seryjnie 19-calowe koła, 20-calowe obręcze w opcji (dotyczy rynku niemieckiego)
Stylistyka
– dynamiczne detale stylistyczne: zderzaki RS, spojler na brzegu dachu i dyfuzor
– na życzenie dostępne pakiety stylistyczne „Aluminium matt” i „czerń”
Wnętrze i wyposażenie
– ekskluzywne wnętrze, czarna podsufitka i czarne obicia
– sportowe fotele z wytłaczanym emblematem RS, koło kierownicy spłaszczone
u dołu
– niecodzienny wygląd zegarów, laptimer i wskaźnik ładowania w systemie informacji kierowcy FIS
– opcjonalnie dostępne m. in. nawigacja MMI Navigation plus, system Audi connect
z telefonem pokładowym i sprzęt Bose Surround Sound System
Najnowsze
-
To najgorsze zachowanie motocyklistów? To przez nich musimy się wstydzić
Coraz wyższe temperatury zachęcają, żeby w pełni rozpocząć już sezon motocyklowy. To także moment, kiedy przypominają o sobie ci z nas, za których wielokrotnie musimy się wstydzić. -
Wygląda skromnie, ale tu powstanie droga za miliard, którą szybko pojedziemy do granicy
-
Kontrolka EPC to zagadka dla kierowców. Tymczasem to bardzo ważna informacja
-
Tym kodem komunikują się kierowcy. Policja zwraca uwagę na jeden sygnał
-
O krok od kuli ognia. Cysterna z płynnym gazem utknęła na przejeździe kolejowym
Zostaw komentarz: