Nowe Audi A3: trzecia generacja
Na światowe rynki trafia trzecia generacja modelu Audi A3. Auto należące do segmentu premium samochodów kompaktowych zadebiutowało podczas tegorocznego Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie.
Materiały wykorzystane przez Audi do produkcji nowego modelu są na tyle lekkie, że Audi A3 waży o 80 kg mniej od swojego poprzednika – 1175 kg. Długość pozostała ta sama (4,24 m), natomiast rozstaw osi wzrósł do 2,60 m, a słupek C jest pochylony jak w coupé. Z przodu wyróżnia się osłona chłodnicy „singleframe”, w opcji dostępne są reflektory w technologii Xenon plus z diodowymi światłami do jazdy dziennej.
| Nowe Audi A3 |
![]() |
| fot. Audi |
Przednie błotniki i maska silnika zostały wykonane z aluminium; większość elementów karoserii powstała natomiast z formowanej na gorąco stali o wysokiej wytrzymałości.
Kolorowy ekran systemu informacji kierowcy (należący do wyposażenia standardowego wersji Ambition oraz Ambiente) wyświetla trójwymiarową grafikę w wysokiej rozdzielczości.
Audi oferuje do wyboru trzy wersje wyposażenia: Attraction, Ambition oraz Ambiente. Klient może wybierać spośród wielu opcji sportowych oraz komfortowych, od systemu adaptive light z funkcją dynamicznego doświetlania zakrętów przez zawieszenie magnetic ride aż po szklany dach panoramiczny.
| Audi A3 prezentowane w Genewie przy dźwiękach muzyki |
![]() |
| fot. Audi |
Pojawiły się też nowe systemy wspomagania kierowcy. Oferta obejmuje radarowy tempomat adaptacyjny, asystenta zmiany pasa ruchu (Audi side assist), asystenta toru jazdy (Audi active lane assist), system rozpoznawania znaków drogowych czy system bezpieczeństwa (Audi pre sense basic).
Nowe Audi A3 będzie dostępne z zupełnie nowymi jednostkami – trzema silnikami czterocylindrowymi. Dwa silniki TFSI oraz jeden TDI czerpią moc
z pojemności 1.4, 1.8 oraz 2.0 litrów. Wynosi ona odpowiednio 90 kW (122 KM), 132 kW (180 KM) oraz 105 kW (143 KM).
Silnik 1.8 TFSI standardowo współpracuje z siedmiostopniową przekładnią
S-tronic; jednostki 1.4 TFSI oraz 2.0 TDI pracują z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. We wszystkich przypadkach napęd kierowany jest na przednie koła.
| Audi A3 podczas prezentacji w Genewie |
![]() |
| fot. Audi |
Układ stabilizacji toru jazdy ESP jest wyposażony w elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego, co w założeniu ma zwiększać płynność prowadzenia pojazdu na zakrętach.
Za pomocą opcjonalnego systemu Audi drive select (w standardzie w wersji Ambition) kierowca może zmieniać działanie układu kierowniczego, parametry przyspieszenia oraz charakterystykę przełożeń. System uwzględnia również adaptacyjne amortyzatory, wykorzystujące technologię Audi magnetic ride.
Koła mają średnicę od 16 do 18 cali.
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?



Zostaw komentarz: