Nowe Audi A3 Sportback. Pod maską mocne silniki i jeszcze więcej inforozrywki
Czwarta generacja modelu A3 wchodzi właśnie na rynek. Producent postawił na rozwiązania techniczne – począwszy od infotainment, aż po systemy wsparcia kierowcy. Wejściu nowego Audi A3 Sportback na rynek towarzyszyć będzie sprzedaż specjalnej edycji modelowej: A3 Sportback edition one.
W Europie nowe Audi A3 Sportback dostępne będzie w trzech wersjach silnikowych. Będą to: 1.5 TFSI o mocy 150 KM oraz 2.0 TDI w wersji o mocy 116 KM lub w wersji o mocy 150 KM.
Na początek wszystkie wersje silnikowe otrzymają napęd na przednią oś. Moc na koła przekazywana będzie za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni manualnej lub siedmiobiegowej skrzyni automatycznej S tronic, która nie będzie teraz wyposażana w konwencjonalną dźwignię, a w kompaktowy przełącznik zmiany biegów.
Audi A3 Sportback, wyposażone w Audi pre sense front i ostrzeżenie o zjechaniu z pasa ruchu, pomaga zapobiegać wypadkom z innymi użytkownikami drogi i w standardzie oferuje wysoki poziom bezpieczeństwa. Dodatkowe systemy wspomagania, takie jak ostrzeżenia o zmianie pasa, a także ostrzeżenie o ruchu poprzecznym oraz wspomaganie parkowania, są dostępne jako opcja. Adaptacyjny asystent jazdy, który klienci znają z wielu modeli klasy wyższej, pomaga w prowadzeniu wzdłużnym i bocznym.
Utrzymuje prędkość i odległość od poprzedzającego pojazdu oraz pomaga w utrzymaniu się na wybranym pasie ruchu poprzez delikatne interwencje w elektromechaniczny układ kierowniczy.
Nowe Audi A3 Sportback, przy zachowaniu kompaktowych wymiarów zewnętrznych, daje więcej miejsca i funkcjonalności wewnątrz. W porównaniu ze swoim poprzednikiem obecny model „urósł” tylko o nieco więcej niż trzy centymetry. Ma teraz 4,34 m długości i 1,82 m szerokości (bez lusterek). Jego wysokość to 1,43 m, a rozstaw osi 2,64 m – te wymiary pozostały bez zmian. W zależności od pozycji tylnej kanapy, bagażnik ma od 380 do 1200 litrów pojemności, a jego podłogę umieścić można na różnych poziomach.
Wejściu nowego Audi A3 Sportback na rynek towarzyszyć będzie sprzedaż specjalnej edycji modelowej: A3 Sportback edition one. Wersja ta oferować będzie wyszukane dodatki: z zewnątrz rozpoznać ją będzie można po dodatkowych elementach w kolorze matowej, szarej platyny, po przyciemnionych, diodowych reflektorach Matrix oraz po 18-calowych felgach o barwie szarego tytanu.
Natomiast wewnątrz samochód ten wyposażony zostanie w linię stylistyczną S line z na nowo zaprojektowanymi sportowymi fotelami ze zintegrowanymi zagłówkami, z aluminiowymi panelami ozdobnymi oraz z pedałami ze stali nierdzewnej.
System nawigacji oferuje prognozy rozwoju sytuacji na drodze, zdjęcia satelitarne wysokiej rozdzielczości pozyskiwane z Google Earth oraz szczegółowe, trójwymiarowe modele wielu dużych miast europejskich. Audi connect wzbogaca interesujące miejsca o zdjęcia, godziny otwarcia i recenzje użytkowników. Audi connect w wybranych miastach obejmuje również usługi car-to-X pomagające znaleźć wolne miejsca parkingowe przy ulicy, a także – komunikując się z sygnalizacją świetlną na skrzyżowaniach – pozwalające kierowcy dostosować się do zielonej fali. A3 Sportback można za pośrednictwem aplikacji myAudi, Apple CarPlay lub Android Auto połączyć bezpośrednio ze swoim smartfonem. Taki sam efekt można osiągnąć wykorzystując Audi phone box. Ten ostatni łączy urządzenie z anteną samochodową i ładuje je indukcyjnie.
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
Zostaw komentarz: