
Nowa Kia Sorento będzie wyposażona w system zdalnego parkowania
Nowa Kia Sorento będzie mogła wjechać w miejsce parkingowe i z niego wyjechać bez kierowcy na pokładzie. Wszystko dzięki systemowi zdalnego parkowania – Remote Smart Parking Assist. System ten, zdalnie za pomocą pilota, pomaga wjechać samochodem w ciasne miejsce parkingowe i wyjechać z niego.
Sorento czwartej generacji będzie pierwszą Kią sprzedawaną w Europie z systemem Remote Smart Parking Assist, czyli RSPA, który ułatwia parkowanie w ciasnych miejscach postojowych. Zdalny asystent parkowania sprawi, że wysiadanie z auta i dostęp do kabiny będą bezproblemowe, gdy samochód trzeba będzie zaparkować w wąskiej luce między innymi pojazdami lub gdy inne auta zaparkują bardzo blisko Sorento.
Jak ten system działa? W wypadku korzystania ze zdalnego asystenta parkowania kierowca oraz wszyscy pasażerowie muszą wysiąść z Sorento, aby ostatni etap parkowania wykonało ono automatycznie.
System RSPA jest sterowany zdalnie za pomocą kluczyka i umożliwia samodzielny wjazd lub wyjazd Sorento zarówno przodem, jak i tyłem z miejsca parkingowego. Przed wjazdem kierowca musi ustawić auto centralnie przed miejscem parkingowym. System kontroluje przyspieszanie, hamowanie i układ kierowniczy, aby wjechać samochodem w wolną przestrzeń lub umożliwić wyjazd z niej, jednocześnie monitorując otoczenie za pomocą czujników ultradźwiękowych.
Jeżeli system wykryje ryzyko potencjalnej kolizji lub zagrożenie w postaci zbliżającego się samochodu, rowerzysty lub pieszego, automatycznie uruchomi hamulce i dokończy parkowanie dopiero wtedy, gdy tor jazdy będzie wolny.
To jednak nie wszystkie technologie zwiększające bezpieczeństwo parkowania. W nowym Sorento system zdalnego parkowania jest oferowany wraz z szeregiem innych udogodnień, które wspomagają kierowcę i zostały opracowane, aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo i komfort zarówno podczas parkowania, jak i opuszczania miejsc parkingowych. Należą do nich asystent unikania kolizji podczas parkowania (Parking Collision-Avoidance Assist Reverse – PCA-R) i asystent unikania kolizji podczas cofania (Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist – RCCA).
System PCA-R, który zapobiega kolizji z pieszymi i przeszkodami podczas parkowania, działa przy prędkości poniżej 10 km/h i wykorzystuje kamerę cofania oraz czujniki ultradźwiękowe.
Z kolei, system RCCA sprawia, że bezpieczniejszy jest wyjazd tyłem z garażu na drogę czy cofanie z miejsc parkingowych, usytuowanych prostopadle do drogi. System korzysta z radaru do kontrolowania martwych punktów z boku i z tyłu Sorento, aby monitorować ruch pojazdów, które podczas cofania mogłyby przejeżdżać za nim.
W wypadku obydwu systemów w pierwszej fazie ostrzegania kierowcy uruchamia się ostrzegawczy sygnał dźwiękowy, w drugiej – aby uniknąć kolizji – aktywowane są hamulce.
Sprzedaż nowego Sorento rozpocznie się tuż po zakończeniu tegorocznych wakacji.
Najnowsze
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
Każdy, kto choć raz próbował zaparkować w Warszawie, wie, że to walka o każdy centymetr. W tej codziennej bitwie o przestrzeń, na pierwszej linii frontu często stoją ci, którzy najbardziej potrzebują wsparcia – osoby z niepełnosprawnościami. Przeznaczone dla nich miejsca, oznaczone jako tzw. „koperty”, bywają bezczelnie zajmowane. Inny proceder to kupno karty uprawniającej do legalnego […] -
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
-
Via Carpatia to droga donikąd? Oto dlaczego Polska wschodnia wciąż nie ma swojej ekspresówki
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
Zostaw komentarz: