
Nowa Kia Ceed w czwartej wersji nadwoziowej
Jeszcze w tym roku gama Ceeda może poszerzyć się o kolejną wersję. Tym razem będzie to crossover.
Pięciodrzwiowy hatchback, klasyczne kombi, stylowy shooting brake – od debiutu Ceeda 15 lat temu styliści Kia zakładali, że w wypadku tego modelu nie będą ograniczać się jedynie do typowych wersji nadwoziowych. Przy projektowaniu kolejnych generacji Ceeda brano pod uwagę różne scenariusze rozwoju tej rodziny modeli.
Opracowując nowego Ceeda europejscy styliści mieli, jak dotychczas, największą swobodę w projektowaniu innych wersji nadwoziowych niż typowe – hatchback i kombi. Kia ujawniła dziś pierwszy szkic nowego crossovera opracowanego na bazie nowego Ceeda. To już czwarta odmiana nadwoziowa modelu segmentu C oferowanego wyłącznie w Europie.
Gregory Guillaume, wiceprezes ds. designu w Kia Motors Europe, powiedział: „Istnieją inne rodzaje nadwozi niż typowe. Doskonale pasują one do rodziny Ceeda. Crossover odegra istotną rolę w ugruntowaniu pozycji Ceeda jako ważnego gracza na europejskim rynku, nie tylko w klasie kompaktów. Dzięki tej wersji nadwoziowej rodzina Ceeda jest silniejsza niż kiedykolwiek wcześniej i jeszcze bardziej atrakcyjna dla nabywców. Crossover nie będzie niczym podobnym do tego, co rodzina Ceeda oferuje do tej pory. To będzie kolejna wielka niespodzianka od Kii”.
Wraz z pojawieniem się nowego Ceeda w wersjach hatchback i kombi oraz shooting brake’a ProCeed, sprzedaż najchętniej kupowanego modelu Kii nie przestała rosnąć. Nazwa Ceeda w wersji crossover zostanie podana w dalszej części 2019 roku.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: