motocaina.pl logo

Nowa era zakupu samochodów już od 2020 roku?

22 października 2018
Volkswagen wraz ze swoimi dealerami zamierza całkowicie zmodyfikować model dystrybucji. Na terenie Europy projekt zostanie uruchomiony w kwietniu 2020 roku.

W Berlinie Volkswagen oraz Europejska Rada Dealerów przedstawili wizję przyszłości, która dotyczy 5.400 dealerów Volkswagena, partnerów serwisowych oraz 54 tysięcy pracowników w Europie. Jej celem jest całodobowe wsparcie dla klientów daleko wykraczające poza sprzedaż aut. Wszystko to będzie możliwe dzięki unikalnemu identyfikatorowi klienta – Volkswagen ID. Każdego roku Volkswagen wprowadzi około 5 milionów klientów w świat nowej mobilności i zaoferuje im indywidualne usługi w oparciu o ich własne konto ID. Zmieni się również doświadczenie związane z zakupem auta. Sprzedaż online zostanie rozbudowana, a sprzedaż bezpośrednia tą drogą stanie się w końcu możliwa. Sieć będzie powiększona o pięć nowych elementów sprzedaży i obsługi, w tym salony wystawowe lub salony pop-up.

Modernizacja modelu sprzedaży wynika z rozwoju w dziedzinie cyfryzacji i łączności z siecią samochodów Volkswagena, który osiągnie zupełnie nowy wymiar wraz z wprowadzeniem na rynek w 2020 roku elektrycznych modeli z rodziny I.D. Od tego momentu klienci Volkswagena z ich osobistym numerem identyfikacyjnym znajdą się w centrum świata nowej mobilności, wraz z 24-godzinnym wsparciem, które wykracza poza zakup samochodu. Na przykład, auta będą zawsze posiadać najnowszą wersję systemów dzięki bezprzewodowej aktualizacji oprogramowania za pomocą sieci komórkowej. Samochody powiadomią także dealera o zbliżającym się terminie wykonania kolejnej usługi serwisowej za pośrednictwem aplikacji dla serwisu. Klienci będą mieli również dostęp do szerokiego wachlarza usług zawartych w systemie Volkswagen We, takich jak We Park, We Deliver czy We Connect. Nie zabraknie również usług wykraczających poza własne auta klientów, takich jak We Share - planowany program Volkswagena oferujący wspólne użytkowanie samochodów.

Na rozwój nowego modelu sprzedaży największy wpływ będzie miała obsługa online. W ramach nowego partnerstwa z dealerami Volkswagen opracuje wspólną platformę internetową, która będzie obsługiwać cały proces zakupu aż do zawarcia umowy, w tym finansowanie, płatności, a nawet sprzedaż samochodów używanych. Klienci będą mogli wybierać z całej gamy modeli marki i dokonywać online zakupu samochodu u wybranego dealera. Dla Volkswagena nowa platforma po raz pierwszy będzie oferować możliwość sprzedaży bezpośredniej; marka zamierza wykorzystać tę funkcję głównie w dziedzinie oprogramowania i sprzedaży usług online.

Osoby, które wolą utrzymywać osobisty kontakt z marką i z dealerem będą miały do wyboru różne opcje z tym związane. Oprócz tradycyjnych salonów zajmujących się sprzedażą i serwisem pod jednym dachem, pojawi się pięć nowych usług. Dealerzy będą mogli kształtować swoją ofertę w porozumieniu z odpowiednim importerem, tak aby ich działalność była bardziej efektywna i jeszcze bardziej dbała o klienta. Dzięki temu powstaną specjalne salony wystawowe, salony typu pop-up i centra samochodów używanych.

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy!