Nowa California 6.1. Co się zmieniło po liftingu?
Volkswagen wprowadził liczne zmiany nie tylko w wyglądzie zewnętrznym najpopularniejszego kampera na świecie, ale również w wyposażeniu wnętrza. Po raz pierwszy do Californii będą oferowane cyfrowe zegary. Co jeszcze się zmieniło po liftingu?
Tego kampera pokochali globtroterzy na całym świecie: łączna sprzedaż Californii wynosi już ponad 175.000 egzemplarzy. Szósta generacja kultowego Bulliego – California 6.1 – doczekała się liftingu zarówno pod względem technicznym, jak i wizualnym.
Zmiany widać już w przedniej części nadwozia – chromowany element osłony chłodnicy tworzy jedną całość z nowymi światłami LED do jazdy dziennej. Poniżej wlotu powietrza znajduje się kolejny, który zapewnia właściwe chłodzenie najmocniejszych silników. Chromowana listwa zdobi również nowy zderzak Californii Ocean 6.1. Dzięki podłużnym chromowanym elementom wersja Ocean różni się od odmian Beach i Coast. Zadaniem tych elementów jest optyczne zwiększenie i podkreślenie szerokości auta.
California, używana na co dzień jako klasyczny van, od zawsze zachwyca przemyślanymi detalami. W wypadku wersji Coast i Ocean obejmują one również kompaktową kuchnię, która w Californii 6.1 została ulepszona i wyposażona w nowe elementy, jak – na przykład – dwa dodatkowe gniazda USB. Nowe aluminiowe klamki we wszystkich drzwiach są jeszcze bardziej praktyczne i eleganckie niż dotychczas. Nowością są także przyciski do otwierania blatu kuchennego, które obejmuje zlewozmywak, kuchenkę i lodówkę.
Nowy jest także Digital Cockpit, czyli cyfrowy wyświetlacz wskaźników. Zmieniła się również oferta systemów multimedialnych. Podstawowy – Composition Audio – oferuje wyświetlacz liniowy, średni – Composition Color – wyposażono w 6,5-calowy ekran dotykowy. Nowością w Californii 6.1 są dwa systemy multimedialne najwyższej klasy – Discover Media z 8-calowym ekranem dotykowym i Discover Pro, którego ekran ma przekątną aż 9,2 cala. Obydwa urządzenia należą do trzeciej generacji systemów Modular Infotainment Matrix (MIB3).
Najważniejszą zmianą techniczną w Californii 6.1 jest zastosowanie elektromechanicznego wspomagania układu kierowniczego. Dzięki niemu California 6.1, która na rynku zadebiutuje tej jesieni, będzie oferowana z wieloma systemami asystującymi, które do tej pory nie były dostępne. Wśród nich znajdą się asystent pasa ruchu, asystent parkowania, system ostrzegający o przeszkodach znajdujących się z boku samochodu podczas manewrowania i asystent cofania z przyczepą. Standardowym wyposażeniem każdej Californii 6.1 będzie system Cross Wind Assist, który automatycznie stabilizuje samochód w przypadku silnego wiatru.
Volkswagen Samochody Użytkowe odświeżył także gamę silników oferowanych do Californii 6.1, która standardowo jest wyposażona w napęd na przednie koła. Wersja z napędem na cztery koła również będzie dostępna. Do napędu najpopularniejszego kampera posłuży 2-litrowy silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem (2,0 TDI), dostępny w różnych wariantach mocy.
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
Zostaw komentarz: