
Nielegalny 100-tonowy transport. Myślał, że w nocy nikt go nie zauważy?
Masz do przewiezienia gabaryt? Potrzebne są do tego stosowne zezwolenia, często także konieczność zapewnienia sobie pilota. Niektórzy próbują oszczędzić czas i pieniądze, dokonując takich przewozów nielegalnie, z nadzieją, że nikt nie zauważy na przykład zestawu ważącego ponad 100 ton.
Kujawsko-pomorscy inspektorzy ITD zatrzymali w okolicach Torunia zespół pojazdów przewożący maszynę budowlaną, tzw. palownicę. Ciężarówka ważyła ponad 102 tony i każda z osi pojazdu była przeciążona. Potrójna oś ciągnika, zamiast dopuszczalnych 27 ton, wywierała na drogę nacisk 39,5 tony.
Jechał 100-tonowym zestawem bez zezwolenia i wiózł jeszcze na nim osobówkę!
Przemieszczanie się tak ciężkiego pojazdu wymaga uzyskania zezwolenia. Wydając je, zarządcy dróg wyznaczają m.in. bezpieczne trasy przejazdu, aby ominąć obiekty inżynierskie i inne fragmenty dróg, których stan w wyniku przejazdu pojazdu nienormatywnego mógłby ulec pogorszeniu. Zestaw usunięto na parking depozytowy, do czasu wydania stosownego zezwolenia na przejazd. Przewoźnika czeka postępowanie zagrożone wysoką karą.
Jechał nielegalnym, niemal 100-tonowym zestawem. Myślał, że nocą nikt go nie zauważy
Tej samej nocy inspektorzy zatrzymali także zespół pojazdów, przewożący dwa kontenery 20-stopowe, czyli tzw. „stonogę”. Ten zestaw również okazał się za ciężki – zamiast dopuszczalnych 40 ton ważył 62,4 tony. W tym przypadku kontrola zakończyła się wszczęciem postępowania administracyjnego wobec przewoźnika oraz rozładunkiem jednego kontenera.
Najnowsze
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
Każdy, kto choć raz próbował zaparkować w Warszawie, wie, że to walka o każdy centymetr. W tej codziennej bitwie o przestrzeń, na pierwszej linii frontu często stoją ci, którzy najbardziej potrzebują wsparcia – osoby z niepełnosprawnościami. Przeznaczone dla nich miejsca, oznaczone jako tzw. „koperty”, bywają bezczelnie zajmowane. Inny proceder to kupno karty uprawniającej do legalnego […] -
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
-
Via Carpatia to droga donikąd? Oto dlaczego Polska wschodnia wciąż nie ma swojej ekspresówki
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
Zostaw komentarz: