Nie ma zgody na testy Schumachera
Pomimo zeszłotygodniowych zapewnień wiceprezydenta FOTA Johna Howetta nie wszystkie zespoły zgadzają się na to, aby Michael Schumacher mógł przetestować przed GP Europy tegoroczną wersję bolidu Ferrari.
| Frank Williams |
![]() |
|
fot. Williams
|
Pierwszym zespołem, który sprzeciwił się pomysłowi Ferrari był Williams. Specjalne pozwolenie na podjęcie testów musi zostać jednomyślnie zaaprobowane przez wszystkie teamy, ponieważ w trakcie sezonu obowiązuje ich zakaz.
– W podobnej sytuacji my moglibyśmy użyć swojego kierowcy testowego – powiedział Frank Williams – Dla zachowania spójności i zasad fair play nie możemy odnieść się pozytywnie do prośby Ferrari.
W poniedziałek do powyższego stanowiska przychyliły się zespoły Red Bull i Toro Rosso. Dietrich Mateschitz stwierdził, że podobna sytuacja dotyczyła właśnie Toro Rosso i nowego kierowcy tego zespołu Jaime Alguersari, który debiutował w GP Węgier. Prośba o umożliwienie dodatkowego treningu została oddalona ze względu na obowiązujące w tym roku przepisy FIA zakazujące testów w trakcie sezonu. Jak podał Reuters, szef teamu Red Bull Christian Horner podobnie uzasadnił swoje odmowne stanowisko.
W obecnej sytuacji Schumacher może trenować wykorzystując tylko starszą wersję samochodu, tak jak to robił w zeszłym tygodniu.
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?

Zostaw komentarz: