Naśladuj dźwięk samochodu

Kobiety zwykle dysponują świetnym słuchem muzycznym, a co za tym idzie także głosem. Wiele z nich może pochwalić się naśladownictwem dźwięku samochodów i motocykli. Castrol i Extreme Cars ogłaszają w tym względzie nietypowy konkurs, który reklamuje film walczących na dźwieki Bladego Krisa i Leszka Kuzaja.

Szczegóły konkursu poniżej

Najnowsze

Nie ma zgody na testy Schumachera

Pomimo zeszłotygodniowych zapewnień wiceprezydenta FOTA Johna Howetta nie wszystkie zespoły zgadzają się na to, aby Michael Schumacher mógł przetestować przed GP Europy tegoroczną wersję bolidu Ferrari.

Frank Williams
fot. Williams

Pierwszym zespołem, który sprzeciwił się pomysłowi Ferrari był Williams. Specjalne pozwolenie na podjęcie testów musi zostać jednomyślnie zaaprobowane przez wszystkie teamy, ponieważ w trakcie sezonu obowiązuje ich zakaz.
– W podobnej sytuacji my moglibyśmy użyć swojego kierowcy testowego – powiedział Frank Williams – Dla zachowania spójności i zasad fair play nie możemy odnieść się pozytywnie do prośby Ferrari.  

W poniedziałek do powyższego stanowiska przychyliły się zespoły Red Bull i Toro Rosso. Dietrich Mateschitz stwierdził, że podobna sytuacja dotyczyła właśnie Toro Rosso i nowego kierowcy tego zespołu Jaime Alguersari, który debiutował w GP Węgier. Prośba o umożliwienie dodatkowego treningu została oddalona ze względu na obowiązujące w tym roku przepisy FIA zakazujące testów w trakcie sezonu. Jak podał Reuters, szef teamu Red Bull Christian Horner podobnie uzasadnił swoje odmowne stanowisko.

W obecnej sytuacji Schumacher może trenować wykorzystując tylko starszą wersję samochodu, tak jak to robił w zeszłym tygodniu.

Najnowsze

Piquet zwolniony z Renault

Nelson Piquet Junior został zwolniony z obowiązków kierowcy w zespole Renault. Wszystko wskazuje na to, że Brazylijczyk nie wystąpi już w wyścigu o GP Europy, niezależnie od tego, czy kara zawieszenia zespołu zostanie odwołana czy nie.

Nelsinho Piquet
fot. Renault

W oświadczeniu wydanym dzisiaj syn trzykrotnego Mistrza Świata Nelsona Piquet seniora nie pozostawił przysłowiowej suchej nitki na szefie zespołu Renault i swoim menadżerze Flavio Briatore. Zarzucił mu niedopełnienie obietnic, nierówne traktowanie kierowców zespołu, brak zaangażowania i postrzeganie go jako osobę prowadzącą „ten drugi samochód”. Chociaż Nelsinho, przyznaje, że miał wokół siebie grupkę ludzi, którzy go wspierali, to z całą pewnością nie należał do nich Briatore. 24-letni kierowca określił dotychczasową obecność w Formule 1 jako czarny okres swojej kariery. W długim opisie drogi do F1 wyliczył osiągnięcia – mistrzostwa południowoamerykańskiej i brytyjskiej serii F3, zwycięstwa i wicemistrzostwo w GP2 – które z pewnością mogły otworzyć mu drzwi do torów Królowej sportów motorowych. Brazylijczyk stwierdził w swojej wypowiedzi, że wielokrotnie był straszony przez szefa zespołu, że jeśli nie osiągnie podczas weekendu dobrego wyniku, zostanie zwolniony. Nie miał też możliwości przejechania takiej samej liczby kilometrów testowych jak Fernando Alonso, a jego samochód zawsze był gorzej przygotowany. Podobno sami inżynierowie informowali go o fakcie, że jego auto jest o kilka dziesiątych sekundy wolniejsze na okrążeniu.  W dzisiejszej F1 oznacza to różnicę kilku jeśli nie więcej pozycji w klasyfikacji. Pełne żalu oświadczenie Nelsinho Piquet zakończył zapewnieniem, że jest przekonany o swojej racji i o tym, że po ponad dwóch latach w zespole Renault wreszcie znajdzie się na właściwej drodze i rozważa „nowy start” w Formule 1.

Najnowsze

Pierwsze interview Felipe Massy

Felipe Massa opuścił dzisiaj szpital w Budapeszcie i udał się do domu w Brazylii. Towarzyszą mu jego żona Raffaela i osobisty lekarz Dino Altmann. Przed wyjazdem kierowca Ferrari udzielił pierwszego wywiadu od czasu wypadku na Hungaroring.

Felipe Massa
fot. Ferrari

Jak się  czujesz? Co pamiętasz z wypadku?

– To dość dziwne uczucie. Wiem dokładnie co się działo, że sprężyna z samochodu Rubensa odpadła
i uderzyła w mój kask. Wiem, że coś mi się stało, ale nie czułem nic, kiedy to nastąpiło. Powiedziano mi, że straciłem przytomność w momencie uderzenia sprężyny w kask i wjechałem w bariery, potem obudziłem się w szpitalu dwa dni później. Nie pamiętam nic i dlatego to co następnie robili lekarze musiało zostać mi wytłumaczone. Kiedy zobaczyłem Roba (Smedley – inżynier wyścigowy Felipe), zapytał mnie czy pamiętam Rubensa, ale ostatnia rzecz jaką pamiętałem to fakt, że jechałem za nim pod koniec szybkiego okrążenia w Q2, a potem już nic więcej. Trudno to wyjaśnić. Teraz czuję się zdecydowanie lepiej i chciałbym dojść do zdrowia jak najszybciej, aby usiąść za kierownicą Ferrari.

Czy chciałbyś komuś podziękować?

– Po pierwsze chcę podziękować Panu Bogu. Następnie lekarzom obecnym na torze i w tutejszym szpitalu, którzy zrobili dla mnie bardzo wiele. Także Dino Altmannowi, który przybył razem z moją rodziną z Brazylii,
i który był nadzwyczajny w ciągu ostatnich dni.

Chcę również podziękować wszystkim, którzy modlili się i napisali do mnie poprzez moją własną stronę internetową i stronę Ferrari, mając nadzieję, że wszystko będzie w porządku. Tak wielu ludzi napisało do mnie, także ci, którzy nie interesują się Formułą 1 ale słyszeli co mnie spotkało – bardzo dziękuję i chcę im powiedzieć, że modlę się także za nich. Zrobiłbym to samo, gdyby wypadek zdarzył się innemu kierowcy – modliłbym się za niego, aby wszystko było w porządku.

Jak bardzo pomogła Ci obecność Twojej rodziny w ciągu ostatnich dni?

– Moja rodzina jest bardzo ważna dla mnie. W trakcie mojej kariery była zawsze bardzo blisko, kiedy zwyciężałem i ponosiłem porażki i w najtrudniejszych momentach. Tylko Edoardo był w Budapeszcie, ale po wypadku Raffaela, mój ojciec, moja mama i później moja siostra przybyli tutaj. Wiem, że cierpieli bardzo i chcę im bardzo podziękować. Byli wspaniali, pomogli nam na wiele sposobów i mogę powiedzieć, że wspaniale jest być częścią tej grupy.

Jakie będzie Twoje pierwsze życzenie po przylocie do Brazylii?

– Przyjechać do domu, sprawdzić czy wszystko jest tak jak zwykle. Wiele wydarzyło się w trakcie ostatnich dni i chcę powrócić do normalnego życia. Chcę wrócić do jak najlepszej kondycji i robić rzeczy jakie robi się każdego dnia.

Twój samochód zostanie poprowadzony przez Michaela Schumachera: masz jakąś radę dla niego?

– Michael nie potrzebuje mojej rady! To on dawał mi wiele wskazówek podczas mojej kariery kiedy razem się ścigaliśmy. Wie jak wygrywać, wie jak prowadzić samochód, jest świetny: to najlepszy wybór oddać auto w ręce tak fantastycznej osoby i jestem pewien, że wszyscy będą szczęsliwi, że będą mogli go zobaczyć ponownie na torze. Z tym, że oczywiście mam nadzieję wrócić do Ferrari tak szybko jak to będzie możliwe.

 

 

 

Najnowsze

Walizka z zawieszeniem McLarena

Samsonite zaprezentował elegancką kolekcję walizek sygnowanych wiele mówiącym fankom Formuły 1 logiem McLaren. Zawieszenie kół zostało specjalnie opracowane na niwelowanie nierówności podłoża. Torby podróżne reklamuje dwóch kierowców zespołu.

fot. Mercedes

Walizki zostały wykonane z wysokiej jakości materiałów, są trwałe i bardzo lekkie. McLaren poza użyczeniem swojego loga skonstruował zaawansowany (jak na walizkę) układ zawieszenia, który przypomina ten z samochodów F1. Przemieszczanie się z tego typu bagażem ma być znacznie przyjemniejsze, gdyż kółka powinny lepiej sprawować się na wyboistych powierzchniach, chroniąc cenną zawartość walizki przed zbytnimi wstrząsami.

Linia o nazwie McLarenSport Samsonite Black Label Collection dostępna ma być w sklepach jesienią lub zimą tego roku. Ceny walizek rozpoczynają się od 326 dolarów.

Najnowsze