Najszybsza opona na świecie?

Opona ADVAN NEOVA AD08 japońskiej Yokohamy ma być najszybszą oponą drogową na świecie. Ma sportowy charakter, efektowną rzeźbę bieżnika, jak również bardzo dobrą przyczepność.

Advan Neova AD08
fot. Yokohama

Opona wykazuje bardzo dobrą przyczepność na suchej nawierzchni, zaś zarówno na suchej, jak i mokrej zachowuje właściwości opony ulicznej. Ponadto charakteryzuje ją niskie zużycie bieżnika dzięki użyciu w produkcji związku mikrokrzemionki z węglem o dużej gęstości. Stalowe wzmocnienia boczne pomagają ograniczyć boczne ugięcia opony podczas szybkiego wchodzenia w zakręt, a bliźniacze żebra Reflex wzmacniają stabilność prowadzenia i odpowiadają za błyskawiczną reakcję układu kierowniczego podczas szybkiej jazdy. Małe nacięcia w rowkach opony pomagają równomiernie rozłożyć obciążenia wynikające z naprężeń, aby dodatkowo zminimalizować nierównomierne zużycie opony.

Opona ADVAN Neova AD08 została opracowana z zastosowaniem specjalnej mieszanki dla opon wysokich osiągów, która staje się krucha w niskich temperaturach, musi być zatem przechowywana oraz używana w temperaturach powyżej -10°C.

Opony są dostępne w rozmiarach od 195/55R15 do 255/30R19.

Najnowsze

Trampki do jazdy na motocyklu? Czemu nie!

Włoska firma produkująca akcesoria motocyklowe Stylmartin w swojej ofercie przedstawia nowy model butów przeznaczonych dla entuzjastów jednośladów, którzy myślą o motocyklach nie tylko podczas jazdy. Stylmartin prezentuje model MIAMI, przeznaczony do użytku codziennego.

Buty Stylmartin Miami
fot. Stylmartin

Swym wyglądem MIAMI jednoznacznie nawiązują do niegrzecznej, ulicznej atmosfery nocnych rajdów i wyścigów. Wybrudzone sznurówki czy przetarte boki podeszew to jedne z elementów, które służą stylizacji obuwia na wzór ponadczasowego nurtu typu „vintage”.

Producent wskazuje również na dużą użyteczność modelu podczas codziennych przejażdżek mniejszymi maszynami w miejskim zgiełku, przede wszystkim przez wzgląd na obecność protektora kostki, zarówno z jednej, jak i z drugiej strony.

Ponadto poza zamszowymi elementami buty wykonane są z oddychającego włókna, zwiększającego komfort zwłaszcza w upalne dni. Podeszwa zaś jest zrobiona z antypoślizgowej gumy.

Rozmiary od 39 do 46.

 Więcej informacji u krajowego dystrybutora firmy Stylmartin – MOTOR FAN.

Najnowsze

Nowy Mercedes-Benz GLK 2012

Nowy Mercedes-Benz GLK to połączenie linii typowych dla samochodów terenowych z elementami, które wyróżniają limuzyny Mercedesa. Po raz pierwszy SUV klasy średniej dostępny jest z jednostką wysokoprężną BlueTEC, zgodną z normą emisji spalin Euro VI.   

Mercedes-Benz GLK 2012
fot. Mercedes-Benz

Niektóre zabiegi designerskie, takie jak zwarta bryła, krótkie zwisy, smukłe słupki dachowe, stromo nachylona przednia szyba i długi, płaski dach wydaja się żywcem przeniesione ze świata off-roadu. Wszyscy, którzy chcą wzbogacić samochód o jeszcze bardziej sportową nutę, mogą zamówić kompleksowy pakiet dodatków AMG Exterior Sports (przedni i tylny zderzak, specjalna osłona chłodnicy z chromowanymi listwami, światła LED do jazdy dziennej AMG, 19-calowe obręcze AMG o pięciu ramionach oraz sportowe zawieszenie).

Deska rozdzielcza została całkowicie przeprojektowana, nowe są również odcienie tapicerek i krój foteli, trójramienna kierownica oraz oświetlenie, wykorzystujące światłowody LED.

Mercedes-Benz GLK standardowo wyposażony jest w system Audio 20 CD, zawierający: 5,8-calowy wyświetlacz TFT, odtwarzacz CD/mp3, interfejs USB, gniazdo AUX-IN w podłokietniku, Bluetooth® z funkcją zestawu głośnomówiącego i streamingu audio oraz klawiaturę telefoniczną. Lista opcji nowego GLK obejmuje systemy informacyjno-rozrywkowe z dostępem do internetu, nagłośnienie oraz złącze multimedialne dla pasażerów tylnej kanapy.

fot. Mercedes-Benz

Nad poziomem bezpieczeństwa czuwają systemy znane z Klas E i S, jak opcjonalny asystent monitorujący zmęczenie kierowcy ATTENTION ASSIST czy układ ochrony przed skutkami wypadku PRE‑SAFE®. Manewrowanie w zatłoczonych miejscach ułatwia kamera cofania lub kamera 360 st.

Gama nowoczesnych silników, dostępnych pod maską GLK, obejmuje sześć turbodiesli i jeden motor benzynowy. Mercedes-Benz GLK 250 BlueTEC 4MATIC dysponuje najmocniejszym czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym wśród SUV-ów. Z pojemności 2143 ccm generuje on moc 150 kW (204 KM) i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik zużywa średnio 6,1-6,5 l/100 km.

fot. Mercedes-Benz

Między przednimi kołami GLK 350 4MATIC BlueEFFICIENCY pracuje benzynowa V-szóstka z bezpośrednim, strumieniowym wtryskiem paliwa. Mercedes-Benz GLK występuje w siedmiu różnych wersjach napędu, a wszystkie odmiany w standardzie dysponują dwustrefową klimatyzacją automatyczną THERMATIC, elektrycznie sterowanymi oknami i lusterkami (podgrzewanymi), komputerem pokładowym, czujnikiem deszczu, systemem Headlamp Assist, tempomatem z funkcją SPEEDTRONIC (poza GLK 200/220 CDI BlueEFFICIENCY) oraz lekkimi obręczami o średnicy 17 cali.

Możliwości indywidualizacji GLK uzupełnia paleta dziesięciu metalicznych i niemetalicznych lakierów nadwozia, dwa odcienie specjalne (diamond white BRIGHT metallic oraz luzonite grey) i kilka wariantów wykończenia wnętrza, od sportowego aż po klasycznie elegancki.

Najnowsze

Abu Dhabi Desert Challenge: Jacek Czachor wycofuje się z rywalizacji

Podczas wczorajszego etapu Abu Dhabi Desert Challenge Jacek Czachor, kapitan Orlen Team, spadł z motocykla przy zjeździe z wydmy. Wypadek okazał się na tyle poważny, że Czachor musiał zrezygnować z dalszej rywalizacji.

fot. Orlen Team

Motocyklista do ostatniej chwili liczył na to, że uda mu się wystartować. Dokucza mu jednak silny ból i po konsultacji z zespołem medycznym postanowił oszczędzać siły na eliminacje w Katarze za niespełna dwa tygodnie.

Kuba Przygoński zmniejszył stratę do czołówki, od pozycji lidera dzieli go 11’56. W klasyfikacji generalnej rajdu jest siódmy, a Marek Dąbrowski zdecydowanie prowadzi w klasie Open. Po dwóch etapach w rajdzie zwycięża Joan Bort-Barreda, który ma 20 sekund przewagi nad Marcem Comą i niespełna minutę na Jordim Villadomsem, różnice zatem są niewielkie. 

Drugi odcinek specjalny liczył 283 kilometry.

„Był trochę bardziej miękki niż ten rozpoczynający rywalizację. Jechałem sam, nie mając innych konkurentów w zasięgu wzroku. Ciężko w takich warunkach utrzymać odpowiednie tempo. Trochę na tym straciłem, jednak nie popełniłem błędów i jestem w czołówce” – powiedział Kuba Przygoński.

 

Etap II Abu Dhabi Desert Challenge klasyfikacja mistrzostw świata

1. Ruben Faria (P) KTM 450                                    4:09.03
2. Jordi Viladoms (E) KTM 450                               +1.34
3. James West (GB) Honda CRF 450X                    +3.15
4. Paulo Goncalves (P) Husqvarna TE 449 RR        +6.14
5. Gerard Farres (E) KTM 450                                  +7.39
6. Joan Barreda (E) Husqvarna TE 449 RR            +7.48
7. Kuba Przygoński (PL) KTM 450                          +7.59
8. David Casteu (F) Yamaha 450 YZF                     +8.50
9. Sean Gaugain (ZA) Honda CRF 450X                +8.54
10. Helder Rodrigues (P) Yamaha 450 YZF            +9.21
11. Marc Coma  (E) KTM 450                                  +11.11

Etap II Abu Dhabi Desert Challenge klasyfikacja Open Trophy

1. Marek Dąbrowski (PL) KTM 505                         04h44’13
3. Troy O’CONNOR  (AUS) KTM 530 EXC          +35’40

Klasyfikacja generalna (po drugim etapie)

1. Barreda 7:57.06, Coma +20, 3. Viladoms +56, 4. Rodrigues +1.05, 5. Goncalves +1.34, 6. Faria +3.36, 7. Przygoński +11.36, 8. Gaugain +25.25, 9. Ceci +31.46, 10. Fish +32.18

 

Klasyfikacja generalna Open Trophy (po drugim etapie)

1. Dąbrowski 05h19’27

Najnowsze

Mean Green będzie bić nowy rekord

Najszybszy na świecie samochód ciężarowy z napędem hybrydowym, Volvo Mean Green, przymierza się do pobicia własnego światowego rekordu prędkości.

Mean Green
fot. Volvo

27 kwietnia na lotnisku w Wendover, w amerykańskim stanie Utah, Mean Green podejmie próbę osiągnięcia prędkości przekraczającej 260 km/h (165 mph).

Pojazd jest obecnie posiadaczem rekordów ze startu zatrzymanego na dystansie 500 i 1000 metrów.

Mean Green zostało zaprezentowane przez Volvo Trucks na wystawie Mid-America Trucking Show. Jego hybrydowy układ napędowy został zmodyfikowany z myślą o biciu rekordów prędkości. Samochód jest wyposażony w podrasowany silnik Volvo D16 i zmodyfikowaną wersję zautomatyzowanej skrzyni biegów Volvo I-Shift, przystosowaną do współdziałania z trakcyjnym silnikiem elektrycznym.

Właściciel i kierowca Mean Green, Boije Overbrink, twierdzi, iż pojazd przy starcie wykazuje przyspieszenie bez zwłoki czasowej charakterystycznej dla silników wysokoprężnych.
Łączna moc napędu Mean Green wynosi 2100 KM, przy maksymalnym momencie obrotowym około 6800 Nm – z czego 200 KM i około 1200 Nm pochodzi z silnika elektrycznego.

Mean Green pojawi się na wystawie Truck World w dniach 19–21 kwietnia w Toronto i na przystanku regatowym Volvo Ocean Race w Miami w dniach 17–20 maja.

Najnowsze