Muzyczna uczta z cyklu Motomusic

Uwielbiasz słuchać energetycznej muzyki w samochodzie? A może znasz już niepowtarzalną twórczość braci Wright, którzy od ponad 30 lat zachwycają swą żywiołowością? Teraz możesz mieć okazję, by przekonać się, jak NoMeansNo - legendarna kapela z Kanady - przekonuje do siebie kolejne pokolenia. Motocaina patronuje temu wydarzeniu.

NoMeansNo to legendarna kapela z Kanady cieszącą się wielkim uznaniem w kręgu miłośników muzyki alternatywnej od niepamiętnych lat. Lata świetlne temu, artyści zostali okrzyknięci mistrzami stylu hardcore-punk.

NMN założyli w 1979 roku bracia Rob Wright (gitara basowa i śpiew) i John Wright (perkusja, śpiew i keyboard). W 1983 doszedł do nich Andy Kerr (gitara), którego miejsce w 1992 roku zajął Tom Holliston.

Ich muzyka jest wciąż świeża, oryginalna, energetyczna i ponadczasowa. Na pierwszy plan wysuwa się bas i perkusja, na których grają założyciele zespołu.

Nazwa zespołu: „Nie znaczy nie” oznacza mozliwość odmówienia każdemu niezależnie od sytuacji i jest zaczerpnięta z akcji przeciwko przemocy seksualnej. Zespół kilkakrotnie koncertował w Polsce, po raz pierwszy w 1990 roku. NMN upodobali sobie polskie zespoły jako support acty. Something Like Elvis, Pustki i Potty Umbrella kilkakrotnie zjeździli z nimi całą Europę. Ci ostatni zagrali niedawnio także 25 wspólnych koncertów w Kanadzie.

Mimo, że okres swojej największej świetności muzycy NMN mają już za sobą (debiutowali prawie 30 lat temu) wciąż potrafią zaskakiwać. Szaleni, bezkompromisowi, bez patosu i nadęcia, ciągle mają ochotę na realizowanie swoich wariackich pomysłów.

Występ muzyków bez wątpienia będzie prawdziwym zastrzykiem energetycznym. Warto dodać, że artyści są bezkonkurencyjni w wytwarzaniu pozytywnych relacji z publicznością. Po raz kolejny będą mieli okazję udowodnić, że są w doskonałej formie i potrafią zagrać genialny koncert.

NOMEANSNO w Polsce zagrają 17-18 lipca 2009

17.07.2009 
Warszawa – CSW Zamek Ujazdowski, ul. Jazdów 2 (dziedziniec zamkowy), godz. 20:00
bilety: 
40 zł – przedsprzedaż  www.ticketportal.pl , www.shortcut.pl, CSW – Zamek Ujazdowski
50 zł – w dniu koncertu
support: PSYCHOCUKIER 

18.07.2009 
Katowice – Mega Club, ul. Żelazna 9, godz. 18:00
bilety: 
40 zł – przedsprzedaż  www.ticketportal.pl
zł – w dniu koncertu
50

info: www.wetmusic.pl
www.nomeanswhatever.com
www.myspace.com/myspaceiswronghttp://popupmusic.pl/no5/art09.html

Najnowsze

Pierwsze zwycięstwo Marka Webbera

Mimo dodatkowego, karnego przejazdu przez pit lane Mark Webber zwyciężył w GP Niemiec. 132. start w Formule 1 okazał się dla niego najszcześliwszym ze wszystkich dotychczasowych. Kierowcy Red Bull zaliczyli dzisiaj dublet. Sebastian Vettel zajął drugą pozycję.  

Mark Webber, Red Bull
fot. Red Bull

Chyba nikt tak się nie cieszył po odniesieniu zwycięstwa w Grand Prix Formuły 1 jak Mark Webber. Okrzykom nie było końca. Pierwsze zwycięstwo musi smakować wyjątkowo. W wyścigu na Nuerburgring Australijczyk stanął po raz 5. na podium w dziewięciu wyścigach tego sezonu.
Nie wyglądało to tak dobrze na samym początku. Rubens Barrichello ruszył znacznie szybciej z drugiego pola startowego. Webber z jakiegoś sobie tylko znanego powodu zmienił nagle linię jazdy i doszło do kontaktu dwóch bolidów. Sędziowie nałożyli na niego kierowcę Red Bull karę przejazdu przez pitlane. Wydawało się, że Australijczyk pogrzebał swoje szanse na dobry wynik. Na 14. okrążeniu Webber przejechał przez pit lane, ale w tym samym czasie na swoje pierwsze dotankowanie pojawił się u swoich mechaników kierowca Brawn GP. Barrichello wyjechał na tor na 3. pozycji, ale znajdujący się przed nim Mark Webber zwiększał już tylko przewagę nad rywalem. Co więcej zespół Rossa Brawna wprowadził dla swoich kierowców strategię trzech pit stopów. W konsekwencji, mimo świetnego startu Rubensa Barrichello z 2. pola startowego i chwilowego prowadzenia na początku wyścigu Brazylijczyk musiał zadowolić się dzisiaj 6. pozycją na mecie. Lider klasyfikacji kierowców Jenson Button ukończył wyścig tuż przed swoim kolegą z zespołu. Do udanych może zaliczyć swój występ Sebastian Vettel. Niemiec starujący z 4. pozycji bez większych wysiłków ukończył wyścig na 2. stopniu podium. Zespół Red Bull zdecydowanie goni w klasyfikacji Brawn GP. Po dzisiejszym wyścigu pozycję vice-lidera klasyfikacji kierowców opuścił Rubens Barrichello.

Świetnie wystartował do wyścigu Robert Kubica, zyskując już na pierwszych kilku okrążeniach sześć pozycji. Niestety, po pierwszej zmianie opon zaczęły się kłopoty. Jak stwierdził po wyścigu kierowca BMW Sauber, pojawił się problem z ciśnieniem w oponach, co uniemożliwiało mu odpowiednio szybką jazdę.

Wszyscy obserwowali dziś z zaciekawieniem poczynania Adriana Sutila, kierowcy Force India. Niemiecki kierowca startujący z najwyższej w swojej karierze – 7. pozycji znowu miał pecha. Wyjeżdżając z pitlane po dotankowaniu na 26 okrążeniu zderzył się z Kimi Raikkonenem wyprzedzającym go na pierwszym zakręcie. Trudno stwierdzić, czyja była to wina. Zgodnie z przepisami, to kierowca wyjeżdżający na tor powinien przepuszczać jadące bolidy, ale w tym przypadku Sutil mógł nie widzieć tego co robi Fin. Konsekwencją była konieczność zjazdu do pit lane i wymiany „nosa” samochodu Force India, co zniweczyło plany zdobycia pierwszych punktów dla zespołu.   

Poz.

Nr

Kierowca

Zespół

Liczba okrążeń

Czas

Poz.
startowa

Punkty

1

14

Mark Webber

Red Bull

60

1:36:43.310

1

10

2

15

Sebastian Vettel

Red Bull

60

+9.2 sek

4

8

3

3

Felipe Massa

Ferrari

60

+15.9 sek

8

6

4

16

Nicko Rosberg

Williams

60

+21.0 sek

15

5

5

22

Jenson Button

Brawn GP

60

+23.6 sek

3

4

6

23

Rubens Barrichello

Brawn GP

60

+24.4 sek

2

3

7

7

Fernando Alonso

Renault

60

+24.8 sek

12

2

8

2

Heikki Kovalainen

McLaren-Mercedes

60

+58.6 sek

6

1

9

10

Timo Glock

Toyota

60

+61.4 sek

20

10

6

Nick Heidfeld

BMW Sauber

60

+61.9 sek

11

11

21

Giancarlo Fisichella

Force India

60

+62.3 sek

18

12

17

Kazuki Nakajima

Williams

60

+62.8 sek

13

13

8

Nelsinho Piquet

Renault

60

+68.3 sek

10

14

5

Robert Kubica

BMW Sauber

60

+69.5 sek

16

15

20

Adrian Sutil

Force India

60

+71.9 sek

7

16

12

Sebastien Buemi

Toro Rosso

60

+90.2 sek

17

17

9

Jarno Trulli

Toyota

60

+90.9 sek

14

18

1

Lewis Hamilton

McLaren-Mercedes

59

+1 okrążenie

5

Wyc.

4

Kimi Räikkönen

Ferrari

34

+26 okrążeń

9

Wyc.

11

Sebastien Bourdais

Toro Rosso

18

awaria

19

Najnowsze

Kolejna szansa dla Force India

To Adrian Sutil z zespołu Force India jest kierowcą, który miał najcięższy samochód spośród pierwszych dziesięciu zawodników w sesji kwalifikacyjnej do GP Niemiec.

Adrian Sutil, 7. pozycja startowa do GP Niemiec
fot. Force India

– Jestem dzisiaj najszczęśliwszym facetem w F1!
– powiedział Adrian Sutil po kwalifikacjach na Nuerburgring. Jego szef Vijay Mallya miał nadzieję na wejście do Q2 ale dzięki właściwym decyzjom
w kapryśnej nadreńskiej pogodzie i zgranej pracy zespołu, niemiecki kierowca był w stanie zająć najwyższą w swojej karierze w F1 – siódmą pozycję startową. Jako ostatniemu, który będzie tankował spośród pierwszych 10 kierowców,  może udać mu się nadrobić nieco czasu, aby zyskać wyższą pozycję w wyścigu. Trzeba przyznać, że do tej pory kierowca Force India miał kilkakrotnie pecha 
i przydarzały mu się nie zawsze zawinione przez niego wypadki. Chyba wszyscy pamiętają zeszłoroczny wyścig o GP Monaco, kiedy startujący z 18. pola Adrian Sutil jadąc pod koniec wyścigu na 4. pozycji został staranowany przez Kimi Raikkonena. Miejmy nadzieję, że w GP Niemiec Adrian będzie miał więcej szczęścia i wykorzysta kolejną szansę na zdobycie w końcu pierwszych punktów w tym sezonie .

Samochody Marka Webbera i Sebastiana Vettela są o kilkanaście kilogramów cięższe od bolidów kierowców Brawn GP. Zespoły przyjęły odmienne strategie – Barrichello i Button liczą na wyprzedzenie zawodników Red Bull na samym początku wyścigu. Późniejsze tankowanie Webbera może jednak okazać się lepszym rozwiązaniem.

Przewidywana liczba okrążeń przed pierwszym dotankowaniem dla poszczególnych zawodników wyglądda następująco:

Poz.
startowa

 Kwalifikacje

Kierowca

Waga (kg)

Paliwo (kg)

Liczba
okrążeń

1

1

Mark Webber

661

56

21

2

2

Rubens Barrichello

647

42

15

3

3

Jenson Button

644

39

14

4

4

Sebastian Vettel

661

56

21

5

5

Lewis Hamilton

654

49

18

6

6

Heikki Kovalainen

664

59

22

7

7

Adrian Sutil

678,5

73,5

28

8

8

Felipe Massa

673,5

68,5

26

9

9

Kimi Raikkonen

674

69

26

10

10

Nelsinho Piquet

676

71

27

11

11

Nick Heidfeld

681*

76

29

12

12

Fernando Alonso

668,2*

63,2

24

13

13

Kazuki Nakajima

683,6*

78.6

30

14

14

Jarno Trulli

683,7*

78,7

30

15

15

Nico Rosberg

689,6*

84,6

32

16

16

Robert Kubica

673,5*

68,5

26

17

17

Sebastien Buemi

674,5*

695

26

18

18

Giancarlo Fisichella

662,5*

57,5

21

19

20

Sebastien Bourdais

689,5*

84,5

32

20

19

Timo Glock

662,3*

57,3

21

Najnowsze

Spadające ceny na skutery Hondy

Sezon w pełni, większość z nas już dawno śmiga na jednośladach. Tymczasem Honda przygotowała gorącą promocję na lato - w wakacyjnej ofercie zaproponowano skutery już od 7900 zł.

Honda Lead 110
fot. Honda

Dla wszystkich, którzy czekają na prawdziwie, gorące lato, Honda Poland przygotowała ciekawą ofertę. Przyjazne jeździe w upalne dni poręczne skutery: Honda Lead 110 oraz debiutujący na polskim rynku ANF125i Innova dostępne są już teraz w cenach odpowiednio 7900 zł oraz 9400 zł. To doskonała okazja, aby poczuć wolność nawet na zatłoczonych ulicach miasta i spędzić więcej przyjemnych chwil z najbliższymi.

Honda ANF125i Innova
fot. Honda
Honda ANF125i Innova
fot. Honda

 

 

 

 

 

 

ANF 125i Innova to oszczędny jednoślad na miarę naszych czasów:  ma automatyczne sprzęgło i czterobiegową przekładnię, a do tego wyświetlacz LCD na tablicy przyrządów i przykuwającą uwagę retro stylizację. Lekki, zwinny, o niewielkich gabarytach, z powodzeniem będzie manewrował między samochodami, a właściciela zaskoczy niewielkim apetytem na paliwo. Model ten kosztował do tej pory 9 400 zł, natomiast za Lead 110 trzeba było zapłacić 12 400 zł.

Ilość pojazdów w promocji ograniczona.

Najnowsze

Sesja kwalifikacyjna przed GP Niemiec

Rutyna wygrała z młodością podczas kwalifikacji przed GP Niemiec. Po raz pierwszy w karierze Mark Webber wystartuje z pole position. Obok niego na starcie stanie Rubens Barrichello.  

Robert Kubica w rozmowie ze swoim inżynierem Antonio Cuquerellą
fot. BMW

Robertowi Kubicy nie udało się uzyskać czasu,
który pozwoliłby mu wziąć udział w drugiej części kwalifikacji przed GP Niemiec. Jego los podzielił także Timo Glock, Giancarlo Fisichella, Sebastien Bourdais
i Sebastien Buemi. Lewis Hamilton był najszybszy
w Q1. Druga sesja kwalifikacyjna przebiegała pod dyktando zmiennych warunków atmosferycznych
– deszcz padający podczas pierwszych jej minut, zmusił kierowców do zmiany opon na przejściowe, ale wysychająca nawierzchnia skłoniła zespoły do podjęcia decyzji o powtórnej zmianie ogumienia. W rezultacie różnica w osiągniętych czasach pomiędzy Rubensem Barrichello – zwycięzcą Q2, a 10. Kimi Raikkonenem wyniosła aż ponad 7 sekund! Ross Brawn, szef zespołu Brawn GP okazał się powtórnie genialnym strategiem. Nick Heidfeld zajmujący 11. pozycję w Q2 pod koniec tej sesji jakby zrezygnował z dalszej walki. Fernando Alonso stracił szansę na przejście do Q3 na skutek błędu pod sam koniec regulaminowego czasu, kiedy wypadł z toru na jednym z zakrętów.

Jenson Button, Mark Webber i Rubens Barrichello po kwalifikacjach do GP Niemiec
fot. Red Bull

Trzecia część była nie mniej emocjonująca. Mimo że, samochody Red Bulla wydają się mieć przewagę nad bolidami Brawn GP w trudnych warunkach atmosferycznych, kiedy jest chłodno i pada deszcz,
to walka pomiędzy tymi zespołami toczyła się do ostatniej sekundy. W jutrzejszym wyścigu będziemy więc mieć ponownie okazję obserwować bezpośrednie starcie kierowców tych dwóch teamów. Mark Webber zdobył dzisiaj pierwsze w swojej karierze pole position. – To naprawdę specjalny dzień dla mnie. Wcześniej kilkakrotnie byłem blisko zdobycia pierwszego miejsca startowego. Byliśmy szybcy od początku weekendu, chociaż tak naprawdę wykonywaliśmy testy podczas środkowej sesji. Nawierzchnia toru wyglądała na suchą, ale nie dało się jechać na slickach! Opony przejściowe stanowiły zupełną loterię, trudno było podjąć decyzję – powiedział po kwalifikacjach Australijczyk. W trzecim sezonie w Red Bull 32-latek ma w końcu do dyspozycji samochód, którym może walczyć o czołowe pozycje. Jego młodszy kolega Sebastian Vettel wystartuje z 4. pola startowego. Poza tym warto zauważyć, że jedynym zespołem z zeszłorocznej czołówki, który miał nadal poważne problemy był niestety BMW Sauber. Lewis Hamilton po obiecujących treningach zagwarantował sobie 5. pole startowe, a Heikki Kovalainen mimo jazdy w MP4-24
w poprzedniej specyfikacji uplasował się zaraz za swoim kolegą z zespołu. Po raz kolejny w trzeciej częśći kwalifikacji pojawił się kierowca Force India Adrian Sutil.

Poz. 

Nr

Kierowca

Zespół

Q1

Q2

Q3

Liczba
okrążeń

1

14

Mark Webber

Red Bull

1:31.257

1:38.038

1:32.230

22

2

23

Rubens Barrichello

Brawn GP

1:31.482

1:34.455

1:32.357

22

3

22

Jenson Button

Brawn GP

1:31.568

1:39.032

1:32.473

23

4

15

Sebastian Vettel

Red Bull

1:31.430

1:39.504

1:32.480

20

5

1

Lewis Hamilton

McLaren-Mercedes

1:31.473

1:39.149

1:32.616

19

6

2

Heikki Kovalainen

McLaren-Mercedes

1:31.881

1:40.826

1:33.859

21

7

20

Adrian Sutil

Force India

1:32.015

1:36.740

1:34.316

20

8

3

Felipe Massa

Ferrari

1:31.600

1:41.708

1:34.574

22

9

4

Kimi Räikkönen

Ferrari

1:31.869

1:41.730

1:34.710

23

10

8

Nelsinho Piquet

Renault

1:32.128

1:35.737

1:34.803

24

11

6

Nick Heidfeld

BMW Sauber

1:31.771

1:42.310

14

12

7

Fernando Alonso

Renault

1:31.302

1:42.318

15

13

17

Kazuki Nakajima

Williams

1:31.884

1:42.500

17

14

9

Jarno Trulli

Toyota

1:31.760

1:42.771

17

15

16

Nico Rosberg

Williams-Toyota

1:31.598

1:42.859

14

16

5

Robert Kubica

BMW Sauber

1:32.190

10

17

12

Sebastien Buemi

Toro Rosso

1:32.251

11

18

21

Giancarlo Fisichella

Force India

1:32.402

11

19

10

Timo Glock *

Toyota

1:32.423

11

20

11

Sebastien Bourdais

Toro Rosso

1:33.559

11

* Timo Glock, dla którego kwalifikacje były zupełnie nieudane, otrzymał dodatkowo karę przesunięcia o trzy miejsca na starcie do GP Niemiec, za blokowanie Fernando Alonso w pierwszej części sesji. Niemiec ruszy do wyścigu z ostatniego pola startowego, zamieniając się miejscami z Sebastienem Bourdais.

Najnowsze