Moment nieuwagi i kolizja gotowa

W rejonie skrzyżowań i przejść dla pieszych należy bezwzględnie zachowywać szczególną ostrożność. Ten kierujący tego nie zrobił.

Kilka pojazdów skręcało w lewo na skrzyżowaniu, w tym auto z kamerą. Po wykonaniu manewru samochód z przodu zatrzymał się nagle, na co nie zareagował kierujący nagrywający całą sytuację.

Pierwszy kierowca zatrzymał się, aby przepuścić pieszych. Nie znajdowali się oni na przejściu, więc nie miał takiego obowiązku, ale kierujący drugim autem powinien był wykazać się większą ostrożnością. Na szczęście doszło tylko do drobnej stłuczki

Najnowsze

Renault Twingo znika z rynku!

Co prawda Renault nie ogłosiło przedwczesnego zakończenia produkcji tego sympatycznego mieszczucha, ale model zostaje wycofany ze sprzedaży w Polsce.

Zniknięcie Twingo z polskiego rynku może być dla was zaskoczeniem, ale liczby są dla tego modelu nieubłagane. W całym zeszłym roku Renault sprzedało w naszym kraju zaledwie 182 sztuki, co poddaje w wątpliwość sens posiadania go w ofercie. Dla porównania Clio sprzedało się w 2018 roku 8353 egzemplarzy, co dało mu 12. miejsce na naszym rynku wśród samochodów nowych.

Trzecia generacja Twingo została zaprezentowana w 2014 roku. W ramach ograniczenia kosztów auto powstało we współpracy z Daimlerem, przez co francuski model stał się bliźniakiem Smarta ForTwo i ForFour. Jego nietypową cechą jest umieszczenie silnika z tyłu pod podłogą bagażnika i napęd na tylne koła. Pozwoliło to na uzyskanie wyjątkowej zwrotności oraz bardzo małej średnicy zawracania (8,59 m). Auto początkowo oferowano z wolnossącym silnikiem 1.0 SCe o mocy 71 KM oraz turbodoładowanym 0.9 TCe, rozwijającym 90 KM. Później do oferty dołączyła jego wzmocniona wersja GT o mocy 110 KM.

Według cennika na oficjalnej stronie Renault, Twingo można jeszcze kupić w Polsce. Dostępny jest tylko podstawowy silnik oraz dwie wersje wyposażenia – Life (36 600 zł) oraz Zen (38 600 zł). Jeśli jesteście ciekawi naszych wrażeń z jazdy tym francuskim mieszczuchem, to tutaj znajdziecie nasz test.

Najnowsze

ROZWIĄZANIE KONKURSU – Wygraj książkę „Ubuntu. Motocyklowa odyseja samotnej kobiety przez Afrykę.”

Konkurs na naszym portalu: Odpowiedz na pytanie i wygraj książkę: "Ubuntu. Motocyklowa odyseja samotnej kobiety przez Afrykę." - dobiegł końca. Po burzliwych obradach Jury przyznało książkę jednej osobie, która najbardziej kreatywnie odpowiedziała na konkursowe pytanie. Sprawdźcie wynik i nagrodzoną odpowiedź!

Jury konkursowe wybrało najbardziej trafną odpowiedź na pytanie: Dlaczego to właśnie Ty powinnaś/powinieneś wygrać książkę Heather Ellis – „Ubuntu. Motocyklowa odsyseja samotnej kobiety przez Afrykę.” W konkursie oceniałyśmy waszą kreatywność, szczerość i pomysłowość. Wśród nadesłanych odpowiedzi najbardziej spodobała nam się wypowiedź Pani Dominiki J. 
 

Uwielbiam książki a szczególnie takie,których bohaterami są zwykli ludzie,nierzadko doświadczeni przez los,którzy portafią swym działaniem zainspirować innych. Historia głównej bohaterki ksiażki, która porzuciła dotychczasowe życie aby przeżyć niesamowite przygody na obcym lądzie, a przy okazji na nowo odkryła tak uniwersalne wartości jak przyjaźń i bezinteresowność drugiego człowieka na pewno wzbudza wiele emocji. Chętnie przeczytam o tej nietypowej podróży,która oprócz niesamowitych zwrotów akcji ukazuje piękno Afryki i stosunek jej mieszkańcow do innych kultur a także obrazuje niesamowitą siłę kobiety,która nie bała się realizacji własnych marzeń. 

Dominika J. 

Serdecznie gratulujemy zwyciężczyni konkursu oraz prosimy o przesłanie na adres konkurs@motocaina.pl danych adresowych wraz z numerem telefonu dla kuriera do przesłania nagrody.*

*Na dane teleadresowe czekamy do 21 stycznia 2019 r. Jeśli zwycięzca się nie zgłosi – nagroda przechodzi do kolejnego konkursu. 

Dziękujemy pozostałym uczestnikom za nadesłane odpowiedzi. Niebawem pojawią się na naszej stronie oraz na naszych profilach kolejne ciekawe konkursy z nagrodami, zachęcamy do zabawy! 

 

Najnowsze

Hotele SPA Dr Irena Eris wyposażone w stacje ładowania aut elektrycznych

Aby pojechać do dobrego spa samochodem elektrycznym, trzeba było dobrze rozplanować podróż, albo była ona wręcz niemożliwa. Teraz, gdy wszystkie hotele Dr Eris są wyposażone w stacje ładowania "elektryków", bez problemu da się do nich dojechać albo na jednym, albo na dwóch ładowaniach.

Wzgórza Dylewskie, Krynica – Zdrój, Polanica – Zdrój. Trzy wspaniałe lokalizacje jednych z najlepszych hoteli w Polsce, które polecamy z całego serca wszystkim wielbicielom smacznej i zdrowej autorskiej kuchni, luksusowego spa i pięknych krajobrazów. Teraz wszystkie obiekty sygnowane marką SPA Dr Irena Eris są dostępne również dla właścicieli coraz bardziej modnych wśród osób dbających o środowisko – samochodów elektrycznych.

Z pewnością nie lada wyzwaniem był dojazd samochodem elektrycznym z Warszawy do Hotelu SPA Dr Irena Eris mieszczącego się w Krynicy-Zdrój, czy Polanicy-Zdrój. Oba hotele są oddalone od stolicy o ponad 400 kilometrów, ale ponieważ po drodze mijamy większe miasta, nie ma problemu, aby robiąc sobie np. godzinny postój w centrum handlowym, podładować baterię za pomocą szybkiej ładowarki do 80 procent jej pojemności. To w zupełności wystarczy, aby móc dojechać do odległych zakątków Polski.

Przeczytaj nasze relacje z pobytów w hotelach dr Ireny Eris:

Mercedesem E500 do Hotelu Spa Dr Irena Eris Krynica Zdroj

Infinii FX30d do hotelu dr Ireny Eris na Wzgórzach Dylewskich

Jaguarem F-Type do siedlisk Hotelu dr Ireny Eris na Wzgórzach Dylewskich

BMW 5GT do Hotelu dr Ireny Eris w Polanicy-Zdroju

Kobiecy wypad do spa BMW Z4 – do Hotelu dr Ireny Eris na Wzgórzach Dylewskich

Niestety, w tychże zakątkach na próżno było szukać stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Co zatem z tego, że udało nam się dojechać do hotelu, jak baterie były zupełnie wyczerpane i nie można było ani pojeździć po okolicy, ani – co gorsza – wrócić do domu. Na przeciw takim oczekiwaniom wyszli zarządzający Hotelami SPA Dr Irena Eris.

Obecnie, w każdym z trzech hoteli, w pobliżu parkingu, zamontowano po trzy stanowiska dla „elektryków”. Dwa stanowiska są przeznaczone wyłacznie dla samochodów marki Tesla – to obecnie jeden z najpopularniejszych samochodów zasilanych prądem w Polsce. Jedno stanowisko jest przygotowane dla pozostałych marek i modeli, których napęd jest elektryczny, PHEV, BEV, czy hybrydowy typu plug-in. Jest to tzw. stacja szybkiego ładowania.

Europejskie Tesle można ładować na wszystkich stacjach ładowania posiadających gniazdo AC Type 2 (ładowanie półszybkie) lub CHAdeMO (ładowanie szybkie) – w tym drugim przypadku z użyciem przejściówki, którą ma każdy właściciel „elektryka” w bagażniku. Stacja Supercharger umożliwia naładowanie akumulatora w kilkadziesiąt minut bez dodatkowych opłat. Ładowanie akumulatora samochodowego Tesli możemy porównać do nalewania wody do szklanki. Gdy zbliżamy się do końca, zmniejszamy intensywność strumienia. Tak samo działa ładowanie akumulatora, gdzie po przekroczeniu poziomu 80% naładowania następuje powolne doładowywanie baterii. 80% naładowania akumulatora 90 kWh trwa 40 minut, natomiast ostatnie 20% aż 35 minut (bazując na ładowaniu Supercharger).

Używanie Superchargera jest banalnie proste, tak samo jak korzystanie z domowej ładowarki (Wall Connector). Wystarczy podłączyć ładowarkę i po 30 minutach auto jest gotowe do dalszej jazdy, która wystarczy na dotarcie do celu lub kolejnej stacji Supercharger. Każdy nowy Model S i Model X Tesli ma opcję szybkiego ładowania Supercherger.

Podobnie we wszystkch Hotelach SPA Dr Ireny Eris naładujemy każdy inny model: BMW i3, BMW i8, BMW 225 xe, BMW 330e, BMW 530 e, BMW X5 Xdrive40e, BMW 740e, Volvo S90 Twin Engine, Volvo V90 Twin Engine, Volvo XC60 Twin Engine, Volvo XC90 Twin Engine, VW e-Up!, VW e-Golf, VW Passat Plug-in, Renault Twizzy, Smart EQ (fortwo, forfour i fortwo cabrio) Jaguar I-Pace, Renault Zoe, Nissan Leaf, Hyundai Ioniq Electric i Ioniq Plug-in, Toyota Prius Plug-in Hybrid, Kia Optima Plug-in Hybrid, Mitsubishi Outlander PHEV, Audi Q7 e-tron, Mini Countryman S E All4, Kia Niro Plug-In Hybrid, Range-Rover PHEV, Porsche Cayenne E-Hybrid, Porsche Panamera 4 E-Hybrid, Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid, Porsche Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo, Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo. Ładowarka będzie również kompatybilna dla samochodów dostawczych: Nissan e-NV200 (Evalia i Furgon) oraz Renault Kangoo Z.E.

Dla gości Hoteli SPA Dr Irena Eris, ładowanie samochodu elektrycznego jest zupełnie darmowe. W Hotelach na Wzgórzach Dylewskich i Polanicy-Zdroju ładowarki znajdują się wyłącznie w garażu podziemnym. W Krynicy też jest możliwość doładowania auta na jednym stanowisku w garażu. Auta mają możliwość bezpłatnie doładować także osoby, które przyjeżdżają np. na obiad lub kolację do hotelowej restauracji lub na zabiegi do Kosmetycznego Instytutu.

Hotel Spa Dr Irena Eris Krynica Zdroj Czarny Potok 30 33-380 Krynica-Zdroj
Hotel Spa Dr Irena Eris Polanica Zdroj Debowa 19b 57-320 Polanica-Zdroj
Hotel Spa Dr Irena Eris Wzgorza Dylewskie Wysoka Wies 22 14-100 Ostroda

Najnowsze

Elektryczne smarty EQ do wynajęcia na minuty w Warszawie

Do stołecznej floty samochodów dostępnych w ramach car-sharingu dołączyły elektryczne smarty EQ. To doskonała okazja, by w praktyce przekonać się o zaletach elektromobilności – zwłaszcza jeśli uwzględnić wyśmienitą zwinność i dynamikę dwumiejscowego modelu.

Popularność car-sharingu systematycznie rośnie – analizy firmy doradczej PwC wskazują, że w 2030 roku co trzeci przejechany w Europie kilometr będzie „współdzielony”. Teraz mieszkańcy i turyści odwiedzający Warszawę mają szansę wynająć na minuty nie tylko samochody spalinowe, ale również bezemisyjne, elektryczne smarty fortwo EQ.

Trudno o lepszy wybór na auto do miasta: smart na prąd jest niewiarygodnie zwinny (średnica zawracania wynosi niespełna 7 m), a przy tym wyjątkowo dynamiczny. Jego 82-konny silnik generuje wysoki moment obrotowy niemal natychmiast, co ułatwia sprawne przemieszczanie się zarówno w korkach, jak i po godzinach szczytu. Dwumiejscowy smart oferuje przy tym rozsądny zasięg (w cyklu pomiarowym 160 km), wystarczający na codzienne podróżowanie po mieście. To wartość zupełnie wystarczająca – klienci podczas wypożyczenia wykonują średnio 30-50 km.

Korzystanie z elektrycznego smarta w ramach car-sharingu to nie tylko wygoda, ale i okazja do oswojenia się z elektromobilnością. We flocie firmy Panek CarSharing debiutuje 10 egzemplarzy modelu, a ich użytkowanie zostało starannie dopracowane. Wypożyczyć można jedynie te samochody, które mają akumulator naładowany w co najmniej 21%. Auta będą „tankowane” przez obsługę techniczną, ale będzie też możliwość naładowania ich samodzielnie na jednej z kilkudziesięciu dostępnych w Warszawie stacji. Klienci otrzymują wówczas bonus finansowy do wykorzystania przy kolejnej jeździe w wysokości nawet 20 zł. W każdym smarcie znajdzie się instrukcja korzystania z ładowarek oraz wykaz punktów, gdzie można pozostawić pojazd. Koszty prądu pokrywa firma Panek.

To nie będzie tylko postawienie aut. Chcemy też uczyć ludzi, jak zostać elektromobilistą – tym bardziej, że w Polsce nie jest to łatwe – mówi Maciej Panek, właściciel firmy Panek CarSharing. Użytkownicy smartów EQ będą mieli okazję w praktyce sprawdzić, jak przewidywalny styl jazdy z wykorzystaniem systemu rekuperacji czy używanie klimatyzacji wpływająna zużycie prądu.

Aleksander Rzepecki, menedżer ds. wdrożenia pojazdów elektrycznychw Europie Środkowej, Mercedes-Benz Polska, dodaje: – Nasza firma produkuje elektryczne smarty już od 2008 roku. Aktualna generacja, oferowana pod nazwą „smart EQ”, to wygodny i lokalnie bezemisyjny miejski samochód, który wszędzie wjedzie i wszędzie zaparkuje. Jednocześnie, dzięki mocy 82 KM i automatycznej skrzyni, auto daje możliwość przeprowadzania dynamicznych manewrów. smart to także pierwszy model nowej, elektrycznej marki EQ, którą od 2019 roku sygnowane będą również elektryczne Mercedesy. Bardzo się cieszymy, że razem z firmą Panek będziemy moglipo raz pierwszy w Polsce testować w praktyce tak dużą flotę samochodów elektrycznych.

Co istotne, elektrycznymi smartami można bez przeszkód poruszać się buspasami. Koszt wynajęcia smarta EQ to 0,70 zł za każdą minutę i 0,65 zł za kilometr jazdy. Aby skorzystać z samochodu, należy mieć prawo jazdy kategorii B i kartę płatniczą oraz zarejestrować się za pomocą aplikacji PANEKcs, dostępnej w sklepach AppStore i Google Play.

Najnowsze