Mokre treningi na Spa-Francorchamps
Belgia przywitała w piątek zespoły F1 wręcz jesienną pogodą. Jak powiedział swojemu zespołowi przez radio w pewnym momencie Fernando Alonso deszcz pomiędzy zakrętami Stavelot i Blanchimont uniemożliwiał jazdę. Tor został zalany strugami wody i kierowcy czekali na polepszenie się warunków.
Fernando Alonso w strugach wody |
fot. Ferrari
|
Kierowcy twierdzą, że na torze w Ardenach wiele zależeć będzie w ten weekend od tego jakie prędkości będą w stanie rozwijać ich bolidy na prostych w 1. i 3. sektorze. Niewątpliwie czynnikiem, który zawsze pozostaje jednak niewiadomą jest tam pogoda. Piątkowe treningi odbywały się głównie na mokrej nawierzchni, co oczywiście mocno ograniczyło możliwość realizacji założonych przez zespoły programów. Samochody Renault po raz pierwszy wyposażone zostały w kanał F. W trakcie 1. sesji Robert Kubica najpierw zajmował dość długo 5. pozycję, a pod koniec regulaminowego czasu okazało się jednak, że praca zespołu przyniosła Polakowi 3. wynik. Faktem jest, że czas kierowcy Renault był jednak gorszy od czasu Fernando Alonso, który okazał się najszybszym zawodnikiem porannej sesji, o prawie 1,3 sekundy.
Leader klasyfikacji Mark Webber obawiał się przed pierwszym po wakacyjnej przerwie wyścigiem, jak jego samochód będzie dawać sobie radę na belgijskim torze. Średni docisk aerodynamiczny jaki wymagany jest w Montrealu, na Monzy czy w Spa przysparza najwięcej kłopotów w ustawieniu bolidów Red Bull.
Drugi trening rozpoczął się na mokrym ciągle jeszcze torze. Na 1 godz 11 minut przed końcem 2. sesji z toru wypadł Timo Glock, a chwilę później w pułapce żwirowej zatrzymał się Vitantonio Liuzzi. W temperaturze nieco ponad 20 stopni Celsjusza i przy przebłyskujących promieniach słońca tor zaczął przesychać, dzięi czemu wyniki ulegały stopniowej poprawie. Na 15 minut przed końcem 2. sesji pojawiła się czerwona flaga. Według podanych informacji kibice nie byli wystarczająco zdyscyplinowani i znaleźli się w niebezpiecznym miejscu.
Po pierwszych dwóch treningach Robert Kubica powiedział – To był dość udany piątek dla nas. Warunki w czasie pierwszej sesji były dość trudne, ale naszym celem było sprawdzenie jak funkcjonuje kanał F. Skoncentrowaliśmy się na tym, aby system ustawić tak, żeby poprawnie działał. Udało się nam to, mimo deszczu. W drugiej sesji wypróbowałem wszystkie rodzaje opon. Samochód zachowywał się poprawnie w różnych warunkach i uważam, że możemy poprawić jeszcze balans.
Sobotni poranek był zdecydowanie łaskawszy na belgijskim torze. czy się tego spodiewano czy nie, to pomimo dość niskiej temperatury – 14 stopni Celsjusza – tor był suchy przez większość sesji. Dopiero w 45. minucie ulewa spowodowała, że osiągnięte do tego momentu wyniki okazały się finalnymi rezultatami. Najlepszy czas uzyskał Mark Webber. Możliwe więc, że obawy wyrażane wcześniej przez Australijczyka co do zachowania się jego samochodu na belgijskim torze były tylko tzw. zasłoną dymną! Sebastian Vettel zdołał uzyskać 3. czas. Można mówić w jego przypadku o sporym szczęściu, ponieważ hydraulika w jego bolidzie uległa awarii podczas wjazdu do pitlane po wykonaniu prez Niemca szybkiego okrążenia. Obydwaj kierowcy McLarena ustępowali Webberowi niewiele, uzyskując 2. i 4 czas.
Robert Kubica wykonywał jak zwykle spokojnie swoją pracę i uzyskał 5. czas sobotniego treningu, gorszy tylko o 0,386 sekundy od czasu Webbera. Tak więc z 3., 4., i 5., wynikiem podczas treningów powinniśmy mieć nadzieję na naprawdę dobre kwalifikacje. Warto zauważyć jednak, że aż ośmiu pierwszych kierowców zmieściło się w sobitę rano w granicach różnic czasowych poniżej 1 sekundy.
Wyniki sesji treningowych możesz zobaczyć na następnej stronie
Sesja treningowa 1
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Strata |
Liczba |
1 |
8 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
2′00.797 |
17 |
|
2 |
2 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
2′01.567 |
0.770 |
7 |
3 |
11 |
Robert Kubica |
Renault |
2′02.081 |
1.284 |
14 |
4 |
5 |
Sebastian Vettel |
Red Bull-Renault |
2′02.450 |
1.653 |
11 |
5 |
14 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
2′02.646 |
1.849 |
14 |
6 |
1 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
2′02.913 |
2.116 |
6 |
7 |
6 |
Mark Webber |
Red Bull-Renault |
2′02.926 |
2.129 |
11 |
8 |
23 |
Kamui Kobayashi |
Sauber-Ferrari |
2′03.401 |
2.604 |
17 |
9 |
9 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
2′03.424 |
2.627 |
7 |
10 |
3 |
Michael Schumacher |
Mercedes |
2′03.489 |
2.692 |
9 |
11 |
7 |
Felipe Massa |
Ferrari |
2′03.601 |
2.804 |
17 |
12 |
10 |
Nico Hülkenberg |
Williams-Cosworth |
2′03.649 |
2.852 |
17 |
13 |
4 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
2′03.654 |
2.857 |
6 |
14 |
22 |
Pedro de la Rosa |
Sauber-Ferrari |
2′03.851 |
3.054 |
17 |
15 |
15 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India-Mercedes |
2′04.145 |
3.348 |
12 |
16 |
17 |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso-Ferrari |
2′04.250 |
3.453 |
16 |
17 |
12 |
Vitaly Petrov |
Renault |
2′04.690 |
3.893 |
15 |
18 |
16 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso-Ferrari |
2′05.680 |
4.883 |
6 |
19 |
24 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
2′05.697 |
4.900 |
18 |
20 |
25 |
Lucas di Grassi |
Virgin-Cosworth |
2′06.695 |
5.898 |
14 |
21 |
18 |
Jarno Trulli |
Lotus-Cosworth |
2′07.189 |
6.392 |
15 |
22 |
21 |
Bruno Senna |
HRT-Cosworth |
2′07.737 |
6.940 |
13 |
23 |
19 |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Cosworth |
2′07.955 |
7.158 |
15 |
24 |
20 |
Sakon Yamamoto |
HRT-Cosworth |
2′10.507 |
9.710 |
18 |
Sesja treningowa 2
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Strata |
Liczba okrążeń |
1 |
8 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1′49.032 |
– |
25 |
2 |
14 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
1′49.157 |
0.125 |
17 |
3 |
2 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1′49.248 |
0.216 |
14 |
4 |
11 |
Robert Kubica |
Renault |
1′49.282 |
0.250 |
20 |
5 |
7 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1′49.588 |
0.556 |
23 |
6 |
5 |
Sebastian Vettel |
Red Bull-Renault |
1′49.689 |
0.657 |
19 |
7 |
1 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1′49.755 |
0.723 |
20 |
8 |
22 |
Pedro de la Rosa |
Sauber-Ferrari |
1′50.081 |
1.049 |
27 |
9 |
9 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
1′50.128 |
1.096 |
22 |
10 |
23 |
Kamui Kobayashi |
Sauber-Ferrari |
1′50.200 |
1.168 |
24 |
11 |
12 |
Vitaly Petrov |
Renault |
1′50.251 |
1.219 |
24 |
12 |
3 |
Michael Schumacher |
Mercedes |
1′50.341 |
1.309 |
23 |
13 |
4 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1′50.382 |
1.350 |
21 |
14 |
17 |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso-Ferrari |
1′50.682 |
1.650 |
25 |
15 |
10 |
Nico Hülkenberg |
Williams-Cosworth |
1′50.831 |
1.799 |
20 |
16 |
15 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India-Mercedes |
1′51.520 |
2.488 |
17 |
17 |
16 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso-Ferrari |
1′51.523 |
2.491 |
25 |
18 |
6 |
Mark Webber |
Red Bull-Renault |
1′51.636 |
2.604 |
19 |
19 |
19 |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Cosworth |
1′53.480 |
4.448 |
15 |
20 |
18 |
Jarno Trulli |
Lotus-Cosworth |
1′53.639 |
4.607 |
21 |
21 |
25 |
Lucas di Grassi |
Virgin-Cosworth |
1′54.325 |
5.293 |
17 |
22 |
21 |
Bruno Senna |
HRT-Cosworth |
1′55.751 |
6.719 |
24 |
23 |
20 |
Sakon Yamamoto |
HRT-Cosworth |
1′56.039 |
7.007 |
21 |
24 |
24 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
2′03.179 |
14.147 |
3 |
Sesja treningowa 3
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Strata |
Liczba okrążeń |
1 |
6 |
Mark Webber |
Red Bull-Renault |
1′46.106 |
– |
10 |
2 |
2 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1′46.223 |
0.117 |
17 |
3 |
5 |
Sebastian Vettel |
Red Bull-Renault |
1′46.396 |
0.290 |
12 |
4 |
1 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1′46.397 |
0.291 |
17 |
5 |
11 |
Robert Kubica |
Renault |
1′46.492 |
0.386 |
17 |
6 |
8 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1′46.627 |
0.521 |
11 |
7 |
7 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1′46.962 |
0.856 |
10 |
8 |
14 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
1′47.064 |
0.958 |
15 |
9 |
10 |
Nico Hülkenberg |
Williams-Cosworth |
1′47.160 |
1.054 |
16 |
10 |
23 |
Kamui Kobayashi |
Sauber-Ferrari |
1′47.296 |
1.190 |
17 |
11 |
22 |
Pedro de la Rosa |
Sauber-Ferrari |
1′47.388 |
1.282 |
15 |
12 |
12 |
Vitaly Petrov |
Renault |
1′47.406 |
1.300 |
15 |
13 |
9 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
1′47.512 |
1.406 |
14 |
14 |
3 |
Michael Schumacher |
Mercedes |
1′47.695 |
1.589 |
16 |
15 |
4 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1′47.837 |
1.731 |
9 |
16 |
16 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso-Ferrari |
1′47.905 |
1.799 |
20 |
17 |
17 |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso-Ferrari |
1′47.981 |
1.875 |
18 |
18 |
15 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India-Mercedes |
1′48.692 |
2.586 |
8 |
19 |
18 |
Jarno Trulli |
Lotus-Cosworth |
1′50.600 |
4.494 |
14 |
20 |
21 |
Bruno Senna |
HRT-Cosworth |
1′51.133 |
5.027 |
9 |
21 |
19 |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Cosworth |
1′51.384 |
5.278 |
14 |
22 |
25 |
Lucas di Grassi |
Virgin-Cosworth |
1′51.517 |
5.411 |
13 |
23 |
24 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
1′51.669 |
5.563 |
10 |
24 |
20 |
Sakon Yamamoto |
HRT-Cosworth |
1′52.001 |
5.895 |
13 |
Najnowsze
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Volvo EX30, najmniejszy SUV szwedzkiej marki, udowadnia, że bezpieczeństwo nie jest kwestią rozmiaru. Model ten właśnie uzyskał maksymalną, pięciogwiazdkową ocenę w najnowszych testach bezpieczeństwa Euro NCAP, potwierdzając tym samym zaangażowanie szwedzkiej marki w zapewnienie najwyższych standardów bezpieczeństwa w ruchu drogowym, zwłaszcza w wymagających warunkach miejskich -
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
-
Nowa Toyota Hilux Mild-hybrid 48V od 170 900 zł netto
-
DACIA DUSTER ZDOBYWA TYTUŁ CAR OF THE YEAR POLSKA 2025
-
LEXUS RC SKOŃCZYŁ 10 LAT. PIERWSZE COUPE Z NAPĘDEM HYBRYDOWYM I WERSJA RC F Z SILNIKIEM V8
Zostaw komentarz: