Modny i kobiecy trend Toyoty

Toyota nawiązała współpracę z marką modową Simple Creative Products, by stworzyć na 2013 rok limitowaną wersję Yarisa z myślą o kobietach.

Dostępnych będzie jedynie 500 sztuk Yarisa by Simple, wyłącznie w polskich salonach Toyoty.

 

fot. Toyota

Yaris by Simple otrzymał szereg modyfikacji stylistycznych. Seria limitowana bazuje na wersji Premium, do której dodane zostały:
– specjalnie zaprojektowane aluminiowe felgi 16″ Trend
– lampy przeciwmgielne
– elementy chromowane (listwa boczna, kontur lamp przeciwmgielnych, lusterka)
– tylny słupek w kolorze czarnym
– tylne lampy LED
– fluidyczne linie dekoracyjne nadwozia
– tylny spoiler
– białe elementy wykończeniowe kierownicy i dźwigni zmiany biegów oraz deski rozdzielczej
– białe elementy wykończeniowe paneli drzwi oraz tapicerki foteli
– przeszycia w kolorze żółtym
– nowy kształt konsoli środkowej

 

fot. Toyota

Yaris Trend by Simple będzie dostępny z nadwoziem 5-drzwiowym i silnikiem benzynowym 1.33 o mocy 99 KM z manualną, sześciostopniową skrzynią biegów, lub bezstopniową skrzynią automatyczną typu CVT. Ze względu na limitowaną serię, do wyboru będą dwa kolory: biały perłowy lub srebrny metaliczny.



Każdy z oferowanych w Polsce Yarisów Trend by Simple będzie oznaczony specjalnym numerem seryjnym oraz oznaczeniami Simple. Sto pierwszych pań, które zdecydują się na zakup limitowanej edycji, otrzyma również torebkę z najnowszej kolekcji Simple w limitowanej białej serii.

Cena wynosi 56 900 zł i obejmuje kompletne wyposażenie samochodu.

Najnowsze

Motocyklowe propozycje firmy Castrol

Na tegoroczny sezon motocyklowy Castrol proponuje sporo nowości przeznaczonych do jednośladów.

Wśród nowych produktów znalazły się m.in. oleje silnikowe, produkty specjalne czy do pielęgnacji motocykla.

 

Oleje silnikowe

Castrol poszerzył gamę olejów o produkty dedykowane konkretnym markom motocykli: Castrol Power 1 Racing 4T 10W-30 do nowoczesnych silników Hondy, Power 1 Racing 4T – 10W-50 rekomendowany do motocykli BMW i Husqvarna, 5W-40 również do BMW oraz 10W-40 do motocykli Triumph, które wyjeżdżają z fabryki zalane olejem Castrol. W ofercie znalazły się także dwa syntetyczne oleje przeznaczone do używanych w sporcie motocykli (w tym żużlowych) – rycynowy Castrol A747 oraz estrowy Castrol XR 77, oficjalnie certyfikowany w serii Moto GP. W motocyklach, które mają osobny obieg oleju w skrzyni biegów, sprawdzi się olej Castrol MTX (do wyboru są trzy poziomy lepkości).

Produkty specjalne

Na szczególną uwagę zasługują takie produkty, jak olej przekładniowy Castrol Scooting Gear Oil 90 dostępny w opakowaniu 500 ml, dzięki czemu wystarcza na jedną lub dwie wymiany w najbardziej popularnych skuterach.

Wybierając olej do amortyzatorów najlepiej kierować się zaleceniami producenta – do wyboru są dwie lepkości oleju mineralnego Fork Oil i trzy syntetycznego. Fork Oil Synt wolniej się starzeje, wolniej traci lepkość i nominalne parametry, co ma znaczenie podczas np. ostrego hamowania czy w czasie jazdy po nierównej nawierzchni.

Pielęgnacja motocykla

W gamie nie zabrakło nowych środków do konserwacji i pielęgnacji jednośladu – Silicon Spray (służy do konserwacji elementów plastikowych i gumowych), Motorcycle DWF (do układów elektrycznych lub jako odrdzewiacz), Bike Polish, Greentec Special Bike Cleaner czy Metal Parts Cleaner. W tej grupie są również środki do czyszczenia i smarowania łańcuchów (Chain Cleaner, Chain Lube Racing i Chain Spray OR), a także produkty do filtrów powietrza (Foam Air Cleaner i Foam Air Filter Oil).

Większość produktów z gamy Castrol Moto jest dostępna „od ręki”, niektóre na zamówienie.

Najnowsze

Wymiana filtra przed sezonem pylenia roślin

Filtry kabinowe należy wymieniać co najmniej raz w roku. Filtry z węglem aktywnym gwarantują czyste powietrze w kabinie i są zbawienne dla alergików.

Według statystyk nawet co trzeci mieszkaniec krajów Unii Europejskiej cierpi na alergię. Jej symptomy nasilają się szczególnie wiosną, w okresie pylenia wielu roślin oraz zwiększonej ilości kurzu w powietrzu. Takie dolegliwości mogą doprowadzić do niebezpiecznych sytuacji podczas prowadzenia pojazdu, zwłaszcza że kichnięcie wywołuje często mimowolne zamknięcie oczu i dekoncentrację.

fot. Bosch

Aby ograniczyć ilość wdychanych zanieczyszczeń użytkownicy pojazdów powinni systematycznie – raz w roku lub co 15 000 km – wymieniać filtr kabinowy (przeciwpyłkowy) najlepiej na filtr z węglem aktywnym. Jego aktywna warstwa jest pozyskiwana ze skorup orzecha kokosowego, które są beztlenowo zwęglane, a następnie rozdrabniane. Należy pamiętać, aby przy okazji wymiany filtra oczyścić także jego najbliższe otoczenie – przewody oraz parownik klimatyzatora – najlepiej w wyspecjalizowanym warsztacie samochodowym. W celu zapewnienia optymalnej skuteczności filtra w krytycznym okresie pylenia roślin należy go wymienić bezpośrednio przed sezonem pylenia.

fot. Bosch

Filtry z węglem aktywnym posiadają dodatkowo warstwę węgla aktywnego pochłaniającą gazy, spaliny i nieprzyjemne zapachy. Duża, gąbczasta powierzchnia węgla aktywnego skutkuje niemal 100-proc. odfiltrowaniem wszystkich szkodliwych i nieprzyjemnych gazów, eliminując biochemiczne przyczyny przyspieszonego zmęczenia, dyskomfortu i psychicznej dekoncentracji kierowcy.

 

Źródło: Bosch

Najnowsze

Renault Zoe: ekologia dostępna dla każdego

Renault Zoe ma w zamierzeniu otworzyć erę dostępnych dla wszystkich samochodów elektrycznych.

Zoe jest symbolem planu strategicznego firmy Renault, „Drive The Change 2016” i flagowym modelem w gamie Renault Z.E. Zaprezentowane po raz pierwszy podczas zeszłorocznego salonu samochodowego w Genewie, trafiło do sprzedaży we Francji pod koniec 2012 roku, a sprzedaż na szerszą skalę rozpoczęła się w marcu 2013. Wprowadzenie modelu na rynki pozostałych krajów europejskich nastąpi w ciągu 2013 i 2014 roku.
Zaprojektowane jako samochód wyłącznie elektryczny, Renault ZOE jest kompaktowym hatchbackiem. Znakiem rozpoznawczym przynależności do świata samochodów elektrycznych jest niebieskawa barwa logo, świateł przednich i dodatkowo przyciemnianych szyb w całej gamie. Zoe wyróżnia się przezroczystymi tylnymi światłami z niebieskimi koncentrycznymi kręgami, które stają się czerwone dopiero podczas hamowania czy włączenia świateł nocnych.
Powierzchnię deski rozdzielczej ukształtowano z jednej bryły. W tym duchu narysowano listwę deski rozdzielczej, nawiązującą do łopaty wirnika elektrowni wiatrowej. Fotele z wbudowanymi zagłówkami pokryte są jasną tkaniną (w wersji ZEN) i zabezpieczone teflonem zapobiegającym plamieniu i ułatwiającym czyszczenie. Na zerową emisję samochodu ZOE wskazuje znaczek Z.E. na gałce dźwigni zmiany biegów i na zagłówku fotela kierowcy. Poza tym na wykładzinie dachu i na desce rozdzielczej znajduje się piktogram przedstawiający układ scalony.

fot. Renault

Zoe jest pierwszym wielkoseryjnym samochodem elektrycznym o homologowanym zasięgu powyżej 210 km w cyklu NDEC. W zależności od stylu jazdy i warunków pogodowych można nim przejechać od 100 do 150 km. Taki wynik możliwy jest dzięki systemowi „Range OptimiZEr” będącemu na wyposażeniu standardowym samochodu ZOE, który zwiększa zasięg pojazdu o niemal 25%. System odzyskiwania energii podczas hamowania ładuje akumulator podczas zwalniania i hamowania. Pompa ciepła zapewnia większy zasięg Zoe podczas używania ogrzewania i klimatyzacji.
Renault Zoe jest pierwszym samochodem seryjnym stosującym w standardzie opony o wysokiej efektywności energetycznej opracowane przez firmę Michelin. W samochodzie elektrycznym opony mogą być bowiem przyczyną zużycia nawet 30% energii elektrycznej.
Na ekranie TFT tablicy rozdzielczej Zoe kierowca może w każdej chwili poznać parametry związane z jego sposobem prowadzenia i zasięgiem samochodu. Obejmuje ona wskaźnik pokazujący stan naładowania akumulatora i pozostały zasięg wyrażony w km. Wskaźnik oszczędnej jazdy informuje, czy samochód zużywa, czy odzyskuje energię. Prędkość pokazywana jest w formacie cyfrowym, a położenia dźwigni są podobne do automatycznej skrzyni biegów (Neutral, Drive, Reverse, Parking).



Opatentowany przez Renault układ ładowania dostosowuje się do mocy dostępnej w gnieździe zarówno jednofazowym, jak i trójfazowym, aż do 43 kW. Dzięki temu Renault Zoe jest w stanie naładować akumulator do poziomu 80% w ciągu 30 minut. Na terenie Europy powstało dotychczas ponad 4 000 publicznych terminali ładowania o mocy 11 lub 22 kW, zwanych „terminalami przyspieszonego ładowania”.
Kierowca może wsiąść do już ogrzanej kabiny (22 °C) i oddychać czystszym powietrzem, gdyż klimatyzacja utrzymuje odpowiedni poziom wilgotności powietrza. Filtr przeciwpyłkowy z węglem aktywnym oczyszcza powietrze w kabinie pochłaniając większą część zapachów i zanieczyszczeń.
Samochód Renault ZOE zbudowany jest na płycie podłogowej „B”, wykorzystywanej w blisko 20 różnych modelach Aliansu, w tym w nowym Renault Clio. Przednie zawieszenie typu MacPherson, takie same jak w Clio IV,  współpracuje z dolnym wahaczem prostokątnym.
Synchroniczny silnik elektryczny z uzwojonym wirnikiem ma, wedle zapewnień producenta, odznaczać się doskonałą sprawnością energetyczną we wszystkich fazach pracy. Moc wynosi 65 kW (88 KM). W czasie poniżej setnej sekundy dostarcza on maksymalnego momentu obrotowego 220 Nm. Przyspieszenie z 0 do 50 km/h – częste w ruchu miejskim – trwa 4 sekundy.
Wszystkie samochody Renault Zoe są wyposażone w układ Hill Start Assist, który ułatwia ruszanie pod górę.
W celu ochrony użytkowników i akumulatora w razie zderzenia wzmocniono konstrukcję samochodu Zoe ze szczególnym uwzględnieniem akumulatorów. Zastosowano układ elektroniczny, który stale monitoruje sprawność każdego ogniwa (podstawowej jednostki akumulatora) i w razie potrzeby natychmiast odcina zasilanie.
Program pojazdów elektrycznych, którego Zoe jest flagowym modelem, jest elementem polityki na rzecz ochrony środowiska objętej znakiem Renault eco². Przyczynia się do realizacji zobowiązania podjętego przez Grupę Renault w planie strategicznym „Renault 2016 – Drive The Change”, dotyczącego zmniejszenia o 10% swojego śladu węglowego na całym świecie do roku 2013 oraz o kolejne 10% w latach 2013-2016.
Sprzedażą i serwisem samochodów Renault ZOE zajmują się wszystkie punkty sieci Renault. W 90% przypadków klienci będą ładowali swoje samochody w miejscu zamieszkania przy pomocy skrzynki naściennej Wall-Box. Eksperymenty prowadzone w 9 krajach świata wykazały, że po oswojeniu się z zasięgiem samochodu klienci ładują samochód średnio tylko dwa do trzech razy w tygodniu. Jednak jeśli kierowca zechce ładować swój samochód poza miejscem codziennego ładowania, może to uczynić w publicznym terminalu ładowania. Terminale są stopniowo instalowane we wszystkich krajach Europy. Pod koniec 2012 roku w Europie można było naliczyć 20 000 publicznych punktów ładowania, czyli 50% więcej niż pod koniec 2011 roku.

Najnowsze

III edycja Rajdu Polski Kobiet w czerwcu

W dniach 21-23 czerwca odbędzie się III edycja Rajdu Polski Kobiet. Celem zawodów, organizowanych przez Fundację Teraz Kobiety, jest walka z chorobami nowotworowymi u kobiet i promowanie wykonywania badań profilaktycznych.

W dniach 21-23 czerwca odbędzie się III edycja Rajdu Polski Kobiet. Celem zawodów, organizowanych przez Fundację Teraz Kobiety, jest walka z chorobami nowotworowymi u kobiet i promowanie wykonywania badań profilaktycznych.

Tradycyjnie impreza przyjmie formułę off-roadową z elementami zmagań szosowych. Do sportowej rywalizacji stanie kilkadziesiąt załóg, w składzie których znajdą się m.in. popularne aktorki, piosenkarki, celebrytki i sportowcy, a być może również przedstawicielki ministerstw.

Twarzami III Rajdu Polski Kobiet są aktorka Dorota Kamińska oraz Wojtek Chuchała, kierowca Subaru Poland Rally Team. Wzorem ubiegłego roku, w rajdzie wezmą udział także męskie załogi, jadące w charakterze wsparcia operacyjnego. O dodatkową dawkę adrenaliny i niezapomniane emocje zadbają również inni sportowcy, na czele z Nataszą Caban, wykonujący ewolucje na swoich wyczynowych motocyklach.

– Chcemy zachęcić kobiety do przeprowadzania cyklicznych badań, takich jak mammografia, USG piersi i narządów rodnych, badań cytologicznych czy okresowych badań specjalistycznych na poziom hormonów. Świadoma profilaktyka jest najprostszym czynnikiem poprawiającym skuteczność leczenia i zapobiegania chorobom nowotworowym u kobiet – mówi dr Krystyna Backiel, prezes zarządu Fundacji Teraz Kobiety, pomysłodawczyni i organizator Rajdu Polski Kobiet.

Uroczyste rozpoczęcie tegorocznej edycji Rajdu Polski Kobiet będzie miało miejsce w sobotę 22 czerwca około godziny 8:30 w Warszawie, przy ul. Karowej. Stąd załogi udadzą się na rajdowe odcinki, przygotowane przez Szkołę Jazdy Subaru i wiodące przez malownicze okolice Mazowsza. Trasa obejmie między innymi Piaseczno, Grójec, Białobrzegi czy Radom. Dalej szutrowymi drogami uczestnicy pojadą z Piekła do Nieba, by zatrzymać się w miejscowości Sielpie Wielkie, skąd leśnymi drogami dotrą do Starej Wsi, gdzie zanocują w Centrum Japońskich Sportów i Sztuk Walki Dojo. Tam będą czekać dodatkowe atrakcje, przygotowane przez gospodarzy.

W trakcie III edycji Rajdu Polski Kobiet uczestniczki wezmą udział w badaniach mammograficznych i cytologicznych w Centrum Onkologii – Instytucie im. Marii Skłodowskiej-Curie w Warszawie oraz w Europejskim Centrum Zdrowia w Otwocku. Na całej trasie zawodów rozlokowane będą mammobusy oraz ambulanse do poboru krwi, z których będą mogli skorzystać mieszkańcy okolicznych miejscowości. Przed rajdem i po jego zakończeniu realizowane będą pikniki medyczne w różnych miastach Polski, przy udziale partnerów motoryzacyjnych.

Na zakończenie III Rajdu Polski Kobiet zostaną podsumowane efekty wszystkich akcji. Raporty medyczne i statystyczne zostaną przekazane do mediów po przeprowadzeniu badań profilaktycznych. Konferencje prasowe z udziałem partnerów, sponsorów, patronów, mediów oraz samych uczestniczek i uczestników rajdu, poświęcone omówieniu celów medycznych i sportowych związanych z III edycją Rajdu Polski Kobiet, zaplanowane są na 23 maja, 21 czerwca oraz po rajdzie, na 28 czerwca.

Głównym organizatorem wydarzenia jest Fundacja Teraz Kobiety. Oficjalnym partnerem motoryzacyjnym Fundacji Teraz Kobiety i Rajdu Polski Kobiet została firma Subaru Import Polska.

Zapisy załóg rajdowych rozpoczęły się 8 marca i potrwają do 8 czerwca. Po szczegóły  zapraszamy na www.rajd-polski-kobiet.pl i www.facebook.com/RajdPolskiKobiet

Najnowsze