Moda na kolory, czyli jak biel pokonała srebro
To już koniec srebrnego monopolu. Największy na świecie dostawca lakierów samochodowych prezentuje przełomowe statystyki.
Nie można zaprzeczyć, że przez ostatnie lata w samochodowej kolorystyce trąciło monotonią. Codziennie miliony aut w kolorze srebrnym przedzierają się przez miejskie arterie, tylko od czasu do czasu przełamując tendencję jakąś ciekawszą barwą. Teraz jednak biel, kolor uznawany przez lata za jeden z najmniej modnych, świętuje długo wyczekiwane zwycięstwo.
Dowiedz się jakim jesteś człowiekiem – zależy to od tego, jakiego koloru masz auto – oto ocena kolorystki. Kliknij tutaj. |
Według badań przeprowadzonych przez firmę PPG industries, liczba zakupionych aut w kolorze białym wynosi 21 procent całkowitej sprzedaży na świecie, podczas gdy kolor srebrny zajmuje tym razem drugie miejsce (20 procent). Statystyki różnią się nieco w poszczególnych kontynentach: w Ameryce moda na białe samochody jest równoznaczna z ogólnoświatowym trendem, jednak w Europie prym nadal wiedzie kolor czarny. Azja broni srebrnego koloru z dwuprocentową przewagą nad bielą. Wyniki, jakie by nie były, pokazują, że do tej pory niedoceniana biel stała się mocnym przeciwnikiem kolorystycznej szarości.
Moda to jednak nie jedyny powód zakupu aut w takim kolorze. PPG industries wyliczyło, że samochody białe i srebrne są mniej narażone na utratę wartości podczas sprzedaży wtórnej. Jest to ciekawe z tego względu, że jeszcze 10 lat temu to właśnie białe auta można było kupić taniej od kolorowych odpowiedników.
Czy czerwone samochody są szybsze – dowiesz się tutaj. |
Kobiety wiedzą najlepiej, że biel bieli nierówna. Od zimnej platyny po kość słoniową, czy odcień ercu, teraz każdy może wybrać coś modnego i eleganckiego dla siebie. Miejmy nadzieję, że niedługo więcej kolorowych aut będzie widać na naszych drogach. W końcu monotonia to najgorsze co może się przydarzyć podczas jazdy.
Szczyt mody? Biały Volkswagen Beetle! |
![]() |
fot. Volkswagen |
Najnowsze
-
Pachnieć Rolls-Roycem? Teraz można! Marka wprowadza nowy zapach perfum Rolls-Royce Scent
Rolls-Royce, synonim luksusu i wyrafinowania, przenosi doświadczenie podróżowania swoimi samochodami na nowy, zmysłowy poziom. Wprowadzając Rolls-Royce Scent, marka debiutuje z unikalnym konceptem zapachowym, który wzbogaca wnętrze flagowego modelu Phantom o nowy wymiar doznań. -
Citroen C5 X PHEV 225 KM – test. Hybryda, która cię zaskoczy
-
70 990 zł za nowe, spalinowe auto z takim wyposażeniem? MG3 miażdży konkurencję!
-
Chiński desant na polskie drogi – spis modeli i cen. Czy Kowalski z Malinowską wiedzą, co kupują?
-
Masz problem z odpaleniem swojego diesla w mroźny poranek? Te sposoby ci pomogą
Zostaw komentarz: