Młody kierowca przeszarżował na rondzie

Brak doświadczenia połączony przesadną wiarą we własne umiejętności doprowadziły do nietypowej kolizji.

Kamera monitoringu zarejestrowała niefortunny przejazd przez rondo kierowcy Audi. Podczas zjeżdżania ze skrzyżowania przesadził z prędkością, wpadł w poślizg podsterowny i uderzył w latarnię.

Przybyła na miejsce policja ustaliła, że kierowca ma zaledwie 18 lat, a prawo jazdy posiada od trzech miesięcy. Był on trzeźwy i żaden z pięciu podróżnych nie został ranny w wyniku zderzenia. Sprawa zakończyła się na mandacie karnym.

Najnowsze

Wjechał na czerwonym świetle i doprowadził do kolizji

Groźne zdarzenie, do którego doszło na dużym skrzyżowaniu, zostało zarejestrowane przez kamerę miejskiego monitoringu.

Poważny wypadek miał miejsce na skrzyżowaniu ul. Obiegowej z ul. Pstrowskiego w Olsztynie. Według wstępnych ustaleń policjantów pracujących na miejscu zdarzenia, odpowiedzialność za zdarzenie ponosi 48-letni kierowca Citroena, który jadąc ul. Obiegową w kierunku ul. Sikorskiego wjechał na skrzyżowanie w chwili gdy sygnalizator dla jego kierunku jazdy nadawał światło czerwone. Doprowadził w ten sposób do zderzenia z 38-letnią kierującą Volkswagenem, a jego samochód zatrzymał się dopiero w przydrożnym rowie.

Zarówno sprawca jak i poszkodowana byli trzeźwi. 48-latek został przetransportowany do szpitala na obserwację. Policjanci za spowodowanie zagrożenia w ruchu drogowym zatrzymali mu prawo jazdy i skierowali wniosek o ukaranie do sądu.

Najnowsze

Nowy sposób przepuszczania pieszych. Dobry?

Nagranie pokazujące jak umożliwić pieszemu sprawne pokonanie ulicy, bez zakłócania płynności ruchu.

Według polskich przepisów pieszy ma pierwszeństwo przed pojazdami dopiero, gdy znajduje się na pasach. Kiedy stoi przed przejściem, musi ustąpić pierwszeństwa samochodom, motocyklom, itd. Dlatego rozsądny pieszy widząc zbliżające się auto, którego kierowca chce go przepuścić, nie wchodzi na pasy, nim pojazd się nie zatrzyma lub przynajmniej wyraźnie nie zwolni. Ważny jest też kontakt wzrokowy między oboma uczestnikami ruchu, potwierdzający, że widzą się i rozumieją swoje zamiary.

Autor nagrania proponuje inne rozwiązanie. Widząc pieszego stojącego przed przejściem, mruga do niego długimi światłami, tak samo, jakby dawał znać innemu kierowcy, że ustępuje mu pierwszeństwa. W ten sposób ani on nie musiał się zatrzymywać, ani pieszy niepotrzebnie czekać. Jak wam się podoba taki pomysł na upłynnienie ruchu? Uważacie, że wart jest naśladowania?

Najnowsze

Tak się kończy przejeżdżanie na czerwonym

Ignorowanie sygnalizacji świetlnej to prosty przepis na kolizję. Tak też było w tym przypadku. =

Samochód z kamerą był jednym z pojazdów, który oczekiwał na zapalenie się sygnału zielonego, zezwalającego na skręt w lewo. Kiedy się pojawił, auta ruszyły, ale pierwsze z nich spotkało się z kierowcą jadącym z naprzeciwka, który zignorował czerwone światło, jakie dla niego się świeciło.

Oglądając nagranie można odnieść wrażenie, że nie było kontaktu między samochodami i kierujący, który złamał przepisy, utracił kontrolę nad pojazdem w skutek wykonania gwałtownego manewru. Jego auto przewróciło się najpierw na bok, a później na dach.

https://www.youtube.com/watch?v=I9wPsml-F5s

Najnowsze

Polka na czele instytucji dbającej o bezpieczeństwo na europejskich drogach

4 i 5 czerwca w Kolonii odbyło się posiedzenie Komitetu Sterującego ECR, a głównym punktem spotkania było przejęcie prezydencji przez Polskę od strony niemieckiej. Nową prezydent tej organizacji została Urszula Nowinowska.

Euro Contrôle Route (ECR) jest organizacją międzynarodową zrzeszającą służby kontrolne transportu drogowego państw europejskich, współpracujących w celu poprawienia bezpieczeństwa drogowego, uczciwej konkurencji i warunków pracy w transporcie drogowym. Organizacja została utworzona przez kraje Beneluksu i Francję 1w 1999 r., a od 1 lipca 2019 r. Polska, reprezentowana przez Główny Inspektorat Transportu Drogowego, będzie sprawować w ECR roczną prezydencję, co w praktyce oznacza, iż przez okres jednego roku będzie przewodniczyć tej organizacji.

Nominację na Prezydent ECR wręczył pani Urszuli Nowinowskiej wręczył Główny Inspektor Alvin Gajadhur w obecności Ministra Infrastruktury Andrzeja Adamczyka.

Mija prawie 15 lat od kiedy Główny Inspektorat Transportu Drogowego jest członkiem organizacji ECR. Przez ten czas wiele zmieniło się w rzeczywistości transportowej, w kontekście poprawy bezpieczeństwa na drogach. To właśnie dzięki nawiązanej współpracy możemy wymieniać się wiedzą i dążyć do ujednolicania praktyk kontrolnych, na czym nam wszystkim zależy. – powiedział Łukasz Bryła w swoim przemówieniu.

Urszula Nowinowska podkreśliła, jak ważny jest aktywny udział wszystkich członków ECR w organizacji, a także wskazała na najważniejsze cele do osiągnięcia podczas polskiej prezydencji.

W ramach ECR działa 14 państw i 2 obserwatorów, jest to ogromny zasób wiedzy i doświadczeń, który można i trzeba wykorzystać. Tylko dzięki aktywnej roli wszystkich członków jesteśmy organizacją pionierską w Europie, która w sposób istotny wpływa na poprawę bezpieczeństwa w ruchu i transporcie drogowym. – powiedziała Urszula Nowinowska.

Nowa pani prezydent pracuje w GITD od 2015 roku a od 2016 roku pełniła rolę dyrektor Gabinetu GITD. Wcześniej pracowała w sekretariacie Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

Najnowsze