Mini JCW Clubman i Countryman z bardzo mocnym silnikiem

Brytyjski producent zaprezentował najmocniejsze modele dopuszczone do użytku na drogach publicznych w sześćdziesięcioletniej historii marki.

Nowa generacja 4‑cylindrowego silnika góruje nad poprzednim napędem pod względem maksymalnej mocy aż o 75 KM. Maksymalny moment obrotowy zwiększono o 100 Nm do 450 Nm. Dzięki temu John Cooper Works Clubman rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,9 sekundy, natomiast John Cooper Works Countryman osiąga „setkę” w 5,1 sekundy – odpowiednio 1,4 i 1,5 sekundy szybciej niż w poprzednich modelach.

Oba modele wyposażone są w 8-stopniową sportową skrzynię Steptronic, która jest wyposażona w funkcję startową, umożliwiającą przyspieszanie ze startu zatrzymanego z optymalną trakcją. Nowa przekładnia ma również zintegrowaną blokadę mechanizmu różnicowego, która działa poprzecznie, redukując kompensację prędkości między przednimi kołami. Blokada mechanizmu różnicowego jest połączona z układem dynamicznej kontroli stabilności, optymalizując przyczepność podczas jazdy po bezdrożach i w niekorzystnych warunkach pogodowych, a także zwiększając dynamikę przy sportowym pokonywaniu zakrętów.

Napęd na cztery koła ALL4 wchodzi w skład standardowego wyposażenia obu tych modeli. Kompaktowy i zoptymalizowany pod względem masy układ jest połączony z systemem dynamicznej kontroli stabilności i na bieżąco oblicza idealny rozkład mocy między przednimi i tylnymi kołami. W normalnych warunkach moment obrotowy jest przekazywany na przednią oś. jednak gdy sterownik wykryje niebezpieczeństwo poślizgu, w ciągu ułamka sekundy sprzęgło przenosi moment napędowy na tylne koła przy pomocy pompy elektrohydraulicznej.

W nowym Mini John Cooper Works Clubman dostępny jest zarówno standardowy sportowy, jak i adaptacyjny układ jezdny, który umożliwia obniżenie pojazdu o 10 milimetrów w porównaniu z innymi wersjami. W skład wyposażenia standardowego wchodzą także 18-calowe obręcze John Cooper Works ze stopów lekkich Black Grip Spoke.

Udoskonalono sportowy układ hamulcowy jest wyposażony w tarcze hamulcowe z 4-tłoczkowymi zaciskami stałymi na tylnych kołach. Tarcze hamulcowe mają średnicę  360 mm z przodu i 330 mm z tyłu. Polakierowane na czerwono zaciski hamulcowe z przodu są ozdobione logo John Cooper Works.

Oba modele są wyposażone w nowo zaprojektowaną rozpórkę w komorze silnika, która spina prawy i lewy kielich amortyzatora. Wzmocnienie przodu gwarantują specjalnie ukształtowane rozpórki w kształcie strzał oraz rozpórka kielichów mocowana do grodzi w podwoziu.

Uzupełnieniem pakietu opracowanego w John Cooper Works są charakterystyczne duże wloty powietrza z przodu pojazdu, które zapewniają chłodzenie zarówno układu napędowego, jak i hamulcowego. Specjalnie opracowano także konstrukcję progów bocznych i niezależnych pasów tylnych ze zintegrowanymi elementami dyfuzora. Dostosowane do potrzeb danego modelu spojlery dachowe zwiększają docisk, zapobiegając unoszeniu nadwozia przy wysokich prędkościach. Oprócz tego dwa nowe modele John Cooper Works są wyposażone w zoptymalizowane aerodynamicznie osłony lusterek.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze