Mercedes przedstawia zmodernizowaną klasę E

Zmodernizowana Klasa E wprowadza 11 nowych lub zoptymalizowanych systemów wspomagania, określanych jako "intelligent drive".

Nowe systemy mają za zadanie zapobiegać wypadkom z udziałem pojazdów poruszających się torem poprzecznym do toru jazdy auta, a także z udziałem pieszych. Lane Keeping Assist może pomóc uniknąć zderzenia z pojazdami nadjeżdżającymi z naprzeciwka, a Adaptive Highbeam Assist PLUS pozwala na podróż z włączonymi światłami drogowymi bez oślepiania innych uczestników ruchu.

fot. Mercedes

Nowy model korzysta z rozwiązań, które znajdą zastosowanie w kolejnej generacji Klasy S.

Klasa E występuje teraz w dwóch wersjach stylistycznych, a jej nadwozie zyskało świeże proporcje. Przedni pas został całkowicie przeprojektowany. Zintegrowane lampy spajają teraz wszystkie funkcje pod wspólnym kloszem. Światła mijania i światła do jazdy dziennej standardowo zaopatrzone są częściowo w diody LED, a w pełni LED-owe oświetlenie po raz pierwszy dostępne jest w opcji. Maskę i przednie błotniki także uformowano od początku, podobnie jak nowy przedni zderzak, wolny od funkcji oświetleniowych. Wypukłości biegnące przez drzwi aż do tylnych świateł wydłużają optycznie sylwetkę Klasy E, a efekt ten potęguje niżej poprowadzona wiodąca linia boczna. Horyzontalnie ułożone diody LED podkreślają szerokość nadwozia. W kokpicie nowością jest dwuczęściowe wykończenie, biegnące przez całą deskę rozdzielczą. Do wyboru są elementy wzorowane na aluminium lub drewnie, niezależnie od linii wyposażenia. Nowy jest także panel instrumentów z trzema zatopionymi w tubach zegarami, ekran na konsoli środkowej w lśniącej oprawie, kształt otworów wentylacyjnych czy analogowy czasomierz.

Wszystkie elementy opcjonalne dostępne są niezależnie od linii wyposażenia.
Poza linią standardowego wyposażenia dostępne będą także linie ELEGANCE oraz AVANTGARDE.

Nowością jest poszerzenie palety benzynowych silników BlueDIRECT o
4-cylindrowe jednostki ze strumieniowym, bezpośrednim wtryskiem paliwa. a także 6-cylindrowy silnik benzynowy BlueDIRECT pod maską modelu E 400 – po raz pierwszy z podwójnym turbodoładowaniem.

Wybrane jednostki wysokoprężne nowej Klasy E dostępne są w wersjach BlueTEC, uzbrojonych w układ selektywnej redukcji katalitycznej SCR i spełniających normę emisji spalin Euro VI.
Gamę silników Diesla uzupełnia model E 300 BlueTEC HYBRID. Napędza go tandem złożony z 4-cylindrowej jednostki wysokoprężnej i motoru elektrycznego o łącznej mocy 170 kW (231 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 750 Nm. E 300 BlueTEC HYBRID zużywa średnio 4,1 l/100 km, generując 107 gramów dwutlenku węgla na kilometr.

fot. Mercedes

Mercedes-Benz oferuje dla Klasy E dwa rodzaje przekładni: 6-biegową skrzynię manualną oraz 7-stopniową przekładnię automatyczną 7G-TRONIC PLUS z selektorem DIRECT SELECT oraz łopatkami do zmiany przełożeń. Jedną z nowych cech skrzyni jest czasowy tryb M – jeśli kierowca zmieni przełożenie ręcznie, po chwili przekładnia samoczynnie przełączy się na wydajny tryb w pełni automatyczny.

Każdy z reprezentantów rodziny Klasy E standardowo otrzyma w przyszłości elektromechaniczny układ kierowniczy Direct-Steer. Łączy on dostosowaną do prędkości jazdy siłę wspomagania ze zmiennym przełożeniem w całym zakresie kąta skrętu.

Lista opcji obejmuje teraz system HANDS-FREE ACCESS, który pozwala otworzyć i zamknąć tylną klapę bezdotykowo.

Standardowo Klasa E występuje z systemem Audio 20 CD Radio z podwójnym tunerem radiowym, odtwarzaczem CD/MP3, interfejsem USB w centralnym podłokietniku oraz kolorowym wyświetlaczem TFT o przekątnej 14,7 cm. Współpracuje on z urządzeniami Bluetooth i wyświetla treść wiadomości SMS. Opcjonalnie można wzbogacić go o 6-płytową zmieniarkę płyt CD oraz układ nawigacji Becker MAP PILOT.

Alternatywnie, Mercedes-Benz oferuje dla Klasy E system multimedialny COMAND Online z wysokiej rozdzielczości kolorowym wyświetlaczem o przekątnej 17,8 cm, połączeniem internetowym, nawigacją z twardym dyskiem i funkcją powiadamiania służb ratowniczych oraz – na życzenie – 6-płytową zmieniarką DVD. COMAND Online zapewnia dostęp do sieci podczas postoju.

 

Najnowsze

Nowa Mazda6 już w polskich salonach

Ważna wiadomość dla wielbicielek marki: nowa Mazda6 w wersji Sport Kombi pojawiła się już w sieci sprzedaży Mazdy w całej Polsce. Wersja Sedan zostanie dostarczona do salonów do końca roku.

Nowa Mazda6, tak jak wszystkie samochody w ofercie Mazdy na polskim rynku, jest produkowana w Japonii. Ceny tego modelu zaczynają się od 88 700 zł brutto. Wersja Sport Kombi jest oferowana w tej samej cenie co wersja Sedan. Nowa Mazda6 jest objęta również promocyjnym finansowaniem – kredytem 50/50 lub leasingiem 104%, oferowanym przy współpracy z Santander Consumer Bank i Santander Multirent.

fot. Mazda

Polska gama nowej Mazdy6 obejmuje dwie wersje nadwozia: Sedan i Sport Kombi oraz cztery poziomy wyposażenia: SkyGO, SkyMOTION, SkyENERGY i SkyPASSION. Dostępna będzie z silnikami benzynowymi o pojemności 2,0 l (o mocy 145 lub 165 KM) i 2,5 l (192 KM) oraz Diesla o pojemności 2,2 l i mocy 150 lub 175 KM oraz z manualnymi lub automatycznymi skrzyniami biegów.

Nowa Mazda6 będzie wyposażona w system odzyskiwania energii podczas hamowania.
i-ELOOP (skrót od “intelligent Energy Loop”) to system wykorzystujący kondensator do magazynowania energii odzyskanej w trakcie hamowania. Zgromadzona w nim energia służy do zasilania urządzeń elektrycznych auta i obniża tym samym zużycie paliwa.

Nowością w gamie Mazdy jest aktywny tempomat, utrzymujący dystans od poprzedzającego samochodu przy prędkościach do 200 km/h oraz wspomaganie hamowania SBS – system monitorujący poprzedzające samochody w zakresie prędkości między 15-145 km/h, ostrzegający kierowcę o zbyt małym dystansie i automatycznie uruchamiający hamulce, gdy występuje ryzyko kolizji. Są one dostępne w wersji wyposażenia SkyPASSION.

fot. Mazda

Ponadto, w zależności od wersji, wprowadzono systemy znane już z poprzednich modeli:

Smart City Brake Support (SCBS) automatycznie zatrzymuje samochód, aby uniknąć lub zmniejszyć konsekwencje kolizji przy zakresie prędkości 4-30 km/h. To uzupełnienie Smart Brake Support przeznaczone do działania w mieście.

Lane Departure Warning System (LDWS) ostrzega kierowcę przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu.

Rear Vehicle Monitoring (RVM), system monitorowania strefy za samochodem, rozpoznaje pojazdy w martwym polu lusterek wstecznych i ostrzega przed nimi kierowcę.

Emergency Stop Signal (ESS) włącza pulsujące światła awaryjne podczas gwałtownego hamowania, aby ostrzec innych uczestników ruchu.

High Beam Control system (HBC) automatycznie zmienia światła drogowe na mijania, aby nie oślepiać innych uczestników ruchu, po czym włącza światła długie ponownie, gdy ryzyko oślepienia już minie.

Biksenonowe reflektory z adaptacyjnym doświetlaniem zakrętów AFS, przydatne na krętych drogach.

Hill Launch Assist (HLA)- system wspomagania ruszania na wzniesieniu – kontroluje ciśnienie w układzie hamulcowym zapobiegając staczaniu się samochodu podczas ruszania pod górę.

 

Najnowsze

Dobry zwyczaj, nie pożyczaj…

…samochodu osobie będącej pod wpływem alkoholu. W Norwegii można stracić prawo jazdy za samo podróżowanie z pijanym kierowcą.

W nocy z 15 na 16 grudnia w miejscowości Levanger w środkowej Norwegii prawo jazdy straciło dwóch młodych ludzi – pisze gazeta „Adresseavisen”. Jeden prowadził auto pod wpływem alkoholu, a drugi podróżował na tylnym siedzeniu. Pasażer samochodu był jednocześnie właścicielem pojazdu, więc on również pożegnał się z prawem jazdy. Norweskie prawo zabrania zarówno pożyczania swojego samochodu osobie będącej pod wpływem alkoholu, jak i podróżowania z nietrzeźwym kierowcą.

fot. materiały prasowe

W całej Skandynawii kary za prowadzenie samochodu pod wpływem alkoholu są bardzo wysokie. W każdym przypadku prowadzenie „pod wpływem” to w razie kontroli automatyczna utrata prawa jazdy, wysoki mandat, a czasem kilkunastodniowa kara więzienia. Szczególnie surowe pod tym względem przepisy ma Norwegia. Dopuszczalna zawartość alkoholu we krwi to zaledwie 0,2 promila, a współpasażerowie, o ile posiadają prawo jazdy, są współodpowiedzialni za to, co dzieje się w samochodzie.

Rocznie kilkadziesiąt osób traci w Norwegii prawo jazdy za użyczanie pojazdu osobom nietrzeźwym. Zdecydowaną większość tej grupy stanowią mężczyźni poniżej 24 roku życia. Z danych Norweskiego Urzędu Statystycznego wynika, iż kobietom bardzo rzadko zdarza się podróżować z pijanymi bądź pożyczać im samochód. Młode Norweżki wydają się bardziej rozsądne od swoich kolegów.

Czy uważacie, że takie zaostrzone regulacje prawne powinny wejść w życie również w Polsce?

Najnowsze

Prezenty stworzone dla automaniaka

To już ostatni dzwonek – za kilka dni Wigilia. Zaczynasz panikować, bo wciąż nie masz prezentu dla ukochanego mężczyzny bądź ukochanej kobiety? Mamy kilka wskazówek, jak uradować wielbiciela motoryzacji (niezależnie od płci).  

Dobrym pomysłem może się okazać zegar, stylizowany na deskę rozdzielczą. Prawdziwy automaniak nie będzie mógł się powstrzymać, żeby na niego nie zerkać, dzięki czemu może wreszcie przestanie się spóźniać?

fot. materiały prasowe

Każdy mężczyzna ma w sobie odrobinę z dziecka – jeżeli takie cechy dostrzegasz również u swojego osobistego wielbiciela motoryzacji, na pewno ucieszy się ze zdalnie sterowanego samochodu wyścigowego. Myszka do komputera w kształcie samochodu to również dobry wybór. Tym, którzy dużo podróżują o różnych porach dnia i nocy, przyda się kubek termiczny: dzięki niemu stawiająca na nogi kawa zawsze będzie odpowiednio ciepła. Jeśli zaś obdarowywany nie lubi prowadzić w ciszy, kocha muzykę, albo wręcz śpiewa za kółkiem – uraduje się z przenośnych głośniczków.

 

Najnowsze

Suzuki przedstawia ofertę motocykli dla posiadaczy kategorii A2

Młodzi adepci jazdy na dwóch kołach, nie obawiajcie się nowych przepisów! Suzuki, to kolejny producent, który przygotował linię modeli dostosowanych do wymogów kategorii A2.

Już 19 stycznia 2013 roku zostanie wprowadzona nowa kategoria prawa jazdy – A2. Posiadacze takiego dokumentu będą uprawnieni do poruszania się motocyklem, którego moc nie przekracza 35 kW (47,59 KM), a stosunek jego mocy do masy jest nie wyższy niż 0,2 kW na 1 kg (dokładny opis nowych przepisów znajdziecie tutaj)

Oto wybrane przez nas motocykle proponowane przez markę Suzuki:

Suzuki GSX-R 600
To propozycja dla fanów sportowych motocykli – GSX-R 600 jest teraz dostępny dla początkujących motocyklistów w specjalnej wersji o mocy zmniejszonej do 34 KM. Motocykl posiada wyścigowe zawieszenie oraz 4-cylindrowy silnik.
Moc: 25 kW (34 KM), masa 187 kg, cena 49  900 PLN

fot. Suzuki

Suzuki V-Strom
Nowy motocykl wyposażony jest w układ zapobiegający blokowaniu kół w przypadku hamowania awaryjnego (ABS). Ponadto, V-Strom 650 ABS posiada jedną z większych w swojej klasie pojemność zbiornika paliwa wynoszącą 20 litrów.
Moc 35 kW (47,5 KM), masa 214 kg, cena 36 500 PLN

fot. Suzuki

GSR 750
Ten motocykl przeznaczony jest do jazdy miejskiej. Inżynierowie wyposażyli go w zawieszenie, które wg producenta, sprawnie reaguje na wszystkie nierówności drogi.
Moc 25 kW (34 KM), masa 213 kg, cena 33 500 PLN

fot. Suzuki

Gladius

W tym motocyklu zastosowano silnik V-Twin o pojemności 650 cm3 generujący 35 kW (47.5 KM). Maszyna waży 205 kg. Cena zaś to 33 500 PLN.

fot. Suzuki

To tylko wybrane propozycje z oferty Suzuki. Japoński producent zapowiedział także „pomniejszoną” wersję maszyn takich, jak Bandit, GSX 650FA, Intruder M800 i C800, Burgman 400 oraz Inazuma 250. Wygląda na to, że producent wziął sobie do serca konieczność bycia konkurencujnym wobec innych marek w momencie wejścia w życie przepisów dotyczących zupełnie nowych kategorii na prawo jazdy. Wydaje się, że miłośnik każdego rodzaju motocykli, począwszy od sportowych, a skończwszy na turystycznych maszynach, znajdzie w tej ofercie coś dla siebie. Tak szeroki zakres wyboru może stanowić zagrożenie dla innych znaczących konkurentów Suzuki, jak Honda, czy Kawasaki. 

Najnowsze