Mercedes klasy C 63 AMG coupé – uwodzi kobiety. Galeria i film
Jak podaje producent, klasa C 63 AMG coupé to broń, która obezwładnia wszystkie zmysły. Brzmi kusząco. Już pierwsze zdjęcia samochodu zapowiadają, że będzie to samochód marzeń wielu kobiet. Trafi do sprzedaży już w lipcu.
Nowy, dwudrzwiowy model dołącza do obecnej już na rynku klasy C 63 AMG, dostępnej jako klasyczny sedan i kombi, oraz do innych coupé spod znaku AMG: CLS 63 AMG oraz CL 63 AMG. Z okazji premiery modelu w salonach pojawi się również specjalna seria Edition 1 z ekskluzywnym wyposażeniem i indywidualnie skomponowaną stylizacją: dwutonową, skórzaną tapicerką designo, obszytą skórą i alcantarą kierownicą AMG oraz wykończeniem fortepianową czernią konsolą środkową. Z zewnątrz wyjątkowość Edition 1 podkreślą emblematy, pięcioramienne alufelgi AMG w kolorze matowej czerni i opcjonalny, matowy lakier – do wyboru smolista czerń Designo Magno Night Black lub niewinna biel Diamond White Metallic Bright.
Piękne coupe od AMG. |
fot. Daimler
|
Pod maską C 63 AMG Coupé spoczywa benzynowy silnik V8 o pojemności 6,2 litra, generujący moc 457 KM i maksymalny moment obrotowy 600 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu jedynie 4,5 s, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h (ograniczona elektronicznie).
Z nowości pojawia się montowana seryjnie, zmodernizowana przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT o 7 przełożeniach oraz elektryczna pompa wspomagania kierownicy. Efekt? Według danych producenta średnie zużycie paliwa wynosi 12 litrów na 100 kilometrów.
Cztery końcówki wydechu dają znać konkurentom, że nie warto zadzierać… |
fot. Daimler
|
Pakiet AMG Performance
Dostępny w opcji pakiet pozwala skrócić czas sprintu do setki do zaledwie 4,4 s. Rozwiązania zaczerpnięte wprost z modelu SLS AMG – kute tłoki i korbowody oraz lżejszy wał korbowy – pozwoliły wygenerować dodatkowe 30 KM i odchudzić widlaste serce o 3 kilogramy.
Cechy charakterystyczne Klasy C 63 AMG Coupé z pakietem AMG Performance to wzmocniony układ hamulcowy z przednimi tarczami hamulcowymi z kompozytów i polakierowanymi na czerwono zaciskami, wykonany z włókna węglowego spojler tylnej klapy oraz poręczna kierownica, obszyta skórą nappa i alcantarą.
Dane techniczne
|
Mercedes C 63 AMG Coupé |
Pojemność skokowa: |
6208 ccm |
Średnica x skok tłoka: |
102,2 x 94,6 mm |
Stopień sprężania: |
11,3:1 |
Moc maksymalna: |
336 kW (457 KM) przy 6800 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy: |
600 Nm przy 5000 obr./min |
Masa własna silnika (bez płynów): |
195 kg |
Średnie zużycie paliwa (NEDC): |
12,0 l/100 km |
Średnica emisja CO2: |
280 g/km |
Przyspieszenie 0-100 km/h: |
4.5 s 4.4 s* |
Prędkość maksymalna: |
250 km/h** |
* dotyczy Klasy C 63 AMG Coupé z pakietem AMG Performance
7-stopniowa przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT w standardzie
Zamiast tradycyjnego konwertera, 7-stopniowa przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT używa mokrego sprzęgła, dzięki czemu sprawniej przekazuje moment obrotowy na tylne koła i pozwala obniżyć zużycie paliwa. Zależnie od preferencji, kierowca może wybrać jeden z czterech trybów pracy przekładni. Ich obsłudze służy nowe pokrętło, zaczerpnięte ze „skrzydlatego” brata – modelu SLS AMG.
W trybie C (Controlled Efficiency) kolejne biegi załączane są przy niższych prędkościach obrotowych, a reakcja na wciśnięcie pedału gazu jest najbardziej łagodna. Tryby S, S+ i M wyzwalają z samochodu kolejne stopnie agresji. Przekładnia zmienia wtedy przełożenia szybciej i przy wyższych prędkościach obrotowych (w trybach S+ i M zmiana biegu trwa tylko 100 ms). Dodatkowo kierowca dysponuje funkcją RACE START, pozwalającą na ruszenie z miejsca z wykorzystaniem wszystkich rezerw mocy.
Rasowo i luksusowo. |
fot. Daimler
|
Sportowe zawieszenie
W parze z możliwościami układ napędowego idzie sportowo zestrojony układ jezdny, układ kierowniczy i wzmocnione hamulce. Sztywniejsze resorowanie, stabilizatory o zwiększonej średnicy i poszerzony w porównaniu z „cywilną” odmianą rozstaw kół mają sprzyjać dynamicznej jeździe, podobnie jak układ kierowniczy o bezpośrednim przełożeniu (13,5:1). Do energicznego charakteru auta dostosowany został system stabilizacji toru jazdy ESP, który może działać w jednym z trzech trybów: ESP ON, ESP SPORT i ESP OFF. W opcji występuje mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.
Całość spoczywa na aluminiowych obręczach AMG o średnicy 18 cali z oponami 235/40 i 255/35 (odpowiednio: z przodu i z tyłu auta).
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
Zostaw komentarz: