Mercedes klasy C 63 AMG coupé – uwodzi kobiety. Galeria i film

Jak podaje producent, klasa C 63 AMG coupé to broń, która obezwładnia wszystkie zmysły. Brzmi kusząco. Już pierwsze zdjęcia samochodu zapowiadają, że będzie to samochód marzeń wielu kobiet. Trafi do sprzedaży już w lipcu.

Nowy, dwudrzwiowy model dołącza do obecnej już na rynku klasy C 63 AMG, dostępnej jako klasyczny sedan i kombi, oraz do innych coupé spod znaku AMG: CLS 63 AMG oraz CL 63 AMG. Z okazji premiery modelu w salonach pojawi się również specjalna seria Edition 1 z ekskluzywnym wyposażeniem i indywidualnie skomponowaną stylizacją: dwutonową, skórzaną tapicerką designo, obszytą skórą i alcantarą kierownicą AMG oraz wykończeniem fortepianową czernią konsolą środkową. Z zewnątrz wyjątkowość Edition 1 podkreślą emblematy, pięcioramienne alufelgi AMG w kolorze matowej czerni i opcjonalny, matowy lakier – do wyboru smolista czerń Designo Magno Night Black lub niewinna biel Diamond White Metallic Bright.

Piękne coupe od AMG.
fot. Daimler

Pod maską C 63 AMG Coupé spoczywa benzynowy silnik V8 o pojemności 6,2 litra, generujący moc 457 KM i maksymalny moment obrotowy 600 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu jedynie 4,5 s, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h (ograniczona elektronicznie). 

Z nowości pojawia się montowana seryjnie, zmodernizowana przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT o 7 przełożeniach oraz elektryczna pompa wspomagania kierownicy. Efekt? Według danych producenta średnie zużycie paliwa wynosi 12 litrów na 100 kilometrów. 

Cztery końcówki wydechu dają znać konkurentom, że nie warto zadzierać…
fot. Daimler

Pakiet AMG Performance
Dostępny w opcji pakiet pozwala skrócić czas sprintu do setki do zaledwie 4,4 s. Rozwiązania zaczerpnięte wprost z modelu SLS AMG – kute tłoki i korbowody oraz lżejszy wał korbowy – pozwoliły wygenerować dodatkowe 30 KM i odchudzić widlaste serce o 3 kilogramy.

Cechy charakterystyczne Klasy C 63 AMG Coupé z pakietem AMG Performance to wzmocniony układ hamulcowy z przednimi tarczami hamulcowymi z kompozytów i polakierowanymi na czerwono zaciskami, wykonany z włókna węglowego spojler tylnej klapy oraz poręczna kierownica, obszyta skórą nappa i alcantarą.

Dane techniczne 

 

Mercedes C 63 AMG Coupé

Pojemność skokowa:

6208 ccm

Średnica x skok tłoka:

102,2 x 94,6 mm

Stopień sprężania:

11,3:1

Moc maksymalna:

336 kW (457 KM) przy 6800 obr./min
358 kW (487 KM) przy 6800 obr./min*

Maksymalny moment obrotowy:

600 Nm przy 5000 obr./min

Masa własna silnika (bez płynów):

195 kg
192 kg*

Średnie zużycie paliwa (NEDC):

12,0 l/100 km

Średnica emisja CO2:

280 g/km

Przyspieszenie 0-100 km/h:

4.5 s

4.4 s*

Prędkość maksymalna:

250 km/h**

* dotyczy Klasy C 63 AMG Coupé z pakietem AMG Performance  

7-stopniowa przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT w standardzie
Zamiast tradycyjnego konwertera, 7-stopniowa przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT używa mokrego sprzęgła, dzięki czemu sprawniej przekazuje moment obrotowy na tylne koła i pozwala obniżyć zużycie paliwa. Zależnie od preferencji, kierowca może wybrać jeden z czterech trybów pracy przekładni. Ich obsłudze służy nowe pokrętło, zaczerpnięte ze „skrzydlatego” brata – modelu SLS AMG. 

W trybie C (Controlled Efficiency) kolejne biegi załączane są przy niższych prędkościach obrotowych, a reakcja na wciśnięcie pedału gazu jest najbardziej łagodna. Tryby S, S+ i M wyzwalają z samochodu kolejne stopnie agresji. Przekładnia zmienia wtedy przełożenia szybciej i przy wyższych prędkościach obrotowych (w trybach S+ i M zmiana biegu trwa tylko 100 ms). Dodatkowo kierowca dysponuje funkcją RACE START, pozwalającą na ruszenie z miejsca z wykorzystaniem wszystkich rezerw mocy. 

Rasowo i luksusowo.
fot. Daimler

Sportowe zawieszenie
W parze z możliwościami układ napędowego idzie sportowo zestrojony układ jezdny, układ kierowniczy i wzmocnione hamulce. Sztywniejsze resorowanie, stabilizatory o zwiększonej średnicy i poszerzony w porównaniu z „cywilną” odmianą rozstaw kół mają sprzyjać dynamicznej jeździe, podobnie jak układ kierowniczy o bezpośrednim przełożeniu (13,5:1). Do energicznego charakteru auta dostosowany został system stabilizacji toru jazdy ESP, który może działać w jednym z trzech trybów: ESP ON, ESP SPORT i ESP OFF. W opcji występuje mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

Całość spoczywa na aluminiowych obręczach AMG o średnicy 18 cali z oponami 235/40 i 255/35 (odpowiednio: z przodu i z tyłu auta). 

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze