Mercedes klasy C 63 AMG coupé – uwodzi kobiety. Galeria i film

Jak podaje producent, klasa C 63 AMG coupé to broń, która obezwładnia wszystkie zmysły. Brzmi kusząco. Już pierwsze zdjęcia samochodu zapowiadają, że będzie to samochód marzeń wielu kobiet. Trafi do sprzedaży już w lipcu.

Nowy, dwudrzwiowy model dołącza do obecnej już na rynku klasy C 63 AMG, dostępnej jako klasyczny sedan i kombi, oraz do innych coupé spod znaku AMG: CLS 63 AMG oraz CL 63 AMG. Z okazji premiery modelu w salonach pojawi się również specjalna seria Edition 1 z ekskluzywnym wyposażeniem i indywidualnie skomponowaną stylizacją: dwutonową, skórzaną tapicerką designo, obszytą skórą i alcantarą kierownicą AMG oraz wykończeniem fortepianową czernią konsolą środkową. Z zewnątrz wyjątkowość Edition 1 podkreślą emblematy, pięcioramienne alufelgi AMG w kolorze matowej czerni i opcjonalny, matowy lakier – do wyboru smolista czerń Designo Magno Night Black lub niewinna biel Diamond White Metallic Bright.

Piękne coupe od AMG.
fot. Daimler

Pod maską C 63 AMG Coupé spoczywa benzynowy silnik V8 o pojemności 6,2 litra, generujący moc 457 KM i maksymalny moment obrotowy 600 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu jedynie 4,5 s, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h (ograniczona elektronicznie). 

Z nowości pojawia się montowana seryjnie, zmodernizowana przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT o 7 przełożeniach oraz elektryczna pompa wspomagania kierownicy. Efekt? Według danych producenta średnie zużycie paliwa wynosi 12 litrów na 100 kilometrów. 

Cztery końcówki wydechu dają znać konkurentom, że nie warto zadzierać…
fot. Daimler

Pakiet AMG Performance
Dostępny w opcji pakiet pozwala skrócić czas sprintu do setki do zaledwie 4,4 s. Rozwiązania zaczerpnięte wprost z modelu SLS AMG – kute tłoki i korbowody oraz lżejszy wał korbowy – pozwoliły wygenerować dodatkowe 30 KM i odchudzić widlaste serce o 3 kilogramy.

Cechy charakterystyczne Klasy C 63 AMG Coupé z pakietem AMG Performance to wzmocniony układ hamulcowy z przednimi tarczami hamulcowymi z kompozytów i polakierowanymi na czerwono zaciskami, wykonany z włókna węglowego spojler tylnej klapy oraz poręczna kierownica, obszyta skórą nappa i alcantarą.

Dane techniczne 

 

Mercedes C 63 AMG Coupé

Pojemność skokowa:

6208 ccm

Średnica x skok tłoka:

102,2 x 94,6 mm

Stopień sprężania:

11,3:1

Moc maksymalna:

336 kW (457 KM) przy 6800 obr./min
358 kW (487 KM) przy 6800 obr./min*

Maksymalny moment obrotowy:

600 Nm przy 5000 obr./min

Masa własna silnika (bez płynów):

195 kg
192 kg*

Średnie zużycie paliwa (NEDC):

12,0 l/100 km

Średnica emisja CO2:

280 g/km

Przyspieszenie 0-100 km/h:

4.5 s

4.4 s*

Prędkość maksymalna:

250 km/h**

* dotyczy Klasy C 63 AMG Coupé z pakietem AMG Performance  

7-stopniowa przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT w standardzie
Zamiast tradycyjnego konwertera, 7-stopniowa przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT używa mokrego sprzęgła, dzięki czemu sprawniej przekazuje moment obrotowy na tylne koła i pozwala obniżyć zużycie paliwa. Zależnie od preferencji, kierowca może wybrać jeden z czterech trybów pracy przekładni. Ich obsłudze służy nowe pokrętło, zaczerpnięte ze „skrzydlatego” brata – modelu SLS AMG. 

W trybie C (Controlled Efficiency) kolejne biegi załączane są przy niższych prędkościach obrotowych, a reakcja na wciśnięcie pedału gazu jest najbardziej łagodna. Tryby S, S+ i M wyzwalają z samochodu kolejne stopnie agresji. Przekładnia zmienia wtedy przełożenia szybciej i przy wyższych prędkościach obrotowych (w trybach S+ i M zmiana biegu trwa tylko 100 ms). Dodatkowo kierowca dysponuje funkcją RACE START, pozwalającą na ruszenie z miejsca z wykorzystaniem wszystkich rezerw mocy. 

Rasowo i luksusowo.
fot. Daimler

Sportowe zawieszenie
W parze z możliwościami układ napędowego idzie sportowo zestrojony układ jezdny, układ kierowniczy i wzmocnione hamulce. Sztywniejsze resorowanie, stabilizatory o zwiększonej średnicy i poszerzony w porównaniu z „cywilną” odmianą rozstaw kół mają sprzyjać dynamicznej jeździe, podobnie jak układ kierowniczy o bezpośrednim przełożeniu (13,5:1). Do energicznego charakteru auta dostosowany został system stabilizacji toru jazdy ESP, który może działać w jednym z trzech trybów: ESP ON, ESP SPORT i ESP OFF. W opcji występuje mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

Całość spoczywa na aluminiowych obręczach AMG o średnicy 18 cali z oponami 235/40 i 255/35 (odpowiednio: z przodu i z tyłu auta). 

Najnowsze

Wspomnienie wielkiej miłośniczki motoryzacji Elizabeth Taylor. Film

Była jednym z największych symboli seksu XX wieku. Aktorka, aktywistka, ulubienica mężczyzn, a przede wszystkim wielka miłośniczka motoryzacji. Elizabeth Taylor, zmarła 23 marca 2011 roku, w wieku 79 lat.

Richard Burton i Elizabeth Taylor po emocjonującej przejażdzce w Rzymie, w kwietniu 1962 roku.

W czasie, kiedy Elizabeth Taylor zasiadała po raz pierwszy za kierownicą samochodu, Ameryka przeżywała boom gospodarczy. Po raz pierwszy w historii zapanował okres, kiedy mieszkańcy USA przeżywali prawdziwą obsesję na punkcie motoryzacji. Piękna aktorka automatycznie została okrzyknieta królową szos, czym zyskała dodatkową sympatię.

 

 

 

 

 

 

 

 

Aktorka ze swoim synem podczas Super Stock.

Zasłynęła rolami motoryzacyjnymi w dwóch filmach. Po pierwsze, w nagrodzonym Oskarem „A Place in the Sun z 1951 roku”, gdzie Elizabeth podróżowała po autostradzie sportowym Cadillaciem serii 62. 

Druga z produkcji, w której widzimy Taylor w niezapomnianej dla miłośników motoryzacji scenie, to „Butterfield 8”. Aktorka gra tam call-girl, która zakochuje się w żonatym mężczyźnie i pod jego wpływem chce zmienić swoje życie. Zaskakujące zwroty akcji oraz uznana za najlepszą scena pościgu, wyniosły Taylor na wyżyny popularności.

 

 

 

Od tej sceny w filmie „A Place in the Sun” z 1951 roku,  Elizabeth zapisała się w historii amerykańskiego kina jako Królowa Szos.

Najnowsze

Kupić nowe auto = znaleźć nowego partnera?

Niezależnie od tego, czy chcesz kupić auto po raz pierwszy, czy wymienić je na lepszy model, sprawa nie jest taka prosta. Z kupnem samochodu jest trochę tak, jak ze znalezieniem nowego partnera, niby zatrzęsienie ofert na rynku, a jednak trafienie na tego wymarzonego to jak szukanie igły w stogu siana.

Producenci samochodów przekonują nas na każdym kroku, że to właśnie ich model jest autem marzeń i to przystosowanym do zadań specjalnych. W natłoku tych informacji, pewnie większość z nas myśli, o ile prościej by było, gdyby istniała tylko jedna marka i jeden model. Osiołkowi w żłoby dano… Jednak za chwilę przychodzi moment otrzeźwienia i same dochodzimy do wniosku, że takie założenie może było by dobre w czasach, kiedy samochód spełniał tylko jedną funkcję, czyli umożliwiał przedostanie się z punktu A do B.

Zacznijmy od podstaw, gdzie szukać ?

Wystarczy tylko wybrać…

Jeśli szukając samochodu popatrzymy przez pryzmat poszukiwania idealnego mężczyzny, to może się okazać, że wypożyczalnia samochodów, spełniać będzie podobne funkcje jak knajpka w przypadku zawierania nowych znajomości. W obu wersjach wydarzeń jest duża gwarancja sukcesu, przy jednoczesnym założeniu, że nie chce się mieć żadnych długoterminowych zobowiązań. Co prawda trzeba liczyć się z tym, że wybrane modele mogą nie być w najlepszym stanie przez np. nie właściwe użytkowanie przez poprzednika, ale i tak są szanse, że nasze tymczasowe potrzeby zostaną zaspokojone. Poza tym ogromnym plusem tego rozwiązania jest możliwość wymiany modelu na inny w każdym momencie, a także możliwość dodatkowego ubezpieczenia na wszelki wypadek. Ale co w przypadku, kiedy takie rozwiązanie przestanie nas już cieszyć?

Wirtualne czasy

Tak zazwyczaj wygląda internetowa wizja wymarzonego modelu w porównaniu z rzeczywistością.

Wtedy najczęściej pojawia się faza druga, od której również – niejednokrotnie – część z nas zaczyna proces poszukiwania ideału. W czasach kiedy mamy coraz mniej czasu, internet zdaje się odgrywać coraz większą rolę. Jednocześnie staje się też wielkim polem do nadużyć i to w każdej dziedzinie. Zaskakujące jest to, że tak naprawdę portale randkowe niewiele różnią się od witryn internetowych oferujących sprzedaż aut. Ogłoszenia: „dobrze utrzymany, całkiem niezły rocznik, pierwszy właściciel, bezwypadkowy z małym przebiegiem, sprzedam Panu/Pani o dobrych manierach, która/y będzie dbała o nie jak ja”- standard. Do tego jeszcze jakaś krótka historia, no i galeria zdjęć. Niestety często przy pierwszym spotkaniu okazuje się, że to nie był ten model lub wyglądał tak przed wypadkiem, który o dziwo zdarzył się dzień przed. Na ogłoszenia bez zdjęć w ogóle nie radzimy odpisywać, bo zazwyczaj jest to po prostu kompletna strata czasu. Gdzie więc szukać?

Zaufany dealer jest jak najlepszy przyjaciel

Zaufany dealer zawsze pomoże dokonać Ci wyboru.

Jeśli chodzi o mężczyzn, sprawdza się to tylko w przypadku, kiedy nasi znajomi dobrze znają nas i polecanego kandydata, no i przede wszystkim dobrze życzą nam obojgu. W przypadku auta sprawa jest nieco prostsza, bo zawsze można udać się na jazdę próbną. Oczywiście, nawet jeśli ta wypadnie pomyślnie, zawsze należy dokładnie sprawdzić wszystkie otrzymane dokumenty i informacje przed podjęciem decyzji. W obu przypadkach sugerujemy kierować się przysłowiem, że przezorny jest zawsze ubezpieczony.

 

 

Na co zwrócić uwagę?
Podobno potrzeba właściwej kobiety, aby mężczyzna stał się dobry. Wielu również twierdzi, że nie ma czegoś takiego jak zły samochód. Może to i prawda, ale w dzisiejszych czasach niektóre auta i niektórzy mężczyźni nie są sobie równi. Tak jak kryterium wieku u mężczyzny nie zawsze ma się wprost proporcjonalnie do dojrzałości, odpowiedzialności i inteligencji, tak samo w przypadku auta, sam rocznik nie decyduje o pozostałych parametrach. Czasami więc warto rozważyć również inne możliwości rocznikowe niż założone na początku i świadomie dokonać wyboru.

Po przejściu tego całego procesu radość jest ogromna.

Przy tym wszystkim nie zapominajmy też o naszych gustach i potrzebach i podejdźmy do tematu rozsądnie. Nie zawsze mając 18 lat, stać nas będzie na utrzymanie Ferrari, a mając problemy z parkowaniem pod pracą, może lepszym wyborem od kombi będzie kompact. Zawsze też możemy zapytać o zdanie znajomych. Na sam koniec nie zapominajmy też o naszym przeczuciu.

Kobiety mają szósty zmysł do większości spraw, więc jeśli spojrzycie czy to na samochód, czy na mężczyznę, przy zachowaniu odrobiny rozsądku będzie wiedzieć, że to ten.

Najnowsze

Zawodniczki Motocaina Cup – sesja zdjęciowa Arka Wiącka

Pierwszy w historii, Kartingowy Puchar Kobiet już za nami. Zamieszczamy zdjęcia ze specjalnej sesji fotograficznej zawodniczek, która odbyła się podczas ostatniej eliminacji zawodów.

Zawodniczki Motocaina Cup
fot. Arkadiusz Wiącek

Zachęcamy wszystkie panie do skorzystania z możliwości wydrukowania swoich zdjęć na wysokiej jakości papierze fotograficznym. Galerię wszystkich dostępnych zdjęć można znaleźć pod linkiem:

http://www.vertis.pl/albumy/awiacek/motocaina-cup

wystarczy wybrać fotografię i zamówić określoną jakość odbitki.

Wybrane fotki zamieszczamy poniżej.

Najnowsze

Galeria zdjęć Kuby Żołądowskiego – V eliminacja Motocaina Cup

Ostatnia eliminacja Motocaina Cup upłynęła w spokojnej i radosnej atmosferze, którą świetnie oddał Kuba Żołędowski w swojej fotorelacji.

Nagrody w V eliminacji ufundowało Renault Polska, firma kosmetyczna Avon oraz RallyZone.pl

Najnowsze