
Mercedes eVito i eSprinter – można już skladać zamówienia na elektryczne dostawczaki
Od 1 lipca 2020 roku w polskich salonach Mercedes-Benz Vans dostępne będą dwa modele elektrycznych pojazdów dostawczych Mercedes-Benz: eVito Furgon i eSprinter Furgon. Będzie możliwość skorzystania z dofinansowania w ramach programu eVan NFOŚiGW.
W programie eVan nie ma górnej granicy ceny zakupu pojazdu, dlatego też obydwa furgony Mercedes-Benz Vans: eVito i eSprinter mogą zostać objęte dotacją, której wielkość zbliża koszt zakupu elektrycznych pojazdów do ceny modeli z tradycyjnym napędem. Warto przy tym zauważyć, że całkowite koszty użytkowania eVito o mocy 116 KM i Vito 111 CDI po uwzględnieniu dopłaty państwowej zrównują się już po 1-2 latach użytkowania pojazdu.
eVito – pierwszy model Mercedes-Benz Vans dostępny w wersji całkowicie elektrycznej –zadebiutował na świecie jesienią 2018 roku. Bateria o mocy 41 kWh zapewnia zasięg około 150 kilometrów i nawet w niekorzystnych warunkach – przy niskiej temperaturze i dużym obciążeniu, kierowca nadal ma do dyspozycji 100 kilometrów. Aby uzyskać pełny zasięg, wystarczy sześć godzin ładowania.
Średniej wielkości elektryczny van jest dostępny w dwóch rozstawach osi. Wersja podstawowa to 5140 mm, , co odpowiada mocy konwencjonalnie napędzanego Vito. Najdłuższa wersja ma 5370 mm. e na Obie długości, w zależności od wybranego wyposażenia, mogą pomieścić nawet ponad 1000 kg ładunku.Ceny eVito zaczynają się od 189 943 pln netto.
Podobnie jak w przypadku podstawowego silnika wysokoprężnego, napęd elektryczny w eSprinterze wytwarza 85 kW i maksymalny moment obrotowy wynoszący 295 Nm. Tak jak w przypadku eVito maksymalna prędkość może być skonfigurowana w zależności od charakteru użytkowania – od 80 km/h do 120 km/h. Ceny eSprintera zaczynają się od 233 143 pln netto.
Najnowsze
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
Każdy, kto choć raz próbował zaparkować w Warszawie, wie, że to walka o każdy centymetr. W tej codziennej bitwie o przestrzeń, na pierwszej linii frontu często stoją ci, którzy najbardziej potrzebują wsparcia – osoby z niepełnosprawnościami. Przeznaczone dla nich miejsca, oznaczone jako tzw. „koperty”, bywają bezczelnie zajmowane. Inny proceder to kupno karty uprawniającej do legalnego […] -
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
-
Via Carpatia to droga donikąd? Oto dlaczego Polska wschodnia wciąż nie ma swojej ekspresówki
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
Zostaw komentarz: