Mercedes EQC dołączył do gamy samochodów szkoleniowych Mercedes Benz Safety Experience

Program szkoleniowy łączy ćwiczenia, które pozwalają „zrozumieć” zachowanie auta w podbramkowych sytuacjach, z unikalną wiedzą na temat działania najnowszych systemów wspomagających. Teraz na uczestników szkoleń czeka dodatkowa atrakcja – poza flotą spalinowych modeli z gwiazdą będą oni mieli do dyspozycji pierwszego Mercedesa na prąd, elektrycznego SUV-a EQC.

Szkolenia to nie tylko szansa na udoskonalenie swoich umiejętności za kierownicą, ale też adrenalina, zabawa i przyjemność – w programie przewidziano elementy rywalizacji między uczestnikami, a do ich dyspozycji jest szeroka gama najnowszych modeli Mercedesa, m.in. Klasy A, C, E i nowy GLE. Teraz dołącza do nich nowa gwiazda – elektryczny Mercedes-Benz EQC. To pierwszy przedstawiciel nowej marki technologicznej EQ (jej nazwa w wolnym tłumaczeniu oznacza „elektryczną inteligencję”). 

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic – bo tak brzmi pełna nazwa nowego modelu – pozwala uczestnikom „oswoić się” z zupełnie nowym gatunkiem samochodu, a przy okazji wypróbować wyjątkowe walory jego napędu na obie osie. EQC ma dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 408 KM, zdolne rozpędzić tego SUV-a od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 5,1 s.

Ale jego konstrukcja różni się od konwencjonalnych aut nie tylko układem napędowym: zabudowane nisko w podłodze akumulatory pozwalają obniżyć położenie środka ciężkości i przyczyniają się do zapewnienia wyjątkowo bezpiecznej charakterystyki prowadzenia. Także bezpieczeństwo samej konstrukcji miało najwyższy priorytet: akumulator otaczają solidna rama i elementy odkształcalne, a układ wysokiego napięcia ma funkcję automatycznego wyłączenia w razie wypadku.

Specjalnie z myślą o zajęciach za kierownicą EQC opracowano nowe ćwiczenia dla uczestników – będą oni mieli okazję wypróbować różne rodzaje rekuperacji i tryby jazdy, zapoznać się w praktyce z kwestiami dotyczącymi ładowania oraz, oczywiście, przetestować osiągi i dynamikę jazdy samochodu w próbach zręcznościowych.

Najnowsze

SmartTruck zaprezentowany na Master Truck Show

W dniach 19-21 lipca 2019 r. podczas Międzynarodowego Zlotu Ciężarówek Tuningowanych Master Truck oficjalnie zadebiutował nowy Actros wśród tych, którzy będą jego bezpośrednimi użytkownikami – kierowców. Impreza, która co roku odbywa się na płycie lotniska w Polskiej Nowej Wsi niedaleko Opola, przyciąga trakerów z całej Polski i Europy.

Kieowcy mogli osobiście przekonać się, jakie innowacje czekają ich na pokładzie nowego Actrosa na przykładzie dwóch pojazdów Fuel Duel oraz tegorocznego ShowTrucka. Tę wyjątkową koncepcję graficzną pojazdu o nazwie SmartTruck przygotował artysta Tomek Łęczyński i odzwierciedla ona innowacyjność oraz zaawansowane rozwiązania technologiczne zastosowane w ciężarówce.

Największe zainteresowanie kierowców budziła nowość widoczna już na pierwszy rzut oka – w nowym Actrosie szerokokątne lusterka boczne zostały zastąpione przez umieszczone wewnątrz kabiny wyświetlacze, współpracujące z systemem kamer MirrorCam. To rewolucyjne rozwiązanie sprawia, że kierowca zyskuje znacznie lepszą widoczność, obejmującą także widok całej naczepy podczas skrętu.

System współpracuje też ściśle z nowym asystentem martwego pola, który pomaga unikać kolizji z rowerzystami podczas skrętu w prawo oraz z innymi pojazdami podczas zmiany pasa ruchu. Podczas nocnej przerwy kierowca może również dzięki niemu monitorować całą przestrzeń wokół pojazdu.

Mercedes-Benz Trucks jest obecnie jedynym producentem, który oferuje takie rozwiązanie, a Actros jedyną ciężarówką, w której asystent martwego pola jest ściśle zintegrowany z architekturą pojazdu. W części roboczej kabiny nowego Actrosa kierowcy mogli też zapoznać się z zupełnie nowym Multimedia Cockpit, składającym się z dwóch wyświetlaczy cyfrowych, zamiast tradycyjnej deski rozdzielczej.

Najnowsze

Nowy Mercedes-AMG CLA 45 4MATIC+ Shooting Brake

Mercedes-AMG dynamicznie poszerza gamę swoich modeli. Nowy CLA 45 Shooting Brake to już trzecia propozycja w zupełnie nowej gamie kompaktowych modeli z serii Performance - czyli samochodów nastawionych na wysokie osiągi!

Zupełnie nowa 2,0-litrowa jednostka o mocy do 310 kW (421 KM) jest najmocniejszym na świecie 4-cylindrowym motorem turbo wytwarzanym seryjnie. W stosunku do poprzednika generuje dodatkowe 30 kW (40 KM). Wzrósł również maksymalny moment obrotowy – z 475 do 500 Nm. Nowy silnik powstaje na innowacyjnej linii produkcyjnej w Affalterbach, zgodnie z zasadą „Jeden człowiek, jeden silnik”.

Czterocylindrowiec zapewnia wyjątkowe osiągi w dwóch klasach mocy: 285 kW (387 KM) w wersji podstawowej oraz 310 kW (421 KM) w odmianie S. Nowe kompaktowe samochody sportowe przyspieszają od 0 do 100 km/h w rekordowym czasie: CLA 45 S 4MATIC+ Shooting Brake potrzebuje na to jedynie 4,0 s, a bazowy CLA 45 4MATIC+ Shooting Brake – 4,1 s. Prędkość maksymalna wariantu S jest elektronicznie ograniczona do 270 km/h, a podstawowego – do 250 km/h (z opcjonalnym Pakietem Kierowcy AMG także wynosi 270 km/h).

Po raz pierwszy nowy 4-cylindrowy silnik o wysokich osiągach otrzymał dwustopniowy wtrysk paliwa. W pierwszym etapie szybkie, precyzyjnie dawkujące paliwo piezoelektryczne wtryskiwacze dostarczają benzynę do komór spalania pod ciśnieniem do 200 barów – w ramach wielokrotnego wtrysku, sterowanego przez układ zarządzania silnikiem zgodnie z wymaganiami. W drugim etapie do akcji wkracza dodatkowy układ wtrysku paliwa do kolektora dolotowego, korzystający z zaworów elektromagnetycznych – istotny dla uzyskania wysokiej mocy.

Nowe zawieszenie AMG ze specjalnymi elementami sprężystymi i nowymi amortyzatorami o selektywnej częstotliwości tłumienia stanowi podstawę dla uzyskania wysokiej stabilności kierunkowej i bardzo dynamicznej charakterystyki pokonywania zakrętów przy ograniczonych przechyłach nadwozia. Jednocześnie na tle poprzednika nowa seria 45 oferuje wyższy poziom komfortu jazdy. W konstrukcji przedniej osi zastosowano kolumny McPhersona.

Także z zewnątrz nowe CLA 45 Shooting Brake jest „napakowane” emocjami: długa maska, linia szyb w stylu coupé, muskularne błotniki i opadająca linia dachu zdradzają geny sportowych aut. Specjalna osłona chłodnicy AMG z pionowymi listwami nie pozostawia wątpliwości co do przynależności modelu do rodziny AMG Performance, a wyraźny „nos rekina”, smukłe reflektory i płaska, aerodynamicznie wyprofilowana pokrywa silnika z mocnymi przetłoczeniami wizualnie obniżają przednią partię nadwozia.

Imponującą prezencję podkreślają również szersze przednie błotniki z zaakcentowanymi nadkolami, które zapewniają przestrzeń dla poszerzonej przedniej osi. Przypominający dysze kształt wlotów powietrza nawiązujedo AMG GT 4-drzwiowego Coupé. Przedni splitter płynnie przechodzi w kurtyny powietrzne przed przednimi kołami, optymalizujące przepływ powietrza w interesie poprawy efektywności aerodynamicznej i współczynnika oporu powietrza.

Szerokość otworu załadunkowego – 871 mm – jest znacznie większa niż w poprzedniku (635 mm). Dodatkowo tylna klapa może być otwierana bezdotykowo. 505-litrowy bagażnik jest wystarczająco duży, aby pomieścić mnóstwo sprzętu rekreacyjnego i sportowego.

Kierowca i pasażer z przodu mają do dyspozycji mocno wyprofilowane, sportowe fotele, standardowo pokryte tapicerką łączącą czarną syntetyczną skórę ARTICOi mikrofibrę DINAMICA. Nie zabrakło typowego dla AMG akcentu w postaci podwójnych, czerwonych przeszyć.

W ten schemat kolorystyczny wpisują się czerwone pasy bezpieczeństwa designo i wykończenie deski rozdzielczej czarną mikrofibrą DINAMICA z czerwoną nicią, a także pierścienie otworów wentylacyjnych w tym samym kolorze. Alternatywnie dostępna jest tapicerkaz syntetycznej skóry ARTICO w zestawieniu kolorystycznym szary neva/czarny z szarymi, podwójnymi przeszyciami i elementami ozdobnymi z aluminium o podłużnym szlifie.

Najnowsze

Zbliża się Auto Potop. Wyprawa miłośników motoryzacji promem przez morze

Auto Potop to wyjątkowe wydarzenia dla miłośników Skandynawii i samochodów, którzy mogą cieszyć się pięknem morza, motoryzacyjnym rajdem i szwedzkimi krajobrazami w jednym. Wyprawa Auto Potop - święto motoryzacji i Szwecji - zaczyna się już 30 sierpnia!

Wydarzenie Auto Potop to wspólna wyprawa amatorów motoryzacji – promem przez morze, a następnie szwedzkimi drogami na urokliwy kemping, bazę wypadową na dalsze trasy rajdu po Skandynawii. Rejs na statku Stena Line połączony z kempingiem w Szwecji to szansa nie tylko
na zwiedzanie Skandynawii samochodem i podziwianie słynnych krajobrazów, ale także na poznanie innych kierowców i ich niezwykłych samochodów.

Auto Potop to nie tylko dwie noce na statku i podziwianie morza po horyzont połączone z pobytem na doskonale wyposażonym szwedzkim kempingu. To także szereg atrakcji, w tym: wieczorna dyskoteka na promie, ognisko, rajd samochodowy na orientację, wiele tras samochodowych do wyboru i wybór najlepiej prezentującego się auta, udział w ciekawych konkursach i aktywnościach. To także wyjątkowa okazja aby poznać innych miłośników motoryzacji i zwiedzić Skandynawię – wszystko podczas jednego wyjazdu.

Najnowsze

„She’s Mercedes” Mercedes wspiera i docenia kobiety

Powoli zmienia się postrzeganie kobiet na rynku pracy. Są one lepiej wykształcone i otwarte na zawody dotychczas uważane za czysto „męskie”. Zmienia się też ich świadomość potrzeb i aspiracji. Kobiety nie czekają już na księcia z bajki, który im pomoże znaleźć ciekawą i satysfakcjonującą pracę. Robi to konsekwentnie i od lat Mercedes-Benz.

Według danych Eurostat, 33 proc. Europejek, a 45 proc. Polek, może pochwalić się co najmniej tytułem licencjata bądź inżyniera. Dla porównania panowie w EU (i w Polsce) posiadający takie samo wykształcenie to 29 proc. populacji. Nowoczesna gospodarka i rosnący rynek pracy potrzebują wykształconychi aktywnych zawodowo kobiet.

Badania wykazują niezbicie, że ich wiedza, umiejętności i doświadczenie, ale też cechy uważane typowo za „kobiece” (czyli mniej cenione), jak dążenie do harmonii w pracy zespołowej, odpowiedzialność, pracowitość i dokładność zapewniają firmie szybszy rozwój i większe zyski.

Mercedes-Benz już dawno dostrzegł potencjał kobiet – zarówno jako Klientek jak i jako cenne zasoby ludzkie. Najpierw była inicjatywa „She’s Mercedes”, która pozwala marce lepiej poznać i potem spełniać ich oczekiwania. Obejmuje m.in. serwis internetowy tworzony przy współudziale kobiet z całego świata, które wzajemnie się inspirują, dzieląc się spostrzeżeniami na temat sukcesu zawodowego, życia prywatnego, realizacji pasji i właściwego zbalansowania wszystkich dziedzin życia. „She’s Mercedes” to program oferujący też networking i pomoc w rozwiązywaniu problemów w trzech obszarach życia nowoczesnej kobiety: mobilności, usług finansowych oraz edukacji w dziedzinie zarządzania finansami. 

Spółka od dwóch lat organizuje (wspólnie z władzami lokalnymii wojewódzkimi) targi pracy dla kobiet (dotychczas w Legnicy i w Jaworze), czy programy edukacyjne dla żeńskiej młodzieży szkół ponadpodstawowych jak „Girls GO Technology, czyli dziewczyny oswajają technologię”. Ich podstawą jest przekonanie, że tylko świadome działania rozwojowe mogą odczuwalnie poszerzyć perspektywy i ambicje kobiet poza dużymi aglomeracjami.

Warsztaty „Girls Go Technology” obejmują takie zagadnienia jak m.in. „Sztuczna inteligencjai social media”, „Jak dogadać się z komputerem” czy „Kompetencjei technologie przyszłości”. Program kończy się przyznaniem dyplomu „Girls GO Technology” oraz analizą dokonań i rekomendacjami dla uczestniczek. Wszystkie absolwentki są objęte dalszą opieką w ramach „Akademii Girls Go Technology”.

Według raportu „Strong Women in IT” (2019), kobiety odnoszące sukces w dziedzinie technologii wciąż budzą podziw. Świadczy to o mocno zakorzenionych na rynku pracy stereotypach – uważa się, że STEM, czyli kierunki techniczne, nie są „dla kobiet”. Natomiast w statystykach zatrudnienia widać, że w branży szybko ich przybywa (opracowania Fundacji Przedsiębiorczości Kobiet „Kobiety w „męskich” zawodach” i raport Fundacji Edukacyjnej Perspektywy „Dziewczyny na Politechniki!”). Ważnym elementem programu Mercedesa jest podnoszenie wiary i pewności siebie młodych kobiet, szczególnie w ich umiejętności przywódcze.

Mercedes dostrzega nie tylko potencjał młodzieży, która jest na etapie podejmowania decyzji o swojej zawodowej przyszłości, lecz dba także o kobiety, które już są na rynku pracy. W tym roku marka organizuje konkurs „She’s Mercedes”, w ramach którego chce wyróżnić wyjątkowe kobiety, umiejętnie łączące karierę zawodową z życiem rodzinnym i realizacją pasji. Statuetki „She’s Mercedes” zostaną przyznane w 4 kategoriach: Biznes indywidualny (właścicielki i współwłaścicielki firm), Biznes korporacyjny (zatrudnione w firmach, niezależnie od stanowiska), STEM (kobiety związanez nauką, inżynierki, autorki wynalazków i projektów naukowych) oraz Kulturai Sztuka (szeroko rozumiana działalność kulturalna).

Najnowsze