Mercedes-Benz Klasy E po liftingu. Tym razem w wersji coupé oraz kabriolet

Po sedanie i kombi przyszedł czas na kolejne nadwozia - tym razem Mercedes przedstawił odświeżoną Klasę E w wersji coupé oraz kabriolet. Co się zmieniło?

Nowa Klasa E otrzymała najnowszą generację systemów wspomagających Mercedes-Benz.Coupé i Kabriolet mogą szybko i inteligentnie reagować w obliczu braku reakcji kierowcy. Funkcja wykrywania trzymania dłoni w kierownicy działa teraz pojemnościowo, zwiększając łatwość prowadzenia podczas jazdy w trybie częściowo zautomatyzowanym. M.in. dlatego nowa Klasa E została wyposażona w inteligentną kierownicę.

Mercedes-Benz Klasy E po liftingu. Tym razem w wersji coupé oraz kabriolet

Klasa E została też wyposażona w najnowszą generację systemu multimedialnego MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Standardowo obejmuje on dwa umieszczone obok siebie duże ekrany o przekątnej 10,25”, tworzące panoramiczny kokpit.

Mercedes-Benz Klasy E po liftingu. Tym razem w wersji coupé oraz kabriolet

Na życzenie dostępne są dwa wyświetlacze o przekątnej 12,3”. Mercedes zapowiada nową paletę lakierów nadwozia: Cirrus Silver Metallic, Graphite Grey Metallic, Mojave Silver Metallic oraz Patagonia Red Metallic.

Mercedes-Benz Klasy E po liftingu. Tym razem w wersji coupé oraz kabriolet

Nowe dwudrzwiowe odmiany korzystają z wersji 4-cylindrowego silnika wysokoprężnego (OM 654 M) o mocy 265 KM, którą po raz pierwszy wyposażono w alternator zintegrowany z rozrusznikiem (ISG). Dostępny bezzwłocznie dodatkowy „zastrzyk” siły napędowej, znany jako EQ Boost, może zapewnić do 15 kW mocy i 180 Nm momentu obrotowego.

Mercedes-Benz Klasy E po liftingu. Tym razem w wersji coupé oraz kabriolet

E-klasa jak zwykle oferuje duży wybór napędów. W całej gamie silnikowej znajdziemu diesle: E220d, E220d 4Matic oraz E400d 4Matic, jak również opcje benzynowe E200, E200 4MATIC, E300 i E450 4MATIC. Moc jednostek waha się od 194 do 367 KM. W standardzie znajdziemy skrzynię automatyczną.

Mercedes-Benz Klasy E po liftingu. Tym razem w wersji coupé oraz kabriolet

Najnowsze

Mazda CX-5 już dostępna w Polsce. Znamy ceny!

W gamie silników Skyactiv napędzających Mazdę CX-5 w wersji na rok 2020 na uwagę zasługuje silnik benzynowy Skyactiv-G o mocy 165 KM. Ile zapłacimy za ten model z napędem na przednią oś?

CX-5 dostępna jest w 10 kolorach nadwozia, wśród których jest nowy lakier, wprowadzony na rok modelowy 2020 – Polymetal Gray. Mazda CX-5 2020 wyposażona jest w ekran środkowy systemu Mazda Connect, umieszczony w górnej partii tablicy rozdzielczej, o powiększonych wymiarach – 8 cali. W trybie wyświetlania bieżącej wydajności w ramach systemu Mazda Connect dodana została nowa funkcja: pokazywany jest aktualny stan systemu dezaktywacji cylindrów.

Mazda CX-5 już dostępna w Polsce. Znamy ceny!

Gama silników dostępnych w modelach Mazdy CX-5 2020 obejmuje także silnik benzynowy Skyactiv-G o pojemności 2,5 litra i mocy 194 KM. Współpracuje on z automatyczną skrzynią biegów, a siłę napędową przekazuje – do wyboru – na koła przednie lub na wszystkie koła.

Mazda CX-5 już dostępna w Polsce. Znamy ceny!

Silnik Diesla Skyactiv-D o pojemności 2,2 litra i mocy 150 KM może występować z ręczną lub z automatyczną skrzynią biegów i również z napędem, do wyboru, przednim lub AWD. Z kolei silnik Diesla Skyactiv-D w mocniejszym wariancie – także o pojemności 2,2 litra, ale mocy 184 KM, występuje z napędem na cztery koła i oferuje wybór ręcznej lub automatycznej skrzyni biegów.

Mazda CX-5 już dostępna w Polsce. Znamy ceny!

Mazda CX-5 z rocznika modelowego 2020 dostępna jest od 113 900 zł za wersję 2.0 Skyactiv-G 165 KM SkyMOTION z napędem na przednią oś i pakietem wyposażenia standardowego, obejmującym m.in.:

  • LAS – sys­tem wspo­maga­jący utrzy­manie po­jazdu w pasie ruchu
  • RCTA – sys­tem mon­itor­ujący ruch poprzeczny przy co­faniu
  • HLA – układ wspo­maga­jący rusz­anie na wzniesi­eniu
  • Sys­tem utrzymy­wania stałej prędkości (Tem­po­mat)
  • Elek­tromech­an­iczny ham­ulec posto­jowy z funk­cją Auto­hold
  • Sys­tem wspo­maga­jący hamow­anie (za­pobie­ga­jący kol­iz­jom przy małej prędkości A-SCBS)
  • Układ dy­nam­icznej st­a­b­il­iz­acji toru jazdy (DSC) z elek­tron­icznym ukła­dem kon­troli trak­cji (TCS)
  • Klimatyz­ację auto­matyczną, dwustre­fową z naw­iewem na tylny rząd siedzeń
  • Skórz­aną kierown­icę i gałkę dźwigni zmi­any biegów
  • Przed­nie re­flek­t­ory di­od­owe (LED) ze spryskiwaczami
  • Czujnik deszczu (in­teli­gent­ne wy­ci­eraczki) i zmierzchu
  • Felgi aluminiowe o średnicy 17 cali

Mazda CX-5 już dostępna w Polsce. Znamy ceny!

Najnowsze

Nowy Hyundai Santa Fe – znamy pierwsze szczegóły!

Hyundai Motor opublikował pierwsze zdjęcie nowego Santa Fe. Poza zmianami wyglądu Hyundai wprowadzi również nowe zelektryfikowane jednostki napędowe. Kiedy będzie dostępny w Polsce?

Zwiastun ujawnia kilka nowych szczegółów designu, w tym połączoną osłonę chłodnicy i światła do jazdy dziennej. Szeroki grill z trójwymiarowym, geometrycznym wzorem oraz nowe światła do jazdy dziennej w kształcie litery T dopełniają sylwetkę samochodu.

Poza zmianami wyglądu Hyundai wprowadzi również nowe zelektryfikowane jednostki napędowe. Po raz pierwszy w tym modelu oferowany będzie napęd hybrydowy i hybrydowy typu plug-in. Ponadto nowy Santa Fe będzie pierwszym modelem w Europie i pierwszym SUV-em marki Hyundai na świecie, opartym na całkowicie nowej platformie trzeciej generacji firmy Hyundai.

Nowy Hyundai Santa Fe będzie dostępny w Europie od września 2020 roku. Więcej informacji zostanie ujawnionych w nadchodzących tygodniach.

Najnowsze

Greenway nie wybuduje tylu ładowarek w Polsce, ile zamierzał

Kryzys COVID-19 z dużą mocą uderzył w przemysł samochodowy. Według analityków spadki produkcji i sprzedaży samochodów osobowych mogą wynieść w 2020 roku 20-30 procent. Zaskakująco, sprzedaż samochodów elektrycznych w pierwszym kwartale 2020 wzrosła.

Eksperci twierdzą, że branżowy wstrząs wcale nie musi się przełożyć na spowolnienie rozwoju elektromobilności, a bieżący rok zaowocuje wyższym niż w roku ubiegłym wynikiem sprzedaży aut elektrycznych. 

Najnowsze dane z rynku europejskiego opublikowane przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) mówią wręcz o rekordzie: według nich sprzedaż nowych aut w krajach UE spadła w kwietniu o 76%. Szacuje się, że powrót do sprzedaży na poziomach z 2019 roku nastąpi w okresie najbliższych dwóch-trzech lat.

W czasie gdy spadki sprzedaży konwencjonalnych samochodów biją kolejne rekordy, sprzedaż aut elektrycznych wrosła w marcu lub kwietniu na kluczowych rynkach: o 6% w USA,  109% w Wielkiej Brytanii, 100% w Danii,  i 18% we Włoszech.

Również w Polsce dane sprzedażowe za pierwsze miesiące roku pokazują, że sprzedaż pojazdów elektrycznych rośnie w porównaniu do 2019 roku. W ciągu pierwszych 4 miesięcy liczba zarejestrowanych aut  elektrycznych wyniosła 1705 (w ubiegłym roku, w porównywalnym okresie liczba ta wyniosła około 1 tys. sztuk). 

COVID-19 spowodował znaczne zmniejszenie zapotrzebowania na usługi ładowania samochodów elektrycznych. Popyt na nie spadł w niektórych tygodniach pandemii do poziomu 30% z początku roku. Dodatkowo kryzys ma wpływ na dynamikę rozwoju rynku. Wszystko to przyczyni się do spowolnienia rozbudowy sieci ładowania i weryfikowania planów inwestycyjnych. 

Żródło: GreenWay Polska

Najnowsze

Dlaczego ważne jest wyważenie kół podczas wymiany opon?

Zastanawialiście się, czy wasz serwis dobrze wyważył koła przy wymianie opon? Prawidłowe wyważenie kół jest ważne nie tylko dla komfortu jazdy, sprawdź na co jeszcze ma wpływ!

Żle wykonana usługa może powodować nierównomierne i szybsze zużycie się opon, gorszą przyczepność i trudności w panowaniu nad samochodem. To także szybkie zużycie elementów zawieszenia. Podczas wyważania łatwo popełnić podstawowe błędy, takie jak nieoczyszczenie felgi po poprzednich ciężarkach, niedobranie ciężarków do felgi i złe ich przyczepienie, nadmiar lub nieprawidłowy montaż. Zwłaszcza jeśli wyważarka jest bardzo stara lub serwisowana tylko raz w roku lub rzadziej.

Wyważanie kół to codzienność w warsztatach samochodowych – choć wydaje się być banalnie prostą, rutynową czynnością, to niesie ze sobą pewne niebezpieczeństwa i pułapki. Nawet niewielki błąd przy wyborze i montażu ciężarka lub mocowaniu obręczy może wypłynąć na poprawne wyważenie koła. Dodatkowe problemy mogą wiązać się z uszkodzeniami czujników systemu kontroli ciśnienia w oponach (TPMS), zwłaszcza w mniej profesjonalnych warsztatach sezonowych.

Nie ma czasu na pośpiech – ważna jest jakość i dokładność. Nieodzowną częścią wyważania koła – niestety często bagatelizowaną przez warsztaty wątpliwej jakości – jest oczyszczenie powierzchni styku obręczy koła z tarczami hamulcowymi przez wyważaniem. To powierzchnia, od której zależy prawidłowość montażu koła – niewyczyszczona może być powodem drgań, hałasów i obniżenia komfortu jazdy. Podobnie jest z oczyszczeniem miejsca przyklejenia ciężarków po poprzednim wyważaniu. Nie może być mowy o poprawnej procedurze wyważenia, jeśli serwisant zaniechał tych czynności.

Klientom ciężko jest znaleźć zaufany serwis, a rzetelnym warsztatom bardzo trudno wyróżnić się na rynku, bo nie oszczędzają na serwisie maszyn i wyposażenia, na szkoleniach ludzi i materiałach naprawczych – więc nie są najtańsi w okolicy. PZPO wraz z TÜV SÜD chce pokazać wszystkim zmotoryzowanym, gdzie szukać serwisów godnych zaufania. Wyróżniamy tych, dla których liczy się jakość pracy i bezpieczeństwo. Klienci serwisów z certyfikatem oponiarskim mogą być pewni ich jakości i nie muszą się już zastanawiać, czy pozostawiają swój samochód w dobrych rękach – mówi Piotr Sarnecki, dyrektor Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO).

Najnowsze