
Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+. Wiemy, jaki ma zasięg ta elektryczna limuzyna!
Mercedes-AMG zaprezentował sportową limuzynę EQS 53 4MATIC+. Jakie parametry zaoferowali fanom AMG inżynierowie z Affalterbach?
Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ w wersji podstawowej ma 658 KM i 950 Nm. Dzięki opcjonalnemu pakietowi AMG Dynamic Plus w trybie Race Start z funkcją boost maksymalna moc wzrasta do 761 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi wtedy do 1020 Nm.
W tym przypadku Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 s (przy naładowaniu akumulatora do poziomu co najmniej 80%). W wersji podstawowej AMG EQS rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,8 s (minimum 80% naładowania akumulatora), a jego prędkość maksymalną ograniczono do 220 km/h. Z opcjonalnym pakietem prędkość maksymalna pojazdu jest ograniczona do 250 km/h.
Moc rekuperacji sięga tu 300 kW. Kierowca może regulować jej poziom, wybierając jeden z trzech stopni; ponadto może korzystać ze wsparcia asystenta ECO Assist.
Z pomocą pilota jazdy (opcja), w reakcji na wykryte poprzedzające pojazdy hamowanie następuje automatycznie, aż do zatrzymania, np. na skrzyżowaniu.
EQS został wyposażony w 400-woltowy akumulator. Na stacjach szybkiego ładowania prądem stałym (DC) baterię EQS-a można ładować z mocą do 200 kW. W takim przypadku do naładowania energii potrzebnej na pokonanie kolejnych 300 km (według WLTP) wystarczy 19 minut. Mercedes EQS ma zapewnić zasięg 526-580 km na jednym ładowaniu.
Ta elektryczna limuzyna została wyposażona w zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+. W sposób ciągły rozdziela on moment obrotowy pomiędzy przednią i tylną oś w zależności od sytuacji na drodze. Zawieszenie Mercedesa-AMG EQS 53 4MATIC+ bazuje na czterowahaczowej osi przedniej i wielowahaczowej osi tylnej.
Kierowca do wyboru ma pięć trybów jazdy: na śliską nawierzchnię, komfort, sport, sport+ oraz individual. Warto wiedzieć, że maksymalną moc silnika można uzyskać w trybie jazdy sport+ (lub z kick-downem).
EQS-a wyposażono w układ hamulcowy AMG z 6-tłoczkowymi zaciskami i tarczami o wymiarach 415×33 mm z przodu oraz 1-tłoczkowymi zaciskami i tarczami o wymiarach 378×22 mm z tyłu. Opcjonalne, ceramiczno-kompozytowe hamulce AMG wykorzystują jeszcze większe przednie tarcze – o wymiarach 440×40 mm.
Najnowsze
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
Każdy, kto choć raz próbował zaparkować w Warszawie, wie, że to walka o każdy centymetr. W tej codziennej bitwie o przestrzeń, na pierwszej linii frontu często stoją ci, którzy najbardziej potrzebują wsparcia – osoby z niepełnosprawnościami. Przeznaczone dla nich miejsca, oznaczone jako tzw. „koperty”, bywają bezczelnie zajmowane. Inny proceder to kupno karty uprawniającej do legalnego […] -
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
-
Via Carpatia to droga donikąd? Oto dlaczego Polska wschodnia wciąż nie ma swojej ekspresówki
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!