Mazda 2 po liftingu – producent zapowiada wiele zmian we wnętrzu jak i pod maską
Popularny hatchback Mazdy udoskonalony silnik benzynowy Skyactiv-G o pojemności 1,5 litra. Wiemy, co jeszcze się zmieni po liftingu!
Mazda 2 w roku modelowym 2022 będzie dostępna w nowy, dwuwarstwowym lakierze nadwozia Platinum Quartz, ponownie zostanie wprowadzony kolor Deep Crimson. Koła będą ozdabiać 15-calowe felgi z lekkich stopów w kolorze srebrnym. Wzór felg o średnicy 16 cali, odlewanych z lekkich stopów i lakierowanych na wysoki połysk wzmacnia poczucie jakości.
We wnętrzu system Mazda Connect zyskał kompatybilność z aplikacją Android Auto™ i bezprzewodową łączność z aplikacją Apple CarPlay®. Poprzez badania nad dziedziną NVH (redukcji hałasu, wibracji i dyskomfortu) Mazda opracowała unikalne metody wytłumiania dźwięków przenikających do kabiny. Ich efektem jest wyższa jakość wyciszenia wnętrza, odczuwalna przez wszystkie osoby w samochodzie. Dostępne będzie także ogrzewanie kierownicy i automatycznie przyciemniające się lusterko wsteczne.
Mazda2 na rok modelowy 2022 korzysta z najnowszego rozwinięcia stosowanej przez Mazdę Architektury Skyactiv-Vehicle, mającej na celu wzmocnienie doznań Jinba-Ittai podczas prowadzenia samochodu. System GVC Plus (G-Vectoring Control Plus) podnosi stabilność pojazdu podczas jazdy z wysokimi prędkościami.
Silnik benzynowy Skyactiv-G o pojemności skokowej 1,5 litra wykorzystuje unikalną, opracowaną przez Mazdę i użytą po raz pierwszy na świecie technologię Diagonal Vortex Combustion (spalania z ukośnym zawirowaniem mieszanki) i cechuje się stopniem sprężania podwyższonym aż do 15:1, czego efektem jest obniżenie zużycia paliwa o 6,8% i obniżenie emisji CO2 o 9-12% w cyklu WLTC. Silniki o mocach 75 i 90 KM współpracują z 6-biegową ręczną skrzynią biegów; wersja o mocy 90 KM dostępna jest także z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów.
Systemy dostępne w ramach wyposażenia opcjonalnego: asystent wspomagający utrzymanie pojazdu w pasie ruchu (LDWS + LKA), rozpoznawania ograniczeń prędkości (TSR) oraz układ monitorowania martwego pola i ruchu poprzecznego przy cofaniu (BSM, RCTA).
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP