Maserati Ghibli Operanera i Ghibli Operabianca – specjalna edycja stworzona we współpracy z ojcem chrzestnym kultury ulicznej
Nowe partnerstwo jest owocem możliwości, jakie oferuje program indywidualizacji Maserati Fuoriserie, pozwalający klientom stworzyć „własne” Maserati.
Hiroshi Fujiwara to szanowany trendsetter i prawdziwy indywidualista, pionier kultury streetwearowej Tokio z lat 80. Był jednym z pierwszych DJ-ów, którzy „zaimportowali” hip-hop do Kraju Kwitnącej Wiśni, a jako producent i muzyk współpracował z międzynarodowymi gwiazdami.
Jako artysta wizualny specjalizuje się w wyrażaniu nastrojów miejskich doświadczeń. Podobnie jak Maserati, cechuje się zuchwałością i potrafi przełamywać bariery. Teraz, w duchu koncepcji „ITANJI” (japoński termin oznaczający połączenie włoskiego designu oraz japońskiej perfekcji), narodziły się Operabianca i Operanera.

Oba tworzą monochromatyczny duet – jeden „występuje” czerni, drugi w bieli. Łącznie do globalnej sieci trafi 175 tych szczególnych samochodów.
Jednolitość koloru dotyczy nie tylko samego nadwozia, ale także obręczy i klamek w kolorze karoserii. Wnętrze, dla odmiany, wykończono skorą premium i Alcantarą z kontrastowymi srebrnymi wstawkami, pionowymi przeszyciami oraz trójzębem na zagłówkach.

Pasy bezpieczeństwa mają ciemnoniebieski odcień. Wyjątkowym detalem nawiązującym do partnerstwa jest przedni grill: wielkomiejski styl Fujiwary znajduje odzwierciedlenie w specyficznym wzornictwie jego wypełnienia i logo, dostosowanym do wyglądu specjalnej edycji. Z zewnątrz design Ghibli Operanera i Ghibli Operabianca kompletują 20-calowe, matowoczarne obręcze Urano oraz specjalna plakietka z logo Fragment na słupku C.

I jeszcze jeden drobny, ale nie mniej ważny detal – kod M157110519FRG umieszczony pod trzema kultowymi bocznymi wylotami powietrza. Alfanumeryczny tag stanowi przypieczętowanie partnerstwa: pięć pierwszych znaków to kod identyfikacyjny Ghibli, sześć kolejnych cyfr odpowiada dacie pierwszego spotkania Hiroshiego z przedstawicielami Centro Stile Maserati (5 listopada 2019 r.), a ostatnie trzy litery to akronim słowa Fragment.

Najnowsze
-
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
Coraz więcej osób odkrywa uroki podróżowania bez sztywnych planów i rezerwacji hoteli. Dla fanów motoryzacji to naturalne – auto czy motocykl daje wolność, a nocleg w kamperze lub pod namiotem pozwala zatrzymać się tam, gdzie akurat prowadzi droga. Obie opcje mają swój niepowtarzalny klimat, ale też różne wymagania i ograniczenia. -
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON