Maserati Ghibli Operanera i Ghibli Operabianca – specjalna edycja stworzona we współpracy z ojcem chrzestnym kultury ulicznej
Nowe partnerstwo jest owocem możliwości, jakie oferuje program indywidualizacji Maserati Fuoriserie, pozwalający klientom stworzyć „własne” Maserati.
Hiroshi Fujiwara to szanowany trendsetter i prawdziwy indywidualista, pionier kultury streetwearowej Tokio z lat 80. Był jednym z pierwszych DJ-ów, którzy „zaimportowali” hip-hop do Kraju Kwitnącej Wiśni, a jako producent i muzyk współpracował z międzynarodowymi gwiazdami.
Jako artysta wizualny specjalizuje się w wyrażaniu nastrojów miejskich doświadczeń. Podobnie jak Maserati, cechuje się zuchwałością i potrafi przełamywać bariery. Teraz, w duchu koncepcji „ITANJI” (japoński termin oznaczający połączenie włoskiego designu oraz japońskiej perfekcji), narodziły się Operabianca i Operanera.

Oba tworzą monochromatyczny duet – jeden „występuje” czerni, drugi w bieli. Łącznie do globalnej sieci trafi 175 tych szczególnych samochodów.
Jednolitość koloru dotyczy nie tylko samego nadwozia, ale także obręczy i klamek w kolorze karoserii. Wnętrze, dla odmiany, wykończono skorą premium i Alcantarą z kontrastowymi srebrnymi wstawkami, pionowymi przeszyciami oraz trójzębem na zagłówkach.

Pasy bezpieczeństwa mają ciemnoniebieski odcień. Wyjątkowym detalem nawiązującym do partnerstwa jest przedni grill: wielkomiejski styl Fujiwary znajduje odzwierciedlenie w specyficznym wzornictwie jego wypełnienia i logo, dostosowanym do wyglądu specjalnej edycji. Z zewnątrz design Ghibli Operanera i Ghibli Operabianca kompletują 20-calowe, matowoczarne obręcze Urano oraz specjalna plakietka z logo Fragment na słupku C.

I jeszcze jeden drobny, ale nie mniej ważny detal – kod M157110519FRG umieszczony pod trzema kultowymi bocznymi wylotami powietrza. Alfanumeryczny tag stanowi przypieczętowanie partnerstwa: pięć pierwszych znaków to kod identyfikacyjny Ghibli, sześć kolejnych cyfr odpowiada dacie pierwszego spotkania Hiroshiego z przedstawicielami Centro Stile Maserati (5 listopada 2019 r.), a ostatnie trzy litery to akronim słowa Fragment.

Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem