Małe jest piękne – Ford Focus z silnikiem 1,0 EcoBoost
Dilerzy Forda w całej Europie rozpoczęli przyjmowanie zamówień na Forda Focus napędzanego silnikiem EcoBoost o pojemności 1,0 litra, będącego w tej chwili najoszczędniejszym samochodem marki Ford z silnikiem benzynowym w historii firmy.
Pierwsze egzemplarze nowego Forda Focus z silnikami o mocy 100 i 125 KM, produkowane są w zakładach Forda w Saarlouis w Niemczech. Oba silniki mają spalać około 4,8 l/100km.
Dzięki zastosowaniu turbodoładowania i bezpośredniego wtrysku paliwa 1,0-litrowy silnik EcoBoost uzyskuje imponującą moc i bardzo niskie zużycie paliwa przy 3-cylindrowym kadłubie silnika, którego wymiary są na tyle niewielkie, że blok mieści się na kartce papieru formatu A4.
Maksymalna wartość momentu obrotowego 170 Nm, uzyskiwana w szerokim przedziale obrotów silnika, od 1400 obr/min do 4500 obr/min, jest porównywalna z wartościami uzyskiwanymi przez nowoczesne silniki Diesel. Silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 1,0 litra jeszcze w tym roku pojawi się także w Fordzie C-MAX, w zupełnie nowym Fordzie B-MAX, a także w innych modelach.
Wprowadzany obecnie w Fordzie Focus 1,0-litrowy silnik EcoBoost jest kolejną jednostką która otrzyma dodatkowe oznaczenie „ECOnetic Technology” która korzysta z najnowszych rozwiązań zapewniających między innymi niższą emisję CO2. Wśród tych rozwiązań są między innymi:
– Aktywna żaluzja wlotu powietrza, która w sposób samoczynny reguluje stopień otwarcia wlotu powietrza do silnika dla uzyskania optymalnych parametrów aerodynamicznych;
– Inteligentne ładowanie akumulatora z odzyskiwaniem energii, które zapewnia ładowanie akumulatora w sposób najbardziej efektywny i oszczędny, co z kolei wpływa na obniżenie zużycia paliwa;
– Funkcja „Eco Mode” Forda, która w inteligentny sposób, przy użyciu symboli graficznych w zespole wskaźników, podpowiada kierującemu jak prowadzić samochód w sposób możliwie najbardziej ekonomiczny;
– Sygnalizator optymalnej zmiany biegu, który wskazuje najlepszy punkt ze względu na obroty silnika, w którym należy zmienić bieg.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: