Małe jest piękne – Ford Focus z silnikiem 1,0 EcoBoost

Dilerzy Forda w całej Europie rozpoczęli przyjmowanie zamówień na Forda Focus napędzanego silnikiem EcoBoost o pojemności 1,0 litra, będącego w tej chwili najoszczędniejszym samochodem marki Ford z silnikiem benzynowym w historii firmy.

Pierwsze egzemplarze nowego Forda Focus z silnikami o mocy 100 i 125 KM, produkowane są w zakładach Forda w Saarlouis w Niemczech. Oba silniki mają spalać około 4,8 l/100km.

Dzięki zastosowaniu turbodoładowania i bezpośredniego wtrysku paliwa 1,0-litrowy silnik EcoBoost uzyskuje imponującą moc i bardzo niskie zużycie paliwa przy 3-cylindrowym kadłubie silnika, którego wymiary są na tyle niewielkie, że blok mieści się na kartce papieru formatu A4.

Maksymalna wartość momentu obrotowego 170 Nm, uzyskiwana w szerokim przedziale obrotów silnika, od 1400 obr/min do 4500 obr/min, jest porównywalna z wartościami uzyskiwanymi przez nowoczesne silniki Diesel. Silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 1,0 litra jeszcze w tym roku pojawi się także w Fordzie C-MAX, w zupełnie nowym Fordzie B-MAX, a także w innych modelach.

Wprowadzany obecnie w Fordzie Focus 1,0-litrowy silnik EcoBoost jest kolejną jednostką która otrzyma dodatkowe oznaczenie „ECOnetic Technology” która korzysta z najnowszych rozwiązań zapewniających między innymi niższą emisję CO2. Wśród tych rozwiązań są między innymi:

– Aktywna żaluzja wlotu powietrza, która w sposób samoczynny reguluje stopień otwarcia wlotu powietrza do silnika dla uzyskania optymalnych parametrów aerodynamicznych;

– Inteligentne ładowanie akumulatora z odzyskiwaniem energii, które zapewnia ładowanie akumulatora w sposób najbardziej efektywny i oszczędny, co z kolei wpływa na obniżenie zużycia paliwa;

– Funkcja „Eco Mode” Forda, która w inteligentny sposób, przy użyciu symboli graficznych w zespole wskaźników, podpowiada kierującemu jak prowadzić samochód w sposób możliwie najbardziej ekonomiczny;

– Sygnalizator optymalnej zmiany biegu, który wskazuje najlepszy punkt ze względu na obroty silnika, w którym należy zmienić bieg.

 

Najnowsze

Ford B-MAX w fazie produkcyjnej

Już za 6 dni, na targach Mobile World Congress, Ford zaprezentuje nowego Forda B-MAX.

fot. Ford

Ford będzie pierwszym producentem samochodów, który zorganizuje prezentację nowego modelu na  targach poświęconych rozwojowi rynku telekomunikacyjnego i technologii bezprzewodowej i pokaże tam nowe technologie przeznaczone dla modeli europejskich, które zadebiutują w nowym Fordzie B-MAX.

fot. Ford

Natomiast oficjalna prezentacja nowego Forda nastąpi na salonie samochodowym w Genewie (w zeszłym roku został tam przedstawiony prototyp tego modelu).

Ford B-MAX został wyposażony w ciekawy system Easy Access Door z konstrukcją zawiasów przednich drzwi oraz przesuwane drzwi tylne. Słupki środkowe zintegrowano z drzwiami, co ma znacznie ułatwiać dostęp do kabiny i bagażnika.

Samochód dostępny będzie z nową jednostką benzynową EcoBoost o pojemności 1,0 litra oraz silnikiem wysokoprężnym 1.6 TDCi.

Jak twierdzi producent, oba silniki wyróżniać będzie wyjątkowo mały apetyt na paliwo oraz niski poziom emisji CO2.

Najnowsze

Kia cee’d drugiej generacji coraz bliżej

Nowa, pięciodrzwiowa odmiana hatchback'a Kia cee'd zadebiutuje na międzynarodowym salonie samochodowym w Genewie. Coraz więcej wiadomo, jak będzie wyglądać, a zapowiada się wyjątkowo atrakcyjnie.

fot. Kia

Przy niezmienionym rozstawie osi nowa Kia cee’d jest dłuższa, szersza i niższa od poprzedniej generacji. Z przodu dominuje najnowsza interpretacja charakterycznego grilla w kształcie „tygrysiego nosa” oraz drapipeżnie wyglądające i zachodzące na boki reflektory ze światłami do jazdy dziennej z diodami LED.

fot. Kia

W środku znajdziemy nowy układ przełączników na desce rozdzielczej wzbogacony technologią dotykową oraz – jak podaje producent – wygodniejsze fotele, co ma wpłynąć na komfort podróżowania.

Kontury wskaźników i przełączników zdobi warstwa chromu, podłokietniki w drzwiach wykonano z materiału dobrej jakości.

Czy się podoba? Tak, zdecydowanie! Nowy cee’d utrzymany jest w wyjątkowym klimacie i bije od niego elegancja. Kilka zmian wprowadzonych w stosunku do generacji pierwszej powodują, że na ten samochód patrzy się z przyjemnością. Pozostaje jedynie, aby prowadził się równie dobrze, jak wygląda…

fot. Kia
fot. Kia

 

Najnowsze

Chevrolet na straży romantyzmu – rozbudź iskrę

Limitowana wersja Chevroleta Spark Pink, świetną okazją do zbadania jak i kiedy należy poprosić mężczyznę o rękę.

fot. Chevrolet

Do 29 lutego pozostało już tylko kilka dni, natomiast obchodzone wcześniej Walentynki są świętem, w którym zakochane pary wyznają sobie miłość na wiele różnych sposobów. Czekoladki, kwiaty czy szampan to sprawdzony sposób, aby powiedzieć „kocham Cię”, jednak najlepszą metodą na nakłonienie mężczyzny do przyjęcia oświadczyn jest dotarcie do jego mamy lub kolegów, z którymi chodzi na mecze piłkarskie!

Z badania dotyczącego sposobów na wzniecenie iskry (po ang. Spark) w związku przeprowadzonego w Wielkiej Brytanii przez Chevroleta wynika, że aż 32 procent ankietowanych kobiet – czyli jedna trzecia – oświadczyłaby się swojemu mężczyźnie 29 lutego, ponieważ to rok przestępny, a według tradycji kultywowanej w Wielkiej Brytanii w tym dniu panie mogą poprosić o rękę panów.

Każdy związek rozpoczyna się od tej wyjątkowej iskry, a nasze badanie dowodzi, że nowoczesny romans – podobnie, jak niewielki model Chevrolet Spark – łamie schematy i zmienia 'zasady gry',” powiedział Eric Wepierre, dyrektor ds. marki i marketingu w Chevrolet Europe.

Chevrolet dowiedział się również, że droga do serca wybranka prowadzi przez jego mamę. Ponad jedna trzecia ankietowanych (35 procent) mężczyzn chciałaby, aby ich dziewczyna przed oświadczynami najpierw zapytała o zgodę ich mamę. To po części tłumaczy też, dlaczego ci mężczyźni wciąż są kawalerami.

Zapytane o to, dlaczego to one chcą się oświadczyć, ponad połowa (51 procent) kobiet w wieku od 25 do 44 lat przyznała, że w przeciwnym wypadku ich mężczyzna nigdy nie odważyłby się na ten krok.

Badanie dowiodło, że połowa mężczyzn poproszonych o rękę odpowie ze szczerego serca 'tak', natomiast sześć procent odpowie 'tak' nie wiedząc, jak w tej sytuacji powiedzieć 'nie'. Czternaście procent ankietowanych słysząc takie pytanie spanikuje i ucieknie!

Z ankiety przeprowadzonej na ponad 1000 pełnoletnich respondentów wynika także, iż jeśli chcesz zwrócić uwagę swojego wybranka, musisz najpierw zainteresować się drużyną piłkarską, której kibicuje. Piętnaście procent mężczyzn chciałoby, aby ich partnerka oświadczyła się podczas meczu piłkarskiego lub innego wydarzenia sportowego. Jeden na dziesięciu mężczyzn chciałby natomiast usłyszeć to ważne pytanie w barze przy drinku. Dobrym pomyslem jest też poznanie uluboinej marki samochodu ukochanego.

fot. Chevrolet

Szaleję za Tobą

Młode pary poniżej 25 roku życia (56 procent) przyznają, że flirtowanie i „przekomarzanie się” to gwarancja rozniecenia iskry w związku w dniu zakochanych. 44 procent ankietowanych twierdzi natomiast, że ważniejsze są czułe gesty i pieszczoty. Z drugiej strony, tylko pięć procent par powyżej 50 roku życia nie przywiązuje dużej uwagi do flirtowania.

– Nasze badanie potwierdza, że w głębi serca jesteśmy bardzo romantyczni – przez cały rok – i że do wyzwolenia iskry potrzeba tylko miłości. Chevrolet zachęca wszystkich do wykorzystania romantycznej okazji, która nadarza się w Walentynki lub 29 lutego. – mówi Eric Wepierre.

*Limitowana edycja Chevroleta Spark Pink dostępna będzie na rynku w Wielkiej Brytanii.

Najnowsze

Po wypadku drogowym jesteśmy ostrożniejsi?

Kierowcy, którzy nigdy nie mieli wypadku samochodowego reagują na niebezpieczną sytuację na jezdni szybciej niż ci, którzy uczestniczyli już w zdarzeniu drogowym.

Z kolei młodzi kierowcy wykazują się gorszą umiejętnością obserwacji z daleka ruchu drogowego i rozpoznawania ewentualnych niebezpieczeństw od tych bardziej doświadczonych.

Udział w wypadku drogowym w przeszłości może być źródłem dodatkowych obaw, powodować większą ostrożność, co w pewnych sytuacjach może także opóźniać reakcję kierowcy. Zauważenie w porę niebezpieczeństwa na drodze wymaga ciągłej obserwacji otoczenia, umiejętności rozpoznania zagrożenia, a także zdolności przewidywania tego jak przebiegać może takie zdarzenie. Istotna jest szybka, ale przede wszystkim prawidłowa reakcja na niebezpieczeństwo. Dlatego tak ważne jest ćwiczenie odpowiednich reakcji w bezpiecznych warunkach w czasie np. szkolenia z techniki jazdy.

fot. Szkoła Jazdy Renault

Jak wskazują badania, umiejętność dostrzegania niebezpieczeństwa polepsza się wraz ze zdobywaniem coraz większego doświadczenia w prowadzeniu pojazdu. Młodzi oraz nowi kierowcy obserwują otoczenie mniej sprawnie w porównaniu do kierowców starszych posiadających więcej praktyki. Ci pierwsi wykazują się gorszą obserwacją szerszej perspektywy oraz ruchu drogowego znajdującego się w większej odległości od nich. Wraz z kolejnymi przejechanymi kilometrami kierowcy napotykają coraz więcej niebezpiecznych sytuacji. Zdobywając doświadczenie uczą się też, w jakich miejscach i okolicznościach można spodziewać się zagrożenia.

Kierowcy powinni nauczyć się rozpoznawać nie tylko bezpośrednie niebezpieczeństwo, ale także to ukryte, na które nie wskazują żadne konkretne przesłanki. Ilustracją tego pierwszego jest na przykład sytuacja, w której grupa dzieci biegnie w kierunku ulicy. Tu zdecydowanie łatwo przewidzieć, że mogą one wtargnąć na ulicę. Natomiast przykładem drugiego jest sytuacja, kiedy całkowicie niewidoczny motocyklista wyjeżdża zza dużego pojazdu.

O tym, jak ważne jest bezpieczeństwo na drodze i jak bardzo ten aspekt kuleje w Polsce, pisałyśmy już wcześniej.

Źródło: SWOV Institute for Road Safety Research, Szkoła Jazdy Reanult

Najnowsze