Mai-Lin – blond stunterka w blasku różu

Niech nie zmyli Was złocisty kolor włosów i uśmiechnięta buzia. Mai-Lin nie ma nic wspólnego ze stereotypową, mało rozgarniętą blondynką. Dziewczyna naprawdę ma talent.

Mai-Lin ma 29 lat i urodziła się w Hamburgu (Niemcy). Jej życiorys nie rozpoczyna się tak, jak większości wybitnych zawodników czy stunterów. Nie zaczęła swojej przygody z motocyklami jako maluch. Prawo jazdy kategorii A zrobiła dopiero w wieku lat 20. Jak sama mówi, wtedy jeszcze nie próbowała sztuczek czy widowiskowych tricków, a jeździła „normalnie”. Wszystko jednak się zmieniło, gdy wzięła udział w motocyklowej imprezie, która oczarowała ją pokazami kaskaderskimi. To właśnie wtedy poczuła, że musi rozwinąć swoje umiejętności motocyklowe i spróbować czegoś nowego, bardziej ekstremalnego. Wstępem do stuntu okazał się kurs jazdy na jednym kole, w którym zdecydowała się wziąć udział. Warsztaty te trwały dwa dni, a udział w nich brało oprócz niej dziesięciu facetów. Kurs ukończyła z niezłymi wynikami i sercem już totalnie zarażonym stuntem.

BMW wspiera ratowników GOPR. Właśnie ruszyła akcja #jestemzgor

Zakręcona kaskaderskimi popisami zdecydowała, że brnie dalej w tym kierunku. Przystosowała do wyczynów swoją Hondę CB500 i codziennie trenowała, by opanować tricki do perfekcji. Już po roku treningów, wzięła udział w pokazie. Z czasem hobby ambitnej dziewczyny stało się pracą zarobkową. Dołączyła do zespołu kaskaderów i wzięła udział w produkcji filmowej. Obecnie wciąż otrzymuje nowe zlecenia i występuje w niebezpiecznych scenach przed kamerami. Praca na planie nie spowodowała jednak, że przestała pokazywać się na imprezach z udziałem stunterów. Wciąż daje pokazy, a zakres miejsc, w których się pojawia, wciąż się powiększa. Poza Niemcami mogliśmy już ją zobaczyć m.in. w Irlandii, we Włoszech, w Portugalii i Luksemburgu. Widzowie wszystkich narodowości zawsze są zachwyceni jej występami.

BMW wspiera ratowników GOPR. Właśnie ruszyła akcja #jestemzgor

Talent dziewczyny potwierdza zainteresowanie wielu marek, pragnących popularyzacji ich logo przy okazji pokazów. Podpisała już kontrakty na reklamy odzieży motocyklowej, opon czy akcesoriów.

Biorąc po uwagę, że zdolna Mai-Lin występuje już nie tylko w rodzimych Niemczech, ale i w innych krajach Europy, mamy nadzieję, że wkrótce będziemy mogli zobaczyć ją i podziwiać pokazy na żywo w Polsce.

Najnowsze

Crossover Jaguar F-Pace już w 2016 roku – film

Jaguar potwierdził dziś, że w 2016 roku wprowadzi do swojej oferty zupełnie nowy model pod nazwą Jaguar F-Pace z segmentu sportowych crossoverów.

Jaguar F-Pace ma łączyć przestronność wnętrza i wyjątkowe właściwości jezdne, z możliwością przewozu pięciu osób. Auto będzie należeć do segmentu sportowych crossoverów.  Ma być według producenta uosobieniem wszystkiego tego, co symbolizuje marka Jaguar: pięknej stylistyki, precyzyjnego prowadzenia, komfortu, luksusowego wykończenia wnętrza oraz najnowocześniejszej technologii.

– W 2015 roku będziemy świętować 80-lecie Jaguara. Rok rozpoczynamy od ogłoszenia naszego pierwszego w gamie, sportowego Crossovera, Zaprezentujemy samochód, który bazując na ideałach marki: Grace, Pace and Space (wdzięk, szybkość i przestrzeń) stanie się jednym z najbardziej innowacyjnych Jaguarów w historii. F-Pace rozpoczął właśnie program testów przed rozpoczęciem seryjnej produkcji w 2016 roku – oznajmił Andy Goss, Dyrektor Sprzedaży Jaguar Land Rover.

– Nasz samochód koncepcyjny C-X17 spotkał się w ubiegłym roku z tak niebywale przychylnym przyjęciem, że po prostu musieliśmy go wprowadzić do seryjnej produkcji. Jaguar F-Pace, inspirowany modelem F-Type, stanowi doskonale przemyślaną mieszankę stylu, osiągów i codziennej praktyczności. Oferuje wyjątkowe połączenie stylistyki nadwozia inspirowanej samochodami sportowymi Jaguara z pięknie komponującym się praktycznym, przestronnym i luksusowym wnętrzem. F-Pace to nasz rodzinny samochód sportowy – powiedział Ian Callum, Design Director Jaguar.

F-Pace będzie produkowany w Solihull, w Wielkiej Brytanii.

Kolejne informacje na temat całkowicie nowego modelu F-Pace zostaną ujawnione jeszcze w tym roku.

Najnowsze

Ewa Pertyńska

BMW M4 vs. BMW i8 – które auto wygra? Film

Walka pomiędzy dwoma modelami BMW: i8 oraz M4, odbyła się na torze Castle Combe. Bardzo odmienne technologicznie, ale jednocześnie bardzo podobne charakterem samochody stanęły w szranki. Które wygrało wyścig?

Jakiś czas temu BMW i8 i BMW M4 zmierzyły się w wyścigu typu drag race. Wiele osób stwierdziło jednak, że wynik był niemiarodajny – M4 wyposażone było w sześciobiegową, manualną skrzynię biegów, która – według niektórych – spowolniła samochód. Nie da się ukryć, że nie jest prostą sprawą opanować samochód napędzany przez 431 KM i momencie obrotowym wynoszącym 550 Nm w sposób, by osiągnął swoje najlepsze wyniki, czyli 4,3 sekundy od 0 do 62 mil na godzinę (0 do 99,8 km/h – uznajmy, że w przybliżeniu już jest do wartość osiągana do setki). Po drugiej stronie barykady stał BMW i8, wyposażony w półtoralitrowy, trzycylindrowy, turbodoładowany silnik generujący moc 231 KM, współpracujący z silnikiem elektrycznym wytwarzającym 131 KM, co w efekcie daje 362 KM oraz moment obrotowy o wartości 570 Nm. Przyspieszenie? 4,4 sekundy do setki. W teorii samochody powinny iść łeb w łeb…

A w rzeczywistości wyglądało to tak.

Steve Sutcliffe postanowił sprawdzić obydwa samochody osobiście i szybko zdał sobie sprawę, że i8 nie ma szans przy dużo silniejszym M4. Wbrew pozorom nie spowodowało to, że Sutcliffe bardziej polubił emczwórkę – to i8 dostało opinię auta spełniającego wymagania Steve’a. Poniższy film pokazuje, dlaczego mimo lepszych osiągów przegranego, kierowca bardziej polubił hybrydę.

Najnowsze

Sterowanie gestami w Volkswagenie

Przyszłość należy do samochodów połączonych w sieć i obsługiwanych intuicyjnie. Biorąc to pod uwagę, Volkswagen prezentuje podczas Consumer Electronics Show w Las Vegas (CES) Golfa R Touch - pierwszy kompaktowy samochód na świecie, którego elementami obsługowymi można sterować przy użyciu gestów.

Podczas gdy Golf R Touch pokazuje, czego możemy spodziewać się w niedalekiej przyszłości, inny zaprezentowany przez Volkswagena model – tak zwany Connected Golf – prezentuje dostępne już teraz rozwiązania App Connect, czyli aplikacje MirrorLink, Android Auto (Google) i CarPlay (Apple) umożliwiające połączenie z różnymi modelami smartfonów. Planowane jest wprowadzenie tego rozwiązania w USA i Europie jeszcze w 2015 roku wraz z najnowszymi systemami Infotainment.

Zaprezentowany przez Volkswagena w Las Vegas koncepcyjny Golf R Touch jest samochodem rozumiejącym gesty ręki i wykonującym odpowiednie polecenia. Możliwe jest zatem zarządzanie wyświetlanymi informacjami i funkcjami bez dotykania ekranu. Na przykład przesunięcie ręką w kierunku przedniej szyby powoduje zamknięcie rozsuwanego dachu, po wykonaniu ruchu ręką w odwrotnym kierunku dach otwiera się. Sterowanie gestami wykorzystywane jest także do regulacji siedzeń. Powstał zatem samochód, w którym człowiek i maszyna tworzą interaktywną całość.

Connected Golf ma jeden system zarządzania interfejsem, łączący szereg aplikacji, smartfonów, tabletów i smartwatchów w system Infotainment najnowszej generacji (MIB II). Istnieje na przykład możliwość sparowania tabletu z samochodem, co ma zaowocować stworzeniem swoistego centrum rozrywki na tylnym siedzeniu. Nawigacja, bez aktywacji przez kierowcę, rozpoznaje automatycznie najczęściej pokonywane odcinki, na przykład codzienną drogę do pracy, ostrzega przed ewentualnymi zakłóceniami ruchu i proponuje alternatywne trasy dojazdu – system Regular Routes kontroluje ruch uliczny w tych rejonach. Parking Guide zasugeruje z kolei, w której części parkingu jest największe prawdopodobieństwo na znalezienie wolnego miejsca postojowego.

Zaprezentowano także kolejny stopień ewolucji systemu parkowania Park Assist, nazwany Trained Parking. Samochód skanuje drogę na miejsce parkingowe, z którego kierowca często korzysta, i po zapisaniu w pamięci pokonuje ją częściowo automatycznie. Kierowca dojeżdżając do swojego stałego, „wytrenowanego” miejsca parkingowego może wysiąść z samochodu, który dojedzie na parking częściowo automatycznie, nadzorowany pilotem lub smartfonem. Możliwy jest także automatyczny wyjazd z „wytrenowanego” miejsca parkingowego.

Czwartą nowością zaprezentowaną przez Volkswagena w Las Vegas jest indukcyjne ładowanie pojazdów na przykładzie e-Golfa z Intelligent Charge. Samochód w przyszłości zostanie automatycznie podłączony do zasilania przez „płytę ładowania”, zatem kable nie będą już potrzebne.

Użytkownik samochodu ma mieć dostęp nawigacyjny do wszystkich punktów, gdzie będzie mógł naładować swoje auto. Oprócz oznaczenia na mapie miejsca, gdzie taka możliwość jest, aplikacja udostępni listę sprzętów, którymi dysponuje dany punkt. Ponadto będzie można się dowiedzieć, jakie metody płatności są akceptowane w tym miejscu.

Aplikacja Digital Key umożliwi upoważnienie osoby trzeciej do otworzenia, czy zamknięcia samochodu, a nawet uruchomienia silnika, za pomocą tabletu czy inteligentnego zegarka.

Najnowsze

Ewa Pertyńska

Świet(l)ne show od BMW – film

Na wystawie Consumer Electronics Show w Las Vegas BMW rozbłysło. Nowy system świateł, oparty na technologii laserów i OLED, zwrócił uwagę wszystkich na białe BMW M4 Coupé.

BMW było gwiazdą tegorocznego Consumer Electronics Show. Niemiecki producent pochwalił się modelem i3, który sam parkuje – bez kierowcy oraz kolejną generacją systemu iDrive, zdolną do interpretacji gestów kierowcy. Jako wisienkę na torcie dorzucił bardzo interesującą prezentację nowego systemu świateł.

BMW M4 Coupé ustawiono na platformie obrotowej. Ekspozycja jak każda inna, można by rzec. Jednak w pewnym momencie samochód ożył. Za pomocą rozbłysków i sygnałów świetlnych sprawiono, że stojący w jednym miejscu samochód dawał obserwatorowi wrażenie oglądania filmu akcji.

https://www.youtube.com/watch?v=noYPelVLPpk

Ta prezentacja pokazuje pierwszy koncept laserowych świateł dostosowujących się do drogi. Ich funkcjonowanie oparte jest na działaniu kamery, skanującej drogę i dostosowującej działanie świateł tak, by nie oślepiać innych uczestników drogi. Inny czujnik laserowy odpowiedzialny jest za wyłapywanie sygnałów samochodów jadących z przodu, pilnując bezpiecznej odległości.

Samochód wyposażony jest w Dynamic Spotlight Detection System, czyli funkcję wykrywającą ruchome elementy przy drodze. Gdy kamera wykryje zwierzę lub pieszego, obiekt zostanie oświetlony, by ostrzec kierowcę przez możliwym wypadkiem.

Tylne światła zaprojektowane są tak, by miały wygląd przypominający 3D oraz emitowały ciepłe światło.

System świateł laserowych i OLED został zamontowany również w BMW Vision Future Luxury, który mógłby narobić sporo kłopotów Mercedesowi-Maybachowi.

Najnowsze