LF-30 Electrified – koncept Lexusa zadebiutował w Tokio

Lexus prezentuje „Lexus Electrified”, swoją wizję nowej generacji zelektryfikowanych pojazdów. Jej zapowiedzią jest Lexus LF-30 Concept, którego światowa premiera odbyła się podczas 46. Tokyo Motor Show 2019.

Podejmując wyzwanie wyrażenia nowego stylu, który można osiągnąć tylko w samochodach elektrycznych napędzanych silnikami elektrycznymi wbudowanymi w koła, Lexus zwizualizował przepływ energii w unikalnej formie LF-30. Wygląd pojazdu ma wizualnie wyrażać energię, wytworzoną przez koła rozmieszczone w narożnikach nadwozia, skierowaną w stronę kabiny i mijającą kierowcę, by wypłynąć bezpośrednio na powierzchnię drogi.

Wykorzystując kształt pojazdu pozbawionego maski, którego stworzenie było możliwe dzięki napędowi elektrycznemu, charakterystyczna klepsydra Lexusa została rozwinięta, by objąć całą architekturę samochodu. Szyba rozciągająca się przez całą długość pojazdu, muskularne błotniki i reflektory w kształcie skrzydeł tworzą kontury ikonicznej klepsydry Lexusa. Karoserię zaprojektowano z elegancko „płynącym” przodem, który przechodzi w ostro ukształtowany tył. Oprócz reflektorów w kształcie skrzydeł, ostre kształty tylnych świateł i bocznych wlotów powietrza łączą się, by uzyskać doskonałą aerodynamikę i wydajność chłodzenia, dzięki czemu stylistykę połączono z funkcjonalnością.

Przejrzystość bocznych okien można dowolnie regulować, zapewniając pasażerom rozległe widoki na otaczający krajobraz i wysoki poziom prywatności. Kolor przedniego pasa i luminescencyjne wzory pomagają określić z zewnątrz, czy samochód działa w standardowym czy autonomicznym trybie jazdy, odzwierciedlając dążenie Lexusa do wysokiego poziomu stylistycznego i funkcjonalnego pojazdów. Lakier Voltaic Sky ma najnowocześniejszą metalizowaną powłokę, zabarwioną odrobiną niebiesko-zielonego koloru.

Aby wznieść na wyższy poziom skoncentrowaną na człowieku koncepcję projektowania Lexusa, wnętrze LF-30 powstało według nowej koncepcji Tazuna. Przełączniki zamontowane na sterowniku układu kierowniczego i wyświetlacz Head-up Display zostały w wysokim stopniu skoordynowane, tworząc przestrzeń umożliwiającą kierowcy skupienie się na prowadzeniu pojazdu podczas sterowania różnymi funkcjami, jak nawigacja i system audio oraz wybór trybu jazdy, bez konieczności zmiany pola widzenia lub obsługi ręcznych przełączników.

Jako przykład przyszłego wyglądu kokpitu Tazuna, LF-30 Electrified wykorzystuje interfejsy nowej generacji, takie jak sterowanie gestami i ulepszona prezentacja informacji o pojeździe za pomocą rozszerzonej rzeczywistości (AR, Augmented Reality). Powstałe w ten sposób wnętrze zapewnia komfort i wygodę zarówno kierowcy, jak i pasażerom Układ przednich siedzeń przypomina lotnicze fotele pierwszej klasy. We wnętrzu współistnieje poczucie otwartości i przytulności. Wszystkie przełączniki i inne elementy sterowania rozmieszczono wygodnie w zasięgu ręki, a sterowany gestami duży wyświetlacz przy siedzeniu pasażera zwiększa komfort podróży.

Tylne siedzenia wykorzystują technologię sztucznych mięśni, by dopasować się do pasażera. Mogą działać w różnych trybach, jak leżanka, relaksacja i funkcje ostrzegania. System audio Mark Levinson® tworzy środowisko dźwiękowe nowej generacji, w którym minutowa kontrola głośników tworzy idealne przestrzenie akustyczne dla przyjemności słuchania muzyki przez kierowcę i każdego z pasażerów. Wbudowane w zagłówkach głośniki zapewniają nie tylko optymalny dźwięk, ale mają też funkcję redukcji hałasu, przyczyniając się do poprawy wyciszenia. Szklany dach nad tylnymi siedzeniami jest sterowany głosem i gestami. Okno SkyGate wykorzystuje rozszerzoną rzeczywistość do wyświetlania różnego rodzaju informacji i obrazów, takich jak realistyczne niebo pełne gwiazd, ulubione filmy użytkowników, a nawet nawigacja.

Silniki elektryczne zamontowano w każdym z czterech kół pojazdu, a nisko mocowany akumulator trakcyjny umożliwia lepszą kontrolę bezwładności i wysoki poziom dynamicznej jazdy. Technologie autonomicznego prowadzenia i zaprojektowane z myślą o 2030 roku wspomaganie samochodu dronami będą mogły zaoferować znacznie więcej.Jako BEV (pojazd elektryczny) nowej generacji, LF-30 wykorzystuje technologię bezprzewodowego ładowania, aby uprościć codzienną obsługę i zarządzanie energią oparte na sztucznej inteligencji. Umożliwi to optymalną dystrybucję energii elektrycznej zarówno do zasilania pojazdu, jak i domu oraz kontrolę ładowania, skoordynowaną z harmonogramem dnia użytkownika.

System steer-by-wire eliminuje mechaniczne połączenie między kołami a kierownicą, aby zapewnić większą elastyczność kontroli skrętu w zależności od warunków jazdy oraz bardziej precyzyjne kierowanie, zgodne z intencjami kierowcy. Przyczynia się również do zwiększenia poczucia przestronności, pozwalając odsunąć kontroler do podczas autonomicznej jazdy.W oparciu o najnowszą koncepcję technologii autonomicznej jazdy Lexus Teammate, LF-30 Electrified udostępnia dwa tryby zautomatyzowanej jazdy – Chauffeur, który zastępuje kierowcę w prowadzeniu, oraz Guardian, który wspiera go w bezpiecznej jeździe. 

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze