
Lexus z czerwoną kokardą to znak, że sezon świąteczny rozpoczął się na dobre
Dwadzieścia lat temu Lexus po raz pierwszy umieścił na dachu swojego samochodu wielką, świąteczną kokardę. Tak w Stanach Zjednoczonych powstała tradycja, która towarzyszy japońskiej marce do dziś.
Wszystko zaczęło się pod koniec 1999 roku, dokładnie 10 lat od debiutu japońskiej marki. Jak co roku w salonach samochodowych trwał okres wyprzedaży, więc producenci aut prześcigali się w tworzeniu kampanii reklamowych, które zachęcały do rozpoczęcia roku w nowym samochodzie, na dodatek kupionym w bardzo atrakcyjnej cenie. Lexus podszedł do sprawy zupełnie inaczej.
Nowa kampania reklamowa Lexusa, nazwana December to Remember skupiała się nie na zakończeniu roku, lecz świątecznym czasie, kiedy wszyscy obdarowują się prezentami. „Kiedy inni producenci byli skupieni na transakcjach sprzedażowych, Lexus skupił się na świętach i radosnych, ludzkich momentach, które tworzą specjalne wspomnienia” – mówi Lisa Materazzo, wiceprezydent działu marketingu w amerykańskim oddziale Lexusa. „Przeprowadziliśmy badania, których celem było zrozumienie emocjonalnego czaru świąt. Może to ironiczne, ale to właśnie zwrócenie uwagi na klienta doprowadziło do przewagi nad konkurencją w sprzedaży” – dodaje.
W efekcie w mediach zagościły reklamy przedstawiające samochody Lexusa w formie świątecznego prezentu z wielką kokardą na dachu. Przez lata świąteczna kampania December to Remember ewoluowała, ale charakterystyczna ozdoba do dzisiaj pozostaje jej symbolem. Choć pod upływem czasu i ją dotknęły zmiany.
Dzisiaj w amerykańskich reklamach i salonach Lexusa można znaleźć kokardy już trzeciej generacji. Mają bardziej nowoczesny, wyrazisty wygląd i aktualnie składają się z 17 pętli. Obecnie kokardy Lexusa występują wyłącznie w czerwonym kolorze, bo taki najlepiej się wyróżnia, ale we wcześniejszych latach występowała także w wersjach złotej, niebieskiej i białej.
Świąteczna kokarda Lexusa to produkt ściśle limitowany – każdego roku powstają 525 sztuki, a każdy salon sprzedaży marki otrzymuje tylko dwie. A jeśli chcielibyśmy wręczyć komuś w prezencie całą kulę ziemską, trzeba by skorzystać z dokładnie 6,6 mln kokard, by obwiązać ją od bieguna do bieguna. Co więcej, świąteczna kokarda Lexusa jest nawet klasyfikowana jako oficjalna część producenta – jej numer katalogowy to 00217DSEBW13RED
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: