Lexus wraca do świata samochodów z otwartym dachem!

Lexus oficjalnie powraca do świata kabrioletów. Na Festiwalu Prędkości w Goodwood japońska marka zaprezentowała prototyp modelu LC Convertible i potwierdziła, że wejdzie do produkcji. Zobaczcie dorobek Lexusa na rynku aut ze składanym dachem!

Historia kabrioletów Lexusa rozpoczyna się w 1996 roku. Właśnie wtedy ruszyły prace nad modelem SC 430. Koncepcyjny Lexus SC kabriolet zadebiutował w 1999 roku w Tokio. Projektanci tłumaczyli, że wygląd samochodu jest inspirowany jachtami. Dwa lata po tej premierze samochód w niemal niezmienionym kształcie oficjalnie trafił na rynek, jako następca modelu SC pierwszej generacji. Odtąd auto, którego nazwa pochodziła od słów Sport Coupé było dostępne wyłącznie ze składanym dachem. Do 2005 roku na japońskim rynku samochód występował pod nazwą Toyota Soarer. 

Pod maską znalazła się zaś V-ósemka o pojemności 4,3 l (stąd oznaczenie modelu – SC 430) i mocy 290 KM. Ten sam silnik 3UZ-FE napędzał modele LS i GS. W przypadku Lexusa SC połączono go automatyczną skrzynią biegów o pięciu lub sześciu przełożeniach, która kierowała moc wyłącznie na tylne koła, tak samo jak przednie połączone z dwuwahaczowym zawieszeniem. Sprint auta do setki zajmował nieco ponad 6 s, a twardy dach składał się w 25 s.

Model SC 430 zszedł ze sceny w 2010 roku. A jeszcze wcześniej japońska marka zaprezentowała model IS C, czyli kabriolet oparty na drugiej odsłonie kompaktowego sedana Lexusa.Tym razem kabriolet Lexusa był napędzany jednostkami V6 – były to przede wszystkim silniki 2.5 o mocy 208 KM (IS 250 C) oraz 3.5 310 KM (IS 350 C).

Podobnie jak w przypadku modelu SC 430 auto wyposażono w składany, twardy dach. Lexus IS C również miał swój epizod w motorsporcie. Zmodyfikowanym egzemplarzem tego kabrioletu w zawodach driftingowych startował znany japoński drifter, Daigo Saito. Pod maską jego samochodu znalazł się turbodoładowany silnik 3.4, którego moc przekraczała 1 200 KM!

W 2008 roku w Detroit producent pokazał światu koncept LF-AR z V-dziesiątką pod maską, czyli słynny model LFA w odmianie roadster. Auto nie trafiło jednak na drogi.Kolejny samochód koncepcyjny – LF-C2 – zaprezentowano w 2014 roku w Los Angeles. Ten luksusowy kabriolet z czterema miejscami wyposażono w felgi o średnicy 20 cali oraz wyjątkowy złoty lakier.

Model LC Convertible na szczęście trafi na drogi.Ostateczne potwierdzenie dał nam właśnie zakończony Festiwal Prędkości w Goodwood. Data rynkowej premiery auta nie jest jednak jeszcze znana. 

Najnowsze

Seat wprowadza ulepszenia. Co zmieni się modelach Alhambra, Tarraco, Ateca i Leon?

Co roku Seat wprowadza nowości do swoich samochodów w odpowiedzi na ciągłe potrzeby kierowców - pojawiają się nowe rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa, jak i rozrywki w samochodzie. Wiemy, co zmieni się w znanych modelach Seata!

Nabywcy modelu Alhambra będą mogli korzystać ze standardowego systemu nawigacji z 6.5 calowym ekranem już w podstawowej wersji wyposażenia Style. Dodatkowo, wyposażenie Alhambry zostanie wzbogacone o system rozpoznawania znaków drogowych oraz system monitorowania martwego pola. Ten wszechstronny i bezpieczny minivan zyska także nową opcję kolorystyczną: Reflex Silver.

Największego i najdłużej wyczekiwanego SUV-a marki – Tarraco, będzie można wybrać z opcją asystenta parkowania z przyczepą, który pomoże w trudnych manewrach, a także z gniazdkiem 230 V w bagażniku. 

Ateca zastąpi swój dotychczasowy system informacyjno-rozrywkowy Media System Colour wersją Media System Plus, wymieniając ekran z 6.5 calowego na 8 calowy (w wersjach Reference i Style). Nowy wariant otrzyma dwa porty USB z tyłu samochodu. Opcjonalnie w Atece pojawią się gniazdka 230 V i 12 V w bagażniku. 

Leon pojawi się w ekskluzywnej wersji FR Black. Imponujący design zostanie wzbogacony m.in. o czarne lusterka zewnętrzne, czarną przednią ramę grilla, czarny wewnętrzny dach, sportowe fotele z Alcantary czy 18-calowe felgi aluminiowe w kolorze czarnym. 

W czwartym kwartale 2019 rozpocznie się produkcja miejskiego Mii electric, który połączy w sobie najwyższej klasy napęd z nowymi rozwiązaniami w dziedzinie łączności oraz bezpieczeństwa na drodze. W Polsce Mii electric pojawi się w 2020 r.

Najnowsze

Odpowiednio przygotowane opony na wakacje – poradnik dla urlopowiczów

Nadszedł długo wyczekiwany okres wakacyjny. Na co zwrócić uwagę by wybierając się na wypoczynek uniknąć niebezpiecznych sytuacji na drodze?

Kluczowym elementem prawidłowego stanu technicznego pojazdu są odpowiednio dopasowane i przygotowane opony.O dobrej przyczepności samochodu w czasie przyspieszania, hamowania oraz na zakrętach decyduje ciśnienie opon. Zbyt niski jego poziom negatywnie wpływa na stabilność, wydłuża drogę hamowania i zwiększa spalanie. Za wysokie ciśnienie opon zwiększa podatność ogumienia na uszkodzenia, które przekłada się na szybsze zużycie zawieszenia samochodu.

Eksperci sugerują, by pomiaru ciśnienia dokonać na zimnych oponach lub po jeździe nie dłuższej niż 2 km, nie zapominając o kole zapasowym. Jeżeli ostatniego brak, należy sprawdzić obecność i stan coraz popularniejszego zamiennika – zestawu naprawczego, w skład którego wchodzi kompresor i preparat uszczelniający. Warto też upewnić się, czy mamy podnośnik i klucz do kół, niezbędne przy samodzielnej wymianie koła.

Zachowanie auta podczas jazdy daje nam wskazówki czy opona nie uległa przypadkiem uszkodzeniu. Powinny nas zaniepokoić takie sygnały, jak nagłe wibracje wyczuwalne na kierownicy czy zbaczanie auta z toru jazdy – ściąganie na jedną stronę. W takiej sytuacji należy przerwać jazdę, wstępnie ocenić stan ogumienia na własną rękę, a następnie udać się, wykorzystując koło zapasowe, dojazdowe lub zestaw naprawczy do profesjonalnego serwisu. Fachowa diagnoza postawiona w odpowiednim momencie ograniczy koszty naprawy oraz zapobiegnie niebezpieczeństwu na drodze.

Opony z nieprawidłowym ciśnieniem są szczególnie narażone na uszkodzenia. Najczęściej usterkom ulega wtedy bieżnik, dochodzi do nadmiernego zużycia czoła i barków opony. Jednak zbyt dynamiczny najazd na krawężnik lub wjechanie w dziurę oponą z nieprawidłowym ciśnieniem może doprowadzić do przerwania warstwy kordu tekstylnego, stalowego lub drutówki i powstania bąbli na boku opony, które świadczą o jej nieodwracalnym zniszczeniu.

Najnowsze

Hulajnoga elektryczna Fiat 500. Napęd na tył ułatwi jazdę w miejskich warunkach?

Do Polski trafiła pierwsza hulajnoga marki Fiat – model F500-F80. To jedyna hulajnoga elektryczna na rynku, która posiada tylny napęd pozwalający nie tylko na szybszy start, ale także umożliwiający bardziej precyzyjne pokonywanie zakrętów.

Elektryczne hulajnogi to obecnie najczęściej spotykane w miastach sprzęty służące do transportu osobistego. Małe i lekkie urządzenia zrewolucjonizowały styl życia wielu mieszkańców metropolii, którzy coraz chętniej zastępują nimi nie tylko rowery czy rolki, ale też samochody.

Hulajnoga elektryczna Fiat 500 została wyposażona w silnik o mocy 250W oraz akumulator 36V 6AH, co w krótkim czasie pozwala osiągnąć maksymalną prędkość 25km/h i na pełnym naładowaniu baterii pokonać dystans do 20km. Dopuszczalne obciążenie 100 kg pozwala na korzystanie z urządzenia zarówno młodzieży, jak i osobom dorosłym.

Model F500-F80W został wyposażony w duże, 8-calowe koła, dzięki którym bez problemu będziemy mogli komfortowo poruszać się nawet po nierównym podłożu i pokonywać niewielkie przeszkody terenowe. Pojazd posiada zapewniający stabilną i bezpieczną jazdę tylny napęd, elektroniczny hamulec oraz amortyzację przedniego koła. 

Najnowsze

„Wsiadaj! Miasto czeka!” Samochody na minuty w nowej odsłonie!

Carsharing w Polsce rozwija się w Polsce coraz bardziej. Zobaczcie Renault Clio od Traficar w nowej odsłonie! Czy nowy ekologiczny wygląd przyciągnie jeszcze więcej chętnych osób do korzystania z samochodów na minuty?

Traficar po trzech latach działalności nie tylko odświeża swoją flotę, ale również sposób oklejania aut. W nowych samochodach Renault Clio, które wyjeżdżają właśnie na ulice miast, gdzie Traficar udostępnia swoją usługę, znacznie zmniejszyła się liczba poszczególnych elementów brandingu. Projekt jest minimalistyczny z zachowaniem kolorów marki: fioletowego i miętowego.

Umieszczone na autach różne hasła np. „Wsiadaj! Miasto czeka” oraz „Jedziemy? Ty prowadzisz”, są nawiązaniem do dialogu marki z użytkownikiem, który Traficar prowadzi już od samego początku we wszystkich swoich kanałach komunikacji.

Atestowaną folią One Way Vision z laminatem zostały oklejone dwie boczne szyby oraz szyba tylna. Pełna widoczność jest zachowana dzięki równomiernie rozmieszczonym na folii OWV otworom. Osoba znajdująca się wewnątrz auta widzi to, co znajduje się na zewnątrz, natomiast z zewnątrz widoczny jest jednolity obraz. Auto niezmiennie otwiera się za pomocą kodu QR, a karta znajduje się w schowku.

Także liczba komunikatów wewnątrz auta znacznie się zmniejszyła i zastąpiły je powiadomienia w aplikacji. W usłudze będą obowiązywać przez pewien czas dwa rodzaje oklejenia: standardowy na starszych autach oraz odświeżony dla nowych Renault Clio.

Najnowsze