
Lexus wraca do świata samochodów z otwartym dachem!
Lexus oficjalnie powraca do świata kabrioletów. Na Festiwalu Prędkości w Goodwood japońska marka zaprezentowała prototyp modelu LC Convertible i potwierdziła, że wejdzie do produkcji. Zobaczcie dorobek Lexusa na rynku aut ze składanym dachem!
Historia kabrioletów Lexusa rozpoczyna się w 1996 roku. Właśnie wtedy ruszyły prace nad modelem SC 430. Koncepcyjny Lexus SC kabriolet zadebiutował w 1999 roku w Tokio. Projektanci tłumaczyli, że wygląd samochodu jest inspirowany jachtami. Dwa lata po tej premierze samochód w niemal niezmienionym kształcie oficjalnie trafił na rynek, jako następca modelu SC pierwszej generacji. Odtąd auto, którego nazwa pochodziła od słów Sport Coupé było dostępne wyłącznie ze składanym dachem. Do 2005 roku na japońskim rynku samochód występował pod nazwą Toyota Soarer.
Pod maską znalazła się zaś V-ósemka o pojemności 4,3 l (stąd oznaczenie modelu – SC 430) i mocy 290 KM. Ten sam silnik 3UZ-FE napędzał modele LS i GS. W przypadku Lexusa SC połączono go automatyczną skrzynią biegów o pięciu lub sześciu przełożeniach, która kierowała moc wyłącznie na tylne koła, tak samo jak przednie połączone z dwuwahaczowym zawieszeniem. Sprint auta do setki zajmował nieco ponad 6 s, a twardy dach składał się w 25 s.
Model SC 430 zszedł ze sceny w 2010 roku. A jeszcze wcześniej japońska marka zaprezentowała model IS C, czyli kabriolet oparty na drugiej odsłonie kompaktowego sedana Lexusa.Tym razem kabriolet Lexusa był napędzany jednostkami V6 – były to przede wszystkim silniki 2.5 o mocy 208 KM (IS 250 C) oraz 3.5 310 KM (IS 350 C).
Podobnie jak w przypadku modelu SC 430 auto wyposażono w składany, twardy dach. Lexus IS C również miał swój epizod w motorsporcie. Zmodyfikowanym egzemplarzem tego kabrioletu w zawodach driftingowych startował znany japoński drifter, Daigo Saito. Pod maską jego samochodu znalazł się turbodoładowany silnik 3.4, którego moc przekraczała 1 200 KM!
W 2008 roku w Detroit producent pokazał światu koncept LF-AR z V-dziesiątką pod maską, czyli słynny model LFA w odmianie roadster. Auto nie trafiło jednak na drogi.Kolejny samochód koncepcyjny – LF-C2 – zaprezentowano w 2014 roku w Los Angeles. Ten luksusowy kabriolet z czterema miejscami wyposażono w felgi o średnicy 20 cali oraz wyjątkowy złoty lakier.
Model LC Convertible na szczęście trafi na drogi.Ostateczne potwierdzenie dał nam właśnie zakończony Festiwal Prędkości w Goodwood. Data rynkowej premiery auta nie jest jednak jeszcze znana.
Najnowsze
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
Filarami filozofii Alpine jest lekkość, francuski savoir vivre oraz uśmiech na twarzy kierowcy. To te elementy przyświecały projektantom modelu A290, bazującego na niedawno wskrzeszonym Renault 5. Elektryczny hothatch nie tylko pokazuje silną zmianę kierunku rozwoju marki, ale jednocześnie stanowi zapowiedź nadchodzącej gamy. Plany producenta obejmują bowiem aż siedem nowych modeli Alpine, które mają zostać wprowadzone […] -
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
-
Motocykliści giną 27 razy częściej niż kierowcy aut! Wypadki na jednośladach w Polsce: statystyki, przyczyny i jak jeździć bezpieczniej
-
Chińskie baterie litowo-jonowe biją rekordy! 520 km zasięgu w 5 minut – czy to koniec ery spalinówek?
Zostaw komentarz: