Laura Schwab – prezes Astona Martina i inspiracja dla kobiet

Kobieta, która robi zawrotną karierę, nie jest obecnie niczym nadzwyczajnym. Ale kobieta, która tę karierę robi w stereotypowo postrzeganej "męskiej branży", a wszystko to łączy z udanym życiem rodzinnym, nie umknęła naszej uwadze.

Laura Schwab może pochwalić się bardzo ciekawą ścieżką kariery. Jako absolwentka University of Kentucky College of Law rozpoczęła pracę w internetowym startupie, który miał odmienić rynek handlu samochodami. Wykorzystywał on model odwróconych aukcji, w których to sprzedający mieli przebijać swoje oferty, aby przekonać do siebie kupujących.

Stamtąd przeskoczyła od razu do dużej ligi – została zatrudniona przez Land Rovera, aby stworzyć internetowy konfigurator samochodów. Następnie została kierownikiem odpowiedzialnym za współpracę między producentem, a dilerami. Później zajmowała jeszcze inne stanowiska, związane między innymi ze sprzedażą i marketingiem.

Po 15 latach pracy dla brytyjskiego koncernu, dostała kolejną propozycję awansu. Tym razem spotkał się z nią Andy Palmer – szef Astona Martina, który zaproponował Schwab stanowisko prezesa na rynki obu Ameryk. Radość z tak dużego wyróżnienia szybko jednak przerodziła się w niepewność – cztery miesiące po przyjęciu propozycji, świeżo upieczona pani prezes dowiedziała się, że jest w ciąży.

Moją pierwszą myślą było: „Co ja powiem Andy’emu Palmerowi?”. Dopiero co mnie zatrudnił. Stresowałam się jak to wpłynie na moje stanowisko, jak uda mi się to wszystko ze sobą pogodzić. Mój mąż nadal mieszkał w Anglii, nie mieliśmy jeszcze domu. Przez cały okres ciąży widziałam się z mężem tylko dwa razy i zamieszkaliśmy wreszcie razem na tydzień przed narodzinami dziecka. Miałam jednak dużo szczęścia, ponieważ firma przez cały czas mocno mnie wspierała.

Dzisiaj córka Laury ma już rok, a ona sama ma na jej punkcie prawdziwą obsesję. Bardzo dużo czasu i energii poświęca oczywiście również swojej pracy. Co tydzień odwiedza jeden z 43 salonów Astona Martina, rozrzuconych po obu Amerykach.

Czasami ludzie mnie pytają: „Jak ty to wszystko robisz?”. Zawsze odpowiadam w ten sam sposób: „Kiedy ostatnio zadałeś jakiemuś mężczyźnie to pytanie?”.

Laura, pomimo nawału obowiązków, znajduje też czas na spotkania z młodymi kobietami, które stara się przekonać do kariery w przemyśle motoryzacyjnym. Jest zdominowany przez mężczyzn, co czasem działa deprymująco na kobiety, które byłyby zainteresowane taką karierą.

To prawdziwy czas zmian dla kobiet, nie tylko w przemyśle motoryzacyjnym, ale ogólnie na świecie. Wiele barier, często pozornych, zaczyna zanikać. Sądzę jednak, że w motoryzacji nadal zostało sporo do zrobienia. Nigdy nie myślałam o sobie jako o wzorze do naśladowania, ale wiele kobiet mnie tak traktuje i patrząc na mnie mówią: „Dam radę”. A jeśli mogę w jakiś niewielki sposób przekonać kobiety, że przemysł motoryzacyjny jest wspaniałym miejscem pracy, pełnym inspiracji i ekscytacji, to z chęcią odegram tę rolę.

Najnowsze

Nowe sanie Świętego Mikołaja. Mają 808 KM!

W tym roku Święty Mikołaj pierwszy prezent zrobił samemu sobie. I to jaki prezent!

Jeszcze trochę czasu dzieli nas od corocznego tournée Świętego Mikołaja z prezentami dla wszystkich grzecznych dzieci (a czasami też dla dorosłych). Jeśli wierzyć tej reklamie w ramach przygotowań do tej niezwykłej nocy, postanowił on nieco podrasować swoje sanie.

Mikołaj (grany przez byłego zapaśnika Billa Goldberga) z pomocą swoich nieodłącznych elfów wziął się do pracy i zbudował sanie na bazie… Dodge’a Challengera SRT Hellcata Redeye. Co kryje się pod tą przydługą nazwą? Bestia zasilana jednostką V8 o pojemności 6,2 l i wspierana kompresorem, która generuje 808 KM i 957 Nm. Kiedy przenosi te niesamowite wartości na asfalt, oznacza to przyspieszenie do 100 km/h w 3,4 s i prędkość maksymalną 326 km/h. A w saniach? Tego nie wiemy, ale podejrzewamy, że „sky is the limit”.

https://www.youtube.com/watch?v=bIu7xyjkJn4

Najnowsze

Nadciąga nowe BMW M8

BMW M8 Coupé jest na finiszu przygotowań do produkcji seryjnej. Na torze Grand Prix w Estoril w Portugalii BMW testuje wczesny prototyp swojego flagowego modelu.

M8 to koncepcja zorientowana na osiągi. Pojazd ma mieć zoptymalizowaną masę, niski środek ciężkości, równomierne rozłożenie masy na osie, optymalny rozstaw osi i duży rozstaw kół. Auto ma charakteryzować się wysoką sztywnością karoserii, elementów zawieszenia i jego punktów mocowania z karoserią – wszystko to za sprawą nastawów specyficznych dla aut BMW M. Samochód ma być bardzo stabilny m.in. dzięki zamontowanemu układowi jezdnemu M.

Pod maską zainstalowano wysokoobrotowy silnik V8 o mocy przekraczającej 600 KM z technologią M TwinPower Turbo. W podwoziu znajdziemy adaptacyjny napęd na cztery koła M xDrive z większym przeniesieniem mocy na tył oraz tryb 2WD.

Bawarski producent wprowadzi na rynek BMW M8 Coupé jeszcze w 2019 roku, a kolejne zapowiadane warianty tego modelu to BMW M8 Cabrio i BMW M8 Gran Coupé.

Najnowsze

Polskie reprezentantki #GirlsOnTrackPL poznamy na Warsaw Motor Show

Po eliminacjach krajowych i cyklu szkoleń dla finalistek projektu Międzynarodowej Federacji Samochodowej FIA „The Girls On Track - Karting Challenge” czas poznać 3 polskie reprezentantki na Europejski Finał w legendarnym Le Mans.

Dla 14 polskich finalistek projektu, które ostatnie kilka miesięcy spędziły pod czujnym okiem dwóch ambasadorek projektu, kierowców wyścigowych – Gosi Rdest i Małgorzaty Serbin – emocje sięgają zenitu. Już w niedzielę, 18 listopada o godzinie 12:00 na głównej scenie Warsaw Motor Show (Hala F), 3 z nich dowiedzą się, że w marcu będą miały okazję reprezentować Polskę podczas Europejskiego Finału projektu.

Polskie eliminacje projektu odbyły się w dniach 26-27 maja w Tychach oraz 11 sierpnia w Rzeszowie. Projekt skierowany do dziewcząt w wieku 13-18 lat, cieszył się dużym zainteresowaniem – odnotowano w sumie ponad 170 przejazdów na ustawionym specjalnie na potrzeby eliminacji slalomie kartingowym. Dziewczyny przekonały się, że strach ma wielkie oczy, a karting slalom to nic trudnego.

Od września do listopada wszystkie finalistki wzięły udział w eksperckich szkoleniach, na które złożyły się jazda po torach kartingowych, na symulatorze, zajęcia kondycyjne, wykłady z komunikacji, prezentacji, itp.

The Girls on Track to projekt FIA skierowany do dziewczyn, mający na celu odkrycie talentów oraz stworzenie łatwiejszego dostępu do rozpoczęcia kariery w motorsporcie. Celem długofalowym jest stworzenie kultury, która ułatwia i docenia pełny udział kobiet we wszystkich aspektach motorsportu. Głównym ambasadorem polskiej odsłony programu jest Rafał Sonik, najlepszy polski quadowiec, zwycięzca Rajdu Dakar oraz sześciokrotny zdobywca Pucharu Świata FIM.

Projekt składa się z kilku etapów. Eliminacje krajowe odbywają się w 2018 roku w 8 krajach europejskich (Polsce, Belgii, Finlandii, Holandii, Niemczech, Portugalii, Słowacji i Szwecji). Trzy zwyciężczynie eliminacji krajowych pojadą na Finał Europejski w marcu 2019 roku, a sześć jego najlepszych zawodniczek weźmie udział w profesjonalnych Obozach Szkoleniowych dla Kierowców FIA w 2019 roku.

Globalnie, projekt otrzymał wsparcie firmy Yokohama oraz Unii Europejskiej poprzez program Erasmus+. W trakcie trwania projektu przeprowadzane jest badanie socjologiczne, którego wyniki mają na celu pomoc w zachęcaniu dziewczyn do udziału w różnego rodzaju sportach.

Minister Sportu i Turystyki Witold Bańka objął Patronat Honorowy nad krajowymi eliminacjami projektu. Sponsorami byli: kart-shop.pl, SOS PZMot i PZM Travel, a patronaty medialne objęli: Motowizja oraz Motocaina.pl. Dodatkowo, cykl szkoleń otrzymał również wsparcie firmy RAVENOL POLSKA i EMKA Trans.

Więcej informacji o projekcie na www.GirlsOnTrack.pl

Najnowsze

Mercedes GLE – polskie ceny

Rusza sprzedaż w Polsce nowego Mercedesa GLE - SUVa z opcjonalnym trzecim rzędem siedzeń i aktywnym zawieszeniem.

W chwili debiutu Mercedes-Benz GLE będzie dostępny w dwóch wersjach silnikowych: wysokoprężnej GLE 300 d 4MATIC (245 KM) oraz benzynowej, zelektryfikowanej GLE 450 4MATIC (367 + 22 KM). Jego dostawy rozpoczną się na początku 2019 r.

GLE 300 d 4MATIC napędza wysokoprężna 4-cylindrowa jednostka rzędowa o mocy 180 kW (245 KM) i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dzięki dalszej rozbudowie systemu kontroli emisji spalin silnik ten ze znacznym „zapasem” spełnia limity określone w normach emisji. Ceny GLE 300 d 4MATIC rozpoczynają się od 269 000 zł.

Pierwszym wariantem benzynowym nowego modelu jest Mercedes-Benz GLE 450 4MATIC, zasilany zelektryfikowanym układem napędowym z 6-cylindrowym silnikiem rzędowym i modułem elektrycznym EQ Boost opartym na 48-woltowej instalacji elektrycznej. Jednostka spalinowa rozwija moc 270 kW (367 KM) oraz 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a dodatkowo, na krótko, kierowca ma do dyspozycji 16 kW (22 KM) i 250 Nm z układu EQ Boost. Ceny GLE 450 4MATIC startują od 324 000 zł.

Jeszcze w tym roku, w pierwszej połowie grudnia, do oferty dołączą mocniejsze odmiany wysokoprężne GLE 350 d 4MATIC oraz GLE 400 d 4MATIC, a w przyszłym – kolejne wersje silnikowe.

Standardowe wyposażenie nowego Mercedesa GLE w Polsce obejmuje m.in. kamerę cofania, asystentów pasa ruchu, „długich” świateł i znaków drogowych, tapicerkę ARTICO, nastrojowe oświetlenie, system multimedialny MBUX i nawigację z twardym dyskiem, panoramiczny kokpit, LED-owe reflektory, 20-calowe obręcze kół oraz elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika EASY-PACK.

Najnowsze