Lancia Thema wozi filmowców w Wenecji

Po raz siódmy Lancia jest oficjalnym sponsorem  Międzynarodowego Festiwalu filmowego w Wenecji. W tym roku filmowcy i zaproszeni goście mają okazję przemieszczać się modelem Thema.

 

Lancia Thema oficjalnym autem 68. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Wenecji
fot. Lancia

68. Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Wenecji odbywa się w dniach 31 sierpnia-10 września 2011 roku i jest jedynm z najważniejszych wydarzeń w świecie filmu. W tym roku na czele jury Konkursu Głównego stanął amerykański reżyser Darren Aronofsky. Festiwal otworzył amerykański film dramatyczny Idy marcowe w reżyserii George’a Clooneya.

 

Jak co roku festiwal stał się także świetnym miejscem do promocji najnowższego modelu Lanci-  Thema, flagowego auta włoskiego koncernu. Thema, jako oficjalny samochód Festiwalu, została oddana do dyspozycji gwiazd i celebrytów przybywających na czerwony dywan Palazzo del Cinema na wyspie Lido.

Chociaż Lancia wspiera fesitwal w Wencji dopiero lub aż siódmy raz jej związek z kinem jest znacznie dłuższy. Już w 1958 roku można było zobaczyć auta tej marki na wielkim ekranie w filmie „Big Deal on Madonna Street” (Sprawcy nieznani). Kolejne wielkie produkcje, gdzie Lancia odgrywała dość istotną rolę to: „A Man and A Woman” (Kobieta i mężczyzna) z 1966, „Deep Red” (Głęboka czerwień) z 1975 czy też „Pour la Peau d’un Flic” (Za skórę gliny) z roku 1981 roku.

Jeśli zaś chodzi o pierwszy model Lanci Themato zadebiutował on na rynku w 1984 roku, jako włoska odpowiedź na luksusowe modele producentów innych marek, co zdaje się nie zmieniło się przez 27 lat. Obecnie klienci będą mieli do wyboru trzy  poziomy  wyposażenia: Gold, Platinum oraz Executive i trzy jednostki napędowe: benzynowy V-6 o pojemności 3,6 litra i mocy 286 KM w parze z 8-stopniową przekładnią automatyczną oraz silniki Diesla V-6 o mocy 190 oraz 239 KM i pojemności 3,0 litrów – współpracującymi z automatyczną przekładnią pięciostopniową.

Sprzedaż Lanci Thema w europejskich salonach rozpocznie się od października 2011.

 

 


 

 

Najnowsze

Brytyjska księżniczka właścicielką RR Evoque

Range Rover wie jak zadbać o dobrą promocję. Pierwszy model Evoque, który zjechał z taśmy produkcyjnej w fabryce w Merseyside w lipcu trafił do muzeum w Gaydon. Drugi natomiast w ręce ambasadorki marki Zary Anne Elizabeth Phillips.

 

Ambasadroka marki Land Rover Zara Anne Elizabeth Phillips.
fot. Land Rover

Po tym jak w lipcu pierwszy biały Range Rover Evoque, w wersji wyposażenia Dynamic  trafilł do muzeum w Gaydon, gdzie można podziwiać wszystkie modele nr 1 wyprodukowane przez Jaguara i Land Rovera, drugi egzemplarz Evouque trafił do brytyjskiej  księżniczki Zary Anne Elizabeth Phillips.

 

Pani Phillips jest ambasadorką, ale również miłośniczką Land Rovera. Pasjonatka koni nie tylko mechanicznych dorastała w końcu pośród tych aut.

5-drzwiowy Range Rover Evoque w kolorze Stornaway Grey, ma 2.2-litrowy silnik wysokoprężny, 6-biegową automatyczną skrzynię biegów, dach panoramiczny i funkcje parkowania połączoną z systemem kamer.

Księżniczka i jej nowy Range Rover Evoque.
[autor zdjęcia]

Jak przystało na Land Rovera przekazanie kluczyków nastąpiło podczas zawodów sportowych  Land Rover Burghley Horse Trials, w których Zara brała udział.

Mając taką promocję nic dziwnego, że Brytyjczycy lubią markę Land Rover i chętnie zamawiają kolejne modele. Do tej pory zamówiono ponad 20 000 modelu Evoque.

Dzięki produkcji nowego modelu podwoi się liczba zatrudnionych pracowników w fabryce, a czterdzieści kontraktów, które Land Rover podpisał z miejscowymi dostawcami i podwykonawcami jest warte ponad 2 miliardy funtów. Koncern Tata Motors spodziewa się, że sprzedaż wersji trzydrzwiowej i pięciodrzwiowej rozłoży się w Wielkiej Brytanii mniej więcej po połowie, globalnie jednak szacuje się, że sprzedaż wersji pięciodrzwiowej wyniesie 75 procent całości ceny nowego Range Rovera zaczynają się od 27 995 funtów za wersję z napędem na jedną oś z silnikiem Diesla.

 

Najnowsze

Skillz Up Cup zakończony

Finałowa runda zwieńczyła trwający od czerwca cykl zawodów Mistrzostw i Pucharu Polski FMX Skillz Up Cup. Pierwszym w historii Mistrzem Polski we Freestyle Motocrossie został Bartek Ogłaza, a pierwszym zdobywcą Pucharu Polski w FMX - Artur Puzio.  

Skillz Up Cup 2011.
fot.www.skillzup.pl

Seria, która zainaugurowana została 5 czerwca w Kwidzynie, odwiedziła kolejno 26 czerwca Zieloną Górę, 30 lipca Tymbark, aby wreszcie 20 sierpnia dotrzeć do Częstochowy.

Przez cztery rundy zawodnicy musieli rywalizować ze sobą w różnych warunkach. Od ekstremalnych upałów, które towarzyszyły zawodom w Kwidzynie po silny wiatr w Częstochowie. Dodatkowo tory o różnej nawierzchni i najazdach, na których rozgrywano zawody, dostarczały rider’om coraz to nowych doświadczeń i sprawdzały pewność siebie podczas jazdy.

Dużym plusem było pojawienie się kilku nowych twarzy, jak chociażby Rafała Białego, Bartka Bułasia, czy Jaśka Kaszuby. Niestety Rafał uległ wypadkowi podczas treningów w Tymbarku i nie mógł wystartować, ale miejmy nadzieję w przyszłym roku będzie regularnie brał udział w rozgrywkach.

Łącznie zmagania zawodników obejrzało w czterech miastach ponad 14 tysięcy widzów. Liczby te dobrze rokują na przyszłość i są niezwykle istotne z punktu widzenia popularyzacji tego stosunkowo młodego, ale stale rozwijającego się sportu.

Więcej informacji na stronie www zawodów www.skillzup.pl i na profilu zawodów na Facebooku: www.facebook.com/skillzupcup.

 

Najnowsze

Gosia Rdest Mistrzynią Polski!

Dopiero ostatnia runda, która odbyła się w miniony weekend w Radomiu wyłoniła zwycięzcę, którym została fenomenalna w tym sezonie Gosia Rdest.

Kartingowa Mistrzyni Polski 2011 – Gosia Rdest.
fot. Media4You

Gosia Rdest została Kartingową Mistrzynią Polski w najmocniejszej kategorii KF2.

– Było tyle emocji, do tej pory nie dotarło do mnie, że zostałam Mistrzynią – dodała Rdest – bardzo dziękuję wszystkim za pomoc w wywalczeniu tego tytułu,  w szczególności mojemu terenowi i najlepszemu na świecie mechanikowi Kornelowi Lenartowiczowi.

Vice Mistrzem Polski został bardzo szybki w tym sezonie Filip Tomporek. W klasie KF3 tytuł wywalczył Michał Grzyb.
– To był najtrudniejszy sezon w moim życiu, ponieważ w każdym wyścigu, w którym startowałem, ścigałem się mimo kontuzji. Nie zamierzałem jednak odpuszczać, także w ostatni weekend. W sobotę pokazaliśmy na co nas stać, ale upadek na drugim okrążeniu sprawił, że musiałem gonić czołówkę. W niedzielę jechałem na prowadzeniu, ale na cztery okrążenia przed metą coś dosłownie chrupnęło w mojej prawej ręce, którą kontuzjowałem po kolizji podczas poprzedniej rundy. Ból był ogromny i nie pozwolił mi na jazdę z takim tempem jakbym chciał. Szkoda, że ciała nie da się naprawić tak szybko, jak motocykla. Co prawda liczyliśmy na więcej, ale wicemistrzostwo to też duży powód do radości. Zespół przez cały rok pracował wyśmienicie, a motocykle były przygotowane idealnie, dlatego dziękuję wszystkim za pracę, wsparcie i trzymanie kciuków. Polski sezon już za nami. Teraz skupiam się na wyleczeniu kontuzji i powrocie do formy przed kolejnymi startami. – powiedział Mateusz.

W Radomiu rozegrana została również ostatnia runda Pucharu ROTAX Max Challenge Poland. Zwycięzcy w klasach Junior Max, Senior MAX i DD2 Max otrzymali bilety na finał światowy, który odbędzie się w listopadzie w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Patryk Szczepanik dominował już od początku sezonu w DD2 i to on odebrał jeden z biletów, w Seniorze bezapelacyjnie najszybszym zawodnikiem w sezonie został Karol Dąbski natomiast klasę Junior wygrał Bartłomiej Mochnacki.

Najnowsze

Jadalnia w stylu Bentley’a

Nie masz pomysłu jak urządzić swoją jadalnię? Lubisz luksus i jesteś fanem motoryzacji? Może ten pomysł przypadnie Ci do gustu.

Klasyczny styl Bentley’a w jadalni.
fot. Bentley

Ta propozycja aranżacji wnętrza pochodzi, ze szkoły projektowania Bentley’a. Na pierwszy rzut oka wygląda całkiem normalnie, ale oczywiście poza wysokiej jakości materiałami, z których wykonane są poszczególne elementy, w tej jadalni podobnie jak i w autach marki Bentley liczy się dbałość o szczegóły.

 

Najnowsze