Lancia Thema dla Fernando Alonso

Z okazji tradycyjnego zakończenia sezonu „Ferrari World Finals” na torze Ricardo Tormo de Cheste w Walencji, kierowca F1 Fernando Alonso odebrał z rąk przedstawicieli marki Lancia kluczyki do Lancii Thema Executive. 

Lancia Thema dostępna jest z dwoma jednostkami wysokoprężnymi turbo MultiJet II o pojemności 3,0 litrów i mocy 190 i 239 KM oraz silnikiem benzynowym V6 Pentastar o pojemności 3,6 litra i mocy 286 KM, współpracującym z 8-stopniową przekładnią automatyczną.

Fernando Alonso i Javier Marijuan, przedstawiciel Lancii
fot. Lancia

Nowy flagowiec Lancii charakteryzuje szereg ekskluzywnych elementów wyposażenia, m.in. siedzenia tapicerowane dwubarwną skórą, podgrzewana elektrycznie skórzana kierownica, tablica przyrządów wyściełaną skórą Poltrona Frau oraz wstawki ze szlachetnego drewna na konsoli i panelach drzwi.

Centralnym elementem tablicy przyrządów, urozmaiconej chromowanymi detalami i podświetleniem w kolorze błękitnym Blu Zafiro, jest system telematyczny UConnect Touch, sterowany  8,4-calowym (213 mm) ekranem dotykowym.

Wyposażenia pojazdu dopełnia system nawigacji satelitarnej Garmin, czytnik kart SD (do odtwarzania plików MP3/WMA), port USB, przyłącze dla iPoda, odtwarzacz DVD oraz automatyczna klimatyzacja dwustrefowa.

Lancia Thema jest również wyposażona w ponad 70 systemów bezpieczeństwa biernego i czynnego.

Najnowsze

Relacja z Rajdu Barbórka 2012 – mega galeria zdjęć

50. edycja Rajdu Barbórka, pomimo wszechogarniającego chłodu, zebrała jak zawsze tłumy fanów motoryzacji. Było głośno, szybko i... bardzo kobieco. Zebranych zagrzewały sportowe emocje, a zapach spalin był rarytasem dla wszystkich fanów prędkości.

Spektakularne „wyskoki” na mostku na OS Bemowo.
fot. Jan Zagrodzki

Rajd Barbórka nie bez powodu jest jednym z tych wydarzeń, które przyciąga największą liczbę fanów motoryzacji. „Krew, pot i łzy”, ale przy tym pełnia radości, to określenia, które najlepiej oddają nastrój przygotowań większości zawodników do barbórkowego święta. Była i rywalizacja i fair play, a na końcu show, a wszystko to w pigułce, podczas jednego dnia!

Jakie zawodniczki wzięły udział w Rajdzie Barbórka i jak zapowiadały swój start – czytaj tutaj.

Kierowcy wystartowali o 8 rano z odcinka specjalnego zlokalizowanego na terenie Twierdzy Cytadela. Potem zostały już tylko dwa odcinki wliczane do klasyfikacji rajdu, na Służewcu i płycie lotniska Bemowo. Finałem zmagań był przejazd przez legendarną ulicę Karową, o którym marzy każdy miłośnik rajdów – ten odcinek jednak był odrębnym kryterium, oczywiście z jazdą na czas, jednak nie był wliczany w Rajd Barbórki.

Galeria zdjęć z konferencji prasowej przed rajdemtutaj.

And the winner is…
Kogo mogliśmy zobaczyć za sterami samochodów? Tradycyjnie tegorocznych mistrzów i liderów klasyfikacji, m.in. był to.: Kajetan Kajetanowicz, Tomasz Kuchar, Michał Bębenek, Michał Sołowow, czy Grzegorz Grzyb. Przyjechali również goście z „zachodu”: Felix Baumgartner oraz Luca Rosetti. Jednak najwięcej uwagi należy poświęcić paniom, które brały udział w rajdzie. W tym roku widzowie mogli zobaczyć przejazd dwóch załóg w pełni kobiecych. Były nimi: Magda Wilk i Jolanta Żuk oraz Klaudia

Wilk & Żuk Rally Team
fot. Jan Zagrodzki

Podkalicka i Joanna Madej. Oprócz nich w roli kierowcy wystąpiła także Rosjanka, Innessa Tushkanova znana nam doskonale z Rajdu Polski, tym razem z brytyjskim pilotem. Poza tym w zmaganiach ponad 100 załóg zobaczyłyśmy 11 pań w roli pilota. Wypowiedzi kobiet podsumowujące rajd zamieścimy wkrótce.

Co powiedziały Motocainie Jola Żuk, Joanna Madej, Klaudia Podkalicka oraz Inessa Tushkanowa po swoich przejazdach pokazowych na Karowej – czytaj tutaj.

Zwycięzcą jubileuszowej edycji Barbórki po raz 6. został Tomasz Kuchar. Tuż za nim znalazł się Michał Sołowow, który z walki o palmę zwycięstwa z Kucharem musiał zrezygnować z powodu pięciu sekund karnych, nałożonych przez sędziów za potrącenie opon na odcinku specjalnym Autodrom Bemowo. Trzecie miejsce w końcowej klasyfikacji generalnej rajdu zajął Michał Kościuszko, tracąc do zwycięzcy 10,51 sekundy.

Okiem kibicki
Pierwsze stwierdzenie, jakie ciśnie się na usta to: „było bardzo zimno”; wieczorem deszczowo. Jednak – czego nie robi się dla tak mocnych, rajdowych wrażeń? Poranek rozpoczęty od zachłyśnięcia się porcją spalin na pierwszym oesie, nie był rankiem straconym. Każdy maniak motoryzacji marzy o takim rozpoczęciu dnia – to może naładować energetycznie na długie godziny. Na Służewcu sytuacja wyglądała podobnie. Mocy wrażeń dostarczyło spotkanie kibiców i kierowców na Bemowie. W dodatku było bardzo widowiskowo (zachęcamy do obejrzenia galerii zdjęć poniżej). Woda, błoto, żwir były przyczyną wielu spektakularnych przejazdów, wyskoków na mostku i dość zaskakujących zachowań zawodników. Kierowcy niejednokrotnie po zakończeniu odcinka przyznawali się, że niektóre fragmenty trasy sprawiły im nie lada problem, jednak wszyscy zgodnie podsumowywali, że na tym oesie było najwięcej frajdy z jazdy.

Inessa, Magda i Jola – kobiety na podium Karowej!
fot. Jan Zagrodzki
Na Karowej odbył się również przejazd pokazowy repliki Syreny Sport z Leszkiem Kuzajem za kierownicą.
fot. Jan Zagrodzki

OS Kryterium Karowa to kolejny „smaczek” tego dnia – obserwacja czołówki kierowców rajdowych na słynnej, wybrukowanej warszawskiej ulicy to marzenie każdego polskiego maniaka rajdowego. Dowodem na to stwierdzenie jest liczba kibiców, od tych najmniejszych, aż po tych starszych wiekiem. Duże grono stanowiły również panie, co jest świetnym przykładem na to, że motoryzacją interesuje się również płeć piękna w takiej samej mierze, co ich partnerzy. Świetna konferansjerka i dopracowany plan organizacyjny nie pozwoliły na chwilę nudy. Było po prostu wspaniale. Oddaje to nasza galeria zdjęć poniżej.

Wrażenia z rajdu Inessy – kliknij tu.
Wrażenia z rajdu Klaudii i Joasi – czytaj tutaj.

Najnowsze

Zostań NajMikołajką

Podczas warszawskiej akcji MotoMikolajki.pl jury wraz z dziećmi wybierze najpiękniej ubraną Mikołajkę i Mikołaja. W ocenie najbardziej liczą się pomysłowość, szyk i nawiązanie do tradycji.

fot. Arek Markowicz

Nagrodzone zostanie aż 6 osób: 3 NajMikołajki i 3 NajMikołajów.

Do wygrania spodnie Mottowear (nagroda I), voucher na 500zł na motocyklowe zakupy (nagroda II) lub Tshirt Mottowear (nagroda III).

Jury zaczyna swoją pracę już o godzinie 10:00 na Placu Konstytucji. Finał konkursu na Placu Zamkowym około godziny 12:30.

Pamiętaj, że Mikołaj musi też zadbać o swój pojazd! Pojazdy mają swoją własną kategorię. Jury nagrodzi dwa najpiękniejsze pojazdy: nagroda I – voucher 500zł, nagroda II – T-shirt Mottowear.

Już tylko dziś (5 grudnia) można przysyłać zdjęcia prac w konkursie: Skopiuj logo Kreatywnie. Jeep, Abarth i Giulietta czekają na zwycięzcę.

Plan dnia, regulaminy konkursów i szczegóły akcji na www.motomikolajki.pl

O samej akcji pisałyśmy zaś tutaj.

 

 

 

Najnowsze

Klaudia Podkalicka i Joanna Madej w wybuchowym stylu dziękują kibicom

50. Rajd Barbórka przeszedł do historii, ale zapewne pozostanie na długo w pamięci wszystkich, którzy mogli zobaczyć to przepiękne widowisko. Zarówno zawodnicy, jak i kibice czekają przez cały rok na ten moment, jak na największe rajdowe święto! Nie mogło tam zabraknąć Klaudii Podkalickiej i Joanny Madej.

Klaudia z Asią od początku rajdu wzbudzały duże zainteresowanie. Tradycyjnie nie obyło się bez niespodzianek. Pierwszym z elementów było wyjątkowe oklejenie Porsche Cayenne w specyfikacji T2, które wypożyczyły ze stajni Star Moto Racing. Projekt przygotowany specjalnie na to wydarzenie przyciągnął zainteresowanie każdego fana sportów motorowych. Dziewczyny swój występ zadedykowały kibicom i partnerom, bez których nie zrealizowałyby tak przepięknego projektu , jakim jest jedyny na świecie kobiecy zespół w rajdach typu Cross Country.

Wybuchowe podziękowania Klaudii i Joanny
fot. Anna Zalewska

„Jestem bardzo szczęśliwa, że wystartowałyśmy w tak prestiżowej imprezie, jaką jest Rajd Barbórka. Chciałyśmy zrealizować coś wyjątkowego i udało się! Asia wpadła na niesamowity pomysł, aby zrobić mały festiwal sztucznych ogni. Nie obyło się bez prób, które robiłyśmy jeszcze dzień przed rajdem. Nasz start w tej imprezie to przede wszystkim zabawa i podziękowania dla Was wszystkich za trudny, ale zarazem wspaniały sezon! Jechałyśmy na tyle, na ile mógł nasz samochód. Ciasne odcinki  i nasze Porsche Cayenne to było dość trudne połączenie! Barbórka to dla nas wspaniałe zakończenie sezonu, ale w żadnym wypadku nie czas na odpoczynek. Przygotowujemy się do startów w 2013, mamy jasno określony cel i robimy wszystko, aby doprowadzić do jego realizacji. Dziękujemy serdecznie za 2012, za to, że jesteście z nami”  – podsumowała Klaudia Podkalicka.

„Nie mogło nas zabraknąć na rajdzie Barbórki. Nie mogło także zabraknąć niespodzianek! Fajerwerki, wyjątkowe oklejenie rajdówki, dużo prezentów dla kibiców to niektóre ze zrealizowanych zadań. Start autem jeżdżącym na co dzień w rajdach typu Cross Country był może niekonwencjonalny, ale to przecież nasza dyscyplina.  Świetna atmosfera, spotkania z kibicami, wyjątkowe rajdówki – tego się nie zapomina. Dziękujemy, bo bez tego wspaniałego wsparcia nasze marzenia byłyby niemożliwe do zrealizowania.”  – dodała Joanna Madej.

Najnowsze

Już niedługo 60. urodziny Chevroleta Corvette

Chevrolet Corvette ma swoje niezaprzeczalne miejsce w popkulturze i całkiem dobrze zadomowił się w Hollywood.

Na przestrzeni lat inżynierowie wprowadzili wiele innowacji, które przyczyniły się do wzrostu popularności tego modelu.  Są to m.in.: opony typu run-flat, wyświetlacz head-up, który wyświetla najważniejsze informacje na przedniej szybie bezpośrednio na linii wzroku kierowcy, oraz system Magnetic Selective Ride Control, który steruje siłą tłumienia w zależności od warunków drogowych.

Chevrolet Corvette zagrał pierwszo- lub drugoplanowe role w 1 434 produkcjach filmowych i telewizyjnych.

Jak na swój wiek – w całkiem dobrej formie
fot. Chevrolet

Serwis Internet Movie Cars Database przedstawił listę najbardziej znanych filmów, w których występuje Chevrolet Corvette. Oto niektóre z nich:

Godziny szczytu (1998) – detektyw James Carter jeździ pięknie utrzymanym Chevroletem Corvette z 1971 roku;

Auta 2 (2011) – Jeff Gordon, legendarny kierowca Chevroleta uczestniczący w wyścigach NASCAR, użyczył głosu postaci Jeffa Gorvette, czyli modelowi samochodu Corvette C6.R w animowanym filmie wytwórni Disney-Pixar;

Corvette Summer (1978) – główny bohater tego filmu dla młodzieży wyrusza na poszukiwanie swojego skradzionego Chevroleta Corvette Stingray z 1973 roku;

Route 66 (1960-1964) – samochód towarzyszący bohaterom podczas ich podróży to czerwony Chevrolet Corvette cabrio z 1960 roku. W pierwszym sezonie wykorzystano Chevroleta Corvette z 1959 roku, natomiast w drugim sezonie model ten zastąpiono jego nowszą wersją z 1960 roku. Co ciekawe, lokowanie modelu Corvette w serialu przyczyniło się do podwojenia jego sprzedaży już w czasie emisji pierwszego sezonu;

Transformers: Zemsta upadłych (2009) – srebrny koncept Chevrolet Corvette Stingray z 2009 roku wystąpił w roli Autobota o nazwie Sideswipe, który towarzyszy Optimusowi Prime;

Glee (sezon 2, odcinek 2) – Chevrolet Corvette Grand Sport z 2011 roku pomógł Willowi Schuesterowi w walce z jego konkurentem Carlem Howellem o względy pani pedagog Emmy Pillsbury.

Z okazji sześćdziesiątych urodzin na rynek wchodzi nowy Chevrolet Corvette 427 Cabrio Collector’s Edition. Natomiast podczas przyszłorocznego Północnoamerykańskiego Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Detroit zadebiutuje model Chevrolet Corvette C7.

Źródło: Chevrolet/filmowa baza danych na stronie imcdb.org

 

Najnowsze