Koniec z szukaniem wolnego miejsca – czy przyjmie się autonomiczne parkowanie?

Średnio każdy Niemiec poświęca rocznie 41 godzin na znalezienie miejsca do parkowania, Anglik 44 godziny, a mieszkańcy Nowego Jorku przeznaczają na to nawet 107 godzin rocznie. Koncern Volkswagen chce odzyskać ten czas dla swoich klientów i ma konkretny plan jak to zrobić.

W przyszłości zostawimy po prostu swoje auto przy wjeździe na parking, a poszukiwaniem wolnego miejsca i parkowaniem zajmie się sam samochód – bez stresu, bez ryzyka otarcia o inne auto i przede wszystkim bez straty czasu. Jak to będzie działać pokazuje pilotażowy projekt koncernu Volkswagen. Na parkingu znajdującym się w pobliżu terminala portu lotniczego w Hamburgu specjaliści testują właśnie autonomiczne parkowanie w wykonaniu pojazdów marek Volkswagen, Audi i Porsche. Projekt jest prowadzony z miastem Hamburg w ramach partnerstwa w zakresie mobilności. Jego celem jest uczynienie Hamburga modelowym miastem w zakresie komunikacji. Na początku następnego dziesięciolecia pierwsi klienci będą mogli wypróbować nową usługę autonomicznego parkowania. A to oznacza pożegnanie z uciążliwym poszukiwaniem miejsca – po prostu przyjeżdżasz na lotnisko i wsiadasz do samolotu.

W ramach testowanych usług użytkownicy mogą wygodnie, korzystając z aplikacji, zarezerwować miejsce na lotniskowym parkingu i zostawić swój samochód przy wjeździe. Później wszystko dzieje się już samo: samochód sam sobie wynajduje wolne miejsce, jeśli trzeba – w pobliżu stacji ładowania energią elektryczną. Dzieje się to dzięki prostym znakom umieszczonym na parkingu umożliwiającym czujnikom orientację. Na tym nie koniec – gdy
właściciel auta przebywa w podróży, w bagażniku są deponowane zamówione przez niego wcześniej przesyłki, np. pracownik pralni zostawia w aucie świeżo wypraną odzież. Po powrocie z podróży kierowca wysyła tylko korzystając z aplikacji krótką informację, a pojazd za chwilę pojawia się przy wyjeździe z parkingu gotowy do powrotu do domu. Także płatność jest szybka i nie wymaga wyczekiwania w kolejce do parkomatu – odbywa się oczywiście za
pomocą aplikacji.

Najnowsze

Marta Jastrząb z mężem wyrusza na motocyklową wyprawę!

Już w czerwcu oficjalny start wyprawy, nad którą motocaina.pl objęła patronat medialny! Marta Jastrząb, wraz ze swoim mężem Łukaszem, wyruszą w niezwykłą motocyklową podróż z Polski do Nowej Zelandii. DreamCatchers’ Journey, bo tak nazwali swój projekt, zapowiada się niezwykle interesująco!

Marta i Łukasz przewidują, że pokonanie zaplanowanej trasy, która poprowadzi ich przez najciekawsze zakątki Europy, Azji, Australii i Oceanii, zajmie im minimum rok. Marta w podróż wyruszy na Hondzie CRF 250L, Łukasz dosiądzie BMW F800 GS Adventure.

Wybór maszyn nie jest przypadkowy. Łukasz to doświadczony motocyklista, który kilka lat temu „zaliczył” już wyprawę motocyklową dookoła świata (akcja Volta ao Mundo), natomiast Marta na jednośladzie jeździ dopiero od paru lat. W takich okolicznościach, lekka Honda o niewielkiej pojemności i w turystyczno-endurowym klimacie wydaje się być dla niej idealnym środkiem transportu.

Do wyprawy pozostało jeszcze trochę czasu, ale przygotowania do niej idą pełną parą. Możecie śledzić ich przygody już teraz na blogu http://dreamcatchers.pl/ oraz na Facebooku
https://www.facebook.com/DreamCatchersJourney/

Najnowsze

Czym jeździ ojciec Rydzyk?

Żadnych helikopterów, żadnego drogiego Maybacha. Money.pl prześwietił majątek fundacji Lux Veritatis, kontrolowanej przez ojca Tadeusza Rydzyka.

Fundacja Lux Veritatis ma 24 pojazdy do dyspozycji. Tak wynika z danych w Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPIK). To 1 przyczepa ciężarowa, 11 samochodów ciężarowych i 12 samochodów osobowych. Co stoi w garażach fundacji? M.in. Fiat 500 z 2014 roku, trzy Toyoty Auris z 2015 roku oraz Toyota Hilux z 2016 roku. Ten ostatni wóz na rynku wart jest około 100 tys. zł. Najstarszy pojazd pochodzi z 1998 roku.

Na liście pojazdów trudno zlokalizować dwa Volkswageny, które ojcu Rydzykowi miał przekazać bezdomny Stanisław. Lux Veritatis ma dwa Transportery z 2016 i 2017 roku, ale te pojazdy są zbyt nowe. Staszek okazywał hojność wcześniej, już nawet w 2003 roku. FLV ma na koncie też Volkswagena Craftera z 2010 roku i T4 z 1999 roku. Prawdopodobne są zatem dwa scenariusze: darowizna nie dotknęła Lux Veritatis, ale na przykład Radia Maryja lub wozy dawno zostały sprzedane.

W sumie wszystkie wozy warte są około 500 tys. zł. Co ciekawe garaż Fundacji urósł znacznie w 2016 roku. Wcześniej środki transportu warte były ponad 137 tys. zł, a jeszcze wcześniej 50 tys. zł. W 2013 roku Fundacja nie wpisała w sprawozdanie żadnego wozu – wartość środków transportu wynosiła 0 zł.

Źródło: Money.pl

Najnowsze

Karolina Pilarczyk i jej plany na drifterski sezon 2018

11 kwietnia w centrum rozrywkowym Hula Kula w Warszawie, odbyło się spotkanie z Polska Królową Driftu. Karolina Pilarczyk zaprezentowała swoje auto i plany na sezon 2018.

Karolina Pilarczyk, bo o tej wyjątkowej kobiecie mowa, przedstawiła nam swój wyjątkowy zespół, sponsorów, którzy pomagają zrealizować sportowe plany i marzenia, oraz cele i plany sportowe na sezon 2018. Gwiazdą wieczoru nie była tylko sama zawodniczka. Podczas spotkania zaprezentowano nowe auto, którym w najbliższym sezonie Karolina będzie się ścigać z rywalami – są bowiem nimi głównie mężczyźni. Auto zaparło dech w piersiach wszystkim zgromadzonym fanom drifterki, jej kibicom oraz dziennikarzom.

Co ciekawe – najbardziej na odsłonę Predarota YT615k Evo II czekała sama Karolina, dla której efekt końcowy wyglądu auta był niespodzianką. Okazuje się, że Karolina zobaczyła je po raz pierwszy właśnie podczas prezentacji, razem z widownią! Cóż to były za emocje! Sama Karolina straciła oddech z zachwytu. Auto zostało utrzymane w różowych barwach – co od zawsze jest znakiem charakterystycznym zawodniczki.

Wieczór obfitował w występy artystów – odsłonę Predatora poprzedził występ niezwykłej skrzypaczki, która podpiła serca wielu i pochłonęła dźwiękiem swych diamentowych skrzypiec całe tłumy! W trakcie zmysłowego tańca skrzypaczki naszym oczom objawił się samochód. Karolina Pilarczyk dzieliła się swoją radością z gośćmi, pozowała do zdjęć z kibicami i prowadziła wszelakie konwersacje z fanami jej wyczynów.

Niesamowita energia i aura jaka bije od Karoliny zaraża! A my, nieustająco, podziwiamy kobiety z pasją i mamy nadzieję, że w ślady Karoliny pójdzie więcej kobiet. Pilarczyk jest dwukrotną Mistrzynią Europy, co z pewnością trudno będzie przebić, ale – jak mówi – trudniej było ten tytuł obronić niż go wywalczyć.

Życzymy Karolinie samych sukcesów w 2018 r. i niezmiennie trzymamy za nią kciuki!

Najnowsze

Niejasności wokół projektu Syreny AK Motor

Firma AK Motor Polska, odpowiedzialna za rozwój nowej Syreny, odpiera - jej zdaniem - bezpodstawne zarzuty senatora Grzegorza Peczkisa, jakoby koncepcja polskiego samochodu została zawieszona. Publikujemy wyjaśnienia Dyrektora Generalnego AK Motor w tej sprawie.

Firma AK Motor Polska Sp. z o.o. nadal pracuje nad rozwojem marki samochodowej Syrena oraz nad innymi projektami samochodowymi i stanowczo zaprzecza bezpodstawnym twierdzeniom Senatora Grzegorza Peczkisa, które wyraził jako prowadzący posiedzenie Komisji Gospodarki Narodowej i Innowacyjności w dn. 5 marca br. W posiedzeniu uczestniczyli między innymi, wiceminister Energii Pan Michał Kurtyka, Pan Piotr Zaremba, Dyrektor Zarządzający ElectroMobility Poland, Pan Profesor Andrzej Czerwiński z Uniwersytetu Warszawskiego, Pan Jakub Faryś z Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, Pan Tomasz Dominiak z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR, Pan Profesor Janusz Lewandowski z Politechniki Warszawskiej, Pan Jakub Stęchły z Urzędu Metropolitarnego GórnoŚląskiego Zagłębia Metropolii, Departamentu Rozwoju Spoleczno-Gospodarczego Współpracy Międzynarodowej oraz Pan Piotr Lewandowski z Urzędu Miasta Duszniki-Zdrój. W reakcji do prezentacji Pana Piotra Zaremby, senator Grzegorz Peczkis wyraził swoje zdziwienie, że projekt Syreny nadal jest rozpatrywany w prezentacji, komunikując uczestnikom, iż projekt Syreny rzekomo upadł i nie ma prawa być dalej brany pod uwagę – co potwierdzają jego słowa, które zacytowane zostały poniżej:

„Panie Piotrze,…….to co Pan prezentował tutaj przed chwilą to jest zbiór koncepcji , które są dobre na etapie wstępnym.  My jesteśmy po dwóch latach obiecywania społeczeństwu pojazdu elektrycznego, a Pan tu przedstawia koncepcje, pierwsza z nich po lewej Syrena.  Jeśli Pan wejdzie na stronę Syreny, to już jest zawieszona, wiec już jest nie uprawnione jej prezentowanie.  Ta koncepcja jest już zawieszona, bo zbankrutowali Panowie, którzy ją robili. Ta koncepcja na dole po prawej w rogu, T…., to jest koncepcja Warszawska.  To jest sto procent finansowanie zagraniczne, więc co to za Polski samochód?  Uprzejmie proszę żeby, jeżeli… Ja rozumiem, że Państwo nie produkujecie, i nie zamierzacie produkować samochodów, tylko wspieracie jakieś różne pomysły.  Syrena, pierwsza po lewej u góry, to już jest projekt nieaktualny.  Pan o tym powinien wiedzieć chyba?  Pierwszy projekt na prawo na dole, T…., ile tam jest majątku Polskiego?  Przecież to nie jest Polski projekt!” – Źródło: Nagranie z posiedzenia Komisji Gospodarki Narodowej i Innowacyjności z dnia 5 marca 2018 roku

Firma AK Motor jest w posiadaniu pełnego, oryginalnego video (opisane powyżej) i stanowczo zaprzecza wypowiedziom, odnoszącym się do Syreny i firmy AK Motor. AK Motor jest zobowiązana, aby sprostować wypowiedź senatora Peczkisa, która była całkowicie nieprawdziwa, a rozpowszechnianie fałszywych informacji nie przystoi Senatorowi. Powstaje pytanie, skąd Senator ma takie informacje, o których nawet Dyrektor Generalny firmy nigdy nie słyszał?

Założyciel firmy, Dyrektor Generalny AK Motor – Arkadiusz Kamiński odniósł się do powyższej wypowiedzi w następujący sposób:

„Jestem w szoku!  Przecież to jest „fake news”.  Nie mogę uwierzyć,  że takie słowa padły od Pana Senatora Peczkisa.  Jestem przekonany że wyrażone przez Pana Senatora słowa, nie są oficjalnym stanowiskiem partii PiS, z ramienia  której Pan Peczkis ma mandat senatorski, a której inicjatywy związane z polską elektromobilnością popieram.   Po raz pierwszy odkąd Polska może w pełni cieszyć się wolnością, jest Rząd, który zadeklarował społeczeństwu odrodzenie polskiego przemysłu motoryzacyjnego i udzielenie wsparcia finansowego dla takich inicjatyw jak rozwój polskich samochodów i jednocześnie po raz pierwszy spotykam się z sytuacją, gdzie przedstawiciel Rządu równolegle wypowiada nieprawdziwe stwierdzenia na temat odradzającej się polskiej marki samochodowej i innych tworzonych projektów. Takie nieprawdziwie opinie  wprowadzają w błąd zarówno Rząd, ElectroMobility Poland, jak i społeczeństwo.  Tym bardziej zastanawia mnie, jaką logiką kierował się w swoim stwierdzeniu senator Peczkis, aby wydedukować, że projekt Syreny upadł?  Przecież przedstawienie tej fikcji, jako faktu do Ministra Energii oraz Dyrektora Zarządzającego firmy ElectroMobility Poland jest bardzo krzywdzące dla naszej firmy i naszego projektu.  Współczuję również Panu Piotrowi Zarembie,  który na podstawie  wypowiedzi Pana Senatora Grzegorza Peczkisa, opartej na nieprawdzie, usłyszał  zarzut w swoją stronę, że nie zna faktów bieżących.  Zastanawiam się, czym kierował się w swojej wypowiedzi Pan Senator Peczkis, wprowadzając w błąd znaczące grono uczestników?  Jak to świadczy o człowieku, który wytacza tak śmiałe tezy nie znając rzeczywistości?  Co miała na celu ta wypowiedź?  Gdzie jest w tym sprawiedliwość?”

Projekt nowej Syreny, idzie pełną parą naprzód.  Syrena Meluzyna jest jedynym polskim modułowym projektem, który będzie miał mnóstwo różnych wersji, w tym nawet auta dostawcze oraz terenowe pojazdy typu SUV.  Tylko takie auto, które zmieści się w różnych niszach będzie miało szansę aby odnieść rynkowy sukces w Polsce i za granicą.  Rozwój auta, zgodny z taka koncepcją jest jednak czasochłonny.

„Jeden, przykładowy egzemplarz naszych ciągłych prac to Syrena Meluzyna E3, przedstawiona jako Radiowóz Policyjny z tym komunikatem.  Projekt nowej Syreny jest największym takim projektem w swojej dziedzinie, który powstał pomiędzy Polską, a Polonią.  Pokazaliśmy, że współpraca pomiędzy Polakami mieszkającymi w Polsce, a Polakami za granicą, może budować mosty pomiędzy nami, łączyć ludzi, pomóc w rozwoju Polski i otwierać ścieżki dla innych międzynarodowych projektów.  Wypowiedzi senatora Peczkisa podważają te osiągnięcia i są krzywdzące dla każdego Polaka mieszkającego zarówno w Polsce jak i poza Polską. 

Pytam więc Pana Senatora Grzegorza Peczkisa: Szanowny Panie Senatorze, czy mógłbym prosić Pana o przeprosiny i sprostowanie dla uczestników posiedzenia Komisji z dn. 5 marca br., dla każdego Polaka mieszkającego w Polsce lub za granicą (którzy mają prawo, aby domagać się podtrzymywania zasad sprawiedliwości od Pana) licznych naszych partnerów przemysłowych, naszej firmy AK Motor oraz ostatecznie dla mojej osoby?  Jesteśmy wszyscy skrzywdzeni Pana słowami.” – Arkadiusz Kamiński Prezes AK Motor Polska Sp. z o.o.

Informacja o AK Motor: Założona 14.02.2012 w Toronto, Kanada, AK Motor International Corporation jest spółką zarządzającą własnością intelektualną w branży motoryzacyjnej. AK Motor specjalizuje się w zarządzaniu aktywami marki, produkcją, innowacjami technologicznymi i biznesowymi, jak również komercjalizacją i licencjonowaniem aktywów majątkowych.  W lutym 2013 r., AK Motor, uzyskała prawa do używania znaku Syrena dla nowo projektowanych pojazdów.  9 lipca 2014 r. została założona w Warszawie, w Polsce, spółka AK Motor Polska Sp. z o.o., w celu rozwoju pojazdów marki Syrena.

O Marce Syrena: Syrena jest czołową marką samochodów w Polsce, której nazwa wywodzi się od polskiej legendy o istocie „Syrena” sięgającej roku 1300. Pierwsze auto pod nazwą Syrena zaprezentowano w Polsce na Międzynarodowych Targach Poznańskich w roku 1955. Produkcję rozpoczęto w roku 1957 i  zakończono w 1983 roku.  Ocenia się, że wyprodukowano 521,311 egzemplarzy pojazdów Syrena od roku 1955.  Począwszy od 2015 r., ograniczona seria 25 wyścigowych wersji Syreny pod nazwą Syrena Meluzyna R została udostępniona do zamówienia.

Syrena w sieci: www.newsyrena.com, www.nowasyrena.pl, www.facebook.com/AK.Syrena, @nowasyrena, @newsyrena

Najnowsze