
Kolejne wyzwanie czeka na Volkswagen ID.R! Czy obroni tytuł najszybszego auta elektrycznego?
Volkswagen ID.R będzie bronił tytułu najszybszego auta elektrycznego podczas „Goodwood Festival of Speed” (4-7 lipca). W ubiegłym roku podczas prestiżowego klasyka, który jest rozgrywany na południu Anglii, Romain Dumas za kierownicą elektrycznego samochodu wyścigowego ustanowił nowy rekord trasy w kategorii samochodów elektrycznych.
Francuz przejechał 1,86-kilometrową trasę Goodwood Hillclimb w zaledwie 43,86 sekundy – najszybciej od 15 lat. Zaledwie pięć tygodni po pobiciu rekordu okrążenia dla aut elektrycznych na Północnej Pętli Nürburgringu, ID.R – wyczynowy reprezentant nowej rodziny
elektrycznych modeli ID. – jest gotowy podjąć kolejne wyzwanie.
Inżynierowie skoncentrowali się na konfiguracji elektrycznego napędu ID.R specjalnie na potrzeby
krótkodystansowego wyścigu.
„Opracowaliśmy kolejną ewolucję napędu ID.R – wersję do sprintu z akumulatorami o mniejszej pojemności, aby jeszcze bardziej zmniejszyć masę własną auta” – mówi François-Xavier Demaison, dyrektor techniczny Volkswagen Motorsport.
„Goodwood Festiwal of Speed”, który po raz pierwszy odbył się w 1993 roku, awansował do miana jednej z największych imprez sportów motorowych na świecie.
Każdego roku impreza ta przyciąga około 180.000 widzów. W weekend odbywają się przejazdy pokazowe i wyścigi na czas z udziałem motocykli, samochodów rajdowych i wyścigowych oraz bolidów Formuły 1 z każdej epoki sportu motorowego.
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Zostaw komentarz: