Kobiety kochają crossovery

Segment samochodów typu crossover rośnie z roku na rok. Najnowsze, amerykańskie badania potwierdzają, że pośród klientów decydujących się na ten rodzaj samochodów dominują kobiety.

Trend na samochody typu crossover rośnie na całym świecie. Badania przeprowadzone na terenie Stanów Zjednoczonych potwierdzają, że tego typu auta cieszą się największą popularnością wśród kobiet. Dlaczego kobiety wybierają crossovery? Dominują względy pragmatyczne. Przede wszystkim chodzi o umiarkowane zużycie paliwa połączone z dużą przestrzenią ładunkową. 

W ciągu ostatnich pięciu lat (2010-2015) sprzedaż samochodów typu crossover wzrosła wśród kobiet o 34 procent. W przypadku mężczyzn trend postępował nieco wolniej. Zanotowano wzrost o wysokości 22 procent. Płeć piękna najczęściej wybiera raczej modele z segmentu premium. Przez te lata sprzedaż takich aut wzrosła o 117 procent. 

Amerykanie tłumaczą te wyniki wyżem demograficznym. Kobiety coraz częściej wychodzą za mąż i częściej decydują się na potomstwo. Z drugiej strony wiele kobiet wybierających życie w pojedynkę charakteryzuje się wyższym poziomem wyedukowania, a tym samym zarobków. Są to dwie idealne grupy docelowe dla producentów crossoverów, którzy już w tej chwili oferują rozwiązania „na każdą kieszeń”.

Ponadto, aż 66 procent zapytanych o preferencje dotyczące zakupu przyszłego samochodu wskazało segment crossover jako swój wybór. 

Producenci samochodów mają zatem do zdobycia całkiem pokaźną grupę docelową, która charakteryzuje się mocnym przywiązaniem do marki, a także dużym prawdopodobieństwem na przyciągnięcie kolejnych klientów (np. znajomi, rodzina).

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze