Kobiety częściej mylą pedały – gaz z hamulcem
Oto niepokojące doniesienia z Karoliny Północnej: badania, przeprowadzone w tamtejszym uniwersytecie, są bezwzględne - kobiety dwukrotnie częściej niż mężczyźni naciskają przypadkowo pedał gazu.
![]() |
| fot. Motocaina |
Przypadkowo, czyli wtedy, kiedy w rzeczywistości chciały nacisnąć pedał hamulca.
Badanie, zlecone przez National Highway Traffic Safety Administration, analizowało dane z protokołów policyjnych dotyczących wypadków – zarówno w Karolinie Północnej, jak i poza nią (stan w USA). Kiedy powodem wypadku było nagłe, nieplanowane przyspieszenie, w 66 procentach przypadków winę ponosiły kobiety. Szczególną grupą ryzyka w wypadkach tego typu (już bez podziału na płeć) są osoby poniżej 20. i powyżej 76. roku życia.
Zanim jednak czytający tę notkę mężczyźni pozwolą sobie na kilka żarcików o babie za kierownicą, dodajmy, że to samo badanie dowodzi, że w 60 procent wypadków – wszystkich wypadków – winny jest jednak kierowca płci męskiej.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem

Komentarze:
Rębacz - 28 marca 2022
To jeszcze te 60% winy mężczyzn proszę przeliczyć na osobokilometry. Liczbę mężczyzn przemnożyć przez przejechane przez nich kilometry, następnie liczbę kobiet przemnożyć przez liczbę przejechanych przez nich kilometrów i podać wypadkowość płci na, powiedzmy 100.000km przebiegu dla każdej z płci.