Klaudia Podkalicka na Baja Carpathia Master Race

Przed nami drugi etap Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych – Baja Carpathia Master Race 2012. Odbędzie się w dniach 29 czerwca-1 lipca i oczywiście nie może na nim zabraknąć Klaudii Podkalickiej!

Rajd Baja Carpathia Master Race 2012 zaliczany jest do mistrzostw Czech, Słowacji i Węgier w rajdach cross country; stanowi także 3. rundę Pucharu Europy Centralnej CEZ-FIA oraz eliminacje Mistrzostw Europy UEM (Europejskiej Unii Motocyklowej).

Łączna długość tras rajdu to 500 km (w tym 5 odcinków specjalnych o łącznym dystansie ponad 360 km rozgrywanych na poligonie wojskowym w Nowej Dębie). Prolog rozegrany zostanie na stalowowolskich Błoniach nad Sanem.

Klaudia nieco potargana, ale szczęśliwa
fot. klaudiapodkalicka.com

Rajd Baja Carpathia Master Race 2012 to początek współpracy Klaudii Podkalickiej z nowym sponsorem. W ramach podpisanej na tegoroczny sezon umowy partnerskiej Klaudia została Ambasadorem Hoteli Malinowy Zdrój i Malinowy Dwór, specjalizujących się m.in. w rehabilitacji osób prowadzących siedzący tryb życia, w tym także zawodowych kierowców.

Rok 2012 będzie dla zawodniczki bardzo pracowity. W planach na tegoroczny sezon znajdują się m.in. starty we wszystkich pięciu rundach Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych, FIA CEZ Cross-Country Trophy oraz udział w licznych imprezach dodatkowych, takich jak np. Rajd Barbórki.

Piękna Klaudia równie dobrze czuje się za kierownicą, jak i przed obiektywem
fot. klaudiapodkalicka.com

Podczas rajdu Baja Carpathia Master Race pilotem Klaudii ponownie będzie Piotr Binaś, zawodnik znany przede wszystkim ze startów w trasach rajdowych, z którym Klaudia po raz pierwszy z sukcesem pokonała majowy rajd XLavina IV. Rábaköz Cup rozgrywany na Węgrzech.

Film promujący udział m.in. Klaudii, Adama Małysza, Miroslawa Zapletala w Baja Carpathia:

Najnowsze

Alpinestars Vika specjalnie dla pań

Vika  to nowa linia odzieży zaprojektowana przez  Alpinestars z myślą o motocyklistkach. Włoska firma proponuje kobietom kombinezon, rękawice oraz buty.

fot. Alpinestars

Największą ciekawostką tej premiery są buty, którym projektanci zafundowali obcasy, co jest niecodziennym zabiegiem w tej branży. Całość została utrzymana w jasnej kolorystyce, przełamywanej czarnymi wstawkami materiału. Jeśli zaś chodzi zaś o krój kombinezonu, zadbano, by podkreślał maksymalnie walory kobiecej sylwetki. Ponadto, dla zmaksymalizowania tego efektu, użyto elastycznej skóry, która nie odstaje od ciała.

Zapewniając dbałość o najdrobniejsze elementy wizualne, nie zapomniano także o bezpieczeństwie. Wynikiem tego jest obecność protektorów w kombinezonie, które znajdują się w miejscach najbardziej narażonych na uraz, czyli na kolanach, ramionach i łokciach. System ten działa tak, że w razie momentu zagrożenia ochronna pianka twardnieje, chroniąc wyżej wymienione miejsca.

To tylko jedna z wielu kobiecych twarzy tej firmy. Alpinestars produkuje również odzież dla kobiet do użytku codziennego, o czym pisałyśmy wcześniej tutaj.

Najnowsze

BMW stawia warunki dla MotoGP

Dyrektor ds. sportu motocyklowego BMW, Bernhard Gobmeier, publicznie skrytykował  Yamahę i Hondę, twierdząc, że postępowanie tych załóg zabija ideę MotoGP.

W wywiadzie dla włoskiego portalu motoryzacyjnego Motosprint bawarski prominent powiedział: „To bardzo kompleksowy problem. Poziom techniczny w MotoGP jest obecnie na ekstremalnie wysokim poziomie, a inwestycje, jakie należy podjąć, by konkurować, mają niezmierzoną wartość. Jeśli sytuacja się nie zmieni, BMW nie będzie zainteresowane przyłączeniem się do MotoGP, chyba że przepisy zostaną zmienione”.

Winę za taki stan rzeczy, według Gobmeiera, ponoszą dwaj japońscy giganci.

fot. bmw-automotive.blogspot.com

„Wierzę, że Yamaha i Honda zabijają ideę MotoGP. Prawdą jest, że Japończycy mają zupełnie odmienne rozumienie wyścigów i priorytetem jest dla nich jedynie popis technologiczny” – twierdzi.

Gobmeier zaznaczył też, że – jeśli BMW ma zasilić szeregi MotoGP – rozgrywki muszą przybrać charakter show i rozrywki, która zainteresuje większą publiczność. Bawarskiemu koncernowi nie podoba się „wyścig szczurów” w kwestii rozwiązań technologicznych, podejmowany przez teamy Yamahy i Hondy.

Jak dotąd jedynym wkładem firmy BMW w rozgrywki Moto Grand Prix była pomoc przy udoskonaleniach motocykla Colina Edwardsa z Forward Racing Team. Czy tym razem, mimo niedogodności, BMW zdecyduje się na dłuższy romans z królewską klasą wyścigów?

 

Najnowsze

Monika Zawodny – wypadek podczas wyścigu

W trakcie drugiego podjazdu VI rundy GSMP w Limanowej Peugeot 106 Moniki Zawodny wypadł z drogi i uderzył w drzewo. W wyniku wypadku krakowska zawodniczka została ranna.

Monika trafiła do szpitala w Limanowej i zdiagnozowano u niej złamanie ósmego kręgu piersiowego. Jej życiu nic nie zagraża i mocno trzymamy kciuki za jej powrót do zdrowia!
 
Monika Zawodny
fot. Piotr Śliwa, pksphotography.com
 
fot. Piotr Śliwa, pksphotography.com

Najnowsze

Kurtkoplecak na motocykl?

Co zrobić ze wszystkimi akcesoriami, kiedy zsiadamy z motocykla? Z kurtką, telefonem, okularami? Rzeczy do schowania tak dużo, a miejsca tak mało. To już nie problem.

Wszyscy znają tę sytuację, kiedy liczba akcesoriów przewyższa ilość miejsca do ich przechowywania. Pakowanie ich do plecaka, który stanowi dodatkowe obciążenie, również nie wydaje się dogodnym wyjściem z tego labiryntu.  Dwóch pomysłowych mężczyzn znalazło na to radę – kurtkę zaopatrzoną w zestaw protektorów, którą – w razie potrzeby – bezproblemowo zamienimy na plecak, otrzymując dwie korzyści w jednej.

fot. materiały producenta

Ta „przemiana” możliwa jest dzięki specjalnie zaprojektowanemu szyciu kurtki, której szwy przebiegają w takich miejscach, by móc spokojnie zamienić ją w plecak. Ponadto ten wynalazek charakteryzuje się także dużą pojemnością przechowania – można w nim pomieścić nawet kask, kiedy jest plecakiem, a będąc kurtką – umożliwia zapakowanie nawet laptopa w specjalnej kieszeni zaszytej na plecach.

fot. materiały producenta

Pomysłodawcy wskazują także na lekkość i poręczność swojego projektu. Co więcej, praktycznego charakteru produktowi nadaje wykonanie z odpornego na deszcz materiału. Kurtce zafundowano protektory na łokciach i ramionach.

fot. materiały producenta

Jak dotąd, kurtka jest tylko prototypem. Twórcy są na etapie pozyskiwania funduszy do dalszej realizacji swojego pomysłu.

Najnowsze