Kierujesz się zużyciem paliwa czy ceną auta przy zakupie?

W Polsce utarło się sądzić, że przeciętny kierowca kupując auto zwraca uwagę w pierwszej kolejności na jego cenę. Badanie przeprowadzone przez CNN w 70 krajach udowodniło, że owszem - tradycyjne samochody ciągle są kupowane najczęściej - ale 70% badanych jest skłonna wydać więcej na auto hybrydowe lub elektryczne.

Czym się kierujesz kupując samochód? Ceną czy poźniejszym zużyciem paliwa?

Celem badania, które przeprowadzono na respondentach sponad 70 krajów poprzez strony CNN, było zidentyfikowanie kluczowych czynników wpływających na decyzję o zakupie auta.

Według najnowszego globalnego badania CNN International, które analizuje motywy leżące u podstaw zakupów w sektorze motoryzacyjnym, klienci kierują się długoterminowymi korzyściami płynącymi z zakupu danego modelu i podczas wybierania samochodu zwracają większą uwagę na jego niezawodność i ekonomiczność pod kątem spalania paliwa, niż na cenę. 70% badanych odpowiadała, że byłaby skłonna zapłacić więcej za samochód hybrydowy lub elektryczny, w zamian za oszczędności płynące z takiego zakupu. Ten trend odzwierciedla tendencje na rynku motoryzacyjnym, gdzie auta z napędem hybrydowym i elektrycznym coraz częściej znajdują się w centrum uwagi, tak jak miało to miejsce na 65. IAA International Motor Show we Frankfurcie.

Dla badanych kierowców, zużycie paliwa, emisja spalin oraz możliwość korzystania z paliw alternatywnych to trzy najważniejsze obszary, na których powinni skupić się producenci samochodów, co wskazuje, że rośnie zapotrzebowanie na samochody, które są ekonomiczne, niezawodne i ekologiczne.

Pozostałe wyniki badania:

  • Niemal połowa respondentów wyraziła zamiar zakupu samochodu w ciągu najbliższych dwóch lat, 89% z nich to osoby decydujące o zakupie samochodu w swoim gospodarstwie domowym
  • Przeciętnie, użytkownik posiada 1,9 samochodu
  • Badani średnio wydali 33 978 dolarów na samochód, który kupili ostatnio
  • Sedan to typ nadwozia, który najczęściej wybierają respondenci ze wszystkich regionów oprócz Europy, gdzie prym wiodą kompakty i hatchbacki

Badanie CNN „Consumer Connect: Automotive” zostało przeprowadzone przez Ipsos w lutym i marcu 2013 r. na próbie 2776 respondentów z 70 krajów, którzy odpowiadali w języku angielskim i hiszpańskim poprzez strony CNN.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze