Kia XCeed – nowy miejski crossover już po wakacjach w sprzedaży. Zobaczcie zdjęcia!

Kia oficjalnie odkryła karty.Nowy model Xceed, który ma być czymś pomiędzy klasycznym kompaktowym hatchbackiem a SUV-em trafi już po wakacjach do sprzedaży. Sprawdzamy, co proponuje nam ta mieszanka kompaktu i SUV-a! Czy będzie hitem w całej Europie?

Kia XCeed będzie produkowana w zakładzie w Żylinie na Słowacji, gdzie już powstają pięciodrzwiowy Ceed hatchback, Ceed kombi oraz shooting brake – ProCeed. Sprzedaż XCeeda w Europie rozpocznie się w trzecim kwartale 2019 roku. Samochód został zaprojektowany w europejskim centrum designu marki Kia we Frankfurcie w Niemczech, pod kierownictwem Gregory’ego Guillaume’a – wiceprezesa ds. designu w Kia Motors Europe.

Z profilu uwagę przykuwa długa maska, której linia płynnie przechodzi w linię wyznaczoną przez przednie słupki, co nadaje XCeedowi sportową sylwetkę z przysadzistym tyłem. O ile rozstaw osi – wynoszący 2.650 mm – jest taki sam, jak w przypadku innych modeli z rodziny Ceeda, o tyle przedni i tylny zwis w Kia XCeed zostały nieznacznie przedłużone w porównaniu do zwisów pięciodrzwiowego hatchbacka – o 25 mm z przodu (do 905 mm) i o 60 mm z tyłu (do 840 mm).

Mocno pochylona pokrywa bagażnika, sprawia, że XCeed widziany od tyłu przypomina sportowe fastbacki. Krawędź bagażnika znajduje się przy tym o 60 mm wyższej niż w hatchbacku. Kia XCeed będzie dostępna, do wyboru, z 16- lub 18-calowymi obręczami kół z lekkich stopów, z oponami w rozmiarze – odpowiednio – 205/60 R16 lub 235/45 R18 zapewniającymi bardzo dobrą przyczepność.

Podwyższone nadwozie XCeeda sprawia, że CUV prezentuje się równie okazale, jak pozostałe SUV-y marki. Prześwit CUV-a wynosi 174 mm przy kołach 16-calowych i 184 mm w wypadku kół 18-calowych, a to już o 42 mm więcej niż w pięciodrzwiowym Ceedzie. Nakładki na nadkolach i progach oraz srebrne relingi dachowe nadają autu wygląd typowy dla SUV-ów. Podobnie jak metalizowana atrapa osłony podwozia w tylnym zderzaku. Kia XCeed będzie oferowana w 12 kolorach nadwozia do wyboru. Wśród nich znajduje się nowy, żywy kolor Quantum Yellow, który w rodzinie Ceeda jest zarezerwowany dla CUV-a.

Do wyboru gama silników turbodoładowanych, hybryda typu plug-in pojawi się później. Kia XCeed jest również oferowana z 1.6-litrowym silnikiem Smartstream o mocy 136 KM– najoszczędniejszym i najczystszym silnikiem wysokoprężnym kiedykolwiek produkowanym przez markę Kia. Z wyjątkiem 1,0-litrowego silnika T-GDI, wszystkie pozostałe mogą współpracować, do wyboru, z 6-biegową przekładnią mechaniczną lub 7-biegową, automatyczną z dwoma sprzęgłami. Silnik o pojemności 1,0 l współpracuje z mechaniczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach. System Start & Stop należy do wyposażenia seryjnego wszystkich wersji silnikowych.

Miejski CUV marki Kia – za sprawą innego tuningu zawieszenia i zastosowania nowych podzespołów, których nie ma w pozostałych modelach z rodziny Ceeda – charakteryzuje się nieco innymi właściwościami jezdnymi i równie wysoką precyzją prowadzenia jak bliźniacze modele. Pomimo podwyższonego nadwozia, XCeeda prowadzi się w sposób bardziej dynamiczny niż typowe rodzinne SUV-y. Oprócz zestrojenia zawieszenia sprzyjają temu bardziej kompaktowe rozmiary auta, niżej położony środek ciężkości i mniejsza masa własna.

XCeed jest jednym z pierwszych samochodów marki Kia dostępnych w Europie, który oferować będzie innowacyjny system UVO Connect. Wygodny dostęp do jego licznych funkcji zapewnia opcjonalny panoramiczny ekran dotykowy o przekątnej 10,25 cala umieszczony wysoko na środku deski rozdzielczej oraz smartfon.Do XCeeda, podobnie jak do innych modeli z rodziny Ceeda, Kia oferuje także system audio JBL Premium z technologią Clari-Fi, dwustrefową klimatyzację, podgrzewane i elektrycznie składane lusterka boczne, podgrzewaną kierownicę, podgrzewaną przednią szybę oraz podgrzewane i wentylowane przednie fotele.

Najnowsze

Samochód vs. gorący piasek. Jak zadbać o komfort podróży na takiej nawierzchni?

Przed nami rekordowe letnie temperatury. Umiejętność bezpiecznej jazdy po suchej, piaszczystej nawierzchni przydaje się obecnie nie tylko rajdowcom na pustynnych bezdrożach, ale również każdemu kierowcy wyjeżdżającemu za miasto. Mamy dla was mały poradnik, jaki poradzić sobie na piaszczystej drodze!

Niektóre polne i leśne trasy w czasie suszy zamieniają się w pyliste i grząskie drogi, a ich pokonanie wymaga dobrego przygotowania zarówno kierującego, jak i jego samochodu. Pierwszą rzeczą, o której należy pamiętać przed wyruszeniem w piaszczystą trasę, jest obniżenie ciśnienia w oponach o około 1,5 bara niż rekomendowane. W ten sposób zwiększa się powierzchnię styku opon z nawierzchnią, co zapobiega zapadaniu się kół na sypkiej powierzchni.

Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESP) nie sprzyja jeździe po piaszczystej nawierzchni. Ten system, montowany obowiązkowo we wszystkich samochodach wyprodukowanych po 2010 roku, może powodować blokowanie się kół na piasku. Przed wyjechaniem w trasę najlepiej dezaktywować ESP, dzięki czemu będziemy mieli większą kontrolę nad przyczepnością pojazdu. 

Jeśli musimy pokonać samochodem wzniesienie pokryte piaskiem, najlepiej wjechać na nią z niewielką, stałą prędkością ok. 20-30 km/godz. Przy wyższej prędkości istnieje zagrożenie, że koła zaczną buksować, zakopując się w piasku. Jako że do pokonania górki potrzebujemy całej mocy silnika, musimy na nią wjechać na pierwszym lub drugim biegu i nie zmieniać biegu podczas podróży.

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że podczas jazdy po grząskim terenie nie należy zatrzymywać pojazdu. W przypadku zahamowania na piasku samochód może zacząć zapadać się pod własnym ciężarem, co utrudni lub wręcz uniemożliwi ponowne ruszenie. Dlatego gdy na naszej trasie pojawi się odcinek piaszczystej drogi, powinniśmy przejechać go na raz.

Najnowsze

Jakie podejście do jazdy samochodem mają Polacy? Jak odnajdujemy się w drogowej dżungli?

Najczęściej okazje do prowadzenia samochodu związane są głównie z dwoma obszarami życia – zawodowym i rodzinnym. Sprawdzamy, jacy jesteśmy za kierownicą - bardziej pragmatyczni, zachowawczy, czy jeździmy z fantazją?

51% kierowców w Polsce jako najczęstszą okazję do prowadzenia auta wskazuje jazdę do i z pracy, a 34% na duże weekendowe zakupy. Co trzeci Polak podróżuje z rodziną i wybiera właśnie samochód, by udać się w wakacyjną podróż.

Jednocześnie wielu kierowców w Polsce czerpie radość z jazdy i używa samochodu nie tylko po to, by przemieszczać się z punktu A do B, ale po to by się zrelaksować lub sprawdzić swoje umiejętności za kierownicą. Jazda w trudnych warunkach, szczególnie po krętych górskich drogach czy podczas niesprzyjającej pogody jest doskonałą okazją dla prowadzenia auta dla co czwartego Polaka.

Pragmatyczne podejście Polaków do motoryzacji widać również doskonale jeśli przyjrzymy czym kierują się przy wyborze i jakie oleje silnikowe wybierają.  Kierowcy w Polsce stawiają głównie na oleje syntetyczne – ponad 2/3 respondentów wybiera oleje syntetyczne i półsyntetyczne – odpowiednio 35 i 31%. Co więcej, ponad połowa Polaków osobiście wybiera olej do swojego samochodu, ale po zasięgnięciu opinii u specjalisty – mechanika czy doradcy serwisowego. O radę pyta co trzeci Polak. 50% kierowców wymienia olej w niezależnym lokalnym warsztacie, którego właścicielem jest osoba prywatna. Co ciekawe niemal połowa (46%) badanych samodzielnie uzupełnia olej silnikowy jeśli zachodzi taka potrzeba.

Statystyczny kierowca w Polsce ma 40 lat, jest mężczyzną (7 na 10 respondentów), z wykształceniem średnim i wyższym (75% respondentów) ma jedno dziecko oraz jeden samochód. Charakteryzuje się pragmatycznym podejściem do auta jako środka służącego do sprawnego i wygodnego przemieszczania się. Jednak nie brak Polakom fantazji i potrafią delektować się płynnością jazdy czy pokonaniem kolejnego wymagającego zakrętu czy wzniesienia.

Najnowsze

Fiat Ducato debiutuje. 180 KM w najmocniejszej wersji i z automatem

Przed nowym Fiatem Ducato MY2020 stoi dziś nowe, trudne wyzwanie: stać się najlepszym Ducato wszech czasów. Sprawdzamy co zmieniło się w tym modelu po faceliftingu? Przyjrzymy się nowym mocniejszym silnikom i zaproponowanej gamie rozwiązań bezpieczeństwa oraz rozrywki.

Trudno jest udoskonalić już tak udany model: w tym celu inżynierowie Fiata Professional skoncentrowali się na podejściu „skrojonym na miarę”, rozwoju opartym na najlepszych praktykach i konkretnym doświadczeniu.

Ducato MY2020 wyróżniają słupki przednie, które łączą się ze sobą poprzez muskularną maskę silnika z niezwykle istotną osłoną chłodnicy, której konstrukcja obejmuje cały przód pojazdu wyznaczony linią reflektorów. Przód Ducato MY2020 wyróżnia się osłoną chłodnicy w kolorze tytanowym oraz linią reflektorów w kolorze Piano Black, która unowocześnia tę kultową, natychmiast rozpoznawalną cechę. W ten sposób jego wygląd zyskuje siłę i determinację, a jednocześnie i przede wszystkim, został zaprojektowany, by chronić wszystko to, co znajduje się wewnątrz, tak, jak spartański hełm, którym jest inspirowany. Najbardziej narażone na uszkodzenie elementy pojazdu zostały zabezpieczone przez muskularne zderzaki.

Oferta Ducato rozpoczyna się od 2.3-litrowego silnika MultiJet 2 o mocy 120 KM i prędkości obrotowej 2750 obr./min, oferującego maksymalny moment obrotowy wynoszący 320 Nm przy 1400 obr./min, połączonego z manualną skrzynią biegów, która zwiększa moc i moment obrotowy o 10% w porównaniu z poprzednim silnikiem 2.0-litrowym. Sercem gamy jest silnik o mocy 140 KM przy prędkości obrotowej 3500 obr./min. To wszechstronny i elastyczny silnik, którego moment obrotowy wynosi 350 Nm (+ 9% w porównaniu z 130 MultiJet) przy zaledwie 1400 obr./min.; jest on dostępny zarówno z manualną skrzynią biegów, jak i zaawansowaną, dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów „9Speed”. Przyjaznym dla środowiska i oferującym doskonałe osiągi jest sinik o mocy 160 KM przy 3500 obr./min, dostarczający 400 Nm przy 1500 obr./min w wersji z automatyczną skrzynią biegów. Ta jednostka napędowa wykorzystuje specjalny wał silnika z powiększonymi łożyskami, specjalnymi tłokami i specjalną turbosprężarką, zapewniając lepsze osiągi  i większą trwałości silnika.

Topową jednostką w gamie jest silnik MultiJet oferujący moc 180 KM przy 3500 obr./min: 400 Nm momentu obrotowego z manualną skrzynią biegów i 450 Nm – + 12% w porównaniu z poprzednim modelem – z nową dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów, dzięki której silnik ten jest najlepszy w swojej klasie pod względem momentu obrotowego. Jest on przeznaczony dla Klientów poszukujących najlepszych osiągów i absolutnego komfortu jazdy, zwłaszcza w połączeniu z nową przekładnią automatyczną. Nie może zabraknąć oczywiście wersji Natural Power z silnikiem 3.0 zasilanym metanem i generującym moc 136 KM przy 2730 obr./min i maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1500 obr./min, która potwierdza zaangażowanie i wiodąca pozycję Fiata Professional w rozwoju tego alternatywnego paliwa.

Od drugiej połowy roku gama Ducato MY2020 jeszcze bardziej rozszerzy ofertę pokładowych systemów informacyjno-rozrywkowych. Teraz dostępne jest nowe urządzenie multimedialne: 7-calowy ekran dotykowy z portem USB i radiem DAB oraz możliwością określenia wymiarów pojazdu i ewentualnej wersji wyposażenia, aby zapewnić wskazówki pozwalające uniknąć ulic, które nie są wystarczająco szerokie lub zbyt niskich przejazdów. 

Apple CarPlay umożliwia użytkownikowi wyświetlenie optymalnych wskazówek, uzależnionych od ruchu, wykonywanie połączeń, wysyłanie i odbieranie wiadomości tekstowych i słuchanie Apple Music, audiobooków lub podcastów, pozostając ciągle skupionym na jeździe. CarPlay umożliwia również obsługiwanie głosowe Siri i jest specjalnie zaprojektowany do prowadzenia samochodu. Ponadto, system jest kompatybilny z Android AutoTM, który umożliwia pozostanie w ekosystemie Android nawet podczas jazdy, poprzez projekcję aplikacji i usług na ekran centralnego wyświetlacza i zaprojektowany jest tak, aby zapewnić łatwy i bezpieczny dostęp do informacji podczas jazdy. Kierowca może korzystać z Google MapsTM lub Waze, aby uzyskać wskazówki na temat trasy i mieć łatwy dostęp do utworów muzycznych, treści multimedialnych oraz ulubionych komunikatorów.

Najnowsze

Jazdy testowe Mitsubishi Eclipse Cross i Outlander oraz turniej Golfa. Relacja z Mitsubishi Motors Golf Championship

Mitsubishi Motors Golf Championship to wyjątkowe wydarzenie. Przyciąga nie tylko miłośników golfa, ale także rodziny z dziećmi. Oprócz znanych gości w pikniku uczestniczyło aż 300 osób. Wzięły one udział w kursie golfa, zabawach i konkursach, a także w jazdach testowych samochodami Mitsubishi Eclipse Cross i Outlander.

W tym niezwykłym wydarzeniu uczestniczyli aktorzy i ambasadzorzy marki Mitsubishi W Polsce – Bartłomiej Topa i Anna Cieślak, a także modelka i influencerka Karolina Pisarek.

Turniej okazał się jeszcze większym sukcesem niż rok temu. Golfiści zarezerwowali wszystkie miejsca na zawody zaledwie w ciągu kilku dni od uruchomienia zapisów. Frekwencja na pikniku również była większa.

Akademia golfa to lekcje gry pod okiem profesjonalnego trenera, który przybliża podstawy gry i pokazuje technikę uderzeń. W akademii golfa podczas Mitsubishi Motors Golf Championship wzięły udział gwiazdy ekranu i ambasadorzy modeli Mitsubishi Outlander i ASX.

Dla Bartłomieja Topy nie były to pierwsze zagrania. Aktor i gwiazda takich filmów jak „Karbala” i „Drogówka” próbował gry wcześniej, a w niedzielę wrócił do golfa po dłuższej przerwie. Anna Cieślak wybijała piłeczkę golfową po raz pierwszy i nie kryła ekscytacji.

Na polu w Sobieniach Królewskich gościła też Karolina Pisarek. Finalistka Top Model i najpopularniejsza polska modelka młodego pokolenia zdążyła zakochać się w golfie i już planuje kolejne lekcje.

Oprócz znanych gości w pikniku uczestniczyło aż 300 osób. Wzięły one udział w kursie golfa, zabawach i konkursach, a także w jazdach testowych samochodami Mitsubishi Eclipse Cross i Outlander.

Najnowsze